Forum: Winter-Efteling seizoen 2018-2019

Pagina: 1 van 1 (14 items)
<< 1 >>

Aangezien het winterseizoen er al bijna aankomt, leek het mij handig dit topic aan te maken. Hier heb ik alle nieuwe dingetjes even op een rijtje gezet:

Bijzondere ontmoetingen in de Winter Efteling
Jurriën: “Tijdens de Winter Efteling loop je van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat Efteling-bewoners tegen het lijf. Van Roodkapje die je bij de ingang begroet, tot de Sneeuwprinses en de Vuurprins in het IJspaleis. Op de Pardoes Promenade in het Fantasierijk kom je Sprookjesbosbewoners tegen die leuke, winterse liedjes zingen. Kan je er geen genoeg van krijgen? Bezoek dan ook het openluchttheater in het Sprookjesbos. In de parkshow 'Sprookjesboom laat het sneeuwen' beleven de Sprookjesbosbewoners allerlei grappige avonturen met een winters tintje. Bij Symbolica staan Pardoes & Pardijn op je te wachten op hun podium. En op het Carnaval Festival Plein beleven Jokie en Jet met de allerkleinsten een winteravontuur. Ook de Sprookjessprokkelaar trotseert de kou en haalt nieuwe verhalen uit bevroren takjes en twijgjes.“

Winterfeest in het IJspaleis
“Vuurprins Kendrik en Sneeuwprinses Jelka verblijven in het prachtige IJspaleis”, zegt Jurriën. “Daar kan iedereen glijden van de glijhelling en schaatsen op de bevroren paleisvijver. Op de verlichte dansvloer vieren kinderen het Winterfeest van Jelka en Kendrik mee. Vanaf hun nieuwe troon zingen de Sneeuwprinses en Vuurprins over hun werelden van sneeuw en vuur. Ook zingen ze deze winter een nieuw, romantisch lied.”

Zingen bij het vuur
Bij de Winter Efteling horen Vreugdevuren. Elk Vreugdevuur heeft deze Winter Efteling eigen muziek. “In het Ruigrijk, bij het Vreugdevuur op het Oude Tuffer Plein, zingt het muzikale duo d'Oude Liefde populaire liedjes uit de hele wereld. In het Reizenrijk kun je swingen met de Efteling Muzikanten, die met hun instrumenten bekende melodieën ten gehore zullen brengen. En op het Steenbok Plein kun je de hele dag wel blijven luisteren naar de warme gospelsongs van De Lichtpuntjes. Maar de allervrolijkste klanken hoor je rond het Vreugdevuur op het Ton van de Ven Plein in het Marerijk. Daar staat namelijk het Winter Efteling Kinderkoor te zingen! De leden van dit speciale kinderkoor zijn verzot op alles wat met sneeuw en winter te maken heeft”, sluit Jurriën af.
Meer sfeer en warmte in het IJspaleis
In 2016 werd een start gemaakt met de vernieuwing van het IJspaleis. Wat is er dit jaar anders? Ontwerpcoördinator Stefan Versleeuwen legt het uit: “Deze Winter Efteling wordt het IJspaleis nóg mooier, gezelliger én iets warmer dan vorig jaar. Kijk straks maar goed om je heen, dan zie je dat bijvoorbeeld de decoratie is verbeterd. Ook is er meer sfeerverlichting toegevoegd en zal zelfs het Noorderlicht af en toe te zien zijn! Om de warmte meer binnen te houden is de glijhelling volledig binnen en zal de doorgang op de schaatsbaan iets verlaagd worden. Zo blijft het binnen in het IJspaleis behaaglijk.”

Nieuw Koetshuys met schaatsen voor € 2,-
Stefan: “Schaatsen haal je dit jaar in het nieuwe Koetshuys, dat prachtig past bij de bevroren paleisvijver en het paleis. Voor € 2,- per paar schaatsen mag je zoveel rondjes schaatsen als je wilt.”

Pardoes Promenade in wintersfeer
Winterse Efteling-muziek begeleidt je op je wandeling over de Pardoes Promenade. In het water en in de perken verlichten twinkelende guirlandes het pad. Eind november komen daar ook mooie licht-elementen bij.

Reuzenrad op het Steenbok Plein
Eén van de gezelligste pleinen in de Winter Efteling is het Steenbok Plein! Een prachtig Vreugdevuur brengt samen met de extra lampjes licht en warmte. Ga dus lekker zitten op één van de banken of aan een picknicktafel voor een gezellig rustmomentje.

Nieuw op het Steenbok Plein tijdens deze Winter Efteling is het Nostalgisch Reuzenrad van 8,5 meter hoog. Het reuzenrad(je) is dagelijks geopend en biedt plaats aan maximaal 24 personen. Stap in één van de 6 gondels en draai een rondje mee!

Maak een gekke Winter Efteling foto
De fotowand op het Steenbok Plein is vernieuwd! Maak dus zeker een gekke foto met winterse Efteling-bewoners in het vernieuwde fotochalet. Deel je jouw foto op social media met #efteling?

Wat vinden jullie ervan? Zelf ben ik erg benieuwd naar het reuzenrad.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Offline Amelie
Het reuzenradje lijkt mij ook mooi.

Zou de focus op koren betekenen dat ze niet meer die acrobaten in de nok van het huis van de vijf zintuigen doen? En die wervelende steltlopers, of hoe het ook heette. Dat vond ik alle 2 leuke dingen.

Is het schaatsen goedkoper geworden of was het al 2 euro? Ik blijf het wel een beetje on-Eftelings vinden dat daarvoor bijbetaald moet worden. Maar het is wel de mooiste ijsbaan die ik ken.

Offline Weirdo
Het reuzenradje vind ik echt niets.
Om 2 redenen: beperkte capaciteit, en het staat op de verkeerde plaats.

Waar had jij het dan liever gezien, Weirdo?

Het Anton Pieck-plein lijkt mij een veel logischere plek omdat daar echt een 'oud-hollands' sfeertje is met carrousels etc. Daar zou het reuzenrad dan beter bij passen.

Offline Amelie
Dat is op zich wel waar. Maar bij de Bob zijn tegenwoordig erg lange rijen, dus een infill op die plek is misschien wel welkom.

Het reuzenrad voelt voor mij als een test. Een test zoals Amelie zegt die nu goed kan worden ingezet om extra capaciteit aan attracties te creëren bij de Bob. Daarna zie ik het reuzenradje ook graag bij het Anton Pieckplein verschijnen. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er daar nog geen is. Ze zijn prima te thematiseren en een reuzenrad heb ik al bij de Diorama gezien, dus blijkbaar dacht Anton Pieck er zo ook over. Daarnaast is dit weer een prima infill flatride die niet veel hoeft te kosten.

Ik ben trouwens vooral erg benieuwd naar de nieuwe verlichting her en der. Vooral het Noorderlicht in het ijspaleis.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Offline Robin
De capaciteit van dit ding is waardeloos, dus het is waarschijnlijk puur bedoelt als extra sfeerelement voor het plein. Ik denk dat ze hiermee een goeie zet maken. Voor het Steenbok Plein (ik hanteer maar gewoon de Eftelingse schrijfwijze) zal het volgens mij meer toegevoegde waarde hebben dan voor het Anton Pieck Plein. Het is ook maar net of er daar een mooie standplaats voor beschikking is waarop het ''werkt''. Daarnaast blijft het wel een kermis-uiterlijk hebben. Is dit rad niet een tikkie te schreeuwerig voor het Anton Pieck Plein?

Ben erg benieuwd hoe het Steenbok Plein dit jaar zal zijn. Ik zie het niet zo goed uitpakken met de Lichtpuntjes op die plek. Als ik me het publiek van de Lichtpuntjes voorstel zoals ik dat altijd zag op het Ton van de Ven Plein, gaat het toch wel krap worden. Daar was er veel ruimte, maar die kon ook goed gebruikt worden omdat het optreden soms veel mensen trekt. Het Steenbok Plein is van zichzelf al een drukbezochte plek.

Offline Weirdo
Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/25398/815704 op: 02-11-2018 16:24:13

Waar had jij het dan liever gezien, Weirdo?

Citaat van: roderick link: /forum/8/25398/815705 op: 02-11-2018 18:44:37

Het Anton Pieck-plein lijkt mij een veel logischere plek omdat daar echt een 'oud-hollands' sfeertje is met carrousels etc. Daar zou het reuzenrad dan beter bij passen.

Daar dus.

Inmiddels zijn de eerste officiële foto's van het reuzenrad binnen via Eftelingsestraat:

https://twitter.com/eftel_straat/status/1061540000389578752

Ikzelf vind dat het er wel grappig uitziet, niet heel groot, ook niet zo'n erg grote capaciteit. Het valt misschien wel een klein beetje uit de toon omdat hij nogal wit en 'fel' is en de andere gebouwtjes die daar staan zijn diepbruin.

Offline Weirdo
Citaat van: roderick link: /forum/8/25398/815727 op: 11-11-2018 12:08:29

Inmiddels zijn de eerste officiële foto's van het reuzenrad binnen via Eftelingsestraat:

https://twitter.com/eftel_straat/status/1061540000389578752

Ikzelf vind dat het er wel grappig uitziet, niet heel groot, ook niet zo'n erg grote capaciteit. Het valt misschien wel een klein beetje uit de toon omdat hij nogal wit en 'fel' is en de andere gebouwtjes die daar staan zijn diepbruin.

Het is eerder een mini-rad, in plaats van een reuzenrad.

Ik vind het wel een leuk idee; een reuzenrad! Maar inderdaad... Zet dan echt een REUZEN wiel neer en niet eentje die zelfs kleiner is dan een dorpshuys, haha!

Offline Robin
Je moet het zien als vervanging van de Rodeo-eland. Dan is het er behoorlijk op vooruitgegaan toch?

Ik vind het onnodig om een reuzenrad neer te zetten dat zo groot is als bijvoorbeeld het Diamond Wheel van de Tilburgse kermis (bij wijze van spreken dan). De grootte van het rad dat er nu staat heeft iets romantisch, iets nietigs en is een echte sfeermaker. Ik hoop echt dat de Efteling zo'n soort rad definitief op het Anton Pieckplein plaatst. Achter is nog plek en is tegenwoordig echt Efteling-onwaardig. Wel hoop ik dat men kiest voor ietwat uitbundigere details en authentieke kleuren, indien men voor een definitief rad gaat kiezen.

Trouwens, zijn er al beelden van het vernieuwde ijspaleis met noorderlicht-effect?

Edit: ja, ze zijn er. Leuk effect en ook mooi dat er eindelijk wat sterren te bewonderen zijn!

Versie: 1 Aangepast: 13 november 2018 22:27 door: IProducties reden: Edit
Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Pagina: 1 van 1 (14 items)
<< 1 >>