Forum: 2020: Intamin Launch Coaster

Pagina: 4 van 5 (84 items)
<< 1·2·3·4·5 >>

Efteling is en blijft mijn favoriete park in Nederland! Lijkt me ook wel leuk om een vrijeval-achtbaan zoals Thirteen te zien, maar dan met lancering en circus-thematisering...

Ik moet zeggen, een mega circustent trekt mij niet echt aan, maar wat nu als het meer wordt zoals op Themepark wordt besproken? Iets zoals het Cirque d'hiver Bouglione te Frankrijk? Dat lijkt mij wel wat, hoewel de associatie met de koepel van Vogelrok redelijk snel te leggen is. Voordeel is wel dat het niet schreeuwerig is en bestand is tegen weer en wind. Wat vinden jullie?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Wat heel belangrijk is, is dat elke nieuwe attractie de vorige overtreft. En ik denk niet dat het gaat gebeuren bij de nieuwe achtbaan, en ik vind het jammer dat het wéér een achtbaan word ipv iets unieks

Auties love Efteling

Dat vind ik een beetje apart om te zeggen, want je kunt niet elke keer alles overtreffen! En dit kunnen zij ook niet zeggen want dan krijg je verwachtingen vanuit de bezoekers. Als die het dan tegen vinden vallen dan zou het wel echt een flop kunnen zijn. (Niet dat ik dit verwacht). Ten tweede, iedereen heeft ook zijn eigen mening he, de ene vind symbolica alles overtreffen, en de ander zegt dat de droomvlucht nog steeds de mooiste attractie is. Om dan te gaan zeggen alles moet beter dan de vorige, dan geven ze zich wel een hele moeilijke opdracht en is de kans op teleurstelling groter. (Voorbeeld; Symbolica, werd aangekondigd als de grootste en mooiste attractie van de efteling. Reactie waren over t algemeen niet 100% positief) ik neem aan dat de efteling hier wel van geleerd heeft. Maar oke ik hoop wel dat de nieuwe achtbaan alle andere achtbanen gaat overtreffen als t gaat om theming! We will see

Dat vind ik ook een beetje kort door de bocht en een beetje raar om te zeggen. Niet elke attractie kan spectaculairder. In hoe verre zou dat door trekken in jou ogen? De Efteling mist nog steeds redelijk infills (naar mijn mening) en die kunnen echt niet beter worden dan een Symbolica, Baron ect. Tevens werd Baron gemeld als een kleinere attractie dan bijvoorbeeld JedD en DVH. Zeker als je ook kijkt naar budgettering. Of Baron uiteindelijk toch een betere attractie is geworden blijft natuurlijk gewoon een mening (een sterke als je het mij vraagt ) en dat het ‘weer’ een achtbaan is vind ik ook een beetje een gekke uitspraak. De Efteling heeft nog geen mega aanbod aan thrill of achtbaan. Ik wil ook niet dat het een Walibi Brabant word maar tot nu toe kan het nog makkelijk.

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Mja, ik snap IkbennlXD wel. Uiteraard kan een kleine infill bijna niet spectaculairder dan de grote attracties, maar als de Efteling steeds inzet op steeds betere kwaliteit (Fons zei zelf dat ze proberen om Droomvlucht van de troon te stoten met de nieuwe attractie Symbolica), ze hun eigen kunsten steeds moeten overtreffen. Ze maken tenslotte steeds mooiere en betere attracties dan vroeger en naar hun eigen mening zijn ze er nog lang niet.

Ook ik vind het wel jammer dat het nu direct weer een nieuwe achtbaan wordt. Heel leuk, en erg fijn dat het een nieuw type wordt binnen de parkgrenzen (launched), maar naar mijn mening te vroeg. Ik was al heel blij dat ze weer een darkride bouwden (Symbolica), maar voor de rest is het achtbaan na achtbaan (en soms een show, oké). En laten we eerlijk zijn: velen willen graag meer capaciteit en dat verkrijg je makkelijker met infills. Daarnaast zijn attracties als een boomstamattractie, vrijevaltoren en ga zo maar door nog altijd niet gebouwd. Als de Efteling nu alleen maar achtbanen plaatst, hebben ze geen buffer meer voor later. Daarmee bedoel ik te zeggen: nu alle achtbanen plaatsen en later geen meer plaatsen, aangezien het evenwicht van het park qua achtbanen/andere type attracties dan niet meer in orde is. Het is tenslotte een familiepark, en geen tienerpark.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Citaat van: IProducties link: /forum/8/25360/814957 op: 14-06-2018 08:46:35

Ook ik vind het wel jammer dat het nu direct weer een nieuwe achtbaan wordt. Heel leuk, en erg fijn dat het een nieuw type wordt binnen de parkgrenzen (launched), maar naar mijn mening te vroeg. Ik was al heel blij dat ze weer een darkride bouwden (Symbolica), maar voor de rest is het achtbaan na achtbaan (en soms een show, oké). En laten we eerlijk zijn: velen willen graag meer capaciteit en dat verkrijg je makkelijker met infills. Daarnaast zijn attracties als een boomstamattractie, vrijevaltoren en ga zo maar door nog altijd niet gebouwd. Als de Efteling nu alleen maar achtbanen plaatst, hebben ze geen buffer meer voor later. Daarmee bedoel ik te zeggen: nu alle achtbanen plaatsen en later geen meer plaatsen, aangezien het evenwicht van het park qua achtbanen/andere type attracties dan niet meer in orde is. Het is tenslotte een familiepark, en geen tienerpark.

Naar mijn mening is het wel een goede zet.

De Vliegende Hollander (2007) is een hybride van darkride en achtbaan.
Joris en de Draak (2010) kwam ter vervangen van de verouderde Pegasus.

Eigenlijk is de Baron de enige "achtbaan achtbaan" wat sinds VogelRok gebouwd was dat geen darkride was of ter vervangen van iets was.
Buiten dat werd het wel tijd voor een middenklassen tussen de VogelRok en de Python voor de mensen die de Baron en Joris en de Draak te heftig vinden.
Ik vind het juist ook wel prima als ze alle stappen (van kindvriendelijk tot volwassenen) met achtbanen hebben gevuld zodat er juist weer gefocust kan worden op meer speciale rides (ala DvH, Symbolica, Droomvlucht.)
Daarna kunnen zij altijd nog komen met een echte kiddobaan (een buitenstaander/iets niet in het donker die weer milder is dan de VogelRok.)

Attracties zoals een vrijvaltoren en een boomstamattractie zijn naar mijn mening ook overbodig gemaakt door de Baron en De Vliegende Hollander die dezelfde eigenschappen hebben maar veel meer te bieden hebben en minder "tienerpark" voelen.

Ik begrijp jullie wel hoor maar ik zou persoonlijk meer teleurgesteld zijn als we nog een rustige attractie zouden krijgen na Symbolica.
Al mag er van mij de komende jaren wel wat meer in het Sprookjesbos komen.
Dat is een gebied wat voor mijn gevoel relatief vergeten wordt buiten wat renovaties en kleine aanpassingen hier en daar.
Ik snap dat het niet zo'n mensentrekker is zoals een achtbaan zult zijn. Maar alsnog.

Misschien is juist zo'n kiddoattractie in het sprookjesbos leuk. Het lokt dan ook gelijk meer volk daarheen wat misschien handig is voor de verdeling van mensen in het park.

Versie: 1 Aangepast: 9 augustus 2018 03:02 door: RobinMovies reden: Geen reden aangegeven
[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Citaat van: RobinMovies link: /forum/8/25360/815221 op: 09-08-2018 02:59:44

Misschien is juist zo'n kiddoattractie in het sprookjesbos leuk. Het lokt dan ook gelijk meer volk daarheen wat misschien handig is voor de verdeling van mensen in het park.

Oef! Ik weet niet of dat zo'n goed idee is. Bedenk je alleen al wat voor geluid dat zou maken. Volgens mij heeft het Sprookjesbos niet méér bezoekers nodig. De 'ouders met kinderen' weten het altijd goed te vinden.

Het is nu ook wel handig als er een 'kiddocoaster' komt aangezien de Bob (die vroeger voornamelijk de eerste achtbaan voor kinderen was) nog steeds niet helemaal 100% is en waarschijnlijk ook niet meer 100% gaat worden. Ik denk wel dat hij weer opengaat, alleen niet dat hij het nog heel lang uithoudt.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Offline lieven
Met de uitbreiding van het Sprookjesbos richting de parkeerplaats zou ik me wellicht kunnen voorstellen dat ze een enorme kelder bouwen en daarin een 'kiddocoaster' oid bouwen, wel met een sprookjesthema natuurlijk. Maar alsjeblieft niet in het bos zelf (boven de grond). Dat zou de sfeer enorm verknallen.

Ik zou heel graag een heks naast een grote boom tegenkomen die ons vraagt iets voor haar op te halen en als we dan beneden in de boom komen vinden we drie enorme honden. En dan zouden we - als achtbaan - in de rol van prinses op de rug van de hond door de stad kunnen vliegen in het holst van de nacht (oftewel De Tondeldoos).

Citaat van: lieven link: /forum/8/25360/815226 op: 09-08-2018 14:17:12

Ik zou heel graag een heks naast een grote boom tegenkomen die ons vraagt iets voor haar op te halen en als we dan beneden in de boom komen vinden we drie enorme honden. En dan zouden we - als achtbaan - in de rol van prinses op de rug van de hond door de stad kunnen vliegen in het holst van de nacht (oftewel De Tondeldoos).

Zou je daarmee niet de verkeerde doelgroep naar die hoek van het park trekken?

Offline lieven
Citaat van: Snape77 link: /forum/8/25360/815227 op: 09-08-2018 14:29:21

Zou je daarmee niet de verkeerde doelgroep naar die hoek van het park trekken?

Ik zit dan wel te denken aan een echte kindvriendelijke achtbaan (net iets minder heftig dan Vogel Rok, graag wel iets heftiger dan een keverbaan) met panorama's van de stad waar je langs 'vliegt'. Denk niet dat dat heel direct de thrill-zoekers aan zal spreken maar juist wel families met jonge kinderen.

Persoonlijk vind ik echter dat het Sprookjesbos gewoon bij een dagje Efteling hoort, ongeacht leeftijd en de mensen met wie je er bent.

Geen kiddo-coaster in het Sprookjesbos alsjeblieft! Denk aan het geluid wat een baan en de kinderen daarin zittende maken.
Een kelder zoals Lieven voorstelt zal ook niet gebeuren, dan zit je te denken aan een kostenplaatje van een tiental miljoenen,
Laat ze het Sprookjesbos maar lekker uitbreiden(boven de grond) op het kleine gedeelte van de parkeerplaats, zodat het ook echt een (-)bos blijft, voor een eventuele kiddo-coaster is genoeg plek dan wel elders in het huidige park dan wel op strookrijk.

Efteling, oh, Efteling

Geluid van een moderne baan is niet meer zo'n een probleem. Vooral met de snelheden van een kinderbaan. Kijk maar naar Tiki-Waka

.

Nu zou ik het layout dan nog te extreem en lang vinden voor een kiddo coaster.
Als je het ergens in een hoek propt of misschien juist ergens aan de buitenranden (waar je toch veel volk hebt lopen) heb je er voor de rest niet echt last van.
Of je nou kinderen hoort gillen in een achtbaan of door een pop omdat zij dit eng vinden zou mij persoonlijk dan ook niet uitmaken.

Persoonlijk zou ik ook niet willen dat het sprookjesbos Ruigrijk 2 wordt. Maar een klein simpel baantje of een kinder flatride voor de kleinste zou ik geen moeite mee hebben. Of iets groots genoeg waardoor het sprookjesbos weer waard is om heen te gaan voor de mensen die niet maandelijks in het park komen.

Maar om terug te komen waarom ik over het sprookjesbos begon, het was om aan te geven dat als ze de launch coaster hebben neergezet er nog zat ideeën zijn om lokkertjes te trekken.
Zoals Symbolica liet zien hoef je niet constant gigantische rides neer te zetten om mensen te lokken.

Versie: 2 Aangepast: 10 augustus 2018 18:15 door: RobinMovies reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 10 augustus 2018 18:13 door: RobinMovies reden: Geen reden aangegeven
[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Maximale trackride die ik me voor kan stellen in het Sprookjesbos is een Tufferbaan o.i.d. En aangezien we die al hebben... Ik dacht ook na over een darkride. Maar is deze investering het waard? Ik denk dat we het Sprookjesbos gewoon zo moeten houden zoals het nu is. Een echte trackride zou het idee van het bos een beetje slopen.

Sprookjesbos is sprookjesbos en moet ook sprookjesbos blijven. Daar hoort geen kiddo-coaster in thuis. Heel slecht voor de sfeer. Als vrouw Holle leest dat jullie een kiddo-coaster in het sprookjesbos willen neerzetten worden jullie met pek overgoten!

De Markies

Ik wil niet zeuren, maar gaan we nu niet een beetje off topic?

Om terug te komen op de coaster, in de situatie schets van de vergunning aanvraag staat een grote cirkel.
Dit zal waarschijnlijk de circus tent zijn.
De baan kan ik er nog niet echt uit afleiden.

Offline Weirdo
Citaat van: Robdendunnen link: /forum/8/25360/815242 op: 12-08-2018 12:16:23

Om terug te komen op de coaster, in de situatie schets van de vergunning aanvraag staat een grote cirkel.
Dit zal waarschijnlijk de circus tent zijn.

Bekijk plaatje

Of een plein.

Citaat van: Robdendunnen link: /forum/8/25360/815242 op: 12-08-2018 12:16:23

Omdat de baan zeer irrelevant is voor de rioollering en verlegging daarvan.

De afbeelding komt namelijk voort uit gemeente Kaatsheuvel die daar leidingen wilt verleggen. Dus ook voor dit stuk Efteling kan nog van alles verandert worden/geworden zijn! Het kan nog volledig verandert worden. Tuurlijk is deze afbeelding interessant omdat we hier wel uit kunnen halen dat het best bebost word, de parkeerplaats van het hotel waarschijnlijk verlegd word en we hoogstwaarschijnlijk eindelijk een nieuwe hotelingang krijgen. Tevens kunnen we hieruit halen dat het stuk gaat bestaan uit verschillende cirkels/gebouwen/pleinen. Ik ga zelf uit van ronde gebouwen. Dit kunnen naar mijn idee dus infills, horeca, toilet en souvenirwinkels voor mij zijn. Met hoop natuurlijk op die eerste Ook kunnen we hier vanaf leiden dat het rijk waarschijnlijk in fasen word opgebouwd met dit als fase 1, en verdere uitbreiding richting Ruigrijk voor volgende fase(n).

Pagina: 4 van 5 (84 items)
<< 1·2·3·4·5 >>