Forum: Nieuw vakantiepark: Loonsche Land

Pagina: 1 van 81 (725 items)
<< 1·2·3·4·5·6·79·80·81 >>
Pagina: 19 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·14·15·16·17·18·19·20·21·22 >>

'Efteling plant nieuw vakantiepark Het Loonsche Land'

De uitbreiding van Bosrijk is nog maar net klaar, maar toch wordt achter de schermen van de Efteling in het grootste geheim gewerkt aan een nieuw vakantiepark, wat ten zuiden van het park zou moeten verrijzen. Dit melden enkele anonieme bronnen aan VijfZintuigen. Het 3 sterren-vakantiepark zal worden vernoemd naar het natuurgebied waar het vlakbij of tegenaan zal komen liggen: Het Loonsche Land.

Volgens de eerste berichten zou het gaan om verblijfsaccommodaties met een natuurlijke uitstraling, ontworpen om het landschap zo min mogelijk te verstoren. In de planning staan vakantievilla's, paalwoningen, ondergrondse hobbit-achtige verblijven en een hotel met metershoge ramen aan de voorzijde. Het hotel krijgt 70 kamers met in totaal 400 bedden en nog eens 600 bedden zullen worden verdeeld onder de diverse typen woningen. Daarnaast staan nog een receptiegebouw en een restaurant gepland.

Naar verluid is de daadwerkelijke ontwikkeling van vakantiepark Het Loonsche Land afgelopen week officieel gestart, de opening van het park staat voorlopig gepland op 1 april 2017. Uitbreiding van het verblijfsaanbod is noodzakelijk om de groei naar 5 miljoen bezoekers per jaar in 2020 voort te kunnen zetten.

Natuurgebied Het Loonsche Land is een natuurgebied van ongeveer 60 hectare ten Zuiden van de Efteling en ten oosten van vakantiepark Bosrijk. Het maakt deel uit van de Ecologische Hoofdstructuur, een netwerk van bestaande en nog te ontwikkelen natuurgebieden. Van 1960 tot 1986 lag achter het gebied recreatiepark Het Kraanven, een bungelowpark met zwembad. Een pad met dezelfde naam herinnert nog aan dit park.

Wordt vervolgd.

Bron: Anoniem

Het nieuwe wandelpad van het Loonsche Land naar de ingang van de Efteling is momenteel volledig geasfalteerd en vandaag zijn de lampjes geplaatst. Dit is de route heen en terug:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

@ Wesley

Heb je zelf het stuk gelopen?
Lijkt namelijk vanaf de fiets genomen te zijn.
Want anders kon je namelijk zeggen of de aangegeven tijd van de efteling zo ong. wel klopt.
Dacht tenminste dat er 20min. voor aangegeven stonden.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Offline lieven
@JeroeNL

Eftelingfan heeft ook de route gelopen en gefilmd (paar posts terug), zij het nog zonder asfalt. Hij deed er ongeveer 10 minuten over. Als je uitgaat van het midden van het Loonsche Land is het waarschijnlijk zo'n 15 minuten.

Offline Weirdo
Wow.... geweldig pad, zo door de bossen. Ga er sowieso een keer wandelen, denk ik.

Citaat van: JeroeNL link: /forum/8/24900/812307 op: 18-05-2017 17:36:29

@ Wesley

Heb je zelf het stuk gelopen?
Lijkt namelijk vanaf de fiets genomen te zijn.
Want anders kon je namelijk zeggen of de aangegeven tijd van de efteling zo ong. wel klopt.
Dacht tenminste dat er 20min. voor aangegeven stonden.

Ik zat op de fiets ja, anders duurde het zo lang Maar denk dat je er zeker wel 15 min over doet ongeveer.

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/24900/812309 op: 18-05-2017 18:54:54

Wow.... geweldig pad, zo door de bossen. Ga er sowieso een keer wandelen, denk ik.

Is zeker een leuk pad ja zo door een klein maar mooi stukje bos.

Een eerste kijkje in het Loonsche Land, terwijl de eerste gasten er vandaag mogen proefslapen:

Ik weet niet wat ik er van moet vinden. Het is kaal en heeft geen sfeer.

Auties love Efteling

Ik vind het er juist erg mooi uitzien. Huisjes en voorzieningen zien er goed uit. Het groen en de aankleding moet nog een beetje groeien, maar ik verwacht dat dat over de komende tijd helemaal goed komt! Leuk ook dat er een kinderboerderij is

'it huis, dit vervloekte huis...'

Offline wendy
Lijkt me zo bijzonder om te mogen proefslapen! Leuk dat je een kijkje bent gaan nemen en een filmpje hebt gemaakt. Ik vind het er ook mooi uitzien

Ik vind ook een mooi vakantiepark geworden, de kinderboerderij is inderdaad ook een leuke toevoeging, het klopt wel dat het groen hier en daar nog even wat moet door groeien.

Hooghmoed komt voor den val!

Citaat van: IkbennlXD link: /forum/8/24900/812323 op: 19-05-2017 19:42:57

Geen sfeer? Tja... dit als de Loonsche en Drunense Duinen vind ik eerlijk gezegd qua landscaping mooier dan Bosrijk. Ook juist mooi dat het anders is dan Bosrijk.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Het heeft even nodig om volgroeid te raken, maar als dit budget-vakantiepark eenmaal goed aanslaat, ben ik er zeker van dat er nog meer details zullen verschijnen. Wie weet al snel.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Ik vind het er prachtig uitzien en heb er zin in om daar te slapen in september.

Wat vind ik het toch fijn dat jullie steeds zulke mooie filmpjes en foto's plaatsen, dank jullie wel allemaal

Op deze manier kan ik meegenieten en daar ben ik blij mee.

Offline Weirdo
Citaat van: IkbennlXD link: /forum/8/24900/812323 op: 19-05-2017 19:42:57

Vergeet niet dat de natuur moet groeien daar hè?
Over een paar jaar is alles veel groener en straalt het veel meer sfeer uit.

Offline Bslo
Vandaag een rondje gelopen over het Loonsche Land, voor de geinteresseerden staan er foto's van het vakantiepark in de spoiler.

Klik op de spoiler voor foto's:
Toon spoiler

Ook het 'Bosrijk treintje' heeft een opvolger gekregen, alleen tijdens het eerste rondje stopte hij er al mee:

Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 43x EuropaPark: 5x Phantasialand: 3x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 33x Toverland: 4x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Huh, een nieuw treintje? Was er iets mis met de oude?

Citaat van: Trollenbol link: /forum/8/24900/812345 op: 20-05-2017 20:48:41

Huh, een nieuw treintje? Was er iets mis met de oude?

De oude is bijna niet meer te repareren en is al wel aan het einde van zijn leven toe.

Ook deze nieuwe trein viel al na een paar rondjes in storing en dus werd het oude bostreintje maar weer van stal gehaald.

Versie: 1 Aangepast: 20 mei 2017 20:59 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
92x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Jammer, de oude spreekt mij qua uiterlijk een stuk meer aan. Ironisch ook dat de nieuwe meteen defect was.

Een detailfilmpje van het nieuwe treintje:

En een ritje door het Loonsche Land met het oude treintje maar dan de rechterkant gefilmd:

En nog een filmpje van het mooie oude treintje dat door Bosrijk rijdt inclusief een ritje erin:

Versie: 1 Aangepast: 20 mei 2017 22:38 door: Eftelwesley reden: Geen reden aangegeven

Een soort plantenkas op wielen voor de Groendienst?

Pagina: 19 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·14·15·16·17·18·19·20·21·22 >>