Forum: Python onderhoud 2017

Pagina: 3 van 3 (59 items)
<< 1·2·3 >>

Zouden ze de baandelen die nu vervangen worden nu gaan bevestigen met moeren, zoals het hoort, of gaan ze deze toch weer lassen? Eerste optie lijkt mij de betere, aangezien dit ook makkelijker is in het toekomstige onderhoud en, mocht het er ooit van komen, een uitbreiding. Al ben ik wel blij dat ze ook deze parel goed onderhouden, zeker zo voor het jubileum.

Fata Morgana, beslist geen luchtspiegeling

Wat met bouten en moeren vast zit, kan door trillingen los gaan zitten. En wat los zit, kan gaan schuiven. Wat je vast last, zit vast en beweegt niet meer.

De Markies

Citaat van: De Markies van Karabas link: /forum/8/25251/811182 op: 26-01-2017 00:37:32

Wat met bouten en moeren vast zit, kan door trillingen los gaan zitten. En wat los zit, kan gaan schuiven. Wat je vast last, zit vast en beweegt niet meer.

Tja... en water is nat.
Achtbanen worden tegenwoordig alleen maar gemaakt in delen... daar is niet voor niks voor gekozen. Denk niet met de gedachte dat het los kan trillen.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Denk toch dat ze de python opnieuw opmeten of opgemeten hebben aangezien het maken van de baan nu veel nauwkeuriger moet dan toen, omdat alles helemaal exact op elkaar moet passen en dat was toen iets minder.

Ze kunnen toch prima dezelfde bouwplannen gebruiken? Alleen de eerder genoemde knik hoeft echt veranderd te worden.

Welke knik, ik heb er nooit last van gehad in de rit.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Citaat van: GEKKERTJUH link: /forum/8/25251/811196 op: 26-01-2017 20:33:57

In de bocht tussen de tweede looping en eerste kurkentrekker. Bij de bouw van de Python is men vanuit beide kanten vanaf het station de baan gaan bouwen en in deze bocht kwam de baan samen. Doordat de beide kanten niet 100% bij elkaar kwamen zit er een kleine knik in de bocht.

Parken 2017: Efteling 7x

Parken 2016: Efteling 14x | Phantasialand 3x | Europapark 1x | Moviepark Germany 1x | Walibi Holland 1x

Efteling totaal 47x

Citaat van: SWIding97 link: /forum/8/25251/811197 op: 26-01-2017 20:47:58

Citaat van: GEKKERTJUH link: /forum/8/25251/811196 op: 26-01-2017 20:33:57

In de bocht tussen de tweede looping en eerste kurkentrekker. Bij de bouw van de Python is men vanuit beide kanten vanaf het station de baan gaan bouwen en in deze bocht kwam de baan samen. Doordat de beide kanten niet 100% bij elkaar kwamen zit er een kleine knik in de bocht.

Volgende keer is op letten! Dankjewel

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Opknapbeurt Python uitgesteld tot september

De aangekondigde grootschalige renovatie van de Python in de Efteling is uitgesteld. De attractie zou vanaf april twee tot drie maanden dicht gaan, maar het karwei is verzet naar het naseizoen. De Python gaat van 11 september t/m 1 december dicht.

Totdat Symbolica opent, zal er dus geen grote publiekstrekker aan het attractie-aanbod worden onttrokken. Volgens de Efteling zullen de gasten er in het najaar minder hinder van ondervinden. Hiervoor is opnieuw naar de onderhoudskalender gekeken.

Echter ontkomt de Python voorlopig niet aan de broodnodige kleinschalige onderhouds- en controlebeurten, waarbij noodreparaties plaats vinden. Hiervoor is de achtbaan dicht van 21 t/m 23 maart, 11 t/m 14 april, 22 t/m 24 mei, 28 t/m 30 juni, 20 en 21 juli en 14 en 15 augustus.

Tijdens de grote renovatie vanaf 11 september zullen bijna alle baandelen en kolommen compleet vervangen worden. Ook is de kans groot dat een single rider-ingang zal worden aangelegd; hiervoor is de laatste tijd al onderzoek gedaan. De Bob en Baron 1898 hebben al zo'n speciale ingang.

Bron: Efteling

Ik denk dat ze deze wel een keer gaan vervangen... je moet je niet laten leiden door emotie, want de parken om je heen bouwen wel steeds groter en sneller, dat ontbreekt er nog aan bij de Efteling.

Maar dat is geen reden om de python te slopen. Als er een grotere snellere achtbaan moet komen kun je die er beter "naast" zetten en zo je aanbod uitbreiden.

Gr Mister V-W

Citaat van: Myrmidon link: /forum/8/25251/811625 op: 18-03-2017 07:46:04

Ik denk dat ze deze wel een keer gaan vervangen... je moet je niet laten leiden door emotie, want de parken om je heen bouwen wel steeds groter en sneller, dat ontbreekt er nog aan bij de Efteling.

Tot nu toe bij de meeste nieuwe attracties in de Efteling... was het "groter" en "duurder". Dus ik weet niet hoe je erbij komt dat dat nog ontbreekt bij de Efteling. En daarbij, waarom zou je gaan vervangen als je het ook kan renoveren en daarnaast een nieuwe bouwen.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

haha, toch wel gaaf om te zien hoe de speculatie zo oploopt Ik blijf erbij dat de Efteling de Python nooit of de nimmer met de grond gelijk zou maken. Dat kan haast niet, gezien die achtbaan de reden is dat de Efteling het fantastische park is geworden wat nu is.

ik kan in ieder geval niet wachten om te zien hoe het zich allemaal uitpakt!

Al die parken die dan zo nodig wel groter en sneller bouwen volgens jou halen het kwa bezoekers en omzet totaal niet bij de Efteling.
Dus zo slecht doen ze het hier nog niet. En voor darkrides zoals in de Efteling moet je ook echt wel een paar uur in de auto zitten.

En dan heeft de Efteling natuurlijk ook nog last van het feit dat het in een natuurgebied ligt en ze dus in de huidige vergunningen geen vaste constructies hoger als 30 meter mogen hebben. (op een uitzondering na)

51x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Tevens, de andere parken zitten meer in een race: steeds hoger en sneller, en telkens is er over een jaartje weer een attractie op dit gebied "beter" volgens het publiek. De Efteling doet naar mijn mening iets veel beters: uniek blijven op hun eigen manier. Oftewel geen directe concurrentie hebben.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Symbolica: 2017!

Eigenlijk is die hoogte restrictie wel een interessante beperking. Het zal (deels) de reden zijn geweest dat Baron 1898 bijna 8 meter diep de grond in gaat. Misschien hadden we zonder deze uitdaging wel helemaal geen divecoaster gehad!

Ik weet niet of bijvoorbeeld Phantasialand zo'n restrictie heeft? De hoogste achtbaan daar, Taron, is precies 30 meter hoog. Toch gaat hij behoorlijk snel omdat het een launched is. Hoger betekend dus niet altijd sneller / beter.

Ik ben het wel deels met je eens. De Efteling heeft natuurlijk hier in Nederland een goede naam opgebouwd (mede door de Python), maar om de concurrentie aan te kunnen blijven gaan met andere parken, zal er echt een spectaculairdere achtbaan bij moeten komen. Dit om te voorkomen dat Tieners liever naar een park in de buurt gaan. Los van de thematisering zijn de achtbanen in de Efteling erg beperkt (behalve Joris en de Draak dan). De Baron en de Vliegende Hollander zijn erg korte banen, Vogelkrok is toch meer een kinderachtbaan, maar dan in het donker en ook de Python trekt geen mensen meer. Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het (Mede door de thematisering) nog steeds leuk om in deze achtbanen te zitten, maar ze hebben voor mij niet de waaaaauuuww factor. En als het vanwege ruimtegebrek niet anders kan, dan mag van mij de python echt wel plaatsmaken voor een betere achtbaan. In denk alleen dat ruimtegebrek geen punt hoeft te zijn komende jaren en dat de Python dus best kan blijven bestaan. EN vergeet niet dat 90% van de bezoekers geen sentimentele gevoelens heeft voor de Python en dat de Efteling zich juist hier van moet hebben. Zeker als ze willen groeien naar 5 of 7 miljoen.

Offline lieven
Is dat zo? Dat 90% geen sentiment voelt bij de Python? Kan me voorstellen dat het voor heel veel mensen ooit de eerste echte achtbaan was, juist de mensen die nu jonge kinderen hebben/krijgen en dus de volgende generatie meenemen naar het park.

Ik ga niet naar de Efteling voor de thrills maar de Python hoort voor mij er wel echt bij. Hij blijft leuk. Zou het wel begrijpen dat hij ooit weggaat omdat hij inderdaad al oud en niet echt spannend meer is, maar laat ze eerst maar 1 of 2 grote banen in Strookrijk zetten en dan wellicht komt er een einde in zicht voor de Python. Gezien het (zeer) grote geplande onderhoud lijkt het me stug dat we hem binnen 10 jaar zien verdwijnen.

Offline Lucius
Citaat van: robkuh84 link: /forum/8/25251/811651 op: 19-03-2017 20:05:15

EN vergeet niet dat 90% van de bezoekers geen sentimentele gevoelens heeft voor de Python en dat de Efteling zich juist hier van moet hebben. Zeker als ze willen groeien naar 5 of 7 miljoen.

Vraag aan een willekeurige Nederlander om drie achtbanen bij naam te noemen. Geheid dat de Python bij die drie genoemd wordt. De Python heeft hier echt een cultstatus opgebouwd waar je u tegen zegt. In '81 was een achtbaan als de Python echt internationaal fenomeen en dat heeft ongetwijfeld zijn sporen achtergelaten bij heel veel mensen (ook van latere generaties). Ik geloof dus echt niet dat 90 procent van alle bezoekers geen sentimentele gevoelens heeft voor de Python.

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Pagina: 3 van 3 (59 items)
<< 1·2·3 >>