Forum: Boarding pass systeem

Pagina: 1 van 1 (13 items)
<< 1 >>

Ik ga nooit met mijn zoontje in de Python, maar ik lees dat er nogal wat klachten zijn over het reserveringssysteem / de boarding pass wat/die onlangs is ingevoerd. Nu lees ik op Loopings dat ze dat bij meer attracties willen gaan doen. Dat zou ik toch een klein drama vinden. weet iemand hier meer over?

Wel is het de bedoeling dat het systeem binnenkort ook bij andere attracties ingevoerd wordt. "We gaan dat bij meer attracties doen", zei Efteling-directeur Fons Jurgens zaterdag in een interview.
https://www.looopings.nl/weblog/9840/Efteling-fans-zijn-Boarding-Pass-systeem-nu-al-helemaal-zat.htm...

use the force

Je ziet nu al mensen gefrustreerd weg lopen en ben daar ook één van. Maak bij de attracties, waar mogelijk, een tweede rij voor board pass of gewoon niet. Je hoeft niet langer dan 10 minuten bij de ingang van de Python te staan om de klagende mensen weg te zien lopen.

Waar de Efteling het vandaan haalt dat veel bezoekers het geen probleem vinden is van mij nog steeds een raadsel. Je zou zeggen dat er een rede is waarom letterlijk ieder ander park dit niet op deze manier gebruikt

Mocht alles op het huidige systeem gaan, moet ik wel heel hard na denken of ik nog mijn abonnement wil behouden.

Versie: 1 Aangepast: 17 april 2018 02:37 door: RobinMovies reden: Wat grammatische en spelling problemen gefixed.
[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Ikzelf heb nog geen gebruik gemaakt van het systeem, maar heb er een niet prettig gevoel bij. Vooral als ik naar de reacties luister of verhalen van gefrusteerde mensen die weglopen. Het is toch gewoon veel prettiger om gewoon de rij in te stappen als je er zin in hebt?

Ik hoop dat ze inzien dat het idee niet gaat werken. Ze maken nu een probleem met dit systeem die er helemaal niet hoeft te zijn. Voor vele (vooral abonnementhouders) is de Efteling fijn omdat je geen last hebt van Fastpasses of iets anders. Gewoon lekker spontaan in de rij staan, dat is veel fijner dan een reserveersysteem (in mijn opinie).

Zelf heb ik niet zo'n groot probleem met een concept als de boarding-pass, ware het niet dat het in zijn huidige vorm niet werkt. Zelfs op rustige dagen zijn rond 12:00 uur alle boarding-passen al op. Mensen die er geen hebben kunnen bemachtigen moeten daardoor wachten tot (meestal) 17:00 uur. Ik begrijp het probleem wat de Efteling probeert op te lossen met de boarding-pass - mensen klagen nou eenmaal het meest over de lange wachtrijen - maar zonder aanpassingen wordt het geklaag alleen maar erger.

Ik was vandaag in de Efteling, en ik moet eerlijk zeggen dat de Boarding Pass mij wel redelijk is bevallen. Toen ik rond 11:45 naar de python ging om een kaartje te halen, was het eerst volgende beschikbare tijdslot 12:15. Zo had ik genoeg tijd om nog even bij Joris en de Draak aan te sluiten, om vervolgens naar de python te gaan waar ik vrijwel in een keer plaats kon nemen. Nou was het vandaag niet erg druk en heb ik nog geen ervaring met het systeem op drukke dagen, maar vandaag viel het me alles behalve tegen!

Wat ik lees is dat jij een half uur lang niet in de Python mocht en daardoor maar naar Joris en de Draak bent gegaan om de tijd te doden. Ik zie niet in hoe dat ook maar iemand kan bevallen.

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/25367/814618 op: 17-04-2018 18:14:02

Wat ik lees is dat jij een half uur lang niet in de Python mocht en daardoor maar naar Joris en de Draak bent gegaan om de tijd te doden. Ik zie niet in hoe dat ook maar iemand kan bevallen.

Nee hoor want ik wilde sowieso al naar de Joris gaan. 10 meter voor de ingang bedacht ik me, laat ik een kaartje halen voor de python dan kan ik er straks meteen in. Als je gewoon even nadenkt en combineert dan heb je eigenlijk twee attracties in een half uur tijd, in plaats van dat je en een half uur staat te wachten bij de Joris en de draak en vervolgens ook nog eens een half uur mag wachten bij de python. ik zeg ook niet dat ik nu meteen verkocht ben en helemaal voorstander ben van het huidige systeem, maar op basis van de ervaring van vandaag viel het me niet compleet tegen. Natuurlijk heb ik nog geen ervaring op drukke(re) dagen en als alle attracties dit systeem gaan gebruiken

Versie: 1 Aangepast: 17 april 2018 18:44 door: Alikouali reden: Geen reden aangegeven
Ik heb het boarding pass systeem gebruikt in het laatste weekend dat de Phyton open was toen beviel het me best goed.
Ze reden met 2 treinen en er wilden ook veel mensen nog een laatste ritje maken voor de afbraak van de baan.
Toen lukte het later op de dag ook nog prima om een BP te scoren.
Ik denk dat het allemaal wel goed komt als de tweede trein op de baan komt.

Versie: 1 Aangepast: 17 april 2018 18:56 door: The Doctor reden: Geen reden aangegeven
 Offline Quizo
Ten eerste spreek ik niet namens de Efteling en ben ik geen officiële woordvoerder, dat even gezegd te hebben wil ik even zeggen dat het er bij mij als werknemer ook niet in gaat waarom de Efteling heeft gekozen om de reguliere wachtrij volledig te verwijderen. Een boardingsysteem kan kei goed werken voor de mensen die inderdaad liever een dagje vooruit plannen en daarom is het ook zeker een goede toevoeging aan het park.

Maar wanneer opa en oma Henk en Nel uit Hoogvliet met hun kleinzoon een dagje het park bezoeken en de kleinzoon graag voor het eerst in de Python wil snap ik dat voor deze mensen het boardingsysteem allesbehalve logisch is en hier zou de Efteling op in moeten spelen. Breng de reguliere wachtrij terug en draai eerst de rij voor het tijdslot leeg en laat daar naast de reguliere wachtrij gewoon verder gaan, op deze manier krijgen de simpele dagjesbezoeker die niet van hoe of wat weten ook een kans om gewoon in de nieuwe Python te stappen zonder dat ze voorbereid op pad gaan met de Efteling app en een heel tijdschema.

Alle die mijn vergeten en sullen die tijt niet weten

Even tussendoor en misschien niet het juiste topic.
Maar zo'n systeem is er om het geklaag tegen te gaan voor de lange wachtrijen ( wat er zo'n beetje bij hoort in mijn optiek ).
Wat is dan dadelijk nog het nut van een weekend in het hotel of bungalowpark?
Want als je alles via zo'n systeem in 1 dag kunt doen dan zijn hotel en bungalowpark "overbodig".
Ik ben met oud en nieuw naar de efteling geweest en we hadden toen 5 dagen entree.
Ik zou ( met alle respect ) bij god niet weten wat ik nog langer in de efteling moet als ik na 1 of 2 dagen al alles gezien heb.
Het is juist fijn dat je dan weet , och ik heb nog 4 of 3 dagen we wachten wel ff.
Dus zo'n systeem is ook meer wat voor de dagjes mensen dan diegene die in het hotel of bungalowpark zitten.
En of het klagen dan echt ophoud betwijfel ik ook want dan zeggen de mensen dadelijk , ja de efteling doe je in 1 dag waarom is het zo duur!!

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Ik heb zelf nog geen ervaring met het systeem, maar de keren dat ik voorbij de python loop zijn de systemen bijna altijd buiten werking en kun je gewoon doorlopen, ook op een drukke dag als vorige week (waardoor je dus wel langer dan een half uur in de rij moet staan). Het probleem van de uitverkochte kaarten komt volgens mij doordat er nu maar een paar attracties zijn met boarding passes. Nu kun je eerst naar die attracties lopen om een pas te halen en dan de rest van het park doen. Als het bij meer attracties wordt ingevoerd, ben je te veel tijd kwijt als je eerst alle attracties af moet voor een boarding pass, en zal het meer gespreid worden.

misschien is het beter om de ticketautomaten te ontmantelen. de onderdelen op een genummerd plankje te zetten. en kijken wat de gek er voor geeft ;-)

Citaat van: lifeinavillage link: /forum/8/25367/814688 op: 08-05-2018 13:37:02

Ik heb zelf nog geen ervaring met het systeem, maar de keren dat ik voorbij de python loop zijn de systemen bijna altijd buiten werking en kun je gewoon doorlopen, ook op een drukke dag als vorige week (waardoor je dus wel langer dan een half uur in de rij moet staan). Het probleem van de uitverkochte kaarten komt volgens mij doordat er nu maar een paar attracties zijn met boarding passes. Nu kun je eerst naar die attracties lopen om een pas te halen en dan de rest van het park doen. Als het bij meer attracties wordt ingevoerd, ben je te veel tijd kwijt als je eerst alle attracties af moet voor een boarding pass, en zal het meer gespreid worden.

Je kunt de passen ook via de app reserveren.

Versie: 1 Aangepast: 8 mei 2018 17:59 door: SWIding97 reden: typfout
Parken 2018: Efteling 10x | Tikibad (Duinrell) 1x | Attractiepark Slagharen 1x | Europa-Park 1x

Parken 2017: Efteling 17x | Disneyland Park 2x | Walt Disney Studios Park 2x | Phantasialand 1x

Efteling totaal 67x

Pagina: 1 van 1 (13 items)
<< 1 >>