Forum: Horeca in de Efteling (algemeen)

Pagina: 1 van 60 (538 items)
<< 1·2·3·4·5·6·58·59·60 >>
Pagina: 132 van 132 (2628 items)
<< 1·2·3·127·128·129·130·131·132 >>

Offline lieven
Wat ik begrepen heb (ben zelf -te- lang al niet meer in het park geweest, maar ben veganist) is dat de No Meat Burger eigenlijk de MC2 Burger is, en daar zit ei in. De vegaburger bij Burgers (in Ruigrijk) schijnt de Tomeato te zijn, deze is eigenlijk niet eens vegetarisch daar Beemster (wat erin zit) dierlijk stremsel gebruikt.

Helaas dus geen vegan burgers in het park

Offline lieven
Overigens: pasta is ook nog maar de vraag, de pasta zelf kan ei bevatten en voor curries (zoals bij Toko Pagode) is de kans aanzienlijk dat er room of melk wordt gebruikt ipv kokosmelk gezien dit veel goedkoper is, in lower end horeca wordt dit heel veel gedaan.

Ik zou eigenlijk even contact opnemen als je echt meer info wilt hebben, hoewel het de vraag is of de klantenservice hier genoeg van weet (of zelfs het horeca personeel, veganisme blijft vooralsnog erg exotisch en onbegrepen in Nederland)

Mocht je, of degene die de vraag aan je stelde, Duits lezen, heb net dit gegoogled, redelijk recent wat tips en ideeën:
http://carpe-vegan.com/vegan-in-efteling/

Offline AEGTTE
Hallo Lieven

Volgens de website bevat de Tomeato microbieel stremsel. Dit is naar het schijnt verwerft uit een soort schimmel en niet uit dieren. Maar het bevat wel eiwit dus is niet veganistisch.
Goed punt over de pasta, helemaal vergeten dat daar meestal ei in zit.
Ik heb YamYam to go even een emailtje gestuurd want daar komt het eten van de Toko Pagode vandaan denk ik. We zullen zien of er wat van komt.

De Gulde Gaarde heeft denk ik een vegetarisch worstenbroodje. Ik ben benieuwd wat daar in zit. Alhoewel ik durf te wedden dat ze het met ei bestreken hebben.

Als ik dat zo goed begrijp is volgens Carpe Vegan alleen het volgende veganistisch
- Frieten
- Fruit
- Slushies
- Komkommer en tomaat snack potjes
- Eigenheymer
- Veganistische jellybeans en zuurstokken van de Verleiding
- noten, muesli, groenten chips, popcorn in de Gulden Gaarde

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Offline lieven
Hey,

Tomeato is een twistpunt... Het klopt van het microbieel stremsel, echter claimen ze ook dat het met Beemster is gemaakt en Beemster zelf claimt dat hun kaas niet vegetarisch is (zie laatste FAQ onder de link).

Het vegetarisch worstenbroodje komt vermoed ik van Robert van Bèckhoven (van Heel Holland Bakt), kan dit niet met absolute zekerheid zeggen maar zijn winkel levert ook bijvoorbeeld het gebak voor Polles Keuken en het lijkt me stug dat de Efteling deze zelf staat te bakken. Op de site is verder geen info te vinden maar ik denk inderdaad dat het niet veganistisch is, los van het bestrijken is de kans groot dat ei ook als bindmiddel is gebruikt, en melk is ook niet onwaarschijnlijk.

Wat jellybeans betreft, daar zit meestal schellak (luizen) en bijenwas in, de rode en roze zijn tevens vaak gekleurd met E120, oftewel karmijnzuur, oftewel kevers. De kleurstof is vaak ook toegepast in ander snoepgoed en gebak, wellicht dus ook sommige zuurstokken. Maar snoep van het merk Good Stuff, wat dus schijnbaar in de Efteling is te vinden (iemand?), is altijd volledig plantaardig.

Bij de friet is natuurlijk mayonnaise niet veganistisch maar let ook even op de satésaus, afhankelijk van het merk kan daar trassi (garnalenpasta) in zitten. (weet niet waar de vragensteller vandaan komt, maar goed om te weten dat in Nederland friet altijd in plantaardige olie moet worden gebakken anders dan wanneer het expliciet wordt aangegeven. Dit is wettelijk vastgelegd. In de regel zijn het slechts een paar restaurants waar de friet niet vegetarisch is, afhankelijk van een eventuele coating kan het voorkomen dat friet niet veganistisch is, maar dit is in Nederland een uitzondering. Zelfs McDonalds heeft veganistische friet, in Nederland althans.)

De popcorn zou boter kunnen hebben?

Offline Elske
Citaat van: lieven link: /forum/8/5312/813192 op: 10-08-2017 00:58:11

Overigens: pasta is ook nog maar de vraag, de pasta zelf kan ei bevatten en voor curries (zoals bij Toko Pagode) is de kans aanzienlijk dat er room of melk wordt gebruikt ipv kokosmelk gezien dit veel goedkoper is, in lower end horeca wordt dit heel veel gedaan.

Bij Pinokkio's restaurant kan een salade worden gemaakt, de pasta is niet veganistisch. Zo is mij ooit een keer toegezegd.

Het schijnt dat als je bij het Wapen van Raveleijn reserveert ze bereid zijn mee te denken over alternatieven, ook veganistisch. Dat kwam ik op een ander forum tegen als reactie op dezelfde vraag die jij nu stelt - maar nu kan ik dat specifieke forum niet meer terug vinden. Vind ik zelf persoonlijk wel vreemd aangezien het concept "eten wat de pot schaft" is, maar goed je kunt het altijd telefonisch navragen natuurlijk.

Offline lieven
Zie net via Looopings dat Viva Las Vega's recent onderzoek heeft gedaan naar veganistisch aanbod in attractieparken. De Efteling scoort hierbij het beste. De site geeft ook suggesties.

Moet trouwens wel zeggen dat ik Viva Las Vega's niet de beste site vindt en bijvoorbeeld dat de pasta vegan is wordt elders weer tegengesproken. Dus, tja... omdat we het er net over hadden plaats ik de link, maar ik neem de informatie niet per definitie als 100% juist en zou zelf altijd navraag blijven doen.

Zijn er mensen die buffet in hotel wel eens gedaan hebben zo ja hoe was dit? Kan er zelf niets over vinden hier.

Pagina: 132 van 132 (2628 items)
<< 1·2·3·127·128·129·130·131·132 >>