Forum: Python onderhoud 2017

Pagina: 5 van 5 (93 items)
<< 1·2·3·4·5 >>

Zo werkt de Python Boarding Pass:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Offline fry
Ik zag gisteren bij de onderhoudspagina op de efteling site dat ze bij de python niet meer vermelden dat hij tijdens de winter gesloten is. Eftelingsestraat.nl weet te melden (op 27 sept al) dat onderhoud opnieuw is uitgesteld. Nu voor januari: http://eftelingsestraat.nl/efteling-nieuws/onderhoud-python-niet-voor-januari-2018/ . Hoeveelste keer is dit uitstel? 2e keer? 3e keer? Was het wel zo verstandig om bij dat Belgische bedrijf de baandelen te laten (na)maken......?

Versie: 2 Aangepast: 8 oktober 2017 19:35 door: fry reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 8 oktober 2017 19:35 door: fry reden: Geen reden aangegeven
En nu ook een video van de (straks oude) baan overdag:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Offline Quizo
Denk dat dit bericht al eerder gepost is maar goed

https://www.looopings.nl/weblog/8740/Efteling-kondigt-aan-wanneer-sloop-Python-begint.html

Hulde! Hoezee! Fantastisch! Ik heb er jarenlang over gesproken dat wanneer de Python te oud of te onderhoudsintensief werd dat ze hem opnieuw zouden moeten bouwen om dit Nederlandse icoon te behouden. Geweldig om te zien dat ze dit vanaf 8 januari ook daadwerkelijk gaan doen

Laaf Laveloos

http://eftelingsestraat.nl/efteling-nieuws/dit-wordt-de-nieuwe-python/

Op deze mooie website laten ze foto's zien van de nieuwe baan van de Python. Ik ben alleen een beetje 'teleurgesteld' want de nieuwe track ziet er naar mijn mening lelijker uit dan de klassieke Vekoma track! Het is een (beetje) compleet nieuwe track geworden die veel te modern is naar mijn mening voor een achtbaan die er al meer dan 30 jaar staat. Ik vind de Vekoma track veel mooier.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Het is inderdaad zeer spijtig dat de klassieke 1200 track niet terugkeert. Het is mij dan ook nog steeds een raadsel waarom ervoor is gekozen om CSM direct de klus te laten klaren, i.p.v. (in opdracht van) Vekoma. Ik ben nog wel het meest benieuwd naar hoe deze track eruit zal zien, geïnstalleerd aan de huidige (aangezien het station en de lift blijven staan).

Aan de andere kant mogen we niet klagen dat de Efteling haar best doet om de Python te behouden.

Ik vind deze nieuwe track juist heel gaaf, geeft een totaal nieuwe uitstraling. Alleen is het dan een aparte keuze om de lift en het station niet te veranderen. Hebben de lift en het station niet ook een technische opknapbeurt nodig?

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: themeparkfreak link: /forum/8/25251/813648 op: 08-11-2017 20:57:09

Ik vind deze nieuwe track juist heel gaaf, geeft een totaal nieuwe uitstraling. Alleen is het dan een aparte keuze om de lift en het station niet te veranderen. Hebben de lift en het station niet ook een technische opknapbeurt nodig?

Ja goeie vraag! Waar ik ook wel benieuwd naar ben of ze deze baan ook gaan lassen of van bouten voorzien (vermoed het eerste!)

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Zoals te zien op de foto's worden ze aan elkaar geschroefd, er zitten namelijk schroefgaten in de connectie stukken.

Dacht ik ook, maar de rails zelf bevat geen connecties. Dit dan wel lassen?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Citaat van: IProducties link: /forum/8/25251/813656 op: 09-11-2017 18:13:37

Dacht ik ook, maar de rails zelf bevat geen connecties. Dit dan wel lassen?

De grote witte buis van de track op de foto's heeft wel connecties/mogelijkheden om te schroeven. Dus geen lassen... alleen miss de verbinding met het oude baandeel (lift/station).

Versie: 1 Aangepast: 9 november 2017 21:40 door: DVHMark reden: Geen reden aangegeven
Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Op de rail zelf kun je geen schroefverbinding maken, omdat de wielen van het treintje daar overheen loopt. En als je de rail zelf gaat lassen, heeft het geen doel om de centrale buis wel met een schroefverbinding op elkaar aan te sluiten. Op foto drie en foto vijf zie je volgens mij hoe de rail zelf tegen het volgende raildeel gehouden wordt. Op de genoemde foto's zie je een knobbel in het midden van de railbuis. In het deel dat er tegenaan gedrukt wordt, zit waarschijnlijk een kuiltje waar die knobbel precies in past. Op die manier krijg je dat de raildelen precies op elkaar aansluiten. Da's met een schroef- of lasverbinding veel moeilijker.

De Markies

Ah natuurlijk, jullie hebben gelijk. Hoewel een lasverbinding met na-schuren wel mogelijk is, is dit toch wel eenvoudiger. Was ook volgens mij nu ik het mij bedenk ook gezegd dat o.a. de loopings ieder in twee delen zouden worden gemaakt.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Pagina: 5 van 5 (93 items)
<< 1·2·3·4·5 >>