Forum: Bestemmingsplan 2030

Pagina: 1 van 2 (10 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 3 van 3 (54 items)
<< 1·2·3 >>

Offline Meuser

Wat ik niet helemaal snap is a) waarom geldt voor de uitbreiding in het westen een bebouwingspercentage van 60%? Dat gaat er niet echt uitzien als de rest van het park, dat toch behoorlijk groen is. En b) hoe ze die uitbreiding in het westen aan gaan laten sluiten op de rest van het park.

De Markies

Citaat 4? Ik zie er 3, maar ik ben redelijk kippig. Welke 4 zijn het?

De eerste uitbreiding richting het oosten gebeurt in 2 fasen en daarna nog 2 uitbreidingen op huidige parkeerplaats.

Citaat van: De Markies van Karabas link: /forum/8/25372/815328 op: 28-08-2018 02:34:34

Wat ik niet helemaal snap is a) waarom geldt voor de uitbreiding in het westen een bebouwingspercentage van 60%? Dat gaat er niet echt uitzien als de rest van het park, dat toch behoorlijk groen is. En b) hoe ze die uitbreiding in het westen aan gaan laten sluiten op de rest van het park.

Ze kunnen op het dak en aan de zijkant van de bebouwing gras, riet, struiken en bomen planten of "groen" thematiseren...?

Ziet er mooi uit die parkeerplaats plannen.
Maar het kost wel veel plaats als je er echt zulke groenstroken tussen gaat maken.
De zonnepanelen zijn daar in tegen extra handig en voor stroom voor het park en uiteraard voor de palen om auto's op te laden.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Wat ik nooit begrepen heb, is dat er nooit iets gezegd wordt over het stuk land wat bij de Kinkenpolder aan de Efteling grenst. Dat is toch een uitermate geschikt stuk land om bij het park toe te voegen tot aan de Eftelingsestraat? De Kinkenpolder kun je daar makkelijk omleggen...

Versie: 1 Aangepast: 29 augustus 2018 23:22 door: -D@nny- reden: Geen reden aangegeven
ALS ik het niet mis heb, staan op de Kinkenpolder nog meerdere huizen die de bewoners niet laten opkopen door het park. Zo kom je ook niet ver natuurlijk

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Looopings weet te melden dat er opgeroepen word door Stichting Behoud Natuur en Leefomgeving Kaatsheuvel doormiddel van flyers om op 6 September naar een bijeenkomst over de uitbreiding van de Efteling te komen,
Op die manier willen ze hun ongenoegen kenbaar maken,
Ik ben benieuwd wat ze hiermee willen bereiken en wat voor effect het gaat maken.

https://www.looopings.nl/weblog/10683/Boze-buurtbewoners-verspreiden-anti-Efteling-pamflet.html

Efteling, oh, Efteling

Kaatsheuvel bestaat niet eens op die oude kaarten uit het beeldkwaliteitsplan! Die mensen moeten blij zijn met een natuurpark naast hun woonplaats, dat zoveel mensen blij maakt en werk biedt! Veel van die "zeurende mensen" is pas in Kaatsheuvel gaan wonen nadat de Efteling is gesticht? De AH in Kaatsheuvel is 1 van de best lopende AH winkels in Nederland en dat komt ook door de Efteling!
Ik hoop dat de Efteling en Raad der Wijzen hun plannen gewoon kunnen doorzetten...

Het stuk naast Fata Morgana en achter het theater is toch niet bebouwd op dit moment? Waarom wordt dat gebied nooit in de plannen opgenomen?

Citaat van: Maurice3 link: /forum/8/25372/815357 op: 04-09-2018 14:57:15

Het stuk naast Fata Morgana en achter het theater is toch niet bebouwd op dit moment? Waarom wordt dat gebied nooit in de plannen opgenomen?

Dit is in het bestemmingsplan opgenomen als "bos". Het zal dus onwaarschijnlijk zijn dat hier ooit iets van bebouwing gaat komen, omdat dit simpel weg niet kan volgens het bestemmingsplan. Daarin tegen vind ik dit ook niet echt een geschikte locatie om iets van recreatie te plaatsen.

Offline Jali
Voor degene die geïnteresseerd zijn. De raadvergadering van vanavond is live te volgen op de website van de gemeente Loon op Zand.

Pff, zit nu te kijken, maar waar gaat het nou eigenlijk over?

Men is niet tevreden met de uitbreiding, maar begrijpt dat het noodzakelijk, maar de fracties willen dat de gesprekken met de bewoners goed verlopen, maar die willen er niets van horen bla bla bla bla BLA.

Waar zijn de oplossingen? Zijn er wel echt oplossingen noodzakelijk? Ik weet net niet hoor.

En dan nog die fracties die zitten te zeuren over het feit dat het laatste rapport twee weken geleden is ingeleverd. Veel te kort, aldus hen. Waarom dan zo lang zitten wachten? Het is net alsof het een stel middelbare scholieren zijn die altijd uitstellen en op het eind gaan zitten zeuren dat het moeilijk is en dat er weinig tijd voor is.

Precies de reden waarom ik niets met politiek heb, maar dat terzijde.

Om toch even positief te zijn in deze troep: er zijn bewoners die een paar punten noemen die echt van belang zijn en doordacht. Ik gun hen dan ook dat hier wat aan wordt gedaan. Hopelijk komen ze er uit, want ik snap best dat het erg lastig is voor iedereen. Maar ga geen onzin praten.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Offline Meuser
https://www.bd.nl/loon-op-zand/efteling-kijkt-uit-naar-spannende-d-day-voor-grootschalige-uitbreidin...

Pagina: 3 van 3 (54 items)
<< 1·2·3 >>