Forum: Efteling seizoen 2018: een warm zomerseizoen

Pagina: 1 van 1 (15 items)
<< 1 >>

Aangezien nog niet aangemaakt, zie hier: een topic specifiek gericht op het zomerseizoen 2018.

Ik ben al enkele maanden niet meer in de Efteling geweest door o.a. studie en zal pas weer over enkele weken weer eens in de Efteling rondlopen. Uiteraard wordt er dit seizoen geen nieuwe grote attractie gebouwd, laat staan een sprookje. Toch is dit seizoen enigszins bijzonder te noemen, vooral door de toekomstbestendige ontwikkelingen, zoals de gronduitbreiding. Daarnaast is deze zomer als één van de warmste ooit te noemen.

Her en der lees ik hoe de Efteling tracht de bezoekers een leuke dag te bezorgen in deze tropische hitte van al enkele weken. Middels fonteinen en schaduwplekken worden de bezoekers zo koel als mogelijk gehouden, maar hoe zit dit eigenlijk met de beplanting? Deze zomer hebben al enkele planten in onze tuin door de warmte het loodje gelegd. Zelfs in de avonden besproeien heeft niet veel geholpen.

Aangezien ik er niet veel over hoor, hoe is dit nu in de Efteling?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Leuk, iemand die, net als ik, ook op de beplanting in de Efteling let. Volgens mij staan de meeste planten er nog fris bij. (Ben er afgelopen vrijdag nog geweest). Het enige wat mij is opgevallen, is dat de planten naast het pad tussen de Baron en De Vliegende Hollander onder het stof zaten. Maar ik denk dat ze in de Efteling wel goed sproeien/water geven want de beplanting maakte op mij geen uitgedroogde indruk.

Ah gelukkig. Ik was al bang dat er veel groen kon worden vervangen. Dat stof zal dan waarschijnlijk het duinzand zijn van het nabijgelegen gebied.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Citaat van: IProducties link: /forum/8/25379/815181 op: 04-08-2018 20:32:05

Toch is dit seizoen enigszins bijzonder te noemen, vooral door de toekomstbestendige ontwikkelingen, zoals de gronduitbreiding. Daarnaast is deze zomer als één van de warmste ooit te noemen.

Dit was een merkwaardige zomer!

Met de plantjes gaat alles goed in de Efteling. Overal staan sproeiers, die als je niet altijd even goed oplet, ook nog eens voor verkoeling kunnen zorgen.

Sommige staan ook express naar het pad gericht om de mensen een beetje nattig te maken en wat verkoeling te bieden. Enkel de plantjes in het moeras van Joris zijn zo goed als dood. Er staat ook vrijwel geen water meer in het moeras. Ook de bak die de mensen nat moet maken die met de blauwe baan gaan, ligt zo goed als leeg door de droogte. Verder valt de schade reuze mee. Enkel als je je afvroeg waar alle watertekorten in Nederland vandaan komen, zou ik de komende tijd maar met gesloten ogen naar het park gaan. Wat gaat daar een hoop water doorheen zeg!

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Ja, dat klopt. Dat zand stuift omhoog met deze droogte

Als zelfs al pratende (mopperende) bomen je privégegevens kennen... waar gaat dat heen met deze wereld...?

https://www.looopings.nl/weblog/10832/Nieuwe-Babbelboom-gaat-met-Efteling-bezoekers-praten.html

Ik moet bekennen dat ik een dubbel gevoel heb over deze boom.
Aan de ene kant denk ik leuk nog zo'n boom maar aan de andere kant denk ik hopelijk worden het er niet teveel.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Tja, als je spreekt over een pratende boom, ga je wel snel de vergelijking met Sprookjesboom leggen. Helemaal als deze dan ook heel dicht op elkaar komen te staan. Om verwarring met onze sprookjesboom te voorkomen, stel ik dan ook voor om Kniesoor niet als boom te noemen (ondanks dat het een boom-achtig wezen betreft), maar eerder een bosgeest te noemen.

Bosgeesten is een meer algemene term voor mythische wezens die zich (hoe toepasselijk) veelal in het bos weergeven. O.a. kabouters worden soms tot bosgeesten benoemd, ondanks de naam bosgeest meer suggereert aan spookachtige wezens, zoals de Witte Wieven (die soms ook bosgeesten worden genoemd). Zo zijn er nog meer voorbeelden, maar ik denk dat Kniesoor toch wel het beste voorbeeld van een bosgeest is. Vandaar mijn suggestie.

Zeker apart dat deze boom zo dicht bij de Sprookjesboom komt. Overigens kent de Efteling al bosgeestjes, namelijk in Droomvlucht.

https://twitter.com/Eftelwesley/status/1046738336818319360

Lijkt erop dat Kniesoor op een bestaande boom wordt "geplakt"?

Edit: and it's alive!

https://twitter.com/Efteling/status/1049208973554057216/photo/1

Versie: 1 Aangepast: 8 oktober 2018 13:50 door: IProducties reden: Edit: toevoeging.

Wat vinden jullie van deze nieuwe alles wetende boom? Persoonlijk vind ik het een erg leuke toevoeging. Helaas valt de boom zelf mij enorm tegen. Vooral het op en neer gaan van de mond. Aangezien deze boom 12 jaar na de sprookjesboom is geplaatst, had ik een realistischere mond verwacht.

Nieuw lid
Citaat van: robkuh84 link: /forum/8/25379/815585 op: 12-10-2018 19:40:38

Wat vinden jullie van deze nieuwe alles wetende boom? Persoonlijk vind ik het een erg leuke toevoeging. Helaas valt de boom zelf mij enorm tegen. Vooral het op en neer gaan van de mond. Aangezien deze boom 12 jaar na de sprookjesboom is geplaatst, had ik een realistischere mond verwacht.

Ik denk dat dat is omdat dit gewoon een leuk extraatje in het sprookjesbos is en de sprookjesboom echt een 'attractie' is. Waarschijnlijk willen ze dus niet teveel nadruk leggen op Kniesoor zodat ie niet teveel opvalt vergeleken met de sprookjesboom.

Gister de pratende boom voor het eerst mogen ontmoeten. Hij had wel door dat ik er was want hij zei “En jou ken ik ook!” Helaas kan meneer mijn naam niet zeggen . Leuke aanwinst voor het park. Mensen zijn enkel wel een beetje in de wat wat ze nou bij de boom moeten. Velen weten niet dat je bijvoorbeeld het vinkje aan moet zetten in de app. Ik ging gister, waardoor er veel fans waren (heropening Bob) en hun verpestte dan ook een beetje de illussie. Ik snapte de techniek en alles wel al, maar toen meneer Kniesoor zei dat hij al 100 jaar oud was, kwamen er meerdere opmerkingen als “of 2 dagen!”.

Kniesoor heeft zich wel minstens 5x voorgesteld in de 5minuten dat ik naar hem stond te kijken. Ik snap dat het tijd nodig heeft met de app ect. Maar het is toch jammer dat ze niet een ander bandje konden laten spelen en dan eens in de vijf keer of zoiets. Een beetje variatie zou wel goed zijn. Maar ja, ik had al medelijden met de stemacteur toen ik hoorde dat hij 1500 namen moest inspreken. Om hem dan elke keer wat anders te laten zeggen is dan ook weer te veel van het goede.

Het praten over een rode jas of bijvoorbeeld de duivenpoep op onze schouders doet de boom niet. Al moet ik zeggen dat dat met die rode jas niet heel moeilijk te ontwikkelen was d.m.v. een kleur herkenningscamera. Over de bewegingen heb ik niet veel te klagen omdat ik al geen hoge verwachtingen had. Wel leuk dat de schors aan een fysieke, echt, boom is gehangen.

Mijn laatste punt gaat over de stem van Kniesoor. Het lijkt wel alsof er helemaal geen moeite gedaan is om een goede stemacteur te vinden. Of dit was natuurlijk te duur. Of als laatste optie heb ik nog een gevoel dat er meer pratende bomen komen verspreid over het park en om dan de stemmen totaal verschillend te maken is natuurlijk handig. Kniesoor heeft geeft brommende, klagende stem. Eerder een oude, bange, stem. Hij maakte nog even een grapje over een GPS tracker door te zeggen “je staat nu in het Sprookjesbos, dat was even mijn GPS tracker hehe!” Ook dit vond ik niet toepasselijk voor een 100 jaar oude boom. Als je aan een 100 jarig persoon zou vragen wat een GPS tracker is, moeten ze hun rollator stil zetten om te zoeken naar een fysieke encyclopiedie. Oftewel Kniesoor gedraagde zich heel erg jong met deze uitspraak. Ook dat vond ik een beetje brekend.

Om dit niet te negatief af te sluiten, wil ik zeggen dat het een prachtige aanwinst is voor het park. Gewoon een klein kiekje. Net als de vele paddestoelen in het bos, is dit ook een heel leuk detailtje. De uitwerking is misschien niet perfect, maar het idee vind ik ge-wel-dig.

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Ikzelf geef jullie zeker gelijk over de mond. Niet zozeer op het aspect van de techniek, maar op de synchronisatie. Dit kan de boom 100 keer beter maken met dezelfde techniek.

De stemacteur, mja, ik moest inderdaad even wennen, maar vind hem nu toch best goed. Vooral inderdaad als er meerdere bomen bosgeesten met ieder hun eigen emotie komen. Tuurlijk kan je de techniek altijd upgraden en zo precies als maar zijn kan maken, maar dat kost gewoon te veel. Vooral als dit meer een test in de praktijk is.

En over die GPS-tracker: mijn opa en oma zijn vandaag de dag best up-to-date, waarbij mijn oma meer interesse heeft en mijn opa meer de grappen (zoals Kniesoor nu in feite deed) maakt over de techniek van nu. In dat aspect vind ik Kniesoor daarom erg leuk, want oude mensen hebben nog altijd vandaag tv, dus krijgen ook alle nieuwtjes te horen. Kniesoor middels de voorbij komende bezoekers ook.

Offline Robin
Nadat Kniesoor spreekt over GPS lacht hij even en zegt ''wat is dat eigenlijk''?

Pagina: 1 van 1 (15 items)
<< 1 >>