Forum: Python onderhoud 2017

Pagina: 1 van 4 (29 items)
<< 1·2·3·4 >>
Pagina: 10 van 10 (194 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10 >>

36-jarige achtbaan Python wordt opnieuw opgebouwd

Toen de Python in 1981 opende was het niet alleen de eerste achtbaan in de Efteling, maar ook de grootste en meest spectaculaire achtbaan op het Europese vasteland. Inmiddels is de stalen achtbaan 36 jaar oud en heeft de Python in al die jaren een totale afstand van 309.435 km afgelegd. Na bijna acht keer de wereld rond is het nu tijd voor een grote opknapbeurt. Het 350.000 kilo wegend Efteling-icoon gaat daarom van januari tot en met maart 2018 in onderhoud. Daarbij wordt de baan afgebroken en weer opnieuw opgebouwd. De ritbeleving blijft hetzelfde, want de loopings, dubbele kurkentrekker en helix komen in het nieuwe ontwerp terug.

Na 36 jaar dienst is het tijd om het Efteling-icoon te vervangen. De treinen zijn door de jaren heen een aantal keer vernieuwd (laatste keer in 2011) en de attractie is opnieuw geverfd, maar het is nog steeds de oorspronkelijke baan. De grote opknapbeurt aan de Python vindt plaats omdat de Efteling goed en uitgebreid onderhoud aan haar attracties nodig vindt, om zodoende de herinneringen aan de Python te laten voortbestaan.

Geschiedenis Python

De Python heeft vanaf de allereerste plannen al voor opschudding gezorgd. Al in de loop van de jaren ’60 praat de Efteling over een aantrekkelijker aanbod voor de wat oudere jeugd. En om nationaal en internationaal te blijven meetellen, wordt eind jaren ’70 besloten een ‘reuzenachtbaan’ te bouwen. De Efteling bestond destijds enkel uit een Sprookjesbos en speeltuin, dus de Python werd als vreemde eend in de bijt aan de andere kant van het park neergezet. Waar de meningen over de komst van de achtbaan in het begin nogal verdeeld waren, bleek vrij snel na de opening van de Python dat de komst van deze thrill ride de toekomst van het park een belangrijke nieuwe richting gaf. Alleen al in 1981 bezochten 400.000 extra gasten de Efteling, door de komst van de Python.

Afscheid huidige achtbaan
Het afscheid van de huidige Python met genodigden, prijswinnaars en pers vindt plaats vóór 8 januari. Op zaterdag 31 maart 2018 wordt de stalen achtbaan weer opengesteld voor publiek. De Efteling-achtbanen Joris en de Draak, Baron 1898 en Vogel Rok blijven in deze periode wel geopend, mits de weersomstandigheden dit toelaten.

Bron: Efteling

Klopt, maar blijft toch een beetje krom. Net vraagt iemand gewoon 300 euro, voor dezelfde moer.

Ik ben het er ook mee eens dat het eigenlijk schandalig is wat er gebeurd, maar eerlijk is eerlijk. We zijn er zelf mede verantwoordelijk voor dat dit zo gaat.
Met het ontstaan van alle digitale multimedia wordt er mijn inziens veel te veel reclame voor zulk soort zaken gemaakt waardoor niet enkel "echte" fans (wanneer ben je een echte Efteling fan dat je meent meer "recht"te hebben op een moertje dan iemand anders?) maar iedereen op de hoogte is van dergelijke acties.
Je kunt het ook zo zien, de mensen die uiteindelijk een bonnetje bemachtigd hebben, hebben hier ook wat voor moeten doen (die dag maar de Efteling, vroeg aanwezig zijn, wachten in de wachtrij etc...
Wat ik nog veel erger vindt is dat ik bijvoorbeeld op YouTube filmpjes zie van zogenaamde verslaggevers welke al om 08.30 in het park zijn., Tja dan heb je tijd genoeg om vooraan te staan... en de assistent heeft een bonnentje, en de cameraman heeft een bonnetje... leuk man. Hoeveel "semi" bekende Nederlanders of Youtubers zouden al een bonnetje /moertje hebben gehad voordat de verkoop begon?

Maar ach wat zeur ik nou... ik ben 4 dagen te laat....naïef als ik ben dacht ik dat er morgen (3 april) nog wel enkele moertjes beschikbaar zouden zijn.. what was I thinking?

Versie: 1 Aangepast: 2 april 2018 17:22 door: Springkuit reden: Geen reden aangegeven
"Hahaha, haa, dan kan ik eindelijk eens flink doorlopen," riep Springkuit,

Gisteren heb ik de vernieuwde Python vanaf verschillende standpunten gefilmd:

En de onrides van voor de renovatie en ná de renovatie naast elkaar gezet:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

De treintjes lijken tegelijk naar beneden te gaan, waardoor je dus ook duidelijk ziet dat de nieuwe Python eerder aankomt en dus ook echt sneller is. Heeft iemand toevallig al een keer een snelheidsmeter (of een app) gebruikt om de nieuwe snelheid te meten?

Was is trouwens de maximale snelheid van de oude Python? Op Wikipedia wordt aangegeven dat de topsneldheid 75km per uur is, maar later op de dag 85 km per uur kan zijn ivm het opwarmen van de wiellagers. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat dit 10 km per uur kan schelen. Op Eftepedia staat dat de snelheid in 1996 is verhoogd naar 85 km per uur. Wie weet hier meer over?

Versie: 1 Aangepast: 4 april 2018 22:13 door: robkuh84 reden: Geen reden aangegeven
 Offline Arthur
Met GPS lijkt dat mij vrij lastig...

Met een hamer past alles!

Citaat van: robkuh84 link: /forum/8/25251/814556 op: 04-04-2018 22:02:42

De treintjes lijken tegelijk naar beneden te gaan, waardoor je dus ook duidelijk ziet dat de nieuwe Python eerder aankomt en dus ook echt sneller is. Heeft iemand toevallig al een keer een snelheidsmeter (of een app) gebruikt om de nieuwe snelheid te meten?

Was is trouwens de maximale snelheid van de oude Python? Op Wikipedia wordt aangegeven dat de topsneldheid 75km per uur is, maar later op de dag 85 km per uur kan zijn ivm het opwarmen van de wiellagers. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat dit 10 km per uur kan schelen. Op Eftepedia staat dat de snelheid in 1996 is verhoogd naar 85 km per uur. Wie weet hier meer over?

Zover ik weet is 75 km/h de snelheid van de eerste karretjes. 85 km/h is de topsnelheid (met opgewarmde wiellagers) van de daaropvolgende karretjes. De nieuwe snelheid zou trouwens niet zo hoog zijn dat men daar onder de indruk van moet zijn. Het grootste voordeel is toch dat de baan stiller en soepeler is geworden en tevens vele jaren weer mee kan.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Kan het echt 10km per uur schelen of je'S morgens of 's middags gaat? Lijkt me dat je dat verschil toch wel merkt?

Versie: 1 Aangepast: 5 april 2018 18:22 door: robkuh84 reden: Geen reden aangegeven
Voor de renovatie deed ik de baan nooit twee keer achter elkaar, nu zou ik dat geen probleem vinden . Ik had het idee dat ie iets sneller door de laatste helix ging.

Het boarding pass systeem... Tsjah, ik had er als bezoeker in m'n uppie in de ochtend geen probleem mee, kon gelijk een boarding pass halen voor de actuele tijd, en heb gelijk daarna een BP gehaald voor een kwartier later. Maar rond 12.15 waren alle BP's al op en dat vind ik niet heel gek met het huidige systeem. Toen ik in de rij stond om een BP te halen stond er een groep jongens voor me die alle 6 6 BP's haalden, zo ben je er natuurlijk wel snel doorheen... Het reserveren per app werkte ook niet. Kon wel kiezen uit hoeveel personen, en een tijdslot, maar daarna kwam steeds een melding dat de baan wel open was en dat ik de machines in het park moest gebruiken.

Ik heb trouwens een minuut of 5 moeten wachten voor ik in een treintje zat, misschien dat ze het aantal BP 's per tijdslot nog wel wat naar boven bijschroeven. Ben benieuwd hoe het zal gaan als het tweede treintje terug is van onderhoud.

Ik gok dat wanneer ik een keer wat later op een zomeravond aankom, ik kan fluiten naar een ritje Python (als ze het huidige systeem aanhouden) . Ik hoop dat ze binnenkort met een aanpassing komen, dat het per ticket/abonnement gaat!

'it huis, dit vervloekte huis...'

Ik denk dat het boarding pas systeem KAN werken, mits het nog gefinetuned wordt.
Je moet een systeem ontwikkelen waarbij je max 1 boardingpas per entreeticket (zie hier, de unieke entreecode, deze zou je ook in kunnen moeten voeren in de app) tegelijk kan reserveren. Wanneer je deze gereserveerd en opgebruikt hebt, mag je weer en nieuw tijdslot reserveren. Desnoods maximaal 1 ticket per entreekaart tegelijk. Zul je zien dat het ineens een stuk beter gaat werken.
Daarbij komt dat er nu maar met 1 trein gereden wordt waardoor de capaciteit beduidend lager ligt dan wanneer je met 2 treinen rijdt.

De vraag is nu wat te doen bij storing?
Afgelopen dinsdag hadden wij een boarding pas voor een tijdslot "X". In de rij aangesloten stonden we al bijna bij de het poortje van de ingang. No way een wachtrij van max 15 minuten ;-). bleek er storing te zijn, wat krijg je dan, allemaal mensen die uit de wachtrij lopen of mensen die veel langer moeten wachten dan beloofd, daar moet in mijn ogen dus ook nog iets op gevonden worden.
Helemaal ideaal zou zijn en een wachtrij voor de boarding pas, en een single riders c.q. reguliere wachtrij ( wat de single riders wachtrij toch wel wordt als je niet oppast).

Van de andere kant, misschien is het ook allemaal een wassen neus,
stel, het is druk in het park en je hebt een tijdslot van 13.30 -13.45. overal zijn wachtrijen van 30min of meer. Dan ga je dus niet in de wachtrij bij een andere attractie met het risico dat je de entree van de Python mist. wat doe je dan? Juist je gaat zitten wachten bij Station de Oost of ergens in de buurt van de Vliegende Hollander/JEDD zodat je op tijd in de wachtrij bent.... met als gevolg... dat je nog steeds 40 minuten of langer wacht op je ritje in de Python

"Hahaha, haa, dan kan ik eindelijk eens flink doorlopen," riep Springkuit,

Citaat van: Springkuit link: /forum/8/25251/814579 op: 07-04-2018 10:36:24

Van de andere kant, misschien is het ook allemaal een wassen neus,
stel, het is druk in het park en je hebt een tijdslot van 13.30 -13.45. overal zijn wachtrijen van 30min of meer. Dan ga je dus niet in de wachtrij bij een andere attractie met het risico dat je de entree van de Python mist. wat doe je dan? Juist je gaat zitten wachten bij Station de Oost of ergens in de buurt van de Vliegende Hollander/JEDD zodat je op tijd in de wachtrij bent.... met als gevolg... dat je nog steeds 40 minuten of langer wacht op je ritje in de Python

Ja dat is dus het grootste probleem wat ik hier mee heb.
Je verhoogd de wachtrijen alleen maar.
Er is een rede waarom andere parken een normaal fastpass systeem gebruiken. En zo druk was de Python voor de renovatie nou ook weer niet om mensen te forceren zo'n pas te gebruiken.

[center]Website|YouTube|Twitter|Profiel[center]

Offline Robin
Wat maken ze het zichzelf moeilijk met die Boarding Pass die hen juist meer problemen geeft. Op drukke dagen kunnen de Boarding Passes blijkbaar na enkele uren al op zijn. Dan te bedenken dat er vanaf dat moment aan de lopende band mensen aankomen die in de Python willen maar geen Boarding Pass hebben. Dat zijn veel mensen die je moet teleurstellen en dat maakt het systeem nogal klantonvriendelijk. Dan kun je natuurlijk beter alle bezoekers lang laten wachten dan een deel niet eens toelaten want dat tweede brengt veel meer ergernis. Het is niet eens een houdbare situatie. Stel nu dat alle attracties dit systeem zouden hebben, dan zou je in de loop van de middag nergens meer in kunnen.

Volgens mij is het bij de meeste attracties niet eens mogelijk om een tweede, normale rij te realiseren. En voorkomen dat mensen meerdere Boarding Passes kunnnen halen lijkt me ook lastig. Om te zeggen ''het is een goed systeem maar het moet alleen nog wat aangepast worden'' is dus makkelijker gezegd dan gedaan. Ben benieuwd wat ze er nu mee gaan doen.

Wat ik nog niet helemaal helder heb is het volgende. Het systeem veranderd natuurlijk niks aan de capaciteit. Maar, zonder het systeem kan iedereen aansluiten wanneer hij wil (en dus een ritje maken) en mét het systeem wordt een hoop mensen de toegang ontzegd.
Komt dat dan puur vanwege de mensen die meteen meerdere Boarding Passes uit de automaat halen? Zijn er dan zodanig veel mensen die dit doen dat dit effect ontstaat?

Je laatste alinea is volgens mij meteen het grootste probleem. Niet zozeer het systeem, maar gewoon de mens. Ik denk dat er vanaf het eerste moment veel mensen zijn geweest die meteen meerdere (te veel) boardingspassen hebben gepakt, Waardoor er op het eind van de middag geen boardingspas meer te verkrijgen was. Het eerste wat deze mensen de volgende keer doen is ook meteen voor de zekerheid maar enkele boardingspassen halen voor het einde van de middag, waardoor ze steeds sneller op zijn. Voor bijvoorbeeld jongeren is het natuurlijk ook ideaal. Zij staan liever maar max 15 minuten te wachten voor steeds dezelfde achtbaan dan 1,5 uur bij JedD.
De capaciteit zou inderdaad niet anders zijn. Ofwel er gaan nog steeds net zo veel treintjes op een dag, alleen zitten er denk ik nu vaker dezelfde mensen in.
Op papier een goed systeem, maar de uitwerking is matig. De efteling dacht een nieuw concept te hebben door alleen met boardingspassen te werken, maar er is natuurlijk een reden waarom dat een groot bedrijf als Disney voor een combinatie van vaste tijden een gewone tijden kiest.

Versie: 1 Aangepast: 9 april 2018 07:13 door: robkuh84 reden: Geen reden aangegeven
Als ik naar de wachttijden van de Python van de afgelopen dagen kijk, dan is de wachttijd toch erg vaak langer dan een half uur en vaak zelfs een uur. Zijn de ticketautomaten niet in gebruik, of kloppen de wachttijden niet?

Offline guidot
het is al vaker gebeurt dat er een lange wachtrij stond terwijl er maar rond de 15 minuten op de app staat

Pagina: 10 van 10 (194 items)
<< 1·2·3·5·6·7·8·9·10 >>