Forum: *** DVZ Fotoreportage *** Colordance op de Brink

Pagina: 1 van 4 (36 items)
<< 1·2·3·4 >>
Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>

Offline Daan
(Klik op de foto voor een grotere en betere versie.)

Vandaag was de laatste dag van de taalweken die in de Efteling gehouden werden. Prinses Laurentien kwam daarom voorlezen in het Sprookjesbostheater. Dit werd zo druk bezocht dat veel mensen teleurgesteld moesten worden: Ze mochten niet meer binnen, omdat het vol zat.

Omdat vandaag de laatste dag van de taalweken was, werden deze weken die in het teken van taal en schrijven stonden, afgesloten met een speciale colordance. Met een speciaal poeder, gemaakt uit maïs, mochten kinderen op muziek een dansje doen en vervolgens in een poederwolk van kleurtjes lopen.

Om mee te mogen doen aan het evenement, moest je in het bezit zijn van een speciaal taalweken/Efteling colordance t-shirt. Deze werden uitgedeeld aan scholen die speciaal voor de taalweken in het park waren. Later werden er ook t-shirt bij een kraapje weggegeven aan bezoekers. Er stond rond twee uur 's middags al een rij tot aan de andere kant van de Brink voor de t-shirts. Helaas werden de twee kraampjes die klaar stonden voor het t-shirt uitdelen niet gebruikt. Alles werd hutje-mutje op twee vierkante meter uitgedeeld. Kinderen werden omver gelopen door de volwassen in de drukte. Helaas waren er veel mensen die geen boodschap hadden aan de mensen die al ruim een uur aan het wachten waren op een t-shirt. De mensen achter de kramen deelde namelijk vooral t-shirts uit aan de mensen die via de zijkant aan kwamen lopen. De mensen die dus een t-shirt voor hun kinderen verdiend hadden, kregen er dus geen.

Toen begon het evenement. Eerst mochten alleen de kinderen met een colordance t-shirt op het terrein tussen de hekken komen staan om mee te dansen. Kinderen zonder t-shirt mochten ook mee doen, maar moesten dit doen achter de hekken. Daarover ontstond enige verwarring: De mensen die t-shirts uitdeelden vertelden toen de shirts op waren, dat kinderen ook in hun eigen kleding mee mochten doen op het dansterrein.

Omdat de organisatie er achter kwam dat er heel veel kinderen teleurgesteld achter bleven en omdat het dansterrein op de Brink nog voor geen kwart gevuld was, mochten uiteindelijk alle kinderen mee komen doen.

Toen alle kinderen eindelijk klaar stonden, kon het repeteren beginnen. Met een aantal danseressen werd het dansje de kinderen aangeleerd. Het dansje stond in het thema van boeken en gedichten schrijven en was in de streetdance-style gemaakt, op kinderniveau.

Er ontstond een grote drukte op de Brink. Het publiek stond rijen dik achter de hekken.

Uiteindelijk werden de zakjes "kleurenpoeder" uitgedeeld. Ook werden de laatste danspasjes geoefend.

En na een paar keer het dansje gedaan te hebben, was het tijd om te gooien! Naast de kinderen die met poeder gooiden, stonden er ook meerdere blazers die het poeder zo de lucht in bliezen.

Iedereen genoot er van. De kinderen hadden het erg naar hun zin. Iedereen deed even enthousiast mee. Iedereen zat onder. Ook de Brink: Die was de rest van de dag nog gekleurd.

Ahhhh!

Erg leuke, en mooi vertelde reportage. Mijn complimenten!

Offline Carlo
Mooie reportage, Daan! Maar stond jij nou óp dat stenen podium of op de een of ander manier erachter? Je had in ieder geval een goed standpunt!

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Wat een rommeltje van een organisatie als ik het zo lees... Ik had eigenlijk best veel verwacht van dit poeder-gooien maar wat een tegenvaller toen ik een filmpje op YouTube zag.

Mensen serieus. Kinderen en poeder gooien. Dat is erg leuk maar deze kleurfestijnen zijn meer gericht op een veel breder publiek dan enkel kinderen. Ik had echt verwacht dat het 1 grote kleurenfestijn zou zijn, dat mensen elkaar lekker onder gingen gooien maar niets is minder waar. In het filmpje viel het ontzettend tegen (en er worden zelfs blowers gebruikt wtf). En nu lees ik dat jongeren / volwassenen niet actief deel mochten nemen als ze een eigen T-Shirt mee namen (buiten de ouders)?

In mijn ogen een gemiste kans. Had je publiek niet gericht op alleen kinderen maar breder gemaakt, je event daarmee meer gepromoot en je had echt iets tofs gehad waar ook veel jongeren en volwassenen op af konden komen. Daarmee kon je meer aandacht creëren en dus ook meer pers en publiciteit bereiken voor de taalweken en het Park. Hier had echt veel meer in kunnen zitten.

Daarnaast, kan iemand me vertellen waarom deze colordance is gekozen als afsluiting van TAALweken? Of is het slechts een leuke gimmick?

In ieder geval bedankt voor de foto reportage.

Toen ik uit polles keuken kwam kreeg ik wat stof in mijn oog, en het gaat ook niet echt uit je kleren...

"Iemand die zich gedwongen aanpast bij de geest van de tijd, die vermoord zijn persoonlijkheid"

- Anton Pieck

Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>