Forum: Nieuwe videoreportage: Persopening Pinokkio

Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>

Nieuwe videoreportage: Persopening Pinokkio

Morgen is het nieuwe sprookje Pinokkio te zien voor het grote publiek. Vandaag mocht Bram al even gaan kijken bij deze nieuwe aanwinst voor het Sprookjesbos. Het sprookje loopt over van details en Bram spreekt met ontwerpers Robert-Jaap Jansen en Alessio Castellani. Ook spreekt hij met Fons Jurgens (voorzitter van de raad van bestuur van de Efteling), over het verhaal en de ontstaansgeschiedenis van het sprookje in het Sprookjesbos.

Pinokkio
Pinokkio is een klassiek en herkenbaar Efteling-tafereel, met drie verschillende onderdelen die gebaseerd zijn op bekende elementen uit het oorspronkelijke Italiaanse verhaal. Bezoekers lopen als het ware door het sprookje heen en gaan samen met de karakters in het sprookje, op zoek naar Pinokkio en Geppetto. Het sprookje van Pinokkio is te vinden tussen Roodkapje en De Rode Schoentjes.

YES HIJ HEEFT EEN SPUITGAT IK WIST HET!

Leuke video! Vooral die "Onderons met Fons" vond ik erg leuk, hij legt heel mooi uit dat het sprookjesbos geen grenzen hoeft te kennen en ook verhalen verwelkomt die nét geen sprookjes zijn

Ook leuk om met dit filmpje vanuit de bank thuis toch iets mee te kunnen krijgen van de vele details die in dit sprookje gestopt zijn. Als ik me niet vergis zag ik op een gegeven moment zelfs de blauwe fee, die had ik nog niet eerder gezien!

Het is erg mooi geworden!

De Efteling is zelf al een wonder op zich!

Offline Marwin
Moderator
Citaat van: nathan1e link: /forum/8/25145/805330 op: 23-03-2016 19:58:23

Leuke video! Vooral die "Onderons met Fons" vond ik erg leuk, hij legt heel mooi uit dat het sprookjesbos geen grenzen hoeft te kennen en ook verhalen verwelkomt die nét geen sprookjes zijn

Ha tof thanks!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline Lucius
Mijn complimenten, jullie hebben weer een leuke en interessante video in elkaar gezet!

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Pagina: 1 van 1 (5 items)
<< 1 >>