Forum: Onderhoud vogelrok

Pagina: 1 van 1 (13 items)
<< 1 >>

Nieuw lid
Wat hopen jullie dat er gaat gebeuren aan vogelrok? Laat het weten

Offline Luke
Nieuw lid
Hopelijk wordt het remgedeelte op het einde van de baan goed aangepakt. Hoorde dat ze weer naar 3 treinen wilde gaan en dan is het wel fijn als je niet iedere keer vol in de remmen gaat wanneer er al 2 treinen in de hal staan.
Misschien dat ze ook het station kunnen aanpassen zodat je uit kunt stappen terwijl er een andere trein mensen laat instappen. Nu kunnen de beugels alleen geopend worden als de trein voor de poortjes staan.

Wat er gaat gebeuren is natuurlijk al bekend gemaakt op de Efteling Blog. Het toevoegen van een sterrenhemel en sound effects aan de onboard audio zijn dingen waar ik naar uit kijk.

Verder hoop ik dat de muren in de wachtrij goed worden nagekeken en waar nodig aangepast. Voornamelijk het halletje tussen de trappen is volledig weggesleten. En natuurlijk alle effecten tijdens de rit repareren. De gieren langs de first drop, welke al jaren stil hangen, weer rook op de lift zodat de laser goed te zien is, enz.

Wat ik hoop is alles van wat hierboven staat. Daarnaast hoop ik op een rentree van het wachtrij-gedeelte met de ramen die uitkijken op de baan (dit keer met wat meer thema, hoeft dan weer niet gelijk een grot-thema te zijn).

Er zullen trouwens, zoals de Efteling zelf zei, ook elementen komen die niet voor de gewone bezoeker te zien zijn. Ook hier gaat erg veel geld in zitten, dus ik ben benieuwd naar de nieuwe elementen die zichtbaar voor bezoekers zullen zijn.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Elementen die niet zichtbaar voor bezoekers zullen zijn? Maar ik zie alles hoor.

Ik twijfel al lange tijd (als in, jaren) over hoe de wachtproblemen opgelost kunnen worden. het moge duidelijk zijn dat de huidige wachtrij, ironisch genoeg, te kort is voor al het volk tijdens het hoogseizoen. En nee, ik geloof niet dat het op de baan zetten van een derde trein de capaciteit zal verhogen, met twee treinen sta je namelijk al vaak genoeg stil in het prestation.

De kans dat de oude wachtrij wordt heropend schat ik op zo goed als 0. Tenminste, de kelder met de ramen. De eerste hal zou weer gebruikt kunnen worden, als men bereid is wat aanpassingen te verrichten aan o.a. de actiefotobalie. Maar dan zit je weer met de uitgang in de knoop... De Efteling zal zich onderhand ook wel beseffen hebben dat het gebouw alles behalve logisch is ontworpen.

Eigenlijk zijn al mijn hopen al bevestigd door het Efteling blog. Meer toevoegingen aan de thematisering moedig ik altijd aan! Ben benieuwd hoe alle elementen (sterrenhemel, lichteffecten, soundeffecten en verdere effecten) bij elkaar eruit zien. Vooral de benieuwd naar de sterrenhemel .

Ook toevoegingen aan de wachtrij/stationsgebouw zijn zeer welkom natuurlijk. En elementen die bezoekers niet zullen zien? Dan weten ze niet hoe goed hun fans om zich heen kijken. Zeer nieuwsgierig wat ze hiermee bedoelen!

Zouden ze met "elementen die je niet kan zien" niet dingen bedoelen aan dingen die je letterlijk niet zou kunnen zien, zoals muziek, geureffecten of wind/dingen die je kan voelen? Het zou mij wel tof lijken als je op de lifthill windvlagen zou krijgen van vleugels van andere vogels die om je heen vliegen, dan een constant draaiende ventilator in je gezicht (niet dat het onprettig is ofzo). En misschien passen de soundtrack aan (meen wel hier iets over gelezen te hebben dat ze iets met de soundtrack of boxen in de treinen zouden doen). Geureffecten lijkt me sterk, maar who knows. En wat je sws nie als bezoeker zou merken is natuurlijk een vernieuwd besturingssysteem, maar weet niet of dat je dat zou willen of kunnen veranderen bij een achtbaan of attractie in het algemeen.

Maar ik zie sws graag wat meer aankleding van het stukje gang tussen de grot/entree/fotobalie gedeelte en de trap, want de muur houdt gewoon op en loopt verder in een zwarte wand. En ik hoop dat ze in de opstaphal het plafond zullen doen, maar lijkt me sterk als ze dat zouden doen. In ieder geval zou een nieuw laagje verf voor de poortjes, hekken en trapleuningen niet verkeerd staan.

De wonderen zijn Kaatsheuvel nog niet uit!

Over het wind-effect: is best lastig te tunen (zelfs op de lifthill), maar is in theorie mogelijk. Met elementen die je niet kan zien, bedoelen ze écht zaken die niet waarneembaar zijn voor de gewone bezoeker, zelfs niet voor gewone medewerkers (of het besturingssysteem een update krijgt, zou ook best erbij kunnen met deze nieuwe elementen).

Geureffecten lijken mij wel erg leuk, ze hebben nu al een paar sprookjes met dit effect uitgerust (zou trouwens dé topic-kick van het forum worden om zaken als geur naar boven te halen, zie namelijk laatste topic van dit forum).

Die sterrenhemel komt er dus echt begrijp ik? Hebben jullie daar het artikel voor, of is dit een aanname?
En is die sterrenhemel dan in de hele attractie te zien? Verpest in dat geval wel een beetje het rijden richting het onbekende.

Die extra geluidseffecten hoeven trouwens van mij niet echt. Is wel een beetje een dikke middelvinger naar Ruud, die nog laatst ontevreden was over alle geluidseffecten die nu in Fata Morgana te horen zijn. Met de komst van o.a. de verschijningsprojectie geef ik hem daar dan ook deels wel gelijk in.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Er wordt dus echt gesproken over een sterrenhemel op de Efteling Blog. Mijn verwachting is (aan de tekst te zien en door logisch na te denken) dat deze enkel in de top van het koepeldak komt.

https://www.efteling.com/nl/blog/backstage/20181008-onderhoud-vogel-rok

Kortom:
- Basic onderhoud als verven, altijd welkom.
- Een sterrenhemel? Deze zal gezien de tekst (en logisch gedacht) enkel komen in de top van het koepeldak.
- De inmiddels nutteloze derde trein komt eindelijk terug, hoewel deze qua capaciteit niet veel zal toevoegen.
- Nooit eerder door Bos geproduceerde soundeffects welke uit de archieven zijn opgedoken en nu alsnog gebruikt gaan worden?

Mochten de sound effects dus echt oorspronkelijk geproduceerd zijn door Bos, zie ik dat niet als een middelvinger naar hem toe. Het is enkel te hopen dat de mix een beetje fatsoenlijk wordt er we deze geluiden niet snel zat worden.

Hmm, oké dat bedoelen jullie. Als het waar is en wordt uitgevoerd op de manier die jullie beschrijven lijkt het mij een prachtplan. Maar zou het niet kunnen dat ze het weer figuurlijk bedoelen (als in: "in de klauwen van een enorme vogel door de wolken vliegen en tot de sterren komen")?

Dat heb ik mij ook afgevraagd. Beschrijven ze hier nu de rit met veel fantasie of zijn dit hints naar wat er gaat komen? Gezien de lange duur van het onderhoud, expliciete vermelding van nieuwe effecten (al dan niet bij de sterrenhemel) en feit dat wat tot nu toe op de Blog is verschenen wel te vertrouwen was, durf ik toch te zeggen dat men hier werkelijk een sterrenhemel effect wil introduceren.

Zou het mogelijk zijn om in het huidige station een apart in en uitstap station of een dubbel station te maken?
Ik weet niet precies of er 2 treinen achter elkaar passen op het station,
Voor mij te lang geleden dat er met meer dan 1 trein gereden werd

Efteling, oh, Efteling

Dat past daar zeker, en in theorie is het prima mogelijk. Ik ben wel benieuwd hoe dit de capaciteit zal boosten, maar of het de investering, de hoeveelheid techniek die geïnstalleerd dient te worden, waard is? Het is niet voor niets dat een apart unload station niet bepaald veelvoorkomend is bij achtbanen.

Pagina: 1 van 1 (13 items)
<< 1 >>