Forum: ***DVZ Videoreportage *** Aquanura: Tweede Efteling Symfonie

Pagina: 1 van 1 (10 items)
<< 1 >>

Op maandag 14 oktober begonnen de Klaas Vaak weken in de Efteling. Tijdens deze weken is de nieuwe Aquanura Show: Het tweede Efteling symfonie te zien. De nieuwe show van Aquanura bevat niet alleen nieuwe muziek maar ook nieuwe lichteffecten.

Offline Daan
Een zeer net verslag waarin mensen die er niet bij konden zijn, ook mee kunnen krijgen hoe de sfeer daar was. Dank jullie wel dat jullie hiervoor weer en wind hebben getrotseerd.

Ahhhh!

Offline Weeke
Leuk om hem nog eens zo te zien, al was het mooier toen ik echt daar was
Even een paar vraagjes toch, voor de mensen die daar waren. Het lijkt alsof Monsieur Cannibale mooi op het ritme mee loopt. Toen ik hem zag (personeels uitvoering), was dat niet helemaal zo. Is dat nu dus aangepast, of komt dat omdat de muziek er nog onder is gezet bij video bewerking? (Daar ga ik vanuit btw, omdat het geluid van mensen en shooters ontbreekt).

Verder vind ik trouwens niet dat de 2e Symfonie beter is dan de eerste, blij dus dat die eerste ook nog gewoon gespeeld gaat worden

Wie niet in het sprookjesbos is geweest, heeft de Efteling niet bezocht!

Ik vond de show op sommige punten beter, al was ik een beetje verbaasd dat bijna niemand applaudiseerde op het einde.

Hallo!

Offline dieter
is de tweede show door wet  of door de Efteling zelf gemaakt. je ziet  duidelijk verschil, in bewegingen en combinaties van de fontijnen, daarom vraag ik het me af.

Offline Carlo
Citaat van: mees111 link: /forum/96/23339/745930 op: 15-10-2013 10:08:09

Ik vond de show op sommige punten beter, al was ik een beetje verbaasd dat bijna niemand applaudiseerde op het einde.

Ik denk dat driekwart van de mensen met een paraplu in de handen stond, dan valt applaudisseren niet mee. Met zo'n weer ben je juist blij dat het afgelopen is en dat je naar huis kunt. 

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Citaat van: Weeke link: /forum/96/23339/745917 op: 15-10-2013 08:42:51

Leuk om hem nog eens zo te zien, al was het mooier toen ik echt daar was
Even een paar vraagjes toch, voor de mensen die daar waren. Het lijkt alsof Monsieur Cannibale mooi op het ritme mee loopt. Toen ik hem zag (personeels uitvoering), was dat niet helemaal zo. Is dat nu dus aangepast, of komt dat omdat de muziek er nog onder is gezet bij video bewerking? (Daar ga ik vanuit btw, omdat het geluid van mensen en shooters ontbreekt).

Verder vind ik trouwens niet dat de 2e Symfonie beter is dan de eerste, blij dus dat die eerste ook nog gewoon gespeeld gaat worden

Dat dacht ik ook al dat niet alles gelijk liep. Of het is gewoon zo geprogrammeerd. Ik ben zelf niet daar geweest maar heb zelf het gevoel dat show 1 beter op de muziek was afgestemd.
Maar evengoed een zeer mooie reportage.

Moet wel zeggen dat het stuk van JEDD wel mooi is. En dan dat eind (DVH?) erachter, geweldig.

Zou de efteling bij nieuw attractie ook met Aquanura rekening houden?

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

Mooie beelden maar naar mijn mening niet jullie beste verslag. Sommige detail-shots zijn niet echt op de goede plekken beland... waar je toch het overzicht op aquanura nodig hebt (zoals bij sommige stukken van Jedd) is er nog een detail-shot te zien.
Desalniettemin is de opname van de muziek top. Een microfoon bij de speaker gehouden?

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: DVHMark link: /forum/96/23339/746016 op: 15-10-2013 22:34:06

Mooie beelden maar naar mijn mening niet jullie beste verslag. Sommige detail-shots zijn niet echt op de goede plekken beland... waar je toch het overzicht op aquanura nodig hebt (zoals bij sommige stukken van Jedd) is er nog een detail-shot te zien.
Desalniettemin is de opname van de muziek top. Een microfoon bij de speaker gehouden?

Tja dat is altijd een spel tussen kwaliteit en snelheid, er gaat nog een premiere komen ... Muziek is apart opgenomen inderdaad.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Sebas
Mooi filmpje. Ik ben het zowel eens met degene die zegt dat er in de tweede show betere elementen zitten als met degene die zegt dat de opbouw van Aquanura 1 beter is. Ik vind de ene niet beter dan de andere. Ze zijn gewoon anders. Wat ik leuk vind bij de nieuwe show is dat er meer lichteffecten in de lucht zijn en dat de bomen zijn verlicht tijdens de rode schoentjes. Het eind (DVH) leek me bij de previews (achter de hekken) wat overdreven en 'er nog snel even achter aangeplakt', maar ziet er nu toch wel weer mooi uit als slot van de show.

Pagina: 1 van 1 (10 items)
<< 1 >>