Forum: WinterEfteling 2017

Pagina: 1 van 2 (39 items)
<< 1·2 >>

Offline fry
Ja, ben er lekker vroeg erbij! Maar met dit weer heb ik zoiets van: skip de herfst maar, zet die oorwarmers op Langnek en kom maar op met de WinterEfteling! Zijn er al geruchten? Zal er met het jubileumjaar ook iets extra's worden gedaan? Wat ik zelf jammer vind: python gaat dicht, ook net tijdens Kerstvakantie wat ik aparte timing vind (ten minste als onderhoud eind november nog steeds doorgaat). Waarom niet na kerstvakantie? Ook omdat Joris en de Draak vaak dicht is in winter vanwege vorst en de Bob vanaf nu dicht gaat met regen blijven er weinig thrills over. Zal extra druk worden bij Vogelrok...

Citaat van: fry link: /forum/8/25329/813398 op: 13-09-2017 11:48:26

Ja, ben er lekker vroeg erbij! Maar met dit weer heb ik zoiets van: skip de herfst maar, zet die oorwarmers op Langnek en kom maar op met de WinterEfteling! Zijn er al geruchten? Zal er met het jubileumjaar ook iets extra's worden gedaan? Wat ik zelf jammer vind: python gaat dicht, ook net tijdens Kerstvakantie wat ik aparte timing vind (ten minste als onderhoud eind november nog steeds doorgaat). Waarom niet na kerstvakantie? Ook omdat Joris en de Draak vaak dicht is in winter vanwege vorst en de Bob vanaf nu dicht gaat met regen blijven er weinig thrills over. Zal extra druk worden bij Vogelrok...

Ik denk persoonlijk dat de efteling zich tijdens het Winterseizoen zich bezig wilt houden met de ''wintersfeer'' onderdelen zoals het sprookjesbos.
Ruigrijk is tijdens de Winter toch het minst mooi (tenzij er werkelijk sneeuw ligt), en om voor een optimale winter-efteling beleving te gaan is de python wel het minst van toepassing.

Ik denk dat dit de voornaamste reden is: gastbeleving van de Winter Efteling zelf, plus het feit dat de baan in de meivakantie/zomervakantie weer op volle toeren moet, en de kerstvakantie is wat minder essentiëel.

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Offline Robin
Vorst in de middag komt erg weinig voor. Als het 's nachts heeft gevroren opent JedD wel later maar ´s middags draait ie dan wel weer. De Bob zal wel regelmatig dicht zijn als het met regenachtig weer niet mag draaien en dan zijn er toch al drie banen dicht. Dat zal mensen wel teleurstellen.
In de Kerstvakantie kan het trouwens érg druk zijn dus 'minder essentieel' zou ik het niet noemen.

Ik ben benieuwd waar dat gerucht over de kerstvakantie vandaan komt. Op de site staat alleen het volgende:
"Python gaat in onderhoud tijdens de winter Efteling van 2017, exacte data volgen."

Offline fry
@Jeroen_twee Moet de bron(nen) even opzoeken, maar ik heb meerdere malen ergens zien staan: vanaf (eind) november

Offline fry
Hier alvast een paar. Over de betrouwbaarheid ervan heb ik geen mening,kan zijn dat ze elkaar napraten:

http://eftelingsestraat.nl/efteling-nieuws/mogelijk-uitstel-van-groot-onderhoud-bij-de-python/

Looopings heeft het over december, dus wel degelijk in kerstvakantie:

http://www.looopings.nl/weblog/8314/Efteling-stelt-renovatie-Python-weer-maandenlang-uit.html

Versie: 1 Aangepast: 14 september 2017 10:43 door: fry reden: Geen reden aangegeven
1 woord: nice!

]https://www.looopings.nl/weblog/8533/Flinke-metamorfose-voor-ijsbaan-Efteling.html

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Offline fry
Zag 'm ook net. Ziet er zeker supermooi uit! Maar....het is een schets, geen bouwtekening. Misschien is het gewoon wel een voorstel geweest of een van de voorstellen in een brainstorm sessie
Looopings presenteert het heel erg als feit dat de ijsbaan er zo uit gaat zien. Iemand een mening over de betrouwbaarheid ervan?

Offline Bas87
Het zou kunnen. De ijsbaan is technisch al jaren afgeschreven en was de afgelopen jaren al behoorlijk wat lapwerk om die weer op te zetten. Dus men is al jaren bezig om te verzinnen wat er met het concept ijspaleis moet gebeuren en daar zou dit best eens het (fraaie) resultaat van kunnen zijn.

Offline Bslo
Deze ontwerptekening is betrouwbaar, aangezien het gewoon op de Efteling website staat en een persbericht is: https://www.efteling.com/nl/pers/vanaf-13-november-elf-weken-winter-efteling/
Overigens heeft Looopings het over een 'uitgelekt ontwerp', wellicht hebben ze het eerdere artikel van Eftelingsestraat (http://eftelingsestraat.nl/efteling-nieuws/vernieuwd-overdekt-ijspaleis-in-de-winter-efteling/) als bron genomen en niet verder gezocht waar de bron vandaan kwam, namelijk gewoon de website van de Efteling (persbericht).

Versie: 1 Aangepast: 15 september 2017 11:52 door: Bslo reden: Geen reden aangegeven
Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 43x EuropaPark: 5x Phantasialand: 3x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 33x Toverland: 4x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Offline fry
Thanks voor de info Bslo. Dan heeft looopings het spannender gemaakt dan het is met 'uitgelekt' ipv te vermelden dat het een persbericht is ;-)

Alleen is het persbericht niet meer beschikbaar op de website. Misschien dat hij per ongeluk online is gezet en nu verwijderd is?

Offline Robin
In dat geval is het wel een soort van uitgelekt.
Wat betreft het ontwerp, ziet er leuk uit.
Maar ik moet de uitvoering nog maar zien want dit zegt weinig.
Dat het een verbetering wordt staat vast.

Ik vind het er goed uit zien. Ik ben benieuwd.

de Efteling is super echt waar.

Offline fry
Ik zie dit ook nog niet zo voor me in de tent. Het lijkt nu alsof de bomen hele hoge palen zijn die het zeil/dak ondersteunen. Maar zo hoog is de tent toch niet dat je er een hele kasteeltoren onder kwijt kan? En er is toch altijd een gewoon schuin puntdak?

Offline fry
Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/25329/813415 op: 15-09-2017 13:38:52

Alleen is het persbericht niet meer beschikbaar op de website. Misschien dat hij per ongeluk online is gezet en nu verwijderd is?

Ik hoop niet dat het een foutje is en we lekker zijn gemaakt met de plannen voor winterefteling.....2018 ipv 2017
Ik zag in ieder geval dat verleden jaar het persbericht over Winterefteling pas begin november op de Efteling site kwam.

Versie: 1 Aangepast: 16 september 2017 11:50 door: fry reden: Geen reden aangegeven
Dat moet een foutje zijn geweest, inderdaad.
Het beleid van de Efteling is tegenwoordig dat ze dat soort informatie pas heel laat van te voren publiceren.

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Wat ik mij afvraag over de Winter Efteling: gaan ze de koningszaal in Symbolica ook versieren? Dat lijkt mij wel leuk! Wat denken jullie?

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Citaat van: roderick link: /forum/8/25329/813471 op: 22-09-2017 20:51:33

Wat ik mij afvraag over de Winter Efteling: gaan ze de koningszaal in Symbolica ook versieren? Dat lijkt mij wel leuk! Wat denken jullie?

Aan attracties zelf wordt nooit iets veranderd, behalve iets kleins als de Sint in Carnaval Festival…

Is Symbolica al geopend?!

Offline fry
Het eerdere gerucht over een vernieuwd ijspaleis tijdens de winterefteling 2017 is nu ook officieel bevestigd door de Efteling:

https://www.efteling.com/nl/park/events/winter-efteling/ijspaleis?utm_source=EftelingMail&utm_medium...

Pagina: 1 van 2 (39 items)
<< 1·2 >>