Forum: Python onderhoud 2017
36-jarige achtbaan Python wordt opnieuw opgebouwd![]() Na 36 jaar dienst is het tijd om het Efteling-icoon te vervangen. De treinen zijn door de jaren heen een aantal keer vernieuwd (laatste keer in 2011) en de attractie is opnieuw geverfd, maar het is nog steeds de oorspronkelijke baan. De grote opknapbeurt aan de Python vindt plaats omdat de Efteling goed en uitgebreid onderhoud aan haar attracties nodig vindt, om zodoende de herinneringen aan de Python te laten voortbestaan. Bron: Efteling | ||
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening | |
![]() | 1 https://www.looopings.nl/weblog/8740/Efteling-kondigt-aan-wanneer-sloop-Python-begint.html Hulde! Hoezee! Fantastisch! Ik heb er jarenlang over gesproken dat wanneer de Python te oud of te onderhoudsintensief werd dat ze hem opnieuw zouden moeten bouwen om dit Nederlandse icoon te behouden. Geweldig om te zien dat ze dit vanaf 8 januari ook daadwerkelijk gaan doen ![]() Alle die mijn vergeten en sullen die tijt niet weten | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening Op deze mooie website laten ze foto's zien van de nieuwe baan van de Python. Ik ben alleen een beetje 'teleurgesteld' want de nieuwe track ziet er naar mijn mening lelijker uit dan de klassieke Vekoma track! Het is een (beetje) compleet nieuwe track geworden die veel te modern is naar mijn mening voor een achtbaan die er al meer dan 30 jaar staat. Ik vind de Vekoma track veel mooier. ![]() Symbolica, het rijk der Fantasie... | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening Aan de andere kant mogen we niet klagen dat de Efteling haar best doet om de Python te behouden. | |
![]() Moderator | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening Citaat van: themeparkfreak link: /forum/8/25251/813648 op: 08-11-2017 20:57:09 Ik vind deze nieuwe track juist heel gaaf, geeft een totaal nieuwe uitstraling. Alleen is het dan een aparte keuze om de lift en het station niet te veranderen. Hebben de lift en het station niet ook een technische opknapbeurt nodig? Ja goeie vraag! Waar ik ook wel benieuwd naar ben of ze deze baan ook gaan lassen of van bouten voorzien ![]() - Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring. - The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer. | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening ![]() Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020! | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening Citaat van: IProducties link: /forum/8/25251/813656 op: 09-11-2017 18:13:37 Dacht ik ook, maar de rails zelf bevat geen connecties. Dit dan wel lassen? ![]() De grote witte buis van de track op de foto's heeft wel connecties/mogelijkheden om te schroeven. Dus geen lassen... alleen miss de verbinding met het oude baandeel (lift/station). Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen. | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening De Markies | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening ![]() Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020! | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening ![]() | |
![]() Moderator | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/25251/813831 op: 06-12-2017 09:39:23 Goh, dat is waar. Een Python-loos Ruigrijk! Dat wil ik wel eens zien. Nou niet helemaal Pythonloos. Het station en de liftill blijven bestaan. Maar een gek gezicht zal het wel zijn. Btw even als side note vanuit de Efteling mogen we dus een laatste rit (samen met vriend of vriendin) verloten onder de DVZ aanhang. Dus vergeet niet je antwoord even in te sturen! - Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring. - The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer. | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening ![]() Symbolica, het rijk der Fantasie... | |
![]() | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening https://www.ad.nl/binnenland/de-oude-python-is-versleten-de-nieuwe-komt-eraan-zo-wordt-hij-gebouwd~a... | |
![]() Moderator | 0 X Deel je deze mening? Ja, deel deze mening ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring. - The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer. | |