Forum: De Zes Zwanen

Pagina: 2 van 2 (32 items)
<< 1·2 >>

Grimm’s ‘De zes Zwanen’ nieuw in Efteling Sprookjesbos

Het sprookje ‘De zes Zwanen’ wordt het nieuwe sprookje in het Sprookjesbos van de Efteling. Dit verhaal van de gebroeders Grimm krijgt een plaatsje tussen de grot van Sneeuwwitje en het huis van Assepoester. Bijzonder is dat het klassieke sprookjestafereel in het slot zal worden gecombineerd met een mini vaartochtje voor de kleinste bezoekers. Dat gebeurde nog niet eerder. De zes Zwanen zwemmen hun rondjes vanaf het najaar 2019. Eind oktober wordt gestart met de bouwwerkzaamheden. Met de komst van De zes Zwanen telt het Sprookjesbos in Kaatsheuvel 30 sprookjes.

De zes Zwanen
Zes koningszonen worden door hun jaloerse stiefmoeder veranderd in zwanen. Hun kleine zusje moet een onmogelijke opdracht uitvoeren om die betovering te verbreken en haar broers terug te krijgen. Ze moet zes hemden van bosastertjes voor hen naaien en mag zes jaar niet spreken of lachen.

Zoals het sprookjes betaamt loopt ook dit sprookje goed af en leven ze uiteindelijk nog lang en gelukkig.

Online Amelie
Weet iemand trouwens hoe ik aan de Wonder zou kunnen komen? Ik ben geen abonnementhouder. Ik heb de Efteling al eens gemaild, maar niets teruggehoord. Je kunt er niet gewoon een abonnement op nemen, toch?

Zou Het Bruidskleed van Genoveva blijven bestaan? De Efteling heeft aangekondigd de duiven niet meer te kleuren. En ongekleurde duiven beelden niet echt het sprookje uit. Als Het Bruidskleed van Genoveva weg is, heb je meer ruimte voor De Zes Zwanen.

(Misschien dat de Efteling in een later stadium Het Bruidskleed van Genoveva op een andere manier kan uitbeelden. Zonder echte duiven.)

Versie: 2 Aangepast: 16 november 2018 02:35 door: De Markies van Karabas reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 16 november 2018 02:35 door: De Markies van Karabas reden: Geen reden aangegeven
De Markies

Goed ingepast in de plattegrond, denk zeker dat het ook het sprookje van Assepoester ten goede komt.
Het bruidskleed van genova zal zeker blijven bestaan.
De duiventil is afgelopen jaar nog helemaal opgeknapt, denk dat het juist een extra dimensie geeft aan het nieuwe sprookje als er naast zwanen ook duiven rondvliegen.

HEb eventjes op sketchup het nieuwe sprookje in model nagemaakt

"Eventjes..."

Netjes gedaan man! Geeft zo een goede ruimtelijke indruk van het geheel. Zijn die laatste shots trouwens in planet coaster gemaakt?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Citaat van: IProducties link: /forum/8/25388/815763 op: 18-11-2018 17:34:11

"Eventjes..."

Netjes gedaan man! Geeft zo een goede ruimtelijke indruk van het geheel. Zijn die laatste shots trouwens in planet coaster gemaakt?

haha dankjewel Alle shots zijn gemaakt in Sketchup De foto's heb ik nog even door een mini renderprogrammaatje laten gaan om een netter beeld te krijgen

Dit is de huidige situatie bij de Zes Zwanen. Er wordt al gegraven!

Citaat van: eftelwonder link: /forum/8/25388/815762 op: 18-11-2018 15:23:43

Je filmpje wordt genoemd op de site van "De Limburger", de regionale krant van Limburg.

De Markies

Wow, hoe cool is dat?

Offline AEGTTE
Citaat van: ErwinJoziasse link: /forum/8/25388/815746 op: 15-11-2018 17:01:39

Nog even wat bijdrage aan het forum zo lang het nog kan!

met Zes Zwanen
Bekijk plaatje
zonder Zes Zwanen (huidige situatie)
Bekijk plaatje

Ik heb met behulp van de nieuwe informatie/afbeeldingen uit de 'Wonder' (Looopings)
Het nieuwe sprookje ingetekend in de huidige plattegrond.

Heel mooi gedaan, alleen de zwanen ontbreken

Versie: 2 Aangepast: 22 november 2018 11:12 door: AEGTTE reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 22 november 2018 11:11 door: AEGTTE reden: Geen reden aangegeven
An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Offline AEGTTE
In de Kleine Boodschap podcast vermelden ze dat er in de nieuwste wonder een artikel staat over de zes zwanen. Als ik het goed begrepen heb zeiden ze ook dat er ergens op een van de fotos je in het heel klein per ongeluk een glimps krijgt van het interieur van het sprookje. Nu krijg ik de Wonder niet omdat ik in Engeland woon dus ben ik hier waanzinnig nieuwschierig naar. Kan iemand daar een foto van maken en posten (tussen spoiler haakjes misschien)? Of de Wonder uploaden in de bibliotheek?

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Citaat van: De Markies van Karabas link: /forum/8/25388/815773 op: 20-11-2018 20:29:26

Citaat van: eftelwonder link: /forum/8/25388/815762 op: 18-11-2018 15:23:43

Je filmpje wordt genoemd op de site van "De Limburger", de regionale krant van Limburg.

amai ja !heb et ook ontdekt ook op rtl nieuws en nog wat andere blijkbaar Super tof B)

Pagina: 2 van 2 (32 items)
<< 1·2 >>