Forum: Nieuw vakantiepark: Loonsche Land

Pagina: 1 van 81 (725 items)
<< 1·2·3·4·5·6·79·80·81 >>
Pagina: 21 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·16·17·18·19·20·21·22 >>

'Efteling plant nieuw vakantiepark Het Loonsche Land'

De uitbreiding van Bosrijk is nog maar net klaar, maar toch wordt achter de schermen van de Efteling in het grootste geheim gewerkt aan een nieuw vakantiepark, wat ten zuiden van het park zou moeten verrijzen. Dit melden enkele anonieme bronnen aan VijfZintuigen. Het 3 sterren-vakantiepark zal worden vernoemd naar het natuurgebied waar het vlakbij of tegenaan zal komen liggen: Het Loonsche Land.

Volgens de eerste berichten zou het gaan om verblijfsaccommodaties met een natuurlijke uitstraling, ontworpen om het landschap zo min mogelijk te verstoren. In de planning staan vakantievilla's, paalwoningen, ondergrondse hobbit-achtige verblijven en een hotel met metershoge ramen aan de voorzijde. Het hotel krijgt 70 kamers met in totaal 400 bedden en nog eens 600 bedden zullen worden verdeeld onder de diverse typen woningen. Daarnaast staan nog een receptiegebouw en een restaurant gepland.

Naar verluid is de daadwerkelijke ontwikkeling van vakantiepark Het Loonsche Land afgelopen week officieel gestart, de opening van het park staat voorlopig gepland op 1 april 2017. Uitbreiding van het verblijfsaanbod is noodzakelijk om de groei naar 5 miljoen bezoekers per jaar in 2020 voort te kunnen zetten.

Natuurgebied Het Loonsche Land is een natuurgebied van ongeveer 60 hectare ten Zuiden van de Efteling en ten oosten van vakantiepark Bosrijk. Het maakt deel uit van de Ecologische Hoofdstructuur, een netwerk van bestaande en nog te ontwikkelen natuurgebieden. Van 1960 tot 1986 lag achter het gebied recreatiepark Het Kraanven, een bungelowpark met zwembad. Een pad met dezelfde naam herinnert nog aan dit park.

Wordt vervolgd.

Bron: Anoniem

Ja is toch wel leuk

Auties love Efteling

Heeft iemand al de kaart gezien van de proeftuyn?

Offline wendy
Nee niet gezien. Is die er al? Of meer info over de ontbijt/lunch/diner mogelijkheden, winkeltje is er niet toch?

De menukaart:

Duinhut (12 persoons):

Boshut (12 persoons):

Dierenverblijf Hooimijt:

Versie: 1 Aangepast: 29 mei 2017 21:41 door: Eftelwesley reden: Geen reden aangegeven
Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Offline Elske
Citaat van: wendy link: /forum/8/24900/812441 op: 29-05-2017 16:05:25

Of meer info over de ontbijt/lunch/diner mogelijkheden, winkeltje is er niet toch?

Je kunt er als verblijfsgast ontbijten. Er is geen winkeltje, hiervoor zou je naar Bosrijk moeten.

Citaat van: Elske link: /forum/8/24900/812451 op: 29-05-2017 21:38:56

Citaat van: wendy link: /forum/8/24900/812441 op: 29-05-2017 16:05:25

Of meer info over de ontbijt/lunch/diner mogelijkheden, winkeltje is er niet toch?

Je kunt er als verblijfsgast ontbijten. Er is geen winkeltje, hiervoor zou je naar Bosrijk moeten.

Er is wel een soort winkeltje, het is een wand met wat producten, zit alleen verstopt aan de achterkant van de receptie/bar, tegenover de liften.

Offline lieven
Dank, @Eftelwesley, ook ik was erg nieuwsgierig naar de kaart.

Blijf het jammer vinden dat het vegetarische aanbod zo beperkt en niet bepaald origineel is in de Efteling (en als veganist - ik - is het nagenoeg onmogelijk wat te vinden in het park).

Vind de vormgeving van de kaart overigens wel erg geslaagd en passend bij het restaurant, ook leuk dat er al die weetjes bij staan.

Offline wendy
Kaart ziet er leuk uit!
Het lijkt me inderdaad wel handig als ze wat aan producten verkopen. ( neem bijvoorbeeld die cups voor in de nesspresso's die in de verblijven staan )
Maar een uitgebreider winkeltje had me ook wel fijn geleken. Ik kan nu nog nergens vinden hoe je dan als verblijfsgast van een hut ontbijt zou kunnen boeken. Als de hotelgasten al ontbijt inbegrepen hebben, hoeveel plek is er dan nog voor andere gasten van de hutten?
En anders inderdaad maar een ochtendwandeling naar het Bosrijk winkeltje om daar een ontbijtje te kopen.

Offline Bslo
Citaat van: wendy link: /forum/8/24900/812460 op: 30-05-2017 06:17:47

Kaart ziet er leuk uit!
Het lijkt me inderdaad wel handig als ze wat aan producten verkopen. ( neem bijvoorbeeld die cups voor in de nesspresso's die in de verblijven staan )
Maar een uitgebreider winkeltje had me ook wel fijn geleken.

In het winkeltje bij de liften verkopen ze zover ik heb gezien alleen souvenirs zoals knuffels, sprookjesboeken en enkele Sprookjesboom-artikelen.

Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 39x EuropaPark: 5x Phantasialand: 2x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 32x Toverland: 4x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Offline Marwin
Moderator
Onze Loonsche Land reportage!

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Offline wendy
Leuke reportage! (En wat fijn dat de brood en pizzabezorging ook in het Loonsche Land beschikbaar is )

Rekening houden met vegetariërs is tot daar aan toe maar met veganisten is geen beginnen aan want die eten bijna niks.

Ik hoop dat aanstellerig Engels in een niet-internationale context binnenkort niet meer in de mode is...

Offline lieven
Niet de thread hiervoor dus ga er verder geen discussie over voeren maar het is natuurlijk onzin dat veganisten bijna niks eten. Beetje jammer dat veel mensen nog altijd denken dat voedsel begint bij dierlijke producten terwijl je duizenden soorten groenten, peulvruchten en granen hebt.
Begin voor de grap eens met een salade waar niet standaard (geiten)kaas in zit, en er zijn ook vele vegan burgers op de markt (die ook voor een vegetariër prima zijn, maar omgekeerd dus niet). Vergeet ook niet dat veganisme, in tegenstelling tot vegetarisme, een enorme groeimarkt is en ook veel mensen met lactose-intolerantie en ei allergie dit aanbod vaak missen.

er is wel een grote hooiberg ;-)
maar serieus. afwijken van de "westerse standaard" geeft een probleem. naast het vegetarisch en veganistisch dieet. hebben wij met onze vrienden groep te maken met een halal-eter, daar is wel keuze voor maar die moet je zoeken.

Waarom is er eigenlijk niet voor gekozen om een extra ingang te maken ter hoogte van Fata Morgana/Piraña?

Is Symbolica al geopend?!

Nog een video van Themakamer Boomzicht:

Offline Weirdo
Citaat van: timefteling link: /forum/8/24900/813104 op: 29-07-2017 09:06:06

Waarom is er eigenlijk niet voor gekozen om een extra ingang te maken ter hoogte van Fata Morgana/Piraña?

Goede vraag. Je bent niet de enige die zich dat afvraagt.
Wellicht komt dit nog.
Ik zie het nog wel gebeuren dat er een tunneltje komt, en een kleine officiële ingang, alleen voor degene die verblijven in Bosrijk/Loonsche Land.

Het pad van Bosrijk naar het Loonsche Land is wel heel erg begroeid en vol met groen. Misschien wel een bewuste keuze van de Efteling aangezien ze in het LL je op zijn dichtsbijzijndst bij de natuur te laten voelen. (Disclaimer: dit is slechts een speculatie, ik kan uiteraard niet in de Eftelingse (toekomst) plannen kijken)

...Dan zult gij vrede vinden. In uw huis en in uw hart...

Precies, de overgang is er al.. dus veel hoeft er voor niet te veranderen..

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Kan iemand mij vertellen waar de tussen overgang van bosrijk naar Het Loonsche Land is? Wij hebben er naar gezocht toen we gingen wandelen op een avond maar het niet kunnen vinden?

dromen met ogen open, droom je wel of droom je niet? maar is het ook waar wat je ziet?

Pagina: 21 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·16·17·18·19·20·21·22 >>