Forum: 2020: Intamin Launch Coaster

Pagina: 2 van 4 (66 items)
<< 1·2·3·4 >>

En ik denk zelf ook niet dat ze een Polercoaster in 2020 neerzetten; eerder 2025

Offline Amelie
Als het het circusthema wordt dan vind ik de launch coaster als levende kanonskogel wel een mooie uitwerking. Je wordt dan door een tunnel schuin omhoog geschoten. De rest van het ritje kan dan wellicht mooi gaan langs koorddansers, andere acrobaten, een leeuw die door een hoepel over de trein heenspringt... Vul maar aan.
Tegelijk hoop ik dat t een lief familieachtbaantje wordt waar veel kleine kinderen ook in durven. Dat is bij de andere achtbanen echt niet zo.

Versie: 1 Aangepast: 8 maart 2018 22:53 door: Amelie reden: Geen reden aangegeven
Citaat van: Amelie link: /forum/8/25360/814392 op: 08-03-2018 22:50:59

Als het het circusthema wordt dan vind ik de launch coaster als levende kanonskogel wel een mooie uitwerking. Je wordt dan door een tunnel schuin omhoog geschoten. De rest van het ritje kan dan wellicht mooi gaan langs koorddansers, andere acrobaten, een leeuw die door een hoepel over de trein heenspringt... Vul maar aan.
Tegelijk hoop ik dat t een lief familieachtbaantje wordt waar veel kleine kinderen ook in durven. Dat is bij de andere achtbanen echt niet zo.

Klinkt als een leuk idee! Toch denk ik dat het niet het circusthema gaat worden, omdat de attractie niet te schreeuwerig ging worden. En dan slaat schreeuwerig op het uiterlijk van de attractie, niet het geschreeuw van mensen in de attractie.
Een circus is, naar mijn idee, erg schreeuwerig en vervalt dus (voor mij tenminste) als kanshebber voor het thema.

Over het onderwerp echt thrill of familieattractie denk ik dat de attractie meer thrill gaat worden dan een familieachtbaan. Als ik aan een launchcoaster denk, denk ik niet aan een attractie die 'kind-/famlievriendelijk' is. Daarnaast zijn er in de wereld van de Efteling al heel veel opties voor de kleinere bezoekers.

Offline lieven
Waar halen jullie die info vandaan over een Circus danwel Chinees thema? Dat heb ik helemaal nergens gezien...

Maar, als we het er dan toch over hebben, een circus thema hoeft natuurlijk niet per definitie schreeuwerig te zijn, zeker niet als we vintage/Victoriaans gaan denken, wellicht zelfs als een thematische verlenging van het Carrouselpaleis. De Pieckse kleuren kunnen hier ook perfect bij. Ter inspiratie (met éém van de afbeeldingen als verder gedefinieerde thematische suggestie, u mag raden):

Over het type achtbaan heb ik geen mening, maar wel over de thematisering. Ik durf niet in achtbanen, maar ik vind de Baron een geweldige attractie. Ik zou niet goed weten hoe je een circus thema kunt uitwerken bij een achtbaan, dat past gewoon beter bij een show (zoals ze nu met Caro doen).
Als ze een Chinees, Oosters of Grieks thema doen, hoop ik dat ze er experts bijhalen. Fata morgana is prachtig, carnaval festival duidelijk niet.

Offline Amelie
Citaat van: lieven link: /forum/8/25360/814394 op: 09-03-2018 00:37:15

Waar halen jullie die info vandaan over een Circus danwel Chinees thema? Dat heb ik helemaal nergens gezien...

Bekijk plaatje

Bekijk plaatje

Circusthema werd door iemand genoemd (op themepark?), die had dat 'van bronnen' vernomen.
Chinees thema weet ik niet.

Die plaatjes geven een mooi idee van de levende kanonskogel!

Ik verwacht dat zoiets voor de meeste mensen te veel lijkt op (Hyper)Space Mountain (De La Terre à La Lune/Mission 2) in Disneyland Paris. Zelf loop ik ook niet echt warm voor een circus thema. Als ik zou moeten kiezen uit specifiek die twee thema's, zie ik liever het Chinese thema.

Citaat van: quirijnvd link: /forum/8/25360/814444 op: 19-03-2018 19:28:26

Ik verwacht dat zoiets voor de meeste mensen te veel lijkt op (Hyper)Space Mountain (De La Terre à La Lune/Mission 2) in Disneyland Paris. Zelf loop ik ook niet echt warm voor een circus thema. Als ik zou moeten kiezen uit specifiek die twee thema's, zie ik liever het Chinese thema.

Ik zag deze vergelijking ook ja. Maar, je weet niet wat ze ermee doen natuurlijk. Chinees lijkt mij ook enorm leuk. Een serene landscaping met zachte kleuren lijkt me dan wel wat. Wel vreemd als de aziatische pagode dan ergens anders staat, niet? Ik weet dat FM en VR ook dezelfde achtergrond hebben, toch zie ik deze link sneller voor de vraag onder het publiek zorgen(nou niet dat het een grote ramp is).

Een Chinees thema kan inderdaad schitterend worden, maar mede door wat Tristino aangeeft zul je misschien rare gezichten krijgen met de Pagode ergens anders in het park. Ook het circus lijkt mij niet echt een geschikt thema. Het Babylon thema spreekt mij dan weer enorm aan. Je kunt hierin heel veel mysterie creëren. Ik zie dus liever iets mysterieus en een uniek thema dat nog niet ergens in het park terug komt

Versie: 1 Aangepast: 19 maart 2018 21:36 door: robkuh84 reden: Geen reden aangegeven
Ow ja Babylon is natuurlijk ook een mooi en natuurgetrouw thema voor in reizenrijk. Daar kan de Efteling best wat mee ja.

Om terug te komen over het babylon thema! Geef mij dat maar voor een waterattractie(zoals logflume). Beetje zoals Splash Mountain met veel indoor.

Er kan ook nog altijd wat worden gedaan met het thema Tribal Art (je weet wel, van die Hawaï-achtige maskers, beelden etc.).

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Ik zou graag een übergethematiseerde achtbaan, laag bij de grond willen zien. Als het toch een launch wordt hoeft je ook niet extreem hoog te gaan, op enkele airtime heuvels na. Je kan dan maximaal gebruik maken van het landschap met verschillende elementen in het parcours verwerkt. Wat je bespaart aan staal, kan je investeren in thematisering. De wachtrij zou ik volledig in de baan verwerken...

Versie: 1 Aangepast: 21 maart 2018 23:01 door: EftelseVlaming reden: Geen reden aangegeven
https://www.looopings.nl/weblog/9744/Nieuwe-lanceerachtbaan-Efteling-wordt-familieattractie-niet-over-de-k

Wordt dus een familieachtbaan. Persoonlijk had ik gehoopt op een echter grote trill ride.

Citaat van: robkuh84 link: /forum/8/25360/814575 op: 06-04-2018 20:29:40

https://www.looopings.nl/weblog/9744/Nieuwe-lanceerachtbaan-Efteling-wordt-familieattractie-niet-ove...

Wordt dus een familieachtbaan. Persoonlijk had ik gehoopt op een echter grote trill ride.

Ik vind het nog steeds wel de beste stap. Sinds DvH is er geen familie coaster meer gekomen en als je DvH mee telt als thrill dan was het laatste VogelRok. Al snap ik de reacties wel van u en onder het artikel, we hebben Joris en de Draak en Baron gekregen de afgelopen jaren. Er mag best wat tussenin komen.

Maar ik moet zeggen dat qua layout ik die familie launch coasters tot nu toe best aardig eruit vind zien.
Knal er een thema in dat dicht op de baan staat en het lijkt 3x heftiger als passagier.
Hopelijk loopt het ook lekker door qua riders per uur.

Wel grappig om banden te zien trouwens als launch systeem.

Versie: 2 Aangepast: 6 april 2018 23:29 door: RobinMovies reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 6 april 2018 23:28 door: RobinMovies reden: Geen reden aangegeven
[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Offline Quizo
Geloof mij nou maar, de Efteling maakt er iets fantastisch van en het hoeft echt geen Taron 2.0 te worden. Het hele nieuwe gebied zal menig mens weer verwonderen, wacht maar af..

Alle die mijn vergeten en sullen die tijt niet weten

Citaat van: EftelseVlaming link: /forum/8/25360/814458 op: 21-03-2018 22:57:45

Ik zou graag een übergethematiseerde achtbaan, laag bij de grond willen zien. Als het toch een launch wordt hoeft je ook niet extreem hoog te gaan, op enkele airtime heuvels na. Je kan dan maximaal gebruik maken van het landschap met verschillende elementen in het parcours verwerkt. Wat je bespaart aan staal, kan je investeren in thematisering. De wachtrij zou ik volledig in de baan verwerken...

Een Cheetah Hunt (Bush Gardens Tampa Bay) achtige rit (zonder de inversie en de hoogte-elementen in het begin, dus zeg maar vanaf 1:50 in deze video) zou te gek zijn.

Count the days or set them ablaze...

Die ziet er tof uit,
Als de Efteling voor een dergelijke baan kiest en zoals we kennen zwaar thematiseren komt dat wel goed!
Hij mag van mij wel op een wat compacter oppervlak, dus meer bochten etc.

Efteling, oh, Efteling

Ehm, interessant, denk ik...?

https://www.looopings.nl/weblog/9901/Niet-alleen-een-lancering-bij-nieuwe-achtbaan-Efteling.html

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Dan weten we in ieder geval dat het geen kort ritje gaat worden en dat dit een achtbaan word die niet gaat om de snelheid en trill maar juist om de hele beleving er omheen. Ik denk dus dat we een heavy themed coaster gaan krijgen!Ik zeg perfect! Laat die mega coaster nog maar effe wachten tot na 2020

Pagina: 2 van 4 (66 items)
<< 1·2·3·4 >>