Forum: Negen Pleinen Festijn 2017

Pagina: 2 van 3 (47 items)
<< 1·2·3 >>

Inderdaad mee eens. Ik vind dat ze een volledige make-over moeten geven met nieuwe acts en shows. Er zijn elk jaar natuurlijk wel wat nieuwe dingen maar bijvoorbeeld op het Herautenplein is nu ook al jaren Klaas Vaak en dat is nu ook wel toe aan iets nieuws. En ook vliegende hollanderplein is heel karig met alleen maar levende standbeelden.

Auties love Efteling

Offline MarieB
Citaat van: DVHMark link: /forum/8/25308/812994 op: 09-07-2017 22:42:40

Voor de gast die hier maar 1 keer naartoe gaat in vergelijking met jullie (veeeeel avonden)... is het prima natuurlijk.

Ik ga 1x per jaar naar het NPF, indien het gewelidg is 2x. (p.s. Ik woon niet om de hoek en kom speciaal dat weekend voor deze avond).

Versie: 2 Aangepast: 9 juli 2017 23:12 door: MarieB reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 9 juli 2017 23:10 door: MarieB reden: Geen reden aangegeven
If you put your mind to it you can accomplish anything!

Na jaren hetzelfde vind ik het erg jammer dat er weinig vernieuwing is. ik begrijp dat het voor dagjes bezoekers op zich allemaal oke is, maar voor de abo houder die wat vaker komt is het niet echt bijzonder meer. Maar ook bij dagjes bezoekers waar ik mee ga hoor ik men zeggen bij een Jelle is dit nu alweer de zelfde medley dat is er al jaren, dus ook bij hen valt dat op...

Ik hoop echt dat ze volgend jaar wat anders hebben. Het hoeft echt niet zo te zijn dat ze alles veranderen... Maar bij de zang groepen die er zijn andere liedjes/medleys zodat er variatie is, dat zou wel leuk zijn...

Offline Kath
Ik heb ook afgelopen jaren vaak zomeravonden bezocht en was er dit weekend op vrijdag en zaterdag gecombineerd met Loonsche land. Helaas heb ik echt het idee dat de sjeu er uit is. Vele pleinen leken uitgestorven.
Fata Morgana had leuke acts maar zo ontzettend weinig mensen en en dat maakt het toch een stuk minder leuk.

Offline Robin
Citaat van: Kath link: /forum/8/25308/812999 op: 10-07-2017 11:20:37

Ik heb ook afgelopen jaren vaak zomeravonden bezocht en was er dit weekend op vrijdag en zaterdag gecombineerd met Loonsche land. Helaas heb ik echt het idee dat de sjeu er uit is. Vele pleinen leken uitgestorven.
Fata Morgana had leuke acts maar zo ontzettend weinig mensen en en dat maakt het toch een stuk minder leuk.

Alleen de eerste avonden zijn rustig. Later wordt het steeds drukker, zoals elk jaar.
Citaat van: Darkfairy link: /forum/8/25308/812997 op: 10-07-2017 11:14:06

Na jaren hetzelfde vind ik het erg jammer dat er weinig vernieuwing is. ik begrijp dat het voor dagjes bezoekers op zich allemaal oke is, maar voor de abo houder die wat vaker komt is het niet echt bijzonder meer. Maar ook bij dagjes bezoekers waar ik mee ga hoor ik men zeggen bij een Jelle is dit nu alweer de zelfde medley dat is er al jaren, dus ook bij hen valt dat op...

Ik hoop echt dat ze volgend jaar wat anders hebben. Het hoeft echt niet zo te zijn dat ze alles veranderen... Maar bij de zang groepen die er zijn andere liedjes/medleys zodat er variatie is, dat zou wel leuk zijn...

Weet je dat Zang&Gelukkig dit jaar een volledig nieuwe act heeft gekregen? Er is bij elkaar voor een uur lang aan nieuw materiaal geproduceerd.
Ik vind dat Jelle Amersfoort ook wel genoeg nieuwe nummers doet. En Jürgen Freilich kan met zijn Duitse repertoire nou eenmaal niet veel vernieuwen, anders kent niemand de liedjes en dan werkt het niet zo.
Vind het dus wel meevallen met ''weinig vernieuwing'' qua muziek.
En abonnementhouders zijn gewent dat niet ieder jaar er een volledig nieuw programma is dus dan is dit jaar qua vernieuwing nog niet zo slecht want er is meer veranderd dan andere jaren.

Bij Jelle, hoor ik anders steeds dezelfde medley al sinds jaren, totaal geen vernieuwing...
Bij zang en gelukkig moet ik dan eens kijken, want het is me niet opgevallen dat ze iets nieuws zongen toen ik er was, maar wellicht had ik net de pech er te staan met een oude medley...
En jürgen... tja die hele act kan van mij de boom in, ik heb daar gewoon totaal niets mee, maar goed voor de dagjes mensen is het wellicht wel leuk...

En er is misschien wel iets veranderd, maar de leuke droomvlucht act is weg, daar komt meer Raveleijn meuk voor terug... daar is al een show van... dus dat vind ik echt heel zonde.
Ik ben dus persoonlijk niet te blij met de meeste veranderingen.

Wat ik wel superleuk vind is die OJ Punctuel. Top.

AL met al moet je het er zelf leuk maken en dat lukt met mijn gezelschap altijd wel, dus het komt allemaal wel goed.

Persoonlijk maakt het mij niets uit wat er op de podia te vinden is. Ik kom toch enkel en alleen voor de attracties en voor de sfeer in de avond met alle lichtjes. Maar snap dat de abonnementhouders wel wat meer willen zien dan dat.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Symbolica: 2017!

Gelukkig zijn er genoeg mensen die Jürgen Freilich liever op een podium zien dan in de boom, inclusief mijzelf.
Dat van Droomvlucht is erg jammer, vooral hetgeen wat ervoor in de plaats is gekomen...
De mannen van Zang & Gelukkig zingen voor het eerst sinds een aantal jaren weer versterkt, een verbetering!

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Ik snap op zich de "frustratie" van de jaarkaarthouders of van sommige jaarkaarthouders hier dan.
Je moet je alleen beseffen dat het toch voornamelijk om de dagjes bezoeker gaat.
En daarmee wil ik de jaarkaarthouders zeker niks tekort doen.
Maar voor iemand die maar 1x per jaar komt is het entertainment gewoon genoeg denk ik.
Zelfde geld bijna overal.
Ik heb een seizoenskaart van me favo voetbalclub al zeker 25 jaar maar ook daar word meer gedaan voor de losse kaartjes.
Doe moet je namelijk over de streep trekken om misschien een seizoenskaart te kopen en dat hoeft andersom niet.
Zelfde dus voor de efteling om mensen die maar 1 a 2 x per jaar komen om die vaker te laten komen.
Dat doen mensen met aan jaarkaart dus al.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Je vindt dingen niet vernieuwend maar vindt het vervolgens jammer dat een act dat ook al 3 jaar hetzelfde is weg is en iets nieuws ervoor in de plaats is.

Zang en Gelukkig heren zingen een medley versterkt. Sinds jaren niet meer a capella. De Dames zingen ook een medley en niet meer de musicalmedley van vorig jaar. Nu nog verschillende medleys op 1 avond ipv elke keer dezelfde.

Jelle zingt verschillende soorten sets met verschillende nummers. Volgens mij kiest hij uit 100 verschillende nummers.

Jurgen heeft zijn show ook vernieuwd. Niet echt andere nummers maar wel een andere set en het is geen festijn meer maar een familienfest.

Citaat van: Darkfairy link: /forum/8/25308/813009 op: 12-07-2017 12:31:34

Bij Jelle, hoor ik anders steeds dezelfde medley al sinds jaren, totaal geen vernieuwing...
Bij zang en gelukkig moet ik dan eens kijken, want het is me niet opgevallen dat ze iets nieuws zongen toen ik er was, maar wellicht had ik net de pech er te staan met een oude medley...
En jürgen... tja die hele act kan van mij de boom in, ik heb daar gewoon totaal niets mee, maar goed voor de dagjes mensen is het wellicht wel leuk...

En er is misschien wel iets veranderd, maar de leuke droomvlucht act is weg, daar komt meer Raveleijn meuk voor terug... daar is al een show van... dus dat vind ik echt heel zonde.
Ik ben dus persoonlijk niet te blij met de meeste veranderingen.

Jelle heeft zoals hierboven gezegd enorm veel nummers om uit te kiezen, waaronder inderdaad ook een aantal van eerdere jaren. Maar die combineert hij dan wel weer met nieuwe medleys en bewerkingen op nummers. Dus dat daar geen vernieuwing in zit is echt niet waar. Zang & Gelukkig is een compleet nieuwe act geworden dit jaar, lijkt me dus ook sterk dat je het al kent. Jürgen Freilich vinden niet alleen dagjesmensen, maar ook enorm veel fans een hele leuke show. Je moet er wel van houden, inderdaad.

Die Droomvlucht show die jij aanhaalt, was wél al jaren hetzelfde. Ik vind het nieuwe Raveleijn-programma echt 100 keer beter dan die dansshow die maar hetzelfde bleef. Ik vind het zelf overigens wel raar dat je klaagt over shows die hetzelfde zouden blijven (wat niet het geval is), maar het vervolgens wel jammer vind dat een show die al jaren exact hetzelfde was vervangen is?

Versie: 1 Aangepast: 12 juli 2017 21:46 door: Donald D reden: Geen reden aangegeven
Die droomvlucht show, was eerst een dansact, daarna kwam er een liedje bij.
Die act had van mij dan ook wel weer iets mogen worden aangepast hoor, om het leuk te houden.

De keus voor Raveleijn entertainment begrijp ik. Maar omdat er daar al een show van is, had ik liever weer iets van Droomvlucht gezien of iets van de Bokkerijders. Ik vind dit gewoonweg een beetje makkelijk gekozen, weinig verrassends. Kids zullen dit wel erg waarderen. Dat heb ik ook gezien afgelopen zaterdag.

Ik zal bij Jelle nog eens opletten, want als ik er ben is het altijd dezelfde medley. Dus wellicht heb ik de pech dat als ik daar ben ik steeds dezelfde hoor. Ik sta daar ook niet de gehele avond, ik verkas regelmatig.

Jurgen is gewoon niet mijn soort muziek, ik begrijp echter wel dat zijn act succes heeft en aansluit bij het stukje park waar hij is. Daarom heeft het ook zo'n succes bij de 'dagjes'mensen en ook bij verschillende abo houders. Ikzelf heb er persoonlijk niets mee.

Ik kom natuurlijk niet alleen voor het entertainment, ook voor de attracties en vooral voor de gezellige sfeer, dus ik vermaak me eigenlijk altijd wel.

Ik gaf alleen MIJN mening erover. Ik blijf het jammer vinden dat het veelal hetzelfde is.

Versie: 1 Aangepast: 13 juli 2017 09:17 door: Darkfairy reden: Geen reden aangegeven
Kijkend naar de drukte vandaag.. overal zo doorlopen! Symbolica deze avond was de langste rij, met 35 minuten.. verder echt niks!

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Citaat van: Davey_JF link: /forum/8/25308/813014 op: 12-07-2017 15:53:55

Jurgen heeft zijn show ook vernieuwd. Niet echt andere nummers maar wel een andere set en het is geen festijn meer maar een familienfest.

Volgens mij gebruikt Jürgen tegenwoordig alleen de show die dit jaar is gemaakt. En niet de drie shows die vorig jaar te zien waren. Dan was dit plein nog boeiend om steeds voor terug te komen. Had je zin in de show van 2014 dan kwam je om 19:00 wou je de tweede show zien kwam je een uur later. Maar ik geloof dat het dit jaar niet meer uitmaakt hoe laat je op het steenbok plein komt. En dan heb je het allemaal sneller gezien. En het Ruigrijk plein was ook interessanter de afgelopen jaren met de gastoptredens van bijvoorbeeld: Naoto of mr bruce airhead.

Hebben ze trouwens nou bij het meezing festijn de figuren met de rode neuzen weggelaten? Als dat zo is vind ik dat een verbetering. Die rode neuzen hadden niet zo'n bijzondere toevoeging.

TVDVFS.nl

Jurgen zingt zeker nog wel verschillende sets... gisteren wel tenminste.

82x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Ook van mijn kant nog video's van verschillende acts:
(In 1080p, 60fps)

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

82x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Robin
Zingt Jürgen nog ''Du''?

Citaat van: Robin link: /forum/8/25308/813080 op: 20-07-2017 12:58:40

Zingt Jürgen nog ''Du''?

Zover ik tot nu toe heb gezien, niet.

Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Pagina: 2 van 3 (47 items)
<< 1·2·3 >>