Forum: Horeca in de Efteling (algemeen)

Pagina: 1 van 60 (538 items)
<< 1·2·3·4·5·6·58·59·60 >>
Pagina: 133 van 133 (2657 items)
<< 1·2·3·128·129·130·131·132·133 >>

Offline AEGTTE
Dag Lieven

Hartelijk dank voor jouw compliment (ik krijg eigenlijk heel weinig feedback)
Ik woon in nu in Engeland maar vroeger in Belgie en ben dus met de Efteling opgegroeid.
Nu wou ik daar weer naartoe gaan met mijn man maar we zijn allebei een beetje kieskeurig wat eten betreft en hij had zijn twijfels over dat er genoeg te doen en te eten zou zijn. Daarom ben ik aan AEGTTE begonnen aangezien de enige andere website die er toen wat van zei (WWCW Web) al heel lang niet meer in gebruik was.
Ik ben in Augustus in de Efteling geweest en heb zoals gewoonlijk overal de menu's bekeken en informatie verzameld en ik heb echt opgemerkt dat ze overal meer engels vertalen dit jaar. (Hoewel de vertaling niet altijd even goed is bv gewoon frites in plaats van chips of fries bij de smulpaap) (niet dat mijn vertalingen altijd even perfect zijn maar we hebben toch wel wat gegrinnikt )
Dus wie weet, misschien zal mijn website niet meer nodig zijn.

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Offline lieven
Citaat van: superheldo link: /forum/8/5312/813442 op: 19-09-2017 11:33:24

Gaan we weer ^^

Inderdaad...

Zelf ben ik gewoon een van vele dagjesmensen (en een van de weinige mensen hier zonder abonnement denk ik), maar dan krijg ik toch het idee: Wat nou als je inderdaad even het perspectief verlegt naar een langdurig verblijf: geen locatie is mooier om echt mooie veganistische gerechten (dus meer dan enkel een burger of snack) op te zetten dan bij Het Loonsche Land, in de proeftuyn.[/b]

Eerlijk is eerlijk: ben zelf helaas al een paar jaar niet meer in het park geweest. Heb jaren in het buitenland gezeten en ben sinds een tijd weer (tijdelijk) terug maar het komt er steeds maar niet van. De Proeftuyn is inderdaad een mooie locatie hiervoor, maar wel echt buiten het park zelf. Mijn suggestie zou dan zijn om De Proeftuyn het 'Vegan Mekka' van de Efteling te laten zijn met diverse gerechten maar ook in het park 2 of 3 restaurants goede opties te laten aanbieden, de daggast is er natuurlijk ook nog steeds.

Wellicht enkel in Panorama en Het wapen van Raveleijn lijkt me dit een sterk idee, dat scheelt de ''snackschuren'' zoals ik ze altijd noem (burger backery, 't gebraad), een heleboel extra regeltjes vanwege het gebruik van zo'n kleine keuken.

Hierbij vind ik dus, liever een 2/3 goede gerechten dan de burgers aanpassen: kwaliteit boven kwantiteit

Maar juist de Burger Backery kan vrij makkelijk de vega burger voor een vegan burger vervangen. Vegans mogen een andere reputatie hebben maar junk food op zijn tijd, zeker tijdens een dag weg, is zeker welkom en kan ook snel of zelfs lopend worden opgegeten.

Dat zal zeker wel te doen zijn, de vegetarische slager is nog vele malen bekender in regio Amsterdam, dus er zal echt wel een leverancier dichterbij zijn. (ook ik weet niet welke, maar ik ga hier af op pure logica)

Meer regio Den Haag...

Vegetariërs die kaas eten? Sure, meer dan voldoende (ondanks dat strict genomen de meeste kazen niet vegetarisch zijn vanwege het stremsel). Maar dan zeg ik toch echt: jammer dan. Morgen kan je alle kaas die je wil in je salade gooien, en vandaag biedt de Efteling een oplossing die zowel jij als die gekke veganist allebei kunnen eten. ''Die gekke veganist'' je haalt de woorden uit de mond van het meerendeel van de maatschappij

*merendeel. En ik heb persoonlijk niet zoveel goede woorden over voor de hedendaagse maatschappij, niet alleen aangaande de omgang met dieren... Maar ja, we zullen het er mee moeten doen. Daarom geen vegan restaurant, maar slechts een gerecht hier en daar, bitte.

Wat betreft kruisbestuiving Kruisbesmetting

Ik schrijf professioneel, heb een licentie op creatief taalgebruik

Maar anders: zet een waarschuwing in kleine letters onderaan je menu (zoals in veel restaurants reeds wordt gedaan), mensen weten waar ze aan toe zijn en je bent zelf ingedekt.
Ik zou willen dat dit anders kon, maar dit is helaas wel de cultuur.

Helemaal mee eens, maar dit is idd de cultuur en dan is dit dus de oplossing.

Oprecht: ik denk niet dat dit teveel gevraagd is en/of buitensporige acties/budgetten vereist, maar wel het park meer inclusief maakt en aan iedereen mogelijkheden biedt binnen de redelijkheid.
Eerlijk is eerlijk, ik ben voor het eerst het volledig eens met de standpunten van een veganist, well done!

*buigt*

Mijn doel is simpel om het voor iedereen - van carnivoor tot herbivoor - aantrekkelijk en leuk te maken, en dat is naar mijn mening altijd een stuk minder moeilijk dan veel mensen denken. Denk dat het ook helpt dat ik de ethiek uit de discussie heb gelaten (met moeite, moet ik toegeven, maar het helpt de conversatie over het algemeen niet).

''Alle veganisten zijn losers'', nee hoor, ik heb een zwak voor dit soort gesprekken en zal wellicht wat rechtlijnig, maar nooit disrespectvol zijn.

"Alle vleeseters zijn hufters."... oh nee, dat was dat foute onderzoek met valse data . Ik zoek graag de discussie op maar ook ik ben ook niet makkelijk van mijn standpunten af te brengen.

Citaat van: lieven link: /forum/8/5312/813444 op: 19-09-2017 13:33:22

*buigt*

Mijn doel is simpel om het voor iedereen - van carnivoor tot herbivoor - aantrekkelijk en leuk te maken, en dat is naar mijn mening altijd een stuk minder moeilijk dan veel mensen denken. Denk dat het ook helpt dat ik de ethiek uit de discussie heb gelaten (met moeite, moet ik toegeven, maar het helpt de conversatie over het algemeen niet).

Ik denk dat het tijd wordt om deze discussie tot een einde te brengen met een prachtige conclusie:

-De Efteling heeft zeker de mogelijkheid om veganistische mogelijkheden aan te bieden, enkel kleiner.

En, bedankt voor het weglaten van de ethiek uit de hele discussie: want het helpt inderdaad meestal niet.
Om de discussie echt af te sluiten, nog een prachtige quote van een van mijn beste maatjes.

''Red de planten, eet een veganist''

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Offline lieven
Citaat van: superheldo link: /forum/8/5312/813446 op: 19-09-2017 17:09:34

Maar dan wel zo'n vervelende en laat mij graag met rust...

Citaat van: superheldo link: /forum/8/5312/813446 op: 19-09-2017 17:09:34

Doen we ook gelijk wat aan de overbevolking van de wereld.

de Efteling is super echt waar.

een grote slag zal je daar niet mee behalen.
wel heb je dan altijd een goeie dag. "kan-nie-bale" ;-)

Kwam dit tegen op Looopings: https://www.looopings.nl/weblog/8766/Pretparken-weigeren-onderzoek-naar-diervriendelijkheid.html

Mooi van de Efteling dat ze als één van de weinigen gewoon reageren (dat andere parken niets laten weten kan alleen betekenen dat ze diervriendelijkheid niet zo hoog in het vaandel hebben staan.) Helemaal geen vlees meer serveren is natuurlijk het diervriendelijkst, maar ook totaal niet realistisch als je kijkt naar wat de gemiddelde consument wil. Dus overstappen naar kroketten met twee sterren, zoals in het artikel wordt aangehaald, is dan zeker een mooie stap! Hopelijk volgen meer parken en dagattracties dit voorbeeld, want dit is hoe het hoort.

Is inderdaad netjes. Ik vind trouwens dat diervriendelijkheid in het vaandel hebben 1 is, maar als je al niet reageert en dus niet open naar de gasten bent (ondanks dat je bijvoorbeeld totaal niet voor dieren bent), vind ik al helemaal slecht. Openheid toont aan dat je volwassen bent.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Offline fry
Eigenlijk zou de Efteling bij het restaurant bij de Pandadroom (naam schiet me even niet te binnen) ALLEEN maar diervriendelijk vlees of vegetarisch moeten verkopen. Als het ergens van toepassing is, is het op die locatie natuurlijk wel.

Voor de vleeseters en iedereen die dier/milieu vriendelijk helemaal niets interesseert zijn er alternatieven genoeg voordat het een welles/nietes discussie wordt.

Offline AEGTTE
Citaat van: fry link: /forum/8/5312/813575 op: 17-10-2017 19:38:26

Eigenlijk zou de Efteling bij het restaurant bij de Pandadroom (naam schiet me even niet te binnen) ALLEEN maar diervriendelijk vlees of vegetarisch moeten verkopen. Als het ergens van toepassing is, is het op die locatie natuurlijk wel.

Voor de vleeseters en iedereen die dier/milieu vriendelijk helemaal niets interesseert zijn er alternatieven genoeg voordat het een welles/nietes discussie wordt.

Ik nam vroeger aan dat ze in dat restaurant alleen vis maaltijden verkochten (De Octopus) . Pas vele jaren later kwam ik er achter dat ze doodsimpel pasta en broodjes verkochten .

Offline AEGTTE
Net even op de website van la Place gekeken om te zien wat ik zo al kan verwachten bij De Vrolijke Noot.
Nou...

https://www.laplace.com/en/items/burgers
Citaat Delicious: the real home made citizens of La Place! The citizens are served on a freshly baked roll brioche dough with a slightly sweet taste. Finger-licking good!
There is a large choice of different burgers: the Classic, the Italian or the vegetarian quinoaburger and much more. For example, the citizens can be grilled and served with fresh chips with Peel. These Fries are made with fresh potatoes that are cut by hand.

Gegrilde mensenburgers met frietjes
Nu ben ik geen vegetarier maar dat liever niet.

Ik heb ze verwittigd van de fout dus ik weet niet hoe lang de tekst nog te bewonderen is

Offline Weirdo
Citaat van: AEGTTE link: /forum/8/5312/815144 op: 26-07-2018 14:29:57

Net even op de website van la Place gekeken om te zien wat ik zo al kan verwachten bij De Vrolijke Noot.
Nou...

https://www.laplace.com/en/items/burgers
Citaat Delicious: the real home made citizens of La Place! The citizens are served on a freshly baked roll brioche dough with a slightly sweet taste. Finger-licking good!
There is a large choice of different burgers: the Classic, the Italian or the vegetarian quinoaburger and much more. For example, the citizens can be grilled and served with fresh chips with Peel. These Fries are made with fresh potatoes that are cut by hand.

Gegrilde mensenburgers met frietjes
Nu ben ik geen vegetarier maar dat liever niet.

Ik heb ze verwittigd van de fout dus ik weet niet hoe lang de tekst nog te bewonderen is

Dat krijg je als iemand te lam is om te vertalen en Google translate gebruikt.

Offline lieven
Maar is La Place nou positief of negatief aangaande migratie, gezien ze zich beperken tot het serveren van 'real home made citizens'?

Offline AEGTTE
Citaat van: lieven link: /forum/8/5312/815146 op: 26-07-2018 15:39:36

Maar is La Place nou positief of negatief aangaande migratie, gezien ze zich beperken tot het serveren van 'real home made citizens'?

Misschien zijn ze op hun carbon foot print aan het letten en gebruiken ze daarom alleen lokaal

Offline lieven
Checkte de pagina zelf even om te zien of het er nog staat... en jawel. En toen zag ik een chat button...

Citaat

Hi there. I am not sure but this page claims I can eat humans at your restaurants...

Delicious: the real home made citizens of La Place! The citizens are served on a freshly baked roll brioche dough with a slightly sweet taste. Finger-licking good!

Good afternoon. That's not generally what we serve.

[...]

So, I don't have to report you for cannibalism?

No, that won't be necessary.

Volgens mij is de warmte ze naar hun bol gestegen. Kan ook dat ze groot fan van Monsieur Cannibale zijn...

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Offline AEGTTE
Over Den Olycke Tweelingh
Ik heb het altijd een beetje raar gevonden dat iets wat eigenlijk alleen een zitgedeelte is een naam kreeg.
Is het niet een beetje een gemiste kans?

Bijvoorbeeld als je kijkt naar het ontwerp van Anton Pieck voor een poppentheater
https://www.eftepedia.nl/lemma/Poppentheater

En je kijkt dan naar het interieur van Den Olycke Tweelingh
https://www.eftepedia.nl/lemma/Den_Olycke_Tweelingh

Dan lijkt het me duidelijk wat hun te doen staat.
Een beetje entertainment bij de frikandel kan zeker geen kwaad.
Nu begrijp ik dat het wat moeilijker is om zo'n theater constant te bemannen.
Maar met al de technologie die de Efteling heeft, kunnen ze niet een automatisch mechanisch poppentheater ontwikkelen en laten draaien?
Het is maar een idee

Pagina: 133 van 133 (2657 items)
<< 1·2·3·128·129·130·131·132·133 >>