Forum: Villa Volta

Pagina: 1 van 19 (165 items)
<< 1·2·3·4·5·6·17·18·19 >>
Pagina: 146 van 177 (3531 items)
<< 1·2·3·141·142·143·144·145·146·147·148·149·150·151·175·176·177 >>

Zo'n foto als deze geeft geen goed beeld natuurlijk, maar op de foto het lijkt net een museum. Ik hoop dat het meevalt in het echt...

'Beheerst u het perspectief?'

Zonde. Maar om er echt een goed oordeel over te vestigen kan ik het beter met eigen ogen bekijken.

Offline Carlo
Citaat van: Tjomme link: /forum/8/331/759245 op: 28-01-2014 16:36:22

Het is echt glas.

Is dat zo? En wat denk je dat er gebeurt als iemand er tegen stoot en het glas breekt?
Naast dat echt glas ontzettend zwaar is...

Ik heb het vermoeden dat het een glas-achtig kunststof is.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Dit gaat ook hoogstwaarschijnlijk om Gehard veiligheidsglas. Dat breekt niet zomaar, dat krijg je erg moeilijk stuk, zelfs niet als je er hard tegen aan trapt. Probeer je auto raam maar in te trappen, dat is ook veiligheidsglas. Dat lukt je niet zomaar. Je hebt daarvoor een scherp hard object nodig waarmee je het glas kan laten breken door er hard tegen aan te slaan.

Tevens als het gehard veiligheidsglas breekt, dan breekt in duizenden kleine stukjes waaraan je je niet snijdt.

Zie bijvoorbeeld deze foto, dat is ook glas: http://www.kametal.be/bouw/leuningen.html

Nu sinds kort een nieuw eigen afgenomen interview van Ton van de Ven te zien op tvdvfs.nl

Offline Marwin
Moderator
Hmm bijzonder dit... ik ben benieuwd wat er voorgevallen is, waarom ze deze maatregel toepassen. Ik moet zeggen dat ik het wel eleganter vindt dan de oplossing van Bellewaerde met metalen spijlen.

Citaat van: Master Hugo link: /forum/8/331/759049 op: 26-01-2014 19:54:41

En een medewerkster zei dat ze die glazen platen morgen of misschien wel vannacht zullen gaan bevestigen. De reden hierachter is dus dat ongeluk toen in Hotel Embrujado, waarin iemand er in geslaagd was om achter de banken in de trommel te komen tijdens de rit. Dus het is blijkbaar niet de schuld van de trolley dat die glasplaten er komen.

Hmmm dat ongeluk is nu bijna 9 jaar geleden... Beetje laat als ze nu ineens veiligheidsmaatregelen voor gaan bedenken...

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Heeft mss ook wat met die koffer/trolly te maken die schade heeft veroorzaakt?

Berichtje getypt en je onderbouwde mening geuit? Check het eerst op spelling en haal de fouten er uit

Mijn foto's gebruiken? niet zonder schriftelijke toestemming via http://www.shamrock-media.nl

Citaat van: Francois link: /forum/8/331/759293 op: 28-01-2014 21:24:44

Heeft mss ook wat met die koffer/trolly te maken die schade heeft veroorzaakt?

Denk het niet... want nog met deze glazen rand kan zo'n ongeluk met die koffer nog steeds gebeuren.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Citaat van: Marwin link: /forum/8/331/759291 op: 28-01-2014 21:17:08

Hmmm dat ongeluk is nu bijna 9 jaar geleden... Beetje laat als ze nu ineens veiligheidsmaatregelen voor gaan bedenken...

Er bestaat misschien de mogelijkheid dat de medewerkster al negen of acht jaar op de hoogte was van dat nieuwtje uit Hotel Embrujado, en kan de ware reden van die glasplaten toch iets anders zijn. Of het is inderdaad een maatregel na dat ongeluk, en ze hebben misschien lang na gedacht over een geschikte maatregel. Zou allemaal kunnen

TVDVFS.nl

Is het niet gewoon dat de keuringsinstantie dit bevelen heeft? Dus dat de Efteling deze aanpassing moest doen om Villa Volta überhaupt in de toekomst open te mogen doen?
Net zoals bij de Pagode er ineens felgele kwasten bevestigd werden, en dat er veiligheidsplateaus zijn bevestigd in Droomvlucht. Vaak kan de Efteling er wel van overtuigd zijn dat ze veilig bezig zijn, maar zolang er een keuringsinstantie is die strengere eisen stelt, zal de Efteling er naar moet handelen. Soms hoeft er niet direct iets ernstigs te gebeuren willen de eisen aangescherpt worden.

Natuurlijk heb ik liever geen afscherming, maar dit is denk ik wel één van de chiquere oplossingen. Ik vrees wel dat het personeel er een extra taak bij zal krijgen: de vlekken en handafdrukken op de glazen platen met een doek en glassex afnemen.

Right, dus er is ooit een koffer/tas achter gekomen, die spanjaard houdt ik er even buiten, dat was al 9 jaar geleden...
Als we nu eens gaan bedenken hoeveel mensen er dagelijks in Villa Volta gaan, dan is er in al die jaren wel 1 tas achter de banken gekomen
Geweldige reden dus voor dit glas hoor, hoop dat ze een betere reden hebben dat dit, want dit is wel echt zonde...

Bokkenrijders aan de macht!

Ik denk dat hier geen discussie over mogelijk is. Dat het zonde is weet en vindt denk ik iedereen. Maar als de Efteling dit leest kunnen zelfs zij er niks aan doen.

In Uw blik zie ik de vastberadenheid, die ik bij de vorige ploeg zo nodig gemist heb.

Offline GJV
Citaat van: Eftelingbos link: /forum/8/331/759317 op: 29-01-2014 10:53:58

Is het niet gewoon dat de keuringsinstantie dit bevelen heeft? Dus dat de Efteling deze aanpassing moest doen om Villa Volta überhaupt in de toekomst open te mogen doen?
Net zoals bij de Pagode er ineens felgele kwasten bevestigd werden, en dat er veiligheidsplateaus zijn bevestigd in Droomvlucht. Vaak kan de Efteling er wel van overtuigd zijn dat ze veilig bezig zijn, maar zolang er een keuringsinstantie is die strengere eisen stelt, zal de Efteling er naar moet handelen. Soms hoeft er niet direct iets ernstigs te gebeuren willen de eisen aangescherpt worden.

Natuurlijk heb ik liever geen afscherming, maar dit is denk ik wel één van de chiquere oplossingen. Ik vrees wel dat het personeel er een extra taak bij zal krijgen: de vlekken en handafdrukken op de glazen platen met een doek en glassex afnemen.

Mja, als de Efteling naar de keuringsinstanties luistert zou het spookslot al dicht zijn, de enige reden dat die nog open is is omdat de instantie het gedoogd...

Citaat van: GJV link: /forum/8/331/759348 op: 29-01-2014 17:51:28

Mja, als de Efteling naar de keuringsinstanties luistert zou het spookslot al dicht zijn, de enige reden dat die nog open is is omdat de instantie het gedoogd...

Dan noem je ook wel een uitzondering op de regel hoor. Genoeg (ik zou willen zeggen bijna alle) gevallen te noemen waarin de Efteling wel degelijk veiligheidsaanpassingen heeft gedaan, hetzij onder druk, hetzij omdat de Efteling zelf ook potentieel gevaar ziet.

Citaat van: GJV link: /forum/8/331/759348 op: 29-01-2014 17:51:28

Qua veiligheid valt er dus niks te gedogen. Het is goed of niet goed, maar een net niet kent een keuringsinstantie niet. Spookslot zal wel aan alle eisen voldoen qua (brand) veiligheid. En daarnaast bevind de hoofdshow zich achter glas en is het op een redelijke afstand van het publiek.

Myn wil is wet, Ik zal vaeren, Storm of gheen Storm, Pasen of gheen Pasen, Verbod of gheen Verbod al is het tot in eeuwigheid! Ik zal vaeren!

Misschien een raar idee maar je kunt ook gewoon als villa volta dicht is de projectie van de geest inplaats van op de vloer gewoon op de glas doen??

Nee, want er is geen vloerprojectie.

Citaat van: kaatsheuvel_fan link: /forum/8/331/759354 op: 29-01-2014 19:33:35

Misschien een raar idee maar je kunt ook gewoon als villa volta dicht is de projectie van de geest inplaats van op de vloer gewoon op de glas doen??

Het is een pop die uitgelicht wordt, dus geen enkele sprake van projectie.

Dat zou best wel eens kunnen. Ik denk niet dat de Efteling die maatregel uit zichzelf genomen heeft. Want ja, als het mis gaat in de hoofdshow dan ziet een operator dat gelijk. Ik heb wel eens meegemaakt dat er iemand onder de beugel uitglipte, meteen hoorde ik via de omroepinstallatie dat die persoon in kwestie weer terug moest gaan zitten. En mocht de Eftelng die aanpassing wel uit zich zelf hebben toegepast, dan denk ik bij mezelf: Waarom passen ze het toe zoveel jaar na dat dodelijk ongeval in Hotel Embrujado?

TVDVFS.nl

Ik denk gewoon dat inderdaad een keuringsinstantie dit aanbevolen heeft aan alle madhouses van dit type en dat de Efteling dit gewoon moet opvolgen.

Offline Tjomme
Ik heb het vandaag nog even extra getest en het is zeker echt glas

Ik vraag me trouwens nog steeds af waarom ze nu overdag de attractie op halve capaciteit laten draaien. Het heeft ieder geval niets met de winterillusies te maken, want je gaat er gewoon aan de voorkant uit. Overal in het park waren wachttijden van max 5 minuten( behalve waar het standaard langer is natuurlijk), maar bij Villa Volta heb ik bijna 30 minuten moeten wachten. Ze laten dus maar om de 15 minuten een groep mensen binnen, hierdoor liep de wachtrij steeds op en stond deze op een gegeven moment volledig vol. Dit leverde ook veel frustraties op bij de dagjesbezoekers en ik werd er zelf ook niet al te vrolijk van.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Pagina: 146 van 177 (3531 items)
<< 1·2·3·141·142·143·144·145·146·147·148·149·150·151·175·176·177 >>