Forum: Efteling start de zomer met uniek Efteling Midsummer Festival

Pagina: 1 van 2 (24 items)
<< 1·2 >>

Efteling start de zomer met uniek Efteling Midsummer Festival

Op zaterdag 17 juni viert de Efteling de langste dag van het jaar met het Efteling Midsummer Festival. Op de meest feeërieke plek van Nederland vindt voor de derde keer dit unieke festival plaats. Van 14.00 tot 01.00 uur worden festivalgangers verwend met live muziek, foodtrucks met heerlijke specialiteiten en verrassend entertainment op verschillende Midsummer Areas. Tijdens het festival zijn alle attracties gewoon open.

Op de speelweide genieten de festivalgangers de hele dag van relaxte livemuziek en ook voor de ‘foodies’ is er genoeg te doen. Op de Speelweide bevindt zich namelijk een waar streetfood walhalla in de vorm van een groots pop-up BBQ-restaurant. Heerlijke gerechten worden hier bereid op gigantische grillen.

Midsummer Areas

Op het Midsummer Festival wordt de Efteling vanaf 19.00 uur nóg magischer. Duizenden wenslantaarns versieren de Gondoletta-vijver. In het mysterieuze Spookslotbos kunnen bezoekers met een koptelefoon op dansen in de Silent Disco. In het Ruigrijk wordt het een feestje met platen uit de Platenbus waar festivalgangers zelf muziek kunnen draaien en het uitzicht vanaf de Pagode wordt met muziek en bubbels onvergetelijk.

Kick-off van de zomer
Fons Jurgens, voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling, licht toe waarom het attractiepark het Efteling Midsummer Festival viert: “Al voor de derde keer is het Efteling Midsummer Festival dé kick-off van de zomer. Tijdens dit festival ontdek je de Efteling van een andere kant. We willen vooral festivalgangers tussen 25-45 jaar laten genieten van een heel nieuwe Efteling-ervaring, in een hippe setting. Maar natuurlijk zijn alle leeftijden welkom. Het wordt opnieuw the place to be voor een relaxt zomergevoel.”

Aparte tickets
Voor het Efteling Midsummer Festival zijn aparte tickets verkrijgbaar. Wie over een combiticket beschikt, krijgt vanaf 14.00 uur toegang tot het park én het festival. Wie alleen ’s avonds van de Efteling en van het Midsummer Festival wil genieten, krijgt met een avondticket toegang vanaf 19.00 uur. Het festival duurt tot 01.00 uur ‘s nachts, de buitenattracties sluiten om 00.00 uur. Voor tickets en info: www.efteling.com/midsummer

Wereld van de Efteling

Sinds de opening van het Sprookjesbos in 1952 is de Efteling uitgegroeid tot de grootste toeristische bestemming van de Benelux. De Efteling omvat naast het attractiepark ook het Efteling Hotel, het vakantiepark Efteling Bosrijk, het Efteling Theater, het Efteling Golfpark en vanaf 31 mei ook het vakantiepark Efteling Loonsche Land. Op zaterdag 1 juli opent de Efteling haar grootste attractie ooit: Symbolica.

Bron: Efteling

Offline Weirdo
Rare vraag misschien, maar wat maakt dit Eftelings Midsummer Festival zo uniek? Het merendeel is hetzelfde als vorig jaar.

Ik vind de entreeprijs te duur, voor de meerwaarde die ze bieden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ben wel benieuwd of er dit jaar weer artiesten komen zingen.

Versie: 1 Aangepast: 17 mei 2017 19:45 door: rollerp reden: Geen reden aangegeven
 Offline MarieB
Citaat van: Weirdo link: /forum/8/25302/812296 op: 17-05-2017 12:49:40

Rare vraag misschien, maar wat maakt dit Eftelings Midsummer Festival zo uniek? Het merendeel is hetzelfde als vorig jaar.

Ik vind de entreeprijs te duur, voor de meerwaarde die ze bieden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ben ik niet helemaal met je eens om eerlijk te zijn. Dit is veel goedkoper dan een gemiddeld festival. Heb het vorig jaar enorm naar m'n zin gehad en ben er zeker weer bij dit jaar. Hoop wel dat het weer iets beter is dan vorig jaar. Van mij mogen ze meer van dit soort avonden organiseren inplaats van afgeslankte zomeravonden waar je zelfs het Steenbokplein moet ontwijken (no offense) omdat je daar alleen maar bepaalde figuren ziet lopen met wagens vol zelf meegenomen drank en geschreeuw. Nee, de zomeravonden zijn in mijn ogen niet meer wat het geweest is.

If you put your mind to it you can accomplish anything!

Offline Weirdo
Citaat van: MarieB link: /forum/8/25302/812298 op: 17-05-2017 15:47:06

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/25302/812296 op: 17-05-2017 12:49:40

Ben ik niet helemaal met je eens om eerlijk te zijn. Dit is veel goedkoper dan een gemiddeld festival. Heb het vorig jaar enorm naar m'n zin gehad en ben er zeker weer bij dit jaar. Hoop wel dat het weer iets beter is dan vorig jaar. Van mij mogen ze meer van dit soort avonden organiseren inplaats van afgeslankte zomeravonden waar je zelfs het Steenbokplein moet ontwijken (no offense) omdat je daar alleen maar bepaalde figuren ziet lopen met wagens vol zelf meegenomen drank en geschreeuw. Nee, de zomeravonden zijn in mijn ogen niet meer wat het geweest is.

Ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik een abonnement heb. Dat verduidelijkt het misschien.

Offline MarieB
Ik heb ook een abonnement en toch ben ik van mening dat het niet duur is voor wat je krijgt. Maar ik snap je wel en dat het voor mensen die een abonnement hebben toch best een uitgave kan zijn in verhouding tot die paar extra uurtjes. Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken.

Versie: 1 Aangepast: 17 mei 2017 16:42 door: MarieB reden: Geen reden aangegeven

Offline Bas87
Beide edities geweest. Ik vind dit een heel goed concept en baal ook echt een beetje dat ik die datum dit jaar op vakantie ben. Ze gingen vorig jaar wat mij betreft wel een beetje de mist bij met het inhuren van wat artiesten en de veel te geforceerde focus op jongeren (met dat verschrikkelijke promotiefilmpje). De Efteling heeft voldoende eigen kracht met haar merk, entertainers en dit concept om dat helemaal niet nodig te hebben. Maar zo te lezen hebben ze dat zelf ook geleerd.

De sfeer is echt veel relaxter dan tijdens de zomeravonden, zoals MarieB ook aangeeft. Je merkt dat hier een team achter zit wat dit echt van de grond wil krijgen. Waar de zomeravonden toch wel goed lopen en het toch ieder jaar hetzelfde kunstje is om maar gewoon wat entertainment neer te zetten zonder dat daar een specifieke sfeer uit voort komt.

Ik hoop voor de Efteling dat het dit jaar wat beter loopt, maar als ik de hoeveelheid reclame zie lijkt het weer een beetje op de eerdere jaren waarbij het evenement toch niet echt van de grond lijkt te komen. En ik snap dat ook wel een beetje, als ik als ''normale bezoeker'' die reclames zie zou ik echt nog niet weten waarom dit anders is dan een andere dag of zomeravond in de Efteling. Ik denk dat de Efteling als "festivallocatie" dan toch nog niet genoeg aanspreekt om daar echt actief onderzoek naar te gaan doen. En dat heb ik ook weer met dit persbericht. Een hele droge opsomming van dingen die te doen zijn en we gaan hip doen. Dat creëert geen sfeer, dus ook geen behoefte om te gaan. Zie ook het after filmpje van afgelopen jaar. Heel veel shots met chagrijnig kijkende mensen voor een podium in de regen. Ja dat was het ook deels met vooral de mensen die voor een specifieke artiest kwamen, maar je trekt er helemaal niemand mee. En die shots zijn wel de beelden die blijven hangen als mensen hun keuze maken.

Persoonlijk zou ik heel graag meer van dit soort (thema)evenementen zien. Dat hoeft ook niet meteen zo massaal als dit festival. Brabant nacht was bijvoorbeeld ook echt heel tof, heel erg kleinschalig (en dus ook ronduit duur) maar dat bracht ook een hele intieme sfeer mee dat je met een heel klein groepje door het sprookjesbos liep.

Offline MarieB
Is er trouwens al iets bekend over de programmering van live muziek? Beetje vreemd, nog 3 weken te gaan,....

Offline Carlo
Verwijderd, fout topic.

Versie: 1 Aangepast: 28 mei 2017 16:55 door: Carlo reden: Geen reden aangegeven
Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Versie: 3 Aangepast: 18 juni 2017 11:40 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 18 juni 2017 10:46 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 18 juni 2017 10:46 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
92x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Robin
Ziet er mooi uit en zelfs nog met wat zon zo te zien.
Dat is geen onbekende bij die Toilet Express.
Hoe was de opkomst dit jaar? Hetzelfde als vorige 2 edities, iets meer of fors meer?
En wat betreft het programma?

Ik vond dit weer zeker een erg geslaagde editie, naar mijn mening leuker als vorig jaar met meer dingen te zien ook, geen bekende artiesten maar wel veel muziek en een goede sfeer. Het was weer niet uitverkocht maar toch wel overal gewoon redelijk vol maar niet te druk dus precies een fijne intieme sfeer. Ook leuk speciaal voor deze avond/nacht ook de gondoletta weer eens open voor bezoekers, met wel extra medewerkers langs de route om alles goed in de gaten te houden.

ik vond het naar mijn mening iets rustiger dan vorig jaar, en het Entertainment vond ik ook iets minder, maar de sfeer was echt top!

Een leuke aftermovie van de leuke avond gisteren:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

De eerste paar video's van het entertainment:

Versie: 1 Aangepast: 19 juni 2017 17:33 door: Eftelwesley reden: Geen reden aangegeven

sfeer is zoals altijd helemaal geweldig.
alleen helaas ik ben er niet zo kapot van.
hetzelfde geld voor de zomeravonden....
toch gaan we elke keer en natuurlijk vermaken we ons super!
maar toen de zomeravonden nog met artiesten werden gedaan vond ik het persoonlijk veel leuker.
dit vind ik hetzelfde met dit festival, ik mis gewoon artiesten
op de zomeravonden vind ik de dingen die de efteling zelf doet ook geweldig hoor,begrijp me niet verkeerd...
maar we keken altijd uit naar de artiesten....ook omdat de artiesten er vaak toch een efteling sfeertje van maakte.
ook de 35 euro extra vind ik t gewoon persoonlijk niet waard zonder bekendere artiesten...
hoop dat t niet tegen het zere been is van sommige maar dit is mijn mening.....sorry

Citaat van: s3racer link: /forum/8/25302/812720 op: 19-06-2017 18:05:38

maar toen de zomeravonden nog met artiesten werden gedaan vond ik het persoonlijk veel leuker.
op de zomeravonden vind ik de dingen die de efteling zelf doet ook geweldig hoor,begrijp me niet verkeerd...
maar we keken altijd uit naar de artiesten....ook omdat de artiesten er vaak toch een efteling sfeertje van maakte.
ook de 35 euro extra vind ik t gewoon persoonlijk niet waard zonder bekendere artiesten...
hoop dat t niet tegen het zere been is van sommige maar dit is mijn mening.....sorry

Ik ben het zeker met je eens, de grote artiesten blijven uit op dit soort evenement dagen. Misschien een idee om toch is ernaar te kijken, maar dan met een gemixte line up van o.a. Nederlandse, Belgische en Duitse artiesten. Is ook gelijk weer een kans om die doelgroepen over de drempel te trekken

Drakenjagers onverzaagd....

...Trekt ten strijden tegen het beest!

Citaat van: drakenjagers link: /forum/8/25302/812721 op: 19-06-2017 18:17:35

Ik ben het zeker met je eens, de grote artiesten blijven uit op dit soort evenement dagen. Misschien een idee om toch is ernaar te kijken, maar dan met een gemixte line up van o.a. Nederlandse, Belgische en Duitse artiesten. Is ook gelijk weer een kans om die doelgroepen over de drempel te trekken

helemaal mee eens, buitenlandse artiesten zouden ook bezoekers uit het buitenland over de streep kunnen trekken ja.
al met al blijf ik uitkijken naar zulke dagen.... misschien ooit weer eens met bekende artiesten

Offline Weirdo

Dat is precies de reden voor mij om niet naar het Midsummer event te gaan.
Er wordt gewoon te weinig geboden, voor de prijs die je betaald.
Daarbij zijn naar mijn mening de foodtrucks ook behoorlijk duur geprijsd, waardoor het teveel wordt allemaal.

De Efteling trekt zonder de grote artiesten ook al over de 40.000 mensen op zo'n zomeravond dus is het niet nodig om nog meer mensen naar het park te lokken. Juist de drukte word vaak als iets negatiefs gezien en vandaar ook dat de vrijdag erbij is gekomen om die drukte wat te spreiden.

Pagina: 1 van 2 (24 items)
<< 1·2 >>