Forum: Gebeurt er ook nog iets in 2019?

Pagina: 1 van 1 (16 items)
<< 1 >>

Iedereen is enthousiast over alle gebeurtenissen omtrent strookrijk en de nieuwe achtbaan maar moeten we echt 2 jaar wachten?
Want gezien de gebruikelijke openings maanden zal het nog zeker tot voorjaar 2020 duren voor we het gebied in kunnen.
Het lijkt me dat de Efteling in 2019 ook iets wil/moet om te zorgen dat de bezoekers niet wachten tot 2020 en 2019 een verloren jaar word.
Wat zijn de opties? Hier mijn opties:
- de Efteling beschouwd 2019 daadwerkelijk als overgangsjaar en doet niets.
- er komt een bescheiden nieuw sprookje
- Ravelijn krijgt een nieuwe show en ze presenteren dit als “nieuw”
- Pandadroom krijgt een nieuwe film en ze presenteren dit als “nieuw”

Wat denken jullie over 2019?

Ik hoop eigenlijk heel erg op een nieuwe en verbeterde pandadroom! Deze film is echt achterhaalt. Het dierenthema moet blijven vind ik, maar een beter kwaliteit film is zeker niet verkeerd, we zitten tenslotte wel in het 4k tijdperk eb niet meer in 480p..

Een nieuw sprookje zou ook zeker kunnen, alleen vraag ik mijzelf af, waar kan deze op een logische plaats kunnen komen. Het begint toch aardig vol te raken. Er was in een ander topic ook iets voorbij gekomen over een upgrade van de ingang van het sprookjesbos, maar hiermee kun je niet gaan pronken op tv lijkt mij.

Als we dan voor een sprookje gaan dan zit ik te denken aan bijvoorbeeld het lelijke eendje! Mischien dat andere aan een ander sprookje zaten te denken

Het wordt weer afwachten

Het lelijke eendje zou zeker leuk zijn.
Er gaan wel geruchten over een nieuwe film voor Pandadroom, maar die zal niet binnen een jaar klaar zijn.

Online lieven
Ik verwacht geen grote dingen voor 2019, zeker omdat ze voor 2020 aardig wat te doen hebben, met de ontwikkeling van een nieuw gebied en we net Symbolica en het Loonsche Land hebben gekregen.

Nieuwe film voor PandaDroom zijn ze al een tijdje mee bezig, dat zou best wel kunnen komen volgend jaar lijkt me, misschien zelfs dit jaar al... (hoewel ik liever zie dat ze dat ding tegen de vlakte gooien).

Mocht er dan toch een nieuw sprookje komen stem ik voor De Tondeldoos, idealiter onder de grond. Dat je de heks tegenkomt naast een grote boom en dan via de boom - net als de soldaat - in de kamer met de honden komt, en wellicht er weer uit komt lopend langs een nacht panorama van de stad waar je een van de honden ziet rennen met de prinses op zijn rug (edoch mochten ze dit een plan vinden lijkt het realistischer in de uitbreiding west gezien ze onder het bos moeten bouwen).

Was het niet zo dat PandaDroom tot 2020 een vast contract had met WNF, dus met (ik neem aan) de huidige film?

Ik zou ook graag een nieuw sprookje zien en er is nog genoeg tijd om deze aan te kondigen en te bouwen. Helaas beginnen de plekken inderdaad écht op te raken.

Citaat van: Robdendunnen link: /forum/8/25371/814683 op: 08-05-2018 08:04:40

Ravelijn krijgt een nieuwe show en ze presenteren dit als “nieuw”

Ik had gehoord dat Raveleijn in 2020 een nieuwe show zou krijgen van het tweede boek dus ik denk niet dat ze het jaar daarvoor ook een nieuwe show gaan maken.

Insta: @Eftelingnerd

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/25371/814692 op: 08-05-2018 15:46:59

Was het niet zo dat PandaDroom tot 2020 een vast contract had met WNF, dus met (ik neem aan) de huidige film?

Om even het looopings artikel daarover erbij te halen: https://www.looopings.nl/weblog/9248/Efteling-attractie-PandaDroom-blijft-nog-jaren-open.html
Waarin wordt aangegeven dat het contract vaststaat tot eind 2020 en er, volgens de WNF-voorlichtster, geen concrete plannen zijn voor een nieuwe film. Dit is inmiddels een aantal maanden geleden maar maakt de kans op een nieuwe film in 2019 aanzienlijk kleiner.

Ik weet niet zo snel te vinden waar ik dit las maar ik heb ergens gehoord of gelezen dat de efteling meer grote onderhoudsbeurten gepland heeft staan voor attracties uit de jaren tachtig. Het lijkt mij aannemelijk dat er een (of misschien wel twee) attractie(s) aan de beurt komt (of komen) in 2019.

Citaat van: nathan1e link: /forum/8/25371/814696 op: 08-05-2018 19:55:41

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/25371/814692 op: 08-05-2018 15:46:59

Ik weet niet zo snel te vinden waar ik dit las maar ik heb ergens gehoord of gelezen dat de efteling meer grote onderhoudsbeurten gepland heeft staan voor attracties uit de jaren tachtig. Het lijkt mij aannemelijk dat er een (of misschien wel twee) attractie(s) aan de beurt komt (of komen) in 2019.

Dit zou ik zeker een goed vinden! Voor mij persoonlijk zouden ze het zelfde mogen doen bij de bobbaan, als dat ze bij de python hebben gedaan. Helemaal rippen en opnieuw opbouwen. Het is nogsteeds een gewilde attractie die in de efteling hoort en uniek is in zijn soort! Ik zie dan wel graag iets van thematisering. Bij de remsections bijvoorbeeld! Deze overdekt maken ofzo, dan zit je ook niet meer met het probleem dat de banden nat worden, waardoor de attractie moet sluiten bij regen.

En miscchien een upgrade voor het station van de fato morgana, ik heb dit altijd al maar karig gevonden, en omdat het hele idee van een verborgen stad achter de wouden mij hier niet echt duidelijk word, heb ik altijd al met het idee gelopen dat ze hier ook een oerwoud van zouden moeten maken. Dat je echt in een bos begint en dan het bos uitvaart en dan in de verborgen stad terecht komt! Ik weet niet wat jullie hier van vinden, maar in mijn ogen zou dit een zeer mooi effect kunnen geven!

Versie: 1 Aangepast: 8 mei 2018 21:19 door: Jerwouters98 reden: Geen reden aangegeven
Misschien wel een nieuwe Aquanura-show? De tweede Symfonie is nog van eind 2013 / april 2014 dus ook alweer 4 jaar geleden.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Citaat van: nathan1e link: /forum/8/25371/814696 op: 08-05-2018 19:55:41

Volgens mij werd dat eens door iemand in een interview gezegd?... De Bob zou hiervoor inderdaad perfect kandidaat zijn.

Citaat van: Jerwouters98 link: /forum/8/25371/814697 op: 08-05-2018 21:08:13

En misschien een upgrade voor het station van de Fata Morgana, ik heb dit altijd al maar karig gevonden, en omdat het hele idee van een verborgen stad achter de wouden mij hier niet echt duidelijk word, heb ik altijd al met het idee gelopen dat ze hier ook een oerwoud van zouden moeten maken. Dat je echt in een bos begint en dan het bos uitvaart en dan in de verborgen stad terecht komt! Ik weet niet wat jullie hier van vinden, maar in mijn ogen zou dit een zeer mooi effect kunnen geven!

Dat is precies wat ik lange tijd gedacht heb. Maar toen bedacht ik me dat het geheel eigenlijk wel logisch is, als je ervan uitgaat dat de reis pas begint bij het openen van de gordijnen. Het zou immers minstens zo niet-logisch zijn als je onder de minaret doorloopt en je je plots in een oerwoud bevindt.

Wel werd er ooit gehint naar het opnieuw, vollediger aankleden van de Jungle-scènes in de attractie (met name de plafonds zijn niet zo overtuigend anno 2018 ). Dan kunnen ze gelijk de vele problemen oplossen die de laatste tijd zijn ontstaan (rotsdeur naar de haven!).

Citaat van: Eftelwesley link: /forum/8/25371/814699 op: 08-05-2018 22:33:13

Misschien wel een nieuwe Aquanura-show? De tweede Symfonie is nog van eind 2013 / april 2014 dus ook alweer 4 jaar geleden.

Inderdaad! En er zijn ook alweer twee nieuwe attracties (met geweldige muziek) bijgekomen, dus zou mooi zijn als ze die ook in een derde Symfonie verwerken!

Offline SphinX
Hallo, ik heb een tweet gelezen van de Eftelingsestraat:

"De #Efteling heeft een aanvraag gedaan voor een omgevingsvergunning (wijzigen van een attractie). Daarnaast is er ook een verleende vergunning voor het bouwen van een nieuwe loods."
https://twitter.com/eftel_straat/status/994122701735448578

Webmaster of Rue Efteling and NewsRiders

Ja waarschijnlijk voor het bouwen van dat nieuwe La Place restaurant op de plaats van de vrolijke noot.
https://www.looopings.nl/weblog/10014/La-Place-krijgt-vestiging-in-de-Efteling.html

2019 blijft een onzeker jaar tot nu toe. Meestal kondigt de Efteling een jaar van te voren grotere attracties aan. Dus misschien dat we iets horen binnen de komende maanden. Zo niet zullen we het moeten doen met wat er eventueel aan te passen valt. (ALA Bob, nieuwe PD voorstelling, nieuwe Raveleijn voorstelling, nieuwe AN Symfonie). Qua sprookjes in het Sprookjesbos mis ik zelf de Rattenvanger van Hamelen. Er waren plannen om dit sprookje op het Herautenplein te realiseren, maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan. Later gebeurde hetzelfde bij het stuk van HMMDZS. Ook hier ging het niet door. Dit kwam door het ruimte gebrek dus ik verwacht dat de Efteling dit sprookje wel groots wilt maken. Hierdoor zie ik het nog niet gebeuren voor de West Parkeer, Sprookjesbos is geworden en dit zal sowieso niet voor 2020 gebeuren. Ik denk nog wel elke dag aan een aanpassing aan DKZM. Dit sprookje is momenteel gewoon een fontein. Hier kunnen ze veel meer mee! Ik dacht zelf dat misschien een waterattractie heel goed bij dit sprookje zou passen maar werd later bang dat het dan misschien te veel ging concurreren met DVH. Maar goed on-topic:

Ik denk dat de Efteling drukker bezig is met de toekomst en al hun plannen vooruit schuift zodat ze meer kunnen uitgeven. Hierdoor wordt 2019 inderdaad een rust jaar. Verwacht geen grote veranderingen in seizoen 2019!

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Ik hoop niet dat je de werkelijke Kleine Zeemeermin ín het Sprookjesbos wilde vervangen door een DVH-achtige attractie? Het is juist mooi dat er ook kleine, misschien wel meer subtiele of mysterieuze uitbeeldingen in het bos staan. Dat het ontwerper Van de Ven's favoriete sprookje aldaar is, zegt toch wel iets over de geslaagdheid ervan (alleen zo jammer van die rots / vliegende hand hè). Sterker nog, ik zou er hier graag meer van willen zien! Soms is een simpele uitbeelding net zo effectief als de gevaartes die er nu nog enkel lijken te verschijnen.

Maar, dat het destijds niet door is gegaan, toen Den Dulk met De Rattenvanger van Hamelen aan de slag wilde gaan, vind ik toch wel zonde. Ik had graag meer in zijn stijl zien verschijnen, Meisje met de Zwavelstokjes is toch gewoon prachtig geworden?

Kan de Efteling zich veroorloven om twee jaar ''stil'' te staan? Ik verwacht niet dat de bezoekersaantallen dan terug zullen vallen onder vijf miljoen, maar groeien zullen ze niet. De parel oppoetsen, waar men ongetwijfeld de tijd voor gaat nemen de rest van dit en aankomend jaar, is simpelweg niet voldoende om dagjesbezoekers te lokken.

Offline Robin
Aan de andere kant hebben ze hun 2020-doel al bereikt, dus ze liggen voor op schema zou je kunnen zeggen. In 2013 en 2014 hebben ze ook twee jaar niks nieuws gepresenteerd (nieuwe Raveleijnshow was niet heel specta) maar ik denk dat we nog wel een mooi project kunnen verwachten zoals de verbouwing van Het Witte Paard dat was en de Piraña-toevoegingen met het geopende eiland. Dat waren wel leuke dingen. Maar echt een nieuw sprookje ga ik niet vanuit.

Pagina: 1 van 1 (16 items)
<< 1 >>