Forum: Openingstijden van het park en de toekomst daarvan

Pagina: 1 van 1 (14 items)
<< 1 >>

Nieuw lid
Hallo forumleden,

De openingstijden van de Efteling beginnen mij drastisch te storen. Om het volledige park te willen zien, zou je moeten blijven slapen? of echt van 10u stipt tot 23u (op een zomer- zaterdag of vrijdag) in het park moeten zijn. En dan heb je nog niet alle attracties gedaan maar de attracties die je echt wilt zien. En als je dan met een volledig gezin bent kom je niet altijd even goed uit. De 1 wilt in Baron terwijl de ander een half uur lang de Rode Schoentjes wil bestuderen (zeker niks mis mee). Ik snap dat het veel geld gaat kosten maar hoe staat het met bredere openingstijden van het park? Misschien wel eerder openen maar ik kom sneller uit bij later sluiten. Op de Europese ranglijst piekt Disney boven de Efteling uit. Disney is ook geopend tot 23u. Nou is 23u overdreven maar om te beginnen kunnen we afwijkend van het hoogseizoen ook nog tot 20u open blijven. De entree prijs het volledig ronde jaar €39,50 maken is dan ook makkelijker te communiceren.

Maar dan, de Efteling heeft een gek beleid dat de attracties al sluiten wachtrij-sluitingstijd. Als we dan tot 20u open blijven, verwachten de mensen ook dat de attracties tot 20u open zijn. De Efteling kan ook ervoor kiezen om dan 19.30u als sluiting aan te houden. Zodat de attractie poorten rond die tijd sluiten. Zo voorkom je verwarring en teleurgestelde blikken. En ja, soms draait een attractie dan wel door tot 20.30u of 21.00. Wat je je nu moet afvragen is of dit een probleem is. Dit kost waarschijnlijk bakken met geld (anders zouden ze het nu ook niet zo doen) maar dat komt echt wel terug in tevredenheid en goede recensies van bezoekers!

Wat denken jullie? Moet de Efteling langer open of vinden jullie het wel goed zo? Natuurlijk moet je je ook bedenken dat hoe korter het park open is, hoe meer mensen overnachting overwegen. De Efteling wordt een meerdaagse activiteit of we het nou leuk vinden of niet. Soepeler met de openingstijden omgaan en attractie sluiting zal een mooie set in die richting zijn naar mijn mening. Zo laat het park zien dat ze wel degelijk willen groeien (en niet enkel met het openen van attracties). Maar misschien vind jij wel dat ze eerst iets aan capaciteit mogen doen. Ook daar scoort de Efteling niet altijd even goed door hun eigenwijze imago. Dus laat het weten: langere openingstijden? Soepeler met attracties open laten? Of misschien zelfs capaciteit verbeteren en op welke manier? Of laten zoals het nu is. Het is wel prima zo.

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Ik heb nooit echt last gehad dat ik niet alles gedaan had binnen een dag. Ik begrijp dat mensen die met een iets grotere groep zijn dan ik (ik ben altijd met twee andere personen) daar meer last van hebben; dat ze niet alles kunnen doen wat ze willen. De capaciteit verhogen is een optie maar mij lijkt het ook handig als de Efteling een attracties heeft met een fast-pass die gratis is. Die attracties zijn dan bijvoorbeeld Symbolica, Droomvlucht, Baron 1898, de Vliegende Hollander en Joris en de Draak. Bij Droomvlucht, de Vliegende Hollander en Joris en de Draak kunnen de mensen met een fast-pass dan via de uitgang naar binnen waarna ze hun plaats krijgen toegewezen. Bij de Baron kunnen ze nog een apart hekje maken bij de ingang naast de single-riders en ik denk dat ze Symbolica dan ook wel een manier vinden om mensen met een fast-pass bij de voorshow te krijgen. Om de capaciteit te verhogen zouden ze ook bijvoorbeeld een single-rider wachtrij bij de Vliegende Hollander kunnen maken (ik weet niet hoe maar het is een mogelijkheid) want ik zie dat er altijd wat plekken in de Vliegende Hollander leeg blijven.

Om het park langer open te laten vraag je (soms) wel wat van je medewerkers. Daarom zou ik steeds de openingstijden iets verlengen met kleine sprongen zodat alle medewerkers eraan gewend raken.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Naast dat je veel vraagt van medewerkers, heb je ook nog te maken met regels vanwege bijvoorbeeld (geluids)overlast voor omwonenden.

Nieuw lid
Citaat van: roderick link: /forum/8/25318/813119 op: 30-07-2017 15:40:23

.....De capaciteit verhogen is een optie maar mij lijkt het ook handig als de Efteling een attracties heeft met een fast-pass die gratis is.....

Kort maar krachtig: een Fastpass systeem in de Efteling? Echt niet!

Sorry als ik nu je hele plannen kapot maak maar de Efteling red zich prima met hun SR'ers. Oké en daar zuigt ook de capaciteit in de Efteling overdreven erg... Maar dit valt niet op te lossen met de Fastpassen. Daar krijg je aan het einde van het verhaal alleen maar zeurderige klanten van. Ik denk dat de gemiddelde dagjesbezoeker nu nog meer acceptatie bied met het lange wachten dan ''voordringens''. Klanten storen zich nu al aan de SR. Laat staan wanneer we die gierige Nederlander extra laten betalen niet te wachten. Daarbij ben ik het met je eens dat DVH al veel betere capaciteit zou krijgen met SR. Enkel blijkt dit nog totaal geen puntje op de Eftelingse agenda staat. Ik ben aan het wachten tot DVH een opknapbeurt ALA Piraña, DV, ect. krijgt. Onlangs de nog maar korte levensduur van dit toch wel pareltje. Deze komt er vaak als beste uit bij de buitenlandse gast maar door gewoon een verkeerde bouwer, ligt de techniek er als een wrak bij. Bij deze opknapbeurt zou ik graag een SR toevoeging willen zien. Want je hebt gelijk, DVH vaart altijd weg met 3 of zelfs 4 lege stoelen!

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Sorry SylvianDr maar als je goed leest staat er gratis, je hoeft er dan niet extra voor te betalen zoals in Disney. Niks gierige Nederlander, niks voordringen want iedereen kan een fast-pass halen. Bij Disney kan je namelijk je ticket scannen, dan krijg je een fast-pass en pas wanneer die verlopen is of er twee uur voorbij is gegaan nadat je de vorige fast-pass had gehaald kan je pas een nieuwe halen. Iedereen kan dat omdat (hopelijk ) iedereen in het park een toegangsbewijs heeft.

Versie: 1 Aangepast: 31 juli 2017 09:46 door: roderick reden: Geen reden aangegeven

Offline Robin
Kun je die fast-pass dan eenmalig gebruiken bij een attractie naar keuze, of begrijp ik het niet goed?
Ken het systeem niet maar het klinkt interessant.

Bij Disney is het zo dat je een fast-pass kan halen voor een attractie. Op die fast-pass staat een aangegeven tijd wanneer je de attractie in kan gaan zonder dat je er langer dan 5 minuten voor hoeft te wachten. Als die tijd op die fast-pass voorbij is gegaan kan je een nieuwe fast-pass halen. Dit kan bij een andere attractie of bij dezelfde attractie. Bijvoorbeeld; je haalt om 09:30 een fast-pass bij Big Thunder Mountain. Daarop staat dat je de attractie tussen 10:00 en 10:20 kan betreden via de fast-pass ingang of de uitgang. Tussen 09:30 en 10:00 kan je geen fast-pass meer halen. Als je in de Big Thunder Mountain bent geweest en het is 10:20 geweest, kan je je volgende fast-pass gaan halen enz. Zo kan je de hele dag fast-passes halen en zit er (volgens mij) geen limiet aan.

Ben het eens dat de gemiddelde bezoeker het park haast niet meer in 1 dag kan zien.
Zeker niet voor de bezoeker die zich niet wilt haasten en van de mooie omgeving wilt genieten.
De Efteling is bij uitstek juist een park waar je het liefst met gemak doorheen loopt om alle verborgen details en unieke aanzichten in je op te laten nemen.

De gemiddelde bezoeker komt toch naar de Efteling met een groep.
(familie, vrienden, schoolklas, kennissen) De voorkeur van attracties kan hiermee enorm uitlopen. Het is niet erg gezellig om je als groep te splitsen. Een bezoek aan het sprookjesbos kan met gemak oplopen tot 1 / 1,5 uur. Bezoekjes aan familieattracties zoals Droomvlucht of Symbolica nemen stiekem ook heel wat tijd in beslag. (gelukkig is de wachttijd bij FM nog wel te doen) Om toch zoveel als mogelijk te kunnen zien zou men parkshows en eet- en drinkgelegenheden links kunnen laten liggen. Daarbij nog een behoorlijke pas houden en minder tijd besteden aan de mooie omgeving.

Met de huidige ambitie van de Efteling (internationalisering en bezoekersaantallen) zullen ze op kort termijn inderdaad duidelijker moeten communiceren over de sluitingstijd van attracties. Het lijkt mij niet praktisch om dit per attractie te communiceren. Het is waarschijnlijk slechts een kwestie van tijd totdat de Efteling de attracties geopend laat tot de officiële sluitingstijd.

Gratis fastpass systeem ala Disney zou een hoop kunnen schelen en juich ik toe. Alleen zie ik de Efteling dit nog niet zo snel doen. Maar goed ik had ook nooit verwacht dat een VIP-parkeerplaats de revue zou passeren. Wellicht is het een idee om de maanden september en oktober een openingstijd tot 20:00 hanteren.

Versie: 1 Aangepast: 1 augustus 2017 12:16 door: bokkenrijdert reden: Geen reden aangegeven
Berust in de werkelijkheid, Vlucht in je droom.

Fast-pass? Nee we zitten niet in de polder waar ze grof geld verdienen aan die passen. Daarnaast past het totaal niet bij de Efteling.

Ruimere openingstijden ben ik zeker een voorstander van, zeker nu met de zomeravonden is het voor mij aantrekkelijker om s'middags nog even snel naar het park te gaan vanuit Delft na me werk dan als het park maar tot 18.00 open is. Maar ik zou zelf niet zeggen blijf tot middernacht open tenzij er een leuk evenement is.

Wat mij goed lijkt is als ze dit langzaam opbouwen en bijvoorbeeld elk jaar een uur langer open gaan. Al moet ik zeggen dat de Efteling met het hoogseizoen al elke dag open is tot minimaal 20:00 uur, wat voor het park zelf een enorme vooruitgang is!

Versie: 1 Aangepast: 1 augustus 2017 19:22 door: Tympie95 reden: Geen reden aangegeven
Fons heeft al in interviews aangegeven, dat een dergelijk fast-pass systeem niet bij de Efteling past en er dus niet komt de komende jaren. Ik sluit mij daar volledig bij aan. Fast-pass is pure commercie.

Ik vind persoonlijk ook het fast-pass systeem niet nodig. De meeste wachtrijen lopen goed door, alleen wanneer er een nieuwe attractie is, dan is het daar extreem druk. Maar daar tegenover staat dan wel weer dat het bij de overige rustiger is.
En ik vind zelf ook dat de wachtrij ook bij een pretpark hoort.

Oke even voor de mensen die niet weten wat men hier met fast pas bedoelt! Er wordt gerefereerd naar Disney en daar is het volledig gratis en enorm fijn in gebruik dus denk even na en lees alles goed voordat je over het geld begint.

Citaat van: JeroenNEC link: /forum/8/25318/813160 op: 01-08-2017 22:14:16

Ik vind persoonlijk ook het fast-pass systeem niet nodig. De meeste wachtrijen lopen goed door, alleen wanneer er een nieuwe attractie is, dan is het daar extreem druk. Maar daar tegenover staat dan wel weer dat het bij de overige rustiger is.
En ik vind zelf ook dat de wachtrij ook bij een pretpark hoort.

Ik wijk nu misschien even van het thema af mijn excuses hiervoor.
Aan de ene kant hoort wachten er uiteraard bij en ik heb er ook niet zo'n probleem mee.
Maar aan de andere kant denk je ook weer : het blijft toch raar een uur ( of langer ) wachten voor 7 minuten ( of korter ) attractie.

Fast-pass systeem ben ik niet bekend mee maar dat hoeft voor mij ook niet.
Tenzij je in de toekomst echt bij een X procent meer als een uur / anderhalf uur wachtrij zou hebben.

Ze kunnen in ieder geval vind ik de wachtrijen openhouden tot "sluitingstijd".
Want dat blijft toch raar dat een park open is tot 20.00 uur maar een wachtrij ( attractie ) sluit om bijv. 19.30 uur.
En ja ik weet dat dan het park niet om 20.00 sluit maar verander dan ook die zin of uitleg.
Zet gewoon bij openingstijden dat de attracties sluiten om 20.00 uur.
Over het algemeen is dan een wachtrij weggewerkt binnen een uur.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Offline Jochum
Over de sluitingstijden, elk pretpark communiceert de sluitingstijd van het park. Daarnaast maakt ook elk park gebruik van wachtrij sluitingstijden. Deze zijn per attractie verschillend, bij de ene attractie is een wachtrij nu eenmaal sneller weg gewerkt dan bij de ander. Dit is dus gewoonweg niet als 1 tijd naar de bezoeker te communiceren. Zou je dit proberen dan krijg je een lijst van hier tot Tokio met allemaal verschillende tijden, en dat lijkt mij helemaal niet gastvriendelijk en onoverzichtelijk. Ze geven dus logischerwijs alleen de tijd door waarop de hoofdpoort sluit.

Dan nog even waar dit topic mee begon. Dat de Efteling niet meer in 1 dag te doen is. Ja dat klopt, maar wat is het probleem. We willen allemaal graag dat de Efteling groeit en liefst elk jaar met nieuwe attracties komt. Maar dat je dan nu begint te klagen dat het niet meer in één dag te doen is, snap ik niet zo goed. Er zijn zoveel meer parken die ook niet meer in 1 dag te doen zijn, en die dat vroeger wel waren. Al eens geprobeerd om Europapark helemaal in 1 dag te doen, onmogelijk. Phantasialand, bijna onmogelijk, de Disneyparken, hoef je ook niet in 1 dag te proberen. Dus ja, een overnachting bij of op de parken is tegenwoordig bijna gewoon nodig en daar is niets aan te veranderen. Dat is voor velen een nare bijkomstigheid van de groei van de parken en de vraag naar meer attracties van het publiek.

Ik snap dat overnachten niet voor iedereen is weg gelegd, ook wij kunnen dit niet zo maar even doen. Wij doen dan ook zelf elk jaar een dagje Efteling en ja dan moet je soms keuzes maken van wat wel of niet te doen. Dat weet je vantevoren, wil je dit niet dan kun je beter thuis blijven. Als je met een groep gaat, met allemaal verschillende wensen, gewoon opsplitsen en een tijd afspreken om samen wat te eten of te drinken. Zo kan iedereen zijn dag naar zijn of haar wensen inrichten. Probeer het eens, werkt perfect.

Pagina: 1 van 1 (14 items)
<< 1 >>