Forum: Python onderhoud 2017

Pagina: 1 van 4 (29 items)
<< 1·2·3·4 >>
Pagina: 2 van 10 (194 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10 >>

36-jarige achtbaan Python wordt opnieuw opgebouwd

Toen de Python in 1981 opende was het niet alleen de eerste achtbaan in de Efteling, maar ook de grootste en meest spectaculaire achtbaan op het Europese vasteland. Inmiddels is de stalen achtbaan 36 jaar oud en heeft de Python in al die jaren een totale afstand van 309.435 km afgelegd. Na bijna acht keer de wereld rond is het nu tijd voor een grote opknapbeurt. Het 350.000 kilo wegend Efteling-icoon gaat daarom van januari tot en met maart 2018 in onderhoud. Daarbij wordt de baan afgebroken en weer opnieuw opgebouwd. De ritbeleving blijft hetzelfde, want de loopings, dubbele kurkentrekker en helix komen in het nieuwe ontwerp terug.

Na 36 jaar dienst is het tijd om het Efteling-icoon te vervangen. De treinen zijn door de jaren heen een aantal keer vernieuwd (laatste keer in 2011) en de attractie is opnieuw geverfd, maar het is nog steeds de oorspronkelijke baan. De grote opknapbeurt aan de Python vindt plaats omdat de Efteling goed en uitgebreid onderhoud aan haar attracties nodig vindt, om zodoende de herinneringen aan de Python te laten voortbestaan.

Geschiedenis Python

De Python heeft vanaf de allereerste plannen al voor opschudding gezorgd. Al in de loop van de jaren ’60 praat de Efteling over een aantrekkelijker aanbod voor de wat oudere jeugd. En om nationaal en internationaal te blijven meetellen, wordt eind jaren ’70 besloten een ‘reuzenachtbaan’ te bouwen. De Efteling bestond destijds enkel uit een Sprookjesbos en speeltuin, dus de Python werd als vreemde eend in de bijt aan de andere kant van het park neergezet. Waar de meningen over de komst van de achtbaan in het begin nogal verdeeld waren, bleek vrij snel na de opening van de Python dat de komst van deze thrill ride de toekomst van het park een belangrijke nieuwe richting gaf. Alleen al in 1981 bezochten 400.000 extra gasten de Efteling, door de komst van de Python.

Afscheid huidige achtbaan
Het afscheid van de huidige Python met genodigden, prijswinnaars en pers vindt plaats vóór 8 januari. Op zaterdag 31 maart 2018 wordt de stalen achtbaan weer opengesteld voor publiek. De Efteling-achtbanen Joris en de Draak, Baron 1898 en Vogel Rok blijven in deze periode wel geopend, mits de weersomstandigheden dit toelaten.

Bron: Efteling

Dat vind ik nog kort om eerlijk te zijn, dat zou betekenen 1.5 maand afbouw. 1.5 maand opbouw, en mogelijk andere projecten nog die de python nodig heeft

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Citaat van: GEKKERTJUH link: /forum/8/25251/810415 op: 14-11-2016 21:20:38

Kan toch bijna niet dat in 3 dagen een heel baandeel weggelast wordt en opnieuw gemonteerd. Dat lijkt me niet heel veilig.

Klopt, dat zijn ook de korte onderhoudsbeurten die nog op de planning stonden van dit jaar. Vanaf april gaat hij 3 maanden dicht en begint het echt.

Dat is wat aan de korte kant, maar ze willen natuurlijk klaar zijn voor het hoogseizoen. De lifthill, station en (ik verwacht) de ondersteuningspalen blijven staan, dus dat scheelt weer.

Maar nu vraag ik mij af, zijn de geruchten waar?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Grote onderhoudsbeurt voor Python in 2017

Van 10 april tot en met 30 juni 2017 staat een grote onderhoudsbeurt gepland voor de Python. De achtbaan dateert uit 1981 en krijgt nu de grootste onderhoudsbeurt ooit, die bijna 3 maanden in beslag zal nemen.

Collegasite Looopings meldt dat volgens geruchten alleen de lifthill en de rails in het station overeind zullen blijven staan. De rest van de baan zou volgens onbevestigde berichten helemaal vervangen worden. Afgelopen zomer werd door de Efteling al een grote opknapbeurt aangekondigd voor de 36 jaar oude rollercoaster.

Een woordvoerster van de Efteling meldt aan Omroep Brabant dat er groot onderhoud gepleegd gaat worden. Na Droomvlucht en de Pirana is nu de oudste achtbaan van het park aan de beurt. Bij genoemde attracties werden naast een technische update ook nieuwe elementen toegevoegd. Of dit bij de Python ook het geval is, kan het park niet zeggen. De Python is volgens Ubbink een icoon, dus wordt de baan niet helemaal veranderd.

In de periode tot april 2017 vinden er meerdere korte onderhoudsbeurten plaats. De Python is wegens onderhoud dicht van 13 tot en met 15 december, van 10 tot en met 12 januari en van 21 tot en met 23 maart.

Bron: Efteling;Looopings;Omroep Brabant

''Dus wordt de baan niet helemaal veranderd'' doet mij geloven dat de geruchten waar zijn: het station en de lifhill blijven staan, de rest wordt vervangen. Alhoewel je dit ook kan opvatten als verandering van de layout (Python Plus?)!

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/25251/810430 op: 15-11-2016 15:22:59

''Dus wordt de baan niet helemaal veranderd'' doet mij geloven dat de geruchten waar zijn: het station en de lifhill blijven staan, de rest wordt vervangen. Alhoewel je dit ook kan opvatten als verandering van de layout (Python Plus?)!

Lijkt me in deze korte tijd niet.. weet niet hoelang het duurt voor zulke palen staan. We zullen wel zien.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

De palen en de nieuwe baandelen worden als een groot bouwpakket aangeleverd. Het in elkaar zetten duurt niet zo heel lang. En de oude delen verwijderen ook niet. Maar Python Plus of in ieder geval een uitbreiding van de Python klinkt wel interessant. Al zal ik waarschijnlijk nooit in een achtbaan stappen.

De Markies

Ik denk niet dat er een Python plus of een andere uitbreiding komt. Het verlengen van de baan zal voor nog langere wachtrijen zorgen (of er moet hierdoor een extra trein ingezet kunnen worden). Ik verwacht eerder een flinke renovatie van het station en misschien een andere kleur baan. Wit is namelijk wel een heel besmettelijke kleur en heeft (behalve nostalgie) niks met een Python te maken.

Misschien... maar hoop zelf gewoon dezelfde kleuren. Zo ken ik de baan het best. Misschien wel een nieuwe soundtrack voor station en wachtrij?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

On board muziek lijkt me een tof idee! Al heb geen idee wat voor muziek

Offline Bslo
Citaat van: Sem_3fteling link: /forum/8/25251/810451 op: 16-11-2016 10:49:20

On board muziek lijkt me een tof idee! Al heb geen idee wat voor muziek

Misschien de bestaande Python muziek? Deze zou er wel goed bijpassen vind ik.

Efteling, Disneyland Paris, Artis, Bobbejaanland, Movie Park, Slagharen en Toverland abonnementhouder. Neem eens een kijkje op www.verwonderling.nl. Team Plaetjesmakers en Eftelingsestraat.

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 48x Efteling 2018: 20x EuropaPark: 5x Phantasialand: 3x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 33x Toverland: 12x Disneyland Paris: 11x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Dit lijkt me niet omdat de treinen pas in onderhoud zijn geweest en dit iets met de treinen te maken heeft en niet met de baan zelf.

Nee, ik verwacht ook niet echt een uitbreiding, dat halen ze nooit.

Het station is kort geleden nog vernieuwd, maar wie weet gaan ze toch iets met thematisering doen. On-board muziek is wel cool, maar dat zou ten koste gaan van Vogel Rok's uniekheid in het park. Ik hoop wel dat de kleuren hetzelfde blijven, als ze dat veranderen zou naar mijn mening de icoon status alsnog verloren gaan.

Citaat van: De Markies van Karabas link: /forum/8/25251/810447 op: 16-11-2016 00:34:43

De palen en de nieuwe baandelen worden als een groot bouwpakket aangeleverd. Het in elkaar zetten duurt niet zo heel lang. En de oude delen verwijderen ook niet. Maar Python Plus of in ieder geval een uitbreiding van de Python klinkt wel interessant. Al zal ik waarschijnlijk nooit in een achtbaan stappen.

Dat zal niet snel gebeuren, de baan dient dan ook afgebroken, opgebouwd en dan nog uitvoerig getest en afgesteld te worden en dat red je never nooit allemaal in 3 maanden

Zo lang ich nog in laeve bèn, bèn ich eine Fortuna fan!

Python gedeeltelijk vervangen

In het gemeenteblad van Loon op Zand is vandaag te lezen dat er een vergunning is ingediend. Het gaat over het gedeeltelijk vervangen van de baandelen en bijbehorende kolommen van de Python. De geruchten gingen al veel langer rond maar hiermee zijn deze nu echt bevestigd.

Bron: Gemeenteblad;Loon op Zand;

De baan wordt dus in ieder geval deels vervangen. Fijn dat de Efteling nog altijd de Python wil behouden!

Hartstikke mooi, ik wist het wel! De reacties op Looopings zijn echt om te huilen. Slopen, en zet iets nieuws neer, zeggen ze. Wordt er soms vergeten dat de Efteling er straks een stuk land bij krijgt, waar meer dan genoeg ruimte is voor een nieuwe coaster?

Ik neem aan dat de huidige baandelen vervangen worden door identieke baandelen. Voor het aanpassen/veranderen/uirtbreiden van de baan zullen ze een andere vergunning nodig hebben denk ik. Ondanks dat het natuurlijk een achtbaan met geschiedenis is, is het geen spectaculaire achtbaan. Ik had gehoopt dat ze 'm zouden uitbreiden. Maar ik denk dat ze alleen het comfort van de rit willen verbeteren.

Uitbreiden lijkt me sterk in deze korte tijd, en als dat zou zijn hadden ze vast al een hoop bomen of iets in die trent weg gehaald.

Citaat rambo1990

Hoeft inderdaad niet veel tijd te kosten.
De bouwer, Vekoma, heeft vast nog wel een dossier met de juiste gegevens dus de kans dat de vervangende onderdelen al klaar zijn is groot.

Dan is het inderdaad gewoon net als op de kermis een kwestie van bouwen.

Hoop als ze nu toch de baan vervangen er meteen de "contructie fout" uithalen.
Het is maar een klein foutje in de overgang naar de kurketrekker maar toch....

Wanneer de dagen korter worden verandert de Efteling in een sprookjesachtige wereld van twinkelende lichtjes, ijspret, knisperende kampvuren en speciale winterattracties. En als de avond valt... verschijnen drie attracties in een andere gedaante. Schimmen komen tot leven, niets is wat het lijkt!

Pagina: 2 van 10 (194 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7·8·9·10 >>