Forum: Tip: ruim 70 minuten oude parkbeelden (en onrides) van 24-07-1993

Pagina: 1 van 2 (11 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 1 van 2 (22 items)
<< 1·2 >>

Tip voor de liefhebbers van oude parkbeelden: Een Duitse parkbezoeker is zo aardig geweest om ruim 70 minuten beeldmateriaal te plaatsen uit 1993 - met geluid - gefilmd op 24 juli 1993. (Datum plaatsing op Youtube: 26 mei 2017).

Veel impressies van het park en diverse onrides en Sprookjesbos beelden. Tevens een deel van de toenmalige expositie in het Carroussel Paleis naast het Diorama. Sommige bewegende beelden zijn zeldzaam, zoals de wachtrijen voor Droomvlucht over de St. Nicolaasplaets tot aan het Lavenlaar plus een volledige Stoomtreinrit ronde met onderweg een blik op de oude Remise en halfronde werkloods achter het Herautenplein. Ook wat oude beelden van de binnen meandering van Droomvlucht (ik herinner mij het 45-minuten bordje nog goed bij de ingang). Als je goed kijkt zie je bij de onride van Droomvlucht de nevelflarden uit het Zompenwoud helemaal doorwaaien rond de voertuigen via de uitgang grot tot aan de uitstapband toe. Dat was nog eens een echt goede mist! Diverse rides komen voorbij, maar ook veel sfeerbeelden en entertainment. Onderaan de post wat screenshots uit het beeldmateriaal.

De 70 minuten zijn in 2 delen geplaatst door Youtube account Geissen Guy:

Deel 1:
Deel 2:

Enkele impressies uit het beeldmateriaal:

Ingang West parkeerterrein

Ingang West

Oude Remise achter Herautenplein

Loods achter Herautenplein

Binnen Meandering Droomvlucht

Expositie

Expositie

Python

Nevels in Zompenwoud

Het 45 minuten bordje op de entree bij Droomvlucht

Ze zouden de oude binnenwachtrij bij Droomvlucht terug moeten openen, was altijd zo mooi

Leuk om te zien... En ook goed om te beseffen dat er in al die jaren zoveel ontzettend veel verbeterd en mooier gemaakt is!

Dit moet men echt koesteren! Ben echt benieuwd of er nog meer mensen zijn die (nog) oudere beelden hebben. Lijkt me echt leuk!

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Symbolica: 2017!

Zeker tof om te zien, bedankt voor het delen!

Dat 45 minuten bordje lijkt eerder een overblijfsel van Carnaval Festival joh, met dat fel rood en geel (Wacht, er hangen er nog steeds een aantal? ) En kijk nou, koning Oberon zonder schoenen, en ik maar denken dat het vreemd is dat hij er tegenwoordig maar één heeft.

Ook niet onbelangrijk: dat oude knusse bospad achter Pegasus langs. Die mis ik echt En de Indische Waterlelies met toren... Er is meer veranderd sinds die tijd dan je in eerste instantie zou denken.

Versie: 1 Aangepast: 19 juli 2017 16:20 door: Trollenbol reden: Geen reden aangegeven
 Offline Amanda
Geweldig! Wat leuk dat dit op YouTube is gezet (Die man was lekker ouderwetsch aan het 'vloggen' :') )

Waarschijnlijk was hij de videobanden aan het opruimen en is besloten om deze band te digitaliseren. Heb zelf ook nog een oude videoband liggen. De film "Hugo" van Villa Volta. Duurt 25 minuten en gaat erover hoe Hugo tot de Bokkenrijders toe trad. Speelt zich ook deels af in de Efteling van toen.

Erg mooie beelden, leuk dit weer eens te zien!

Citaat van: -D@nny- link: /forum/8/25311/812860 op: 27-06-2017 23:18:01

Heb zelf ook nog een oude videoband liggen. De film "Hugo" van Villa Volta. Duurt 25 minuten en gaat erover hoe Hugo tot de Bokkenrijders toe trad. Speelt zich ook deels af in de Efteling van toen.

Deze zou ik wel eens willen zien

Efteling, oh, Efteling

Als de video digitaal is, kan ik hem delen. Ik zal het dan zeker laten weten hier.

Ben bang dat een videocassette niet digitaal is

Klopt. Nu nog niet. Ik laat de video nog digitaliseren.

Ah, verkeerd begrepen. Zou leuk zijn als je hem online kunt zetten.

Offline Jefpee

Dat iemand dit ooit heeft goedgekeurd.. nog wel pal naast je ingang.

Offline AEGTTE
Ik heb nog wel oude video's van de Efteling maar er staat meestal jammer genoeg geen datum bij

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Leuk, AEGTTE! Mocht je je nog eens vervelen, dan weet je wat je kan doen, haha. #digitaliseren

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Offline AEGTTE
Hier gaan we dan.

Aangezien De Pagode open was en de kikkerfontein er nog was bij de Carnaval Festival. Denk ik dat dit 1987 moet zijn. Oh die bloemenpracht op 13:36

Pagode is misschien niet lang open aan de acrobatiek te zien dus is dit weer 1987? Weer zo'n kleurrijke beplanting op 02:12

Efteling 21/07/1986

Misschien 1990? vanwege Volk Van laaf?

Was onze eerste keer in de Droomvlucht dus waarschijnlijk 1993

Efteling 25/07/1995

Bonus! Deze was blijkbaar geheim gefilmpt (naar het schijnt mocht dat niet). Samson & Gert in de Efteling. Klein stukje van het concert. Als ik op de foto's van Eftepedia afga lijkt het me dat dit 1994 was.

https://youtu.be/DyU85j6Mb_o

Versie: 4 Aangepast: 19 juli 2017 12:16 door: AEGTTE reden: Geen reden aangegeven
Versie: 3 Aangepast: 17 juli 2017 12:15 door: AEGTTE reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 17 juli 2017 12:13 door: AEGTTE reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 17 juli 2017 12:12 door: AEGTTE reden: Geen reden aangegeven

Tof! Alleen zijn de video's hier niet te bekijken, behalve de laatste en de bonus video.

Offline AEGTTE
Zo beter?

Mooie opnames! Wat mij vooral opvalt, is de mooie natuur en de mooie bloemenpracht. Mag echt weer terugkomen!
Trouwens een goed idee om in dit topic alle oude beelden proberen te verzamelen?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Symbolica: 2017!

Citaat van: AEGTTE link: /forum/8/25311/813062 op: 19-07-2017 12:17:29

Zo beter?

Ja, nu werken ze ook hier op het forum!
Leuk om al die oude beelden te zien. Hartelijk dank voor het plaatsen!

Pagina: 1 van 2 (22 items)
<< 1·2 >>