Forum: Vertelstem-wenslijst voor sprookjes/attracties

Pagina: 1 van 1 (8 items)
<< 1 >>

Ik ben zo'n soort topic al eerder tegengekomen op themepark.nl, maar heb deze hier nog niet echt voorbij zien komen: een wenslijst voor vertelstemmen voor sprookjes/attracties.

Al geruime tijd maakt de Efteling prachtige attracties en sfeervolle sprookjes. Ontwerp, verlichting, ritbeleving en muziek spelen hierbij altijd de hoofdrol. Toch is er nog een belangrijk punt: krijgt het desbetreffende sprookje of de attractie in kwestie een gesproken vertelling? Wie kan zich nou niet 'het meisje met de zwavelstokjes' voorstellen met die warme vertelstem van Toos van de Voorde-Verdult? Of die kenmerkende stem van Baron1898, Paul van Gorcum (om maar even wat recentere stemacteurs te noemen)?

Dus, voor nieuwe sprookjes/attracties: welke stemacteur zouden jullie willen zien horen en bij welk soort sprookje/attractie (spannend, rustig, gevoelig, vrolijk etc.)? Ik ben benieuwd!

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Offline lieven
Ik heb het liefst mooie heldere vertelstemmen die goed de emotie kunnen overbrengen, zeker voor het sprookjesbos stemmen met een nostalgische klank en alsjeblieft geen bekende Nederlanders puur voor de gimmick.

Als ik een naam mag geven, dan hoop ik nog steeds dat de Efteling dieper in de Nederlandse geschiedenis duikt en het neerlands verleden (en de verhalen en legendes aldaar) in Afrika en met name Zuid-Amerika en het Caribisch gebied een plek gaat geven. Daarbij zou ik dan heel graag Gerda Havertong een verhaal horen vertellen (en wellicht zelfs zingen).

Zocht even een filmpje met haar en zie daar, ze heeft reeds in de Efteling voorgelezen! (met dank aan Eftelwesley)

Citaat van: lieven link: /forum/8/25374/814986 op: 16-06-2018 19:38:20

Ik heb het liefst mooie heldere vertelstemmen die goed de emotie kunnen overbrengen, zeker voor het sprookjesbos stemmen met een nostalgische klank en alsjeblieft geen bekende Nederlanders puur voor de gimmick.

Als ik een naam mag geven, dan hoop ik nog steeds dat de Efteling dieper in de Nederlandse geschiedenis duikt en het neerlands verleden (en de verhalen en legendes aldaar) in Afrika en met name Zuid-Amerika en het Caribisch gebied een plek gaat geven. Daarbij zou ik dan heel graag Gerda Havertong een verhaal horen vertellen (en wellicht zelfs zingen).

Zocht even een filmpje met haar en zie daar, ze heeft reeds in de Efteling voorgelezen! (met dank aan Eftelwesley)

Amen!!

Arnold Gelderman is heeel episch...

Goede stemmen inderdaad! Gerda heeft een warme, exotische stem die zich inderdaad goed leent aan een attractie met zo'n achtergrondthema. En Arnold, tja, is toch echt wel een goede (inderdaad epische) inspreek-stem.

Zal ik er uiteraard ook een paar ingooien:

- Jan Nonhof
- Bram van der Vlugt,
- Meghna Kumar

Alle drie hebben een zeer sprekende stem. Jan Nonhof staat bekend om de vele chagrijnige, maar grappige types uit de animatiewereld (Octo tentakels als voorbeeld). Bram, wie kent hem niet, heeft een zeer warme vertelstem. En Meghna Kumar heeft een prachtige sopraanstem die goed kan inspreken en zingen (Dawn van Pokémon als voorbeeld).

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Citaat van: IProducties link: /forum/8/25374/815048 op: 25-06-2018 21:04:54

Bram, wie kent hem niet, heeft een zeer warme vertelstem.

Een heerlijke stem, maar ik zou me niet op m'n gemak voelen als hij een sprookje zou vertellen. Zou alleen maar op me heen kijken. zeker tijdens de winterefteling

Persoonlijk zou ik Paul de Leeuw graag terug horen. Heeft hij we verdiend en ik vind zijn stem wel prettig.

Offline lieven
Eerlijk? Als Paul de Leeuw terugkomt dan zou ik die attractie boycotten (roep ik nu heel hard, en blijf ik roepen, maar doe het natuurlijk niet).

Paul was precies die gimmick waar ik op doelde, bij de Indische Waterlelies (gelukkig inmiddels weer teruggedraaid). Ik vind zijn stem niet direct onaangenaam maar zeker ook geen bijzonder goede vertelstem, of iig niet voor de Efteling.

Alsjeblieft geen Paul de Leeuw meer.

Het lijkt me sowieso verstandig om geen bekende Nederlander te gebruiken. Als je die stemmen herkent lijdt dat alleen maar af. Sta je in een attractie, moet je ineens denken aan tampons, frikandellen, hypotheken of een of ander programma waar je een hekel aan hebt.

De Markies

Pagina: 1 van 1 (8 items)
<< 1 >>