Forum: Villa Volta

Pagina: 1 van 19 (165 items)
<< 1·2·3·4·5·6·17·18·19 >>
Pagina: 150 van 177 (3531 items)
<< 1·2·3·145·146·147·148·149·150·151·152·153·154·155·175·176·177 >>

Update 14-3-2014

Het zicht op de vila is nu wat minder geworden omdat er nu rondom ook hogere bomen staan.
En er zijn inderdaad 2 paadjes gevormd maar deze zijn niet bedoelt om er over heen te lopen. Deze zijn trouwens ook niet erg symmetrisch gemaakt. Tussen de randen zijn nu allemaal vetplantjes geplant.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Die vetplantjes zien er uit als Sedum of Huislook. Een van de twee. Als ik het zo op de foto's zie, heb ik zoiets van, goh, nu is het net alsof de attractie helemaal verstopt is. Aan de andere kant zorgen die hoge taxusstruiken er voor dat Villa volta niet direct aan een plein ligt maar dat er een tuin voor ligt. Hoewel dat al zo het geval was nadat ze het plein heringericht hebben, toen ze dus die zuilen met daarop de lantaarns wat dichter bij elkaar gezet hebben. Ik vind het er niet heel lelijk uit zien die tuin zo. Ik denk dat ik er wel aan moet wennen.

Versie: 1 Aangepast: 14 maart 2014 19:36 door: Master Hugo reden: Geen reden aangegeven
TVDVFS.nl

Dat wordt geen projectie meer volgend jaar denk ik?

Offline MarieB
Prachtig! Echt top! Mis alleen wel wat gras in het midden, nu is het een beetje kaal met die vetplantjes. Maar overall, super al dat hoge groen. Nu is het echt een aparte attractie inplaats van een statig huis zomaar aan het plein. Je komt nu als het ware echt de tuin binnen en in een andere omgeving. Mooi!

If you put your mind to it you can accomplish anything!

De projecties kunnen nog doorgaan, mits wat snoeiwerk, denk ik
Volgens mij is het tuintje aangeplant omdat de stijlen van Raveleijn & Villa Volta zoveel clashten, een middeleeuwse stad & een "gekweld" landhuis
De villa krijgt hierdoor ook wat meer karakter, vind ik

Is Symbolica al geopend?!

Offline Lucius
Super mooi dit! Geeft een beetje een natuurlijke look wat wel gaaf is aangezien het verhaal van de Villa zich ook in een Bosrijke omgeving afspeelt

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Erg mooi vormgegeven inderdaad. Zorgt er nu echt voor dat de Volta een eigen (voor)tuin heeft. Zo zorgt het ook voor wat afscheiding met de andere attracties aan het plein. Top!

Projectie moet makkelijk kunnen hoor... die lichtstralen schijnen er gewoon overheen (dit deden ze ook al bij de bokkenkop-poort/lampen).

Versie: 1 Aangepast: 14 maart 2014 20:21 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven
Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Ziet er mooi uit! Zou dit het begin zijn van een grote(re) opknapbeurt van Villa Volta?

'Beheerst u het perspectief?'

Offline Coen
Het is leuk bedoeld, maar je ziet inderdaad dat het alles behalve symmetrisch is vormgegeven. Het staat schots en scheef, erg jammer. En die vetplantjes mogen wat mij betreft vervangen worden door hortensia's of andere mooie vaste planten. Een koude bedoeling is het zo..

Le Meccanica Delle Emozioni

wacht maar dat alle vetplanten volgroeid zijn en er bloemen in komen. Ik denk dat het er best mooi uit kan komen te zien. Tevens denk ik dat wanneer de taxus gesnoeid is het ook een heel ander gezicht is.

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

Veel beter! Nu klopt het naar mijn mening ook mooi bij het verhaal, het lijkt nu net of de villa echt een heel eind van de bewoonde wereld af ligt.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Citaat van: Coen link: /forum/8/331/762921 op: 14-03-2014 21:07:00

Het is leuk bedoeld, maar je ziet inderdaad dat het alles behalve symmetrisch is vormgegeven. Het staat schots en scheef, erg jammer.

Het staat gewoon symetrisch opgesteld, alleen moet het nog in vorm geknipt worden. ( een haag is bij aanplant nooit perfect recht )

Citaat van: Terracotta link: /forum/8/331/762932 op: 15-03-2014 00:06:42

Het is leuk bedoeld, maar je ziet inderdaad dat het alles behalve symmetrisch is vormgegeven. Het staat schots en scheef, erg jammer.

Het staat gewoon symetrisch opgesteld, alleen moet het nog in vorm geknipt worden. ( een haag is bij aanplant nooit perfect recht )

Uhm nee, die paadjes kun je niet ff bijknippen, die zijn echt heel erg scheef en asymmetrisch opgesteld. Dit vind ik erg zonde. Voor mij hadden die 2 paadjes niet eens gehoeven. Vond de oude situatie veel mooier eigenlijk, veel meer open zicht op de villa vanaf het plein. Nu zie je de villa alleen als je recht door de poort kan kijken wat ik erg zonde vind (Ook met oog op de winterse illusies).

Aquanura verslaafd

- Parken 2015: Efteling 4x

- Parken 2014: Phantasialand 5x, Efteling 32x, Bobbejaanland 1x, Toverland 1x, Movie Park Germany 1x

Ik vind dit mooi! De Villa heeft nu zijn eigen, mysterieuze hoekje. Dit kan heel sfeervol worden.

Citaat van: Terracotta link: /forum/8/331/762932 op: 15-03-2014 00:06:42

De 2 paadjes zijn zeker niet symetrisch en dat heeft niks te maken met recht knippen. Als je met je rug naar de villa staat is het rechtervak veel grote als het linkervak.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/331/762947 op: 15-03-2014 13:11:14

De 2 paadjes zijn zeker niet symetrisch en dat heeft niks te maken met recht knippen. Als je met je rug naar de villa staat is het rechtervak veel grote als het linkervak.

Bekijk plaatje

Dat was me niet opgevallen, dat is inderdaad slordig en kan nooit de bedoeling zijn geweest.

Het is en blijft Villa Volta hé... daar staat ook niet alles even recht.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Moeten die paar vetplantjes straks dat hele veld vullen? Groeit dat spul zo hard?

Count the days or set them ablaze...

Ik vind het wel wat hebben dat niet symmetrische aangezien alles in Villa Volta niet symmetrisch is. En door de bomen er voor wordt je nog meer nieuwsgierig naar de rest van het huis, tenminste de mensen die het niet kennen zo'n indruk krijg ik. Ik vind het slim bedacht.

Sluit je ogen niet, durf te dromen!

Ik vind het een erg stomme keuze van de Efteling om voor Taxus hagen te kiezen. In Taxus komen namelijk rode besjes. Het vruchtvlees is heerlijk, zoet en eetbaar. Maar de pit van dat besje is zo giftig dat als je er een paar eet erg ziek kan worden en in het ergste geval dood kan gaan als je niet snel een dokter ziet.

Zodra er bessen aan komen en kinderen ze in hun mond stoppen komen er flinke problemen. Of de Efteling moet de bessen er steeds af gaan plukken.

Nu sinds kort een nieuw eigen afgenomen interview van Ton van de Ven te zien op tvdvfs.nl

Pagina: 150 van 177 (3531 items)
<< 1·2·3·145·146·147·148·149·150·151·152·153·154·155·175·176·177 >>