Forum: De Vijf Zintuigen in gesprek met Hartveldt

Pagina: 1 van 1 (17 items)
<< 1 >>

Maarten Hartveldt brengt cd uit met parkmuziek voor goed doel

Vandaag verscheen op onze website een groot interview met Maarten Hartveldt. Hij spreekt openhartig over zijn werk bij de Efteling, zijn band met oud-Eftelingontwerper en thans Creative Director bij Disney Michel den Dulk en spreekt hij vrijuit over de benefietconcert dat plaatsvindt op 14 mei 2017. Hartveldt brengt die dag ook een cd uit, met Eftelingparkmuziek waaronder: het Meisje met de Zwavelstokjes. Dit nummer is speciaal opnieuw georkestreerd voor de cd. 

Exclusief in de webshop
Via onze webshop kan je exclusief Hartveldts cd bestellen. De opbrengst van de cd en het concert komt ten goede aan de Quiet 500 een Tilburgs initiatief, dat mensen helpt die ongewild in armoede terecht zijn gekomen. Beluister hieronder fragmenten van de muziekstukken:

Benefietconcert
Komende moederdag vindt in Theaters Tilburg een benefietconcert plaats, waarin de werken van onder meer Maarten Hartveldt én Ruud Bos te horen zijn. Deze werken, die tijdens het concert te horen zijn, zijn speciaal opnieuw georkestreerd door Hartveldt. Kaarten voor dit concert zijn te bestellen op Theaters Tilburg: http://www.theaterstilburg.nl/evenementen/4797/muziek-uit-de-efteling-janwillem-rozenboom. Wees er snel bij, er zijn nog enkele kaarten beschikbaar.

Prijsvraag
Daarnaast maak je kans op 4 tickets voor het benefietconcert op 14 mei 2017. Beantwoord de vraag onder aan het interview en stuur je antwoord vóór 11 mei 2017 op naar info@vijfzintuigen.nl. 

Gaaf heb er zin in

Altijd leuk, zo'n interview. De mensen die een tijdje terug beweerden dat Hartveldt een ''geldwolf'' was, zullen er nu hopelijk anders over denken.

Dat de collectie nu ook op fysieke media verschijnt, is super tof. Ik heb hem al gesteld . Bonus track Meisje met de Zwavelstokjes verrast mij enigszins. Helemaal omdat hij opnieuw is ingespeeld. Een gebaar naar de liefhebbers of toch problemen met rechten?... Ook nummer 7 op de CD (Carrousel), klinkt als een andere uitvoering dan die in het park...

Nu hoop ik enkel nog dat er opnames worden gemaakt tijdens het concert!

Is dit gewoon een variant op de parkmuziek of is dit de vervanging van de huidige parkmuziek?

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

Leuk! Vraagje: als je ervoor kiest om hem af te halen in Theaters Tilburg, hoe gaat dit dan? Is daar een speciale plek voor in de foyer of iets dergelijks? Alvast bedankt!

Versie: 1 Aangepast: 4 mei 2017 19:28 door: Donald D reden: Geen reden aangegeven
 Offline Marwin
Moderator
Citaat van: rambo1990 link: /forum/8/25300/812179 op: 04-05-2017 18:26:17

Is dit gewoon een variant op de parkmuziek of is dit de vervanging van de huidige parkmuziek?

Dit is de huidige parkmuziek! Enige is dat het Meisje met de zwavelstokjes in orkestversie is uitgebracht (naar mijn mening veel smaakvoller dan de parkvariant.

Citaat van: Donald D link: /forum/8/25300/812180 op: 04-05-2017 19:21:12

Leuk! Vraagje: als je ervoor kiest om hem af te halen in Theaters Tilburg, hoe gaat dit dan? Is daar een speciale plek voor in de foyer of iets dergelijks? Alvast bedankt!

Mocht je een cd hebben besteld wordt het ook in die mail zeker nog vertelt, maar tussen 15.00 en 15.30 kun je de cd ophalen in de foyer, en al dan niet laten signeren door hem (of dat is gedaan al)! Je kan ook daar afrekenen, maar dan moet je wel contant meenemen, pinnen kan helaas niet bij hem!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Is het noodzakelijk om de CD te pre-orderen? Of kan ik op de dag zelf ook nog een exemplaar aanschaffen in het theater zelf?

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: slangenprins link: /forum/8/25300/812185 op: 05-05-2017 13:31:28

Is het noodzakelijk om de CD te pre-orderen? Of kan ik op de dag zelf ook nog een exemplaar aanschaffen in het theater zelf?

Kan ook op de dag zelf! Maar dan moet je wel contant en gepast geld meenemen. Tussen 15.00 - 15.30 zal Hartveldt in de Foyer zijn, je moet dan wel bij hem afrekenen. Het kan wel druk zijn aangezien hij ook gaat signeren... Dus aan u de keuze.

Je kan ook alvast pre orderen en dan voor 'Afhalen'en 'Contant' kiezen dan houden we hem achter!

Versie: 1 Aangepast: 5 mei 2017 15:20 door: Marwin reden: Geen reden aangegeven
- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Weten jullie al wanneer ongeveer jullie de cd's gaan verzenden?

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Doornroosje link: /forum/8/25300/812243 op: 09-05-2017 20:13:58

Weten jullie al wanneer ongeveer jullie de cd's gaan verzenden?

Dat zal pas na de 14de zijn! De 14de komen de cd's uit, en daarna hebben we meer dan 300 bestellingen te verwerken . En aangezien dat in de avonduurtjes moet... Kan ik niet precies aangeven wanneer je bestelling verzonden wordt.

Oké, bedankt voor je antwoord! Succes straks met alles verwerken!

'it huis, dit vervloekte huis...'

Michel den Dulk aanwezig bij moederdagconcert

Komende zondag vindt er een moederdagconcert plaats in Theaters Tilburg. Tijdens dit concert zijn muzikale Eftelingwerken te horen zijn van onder meer Maarten Hartveldt en Ruud Bos. Ook voormalig Efteling-ontwerper Michel den Dulk zal hierbij aanwezig zijn. Hij werkt nu als Creative Director bij Disney in Los Angeles en komt speciaal over om het evenement bij te kunnen wonen.

Meisje met de Zwavelstokjes
Michel kwam in 2002 terecht bij de Efteling en werd de rechterhand van wijlen Ton van de Ven. Hij werkte onder meer aan het vernieuwde Anton Pieckplein en Het Meisje met de Zwavelstokjes. Ook maakte hij samen met toenmalig hoofd R&D plannen voor een Divecoaster in het Ruigrijk, welke helaas niet gerealiseerd is. Hij vervolgde zijn weg bij Europa-Park waar hij onder meer het Blue Fire themagebied ontwierp en Abenteuer Atlantis. Via onder meer Lex Lemmens en voormalig Disney Imagineer Tony Baxter werd hij aangenomen bij Disney waar hij tot op heden werkt. 

Maarten Hartveldt

Bij de realisatie van Het Meisje met de Zwavelstokjes werkten zowel Maarten Hartveldt als Michel den Dulk samen om het ontroerende sprookje leven in te blazen. Daaruit ontstond een hechte vriendschap. Meer daarover valt te lezen in ons interview met Maarten Hartveldt.

Bekijk hier een deel uit documentaire over Lex Lemmens waarin Lex vertelt over zijn band met Michel.

Kaarten
Er zijn nog enkele kaarten over voor de voorstelling, reserveren kan hier.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Doornroosje link: /forum/8/25300/812247 op: 10-05-2017 09:54:35

Oké, bedankt voor je antwoord! Succes straks met alles verwerken!

Ha ja dat wordt nog wat!

Is er nog een manier om aan de CD te komen? Kwam er te laat achter voor de pre-order, en kon ook niet naar Tilburg

Versie: 1 Aangepast: 15 mei 2017 19:24 door: eftelbram reden: Geen reden aangegeven
 Offline Marwin
Moderator
Citaat van: eftelbram link: /forum/8/25300/812284 op: 15-05-2017 19:22:48

Is er nog een manier om aan de CD te komen? Kwam er te laat achter voor de pre-order, en kon ook niet naar Tilburg

Yes! We gaan de verkoop van de cd continueren! Hij is weer verkrijgbaar!

Ik heb de cd net besteld, hoe kan ik betalen of krijg ik de factuur per mail?

Efteling, daar wordt ik vrolijk van!

Je kan in het hoofdmenu kiezen voor "Shop" en dan "Bestellingen". In de betreffende bestelling kun je de factuur downloaden en daar staan dan onderaan de betaalgegevens.

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: Fata Morgana 82 link: /forum/8/25300/812287 op: 16-05-2017 12:28:50

Ik heb de cd net besteld, hoe kan ik betalen of krijg ik de factuur per mail?

Yep je gaat de factuur ook nog per mail krijgen. Zoals je merkt is dit niet een standaard webshop , veel dingetjes moeten helaas met de hand nog gebeuren, vandaar dat het allemaal ietwat langer duurt met status updates. Veel dingetjes gebeuren ook in de avonduurtjes (overdag werken helaas). Maar gaat goed komen!

Pagina: 1 van 1 (17 items)
<< 1 >>