Forum: Nieuw vakantiepark: Loonsche Land

Pagina: 1 van 81 (725 items)
<< 1·2·3·4·5·6·79·80·81 >>
Pagina: 20 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·15·16·17·18·19·20·21·22 >>

'Efteling plant nieuw vakantiepark Het Loonsche Land'

De uitbreiding van Bosrijk is nog maar net klaar, maar toch wordt achter de schermen van de Efteling in het grootste geheim gewerkt aan een nieuw vakantiepark, wat ten zuiden van het park zou moeten verrijzen. Dit melden enkele anonieme bronnen aan VijfZintuigen. Het 3 sterren-vakantiepark zal worden vernoemd naar het natuurgebied waar het vlakbij of tegenaan zal komen liggen: Het Loonsche Land.

Volgens de eerste berichten zou het gaan om verblijfsaccommodaties met een natuurlijke uitstraling, ontworpen om het landschap zo min mogelijk te verstoren. In de planning staan vakantievilla's, paalwoningen, ondergrondse hobbit-achtige verblijven en een hotel met metershoge ramen aan de voorzijde. Het hotel krijgt 70 kamers met in totaal 400 bedden en nog eens 600 bedden zullen worden verdeeld onder de diverse typen woningen. Daarnaast staan nog een receptiegebouw en een restaurant gepland.

Naar verluid is de daadwerkelijke ontwikkeling van vakantiepark Het Loonsche Land afgelopen week officieel gestart, de opening van het park staat voorlopig gepland op 1 april 2017. Uitbreiding van het verblijfsaanbod is noodzakelijk om de groei naar 5 miljoen bezoekers per jaar in 2020 voort te kunnen zetten.

Natuurgebied Het Loonsche Land is een natuurgebied van ongeveer 60 hectare ten Zuiden van de Efteling en ten oosten van vakantiepark Bosrijk. Het maakt deel uit van de Ecologische Hoofdstructuur, een netwerk van bestaande en nog te ontwikkelen natuurgebieden. Van 1960 tot 1986 lag achter het gebied recreatiepark Het Kraanven, een bungelowpark met zwembad. Een pad met dezelfde naam herinnert nog aan dit park.

Wordt vervolgd.

Bron: Anoniem

Is dat niet zo'n ding dat op zonne-energie rijd? Ik hoop toch dat ze ooit een spoorlijntje gaan aanleggen naar de Efteling. Dat zou wel zo vet zijn!

Het is Z.K.H. Prins der Efteling

Jammer van deze nieuwe look. Ik ben een voorstander van elektrisch en zonne-energie, maar deze trein lijkt net alsof het uit de tijd van de eerste zonne-energie voertuigen komt. Het lijkt zelfs op een goedkoop bouwpakket. Vandaag de dag kan dat echt al beter. En waarom trouwens op zonne-energie? Deze trein rijdt toch veel door bos? Dus moet deze opladen op open plekken zoals de haltes. Kan je net zo goed een accu gebruiken met snel-lader à la Tesla.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Citaat van: H.Hightower link: /forum/8/24900/812360 op: 21-05-2017 11:25:01

Een soort plantenkas op wielen voor de Groendienst?

Ik vind het nieuwe treintje ook niet echt geweldig tenminste voorin waar de bestuurder zit dan.
Deze variant zie ook vaker door steden rijden.
Dan had de oude toch wat meer door vooraan het locomotief uiterlijk.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Tijdelijk nieuw elektrisch treintje voor verblijfsgasten

Verblijfsgasten van Bosrijk konden altijd al kiezen om naar het park te lopen of om gebruik te maken van het het ‘Bostreintje'.  Met de komst van het nieuwe vakantiepark het Loonsche land is besloten dat ook deze gasten gebruik kunnen maken van de pendeldienst om ze zo een wandeling van tien tot twintig minuten naar het park te besparen.

De oude 'bostrein', die al sinds 2000 voor het park rijdt voor evenementen en sinds de opening van Bosrijk ook voor dit vakantiepark, heeft al diverse flinke opknapbeurten gehad en is nu al wel redelijk aan het einde van zijn leven.  Daarom is er besloten om een nieuwe trein aan te schaffen. Aangezien deze nog even op zich laat wachten, rijdt er nu een tijdelijk vervoersmiddel.

Deze tijdelijke trein is geleverd door de fabrikant SOIOS en is van het type SunShuttle. Het voertuig wordt aangedreven door twee elektromotors met een actieradius tot wel driehonderd kilometer. Door de zonnepanelen in het dak komt er elk uur aan zonne-energie 10km extra bij. Er passen ongeveer 96 personen in het treintje, de rechthoekige trein is rondom gedecoreerd met Efteling-logo's en tekeningen van bladeren en sprookjesfiguren. Wanneer de nieuwe 'bostrein' zal arriveren is nu nog niet bekend.

Bron: Efteling;Eftel1ngfan

Tijdelijk! Dan kan iedereen voorlopig even stoppen met zeuren over koekblik: the ride!

Hooghmoed komt voor den val!

tja koekblik.
je kan het ook zien als het eerste bushokje dat je op je bestemming brengt.
maar goed. een tijdelijke. we wachten af.

Ik ben wel blij dat dit treintje tijdelijk is, en niet voor altijd. Ik hoop op net zo een als de vorige maar ben bang dat hij wel zo hoekig blijft op de een of andere manier.

Een ritje in het nieuwe tijdelijke Bostreintje:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Lekker hoor, zo'n rondje. Er valt genoeg te zien in ieder geval. Overigens mag de Efteling nu ook gaan nadenken wat ze qua afwerking met de achterkant van de gebouwen gaan doen waar je langs komt in het treintje.

Citaat van: -D@nny- link: /forum/8/24900/812387 op: 26-05-2017 16:43:31

Lekker hoor, zo'n rondje. Er valt genoeg te zien in ieder geval. Overigens mag de Efteling nu ook gaan nadenken wat ze qua afwerking met de achterkant van de gebouwen gaan doen waar je langs komt in het treintje.

Lekker niks, een kijkje achter de schermen is ook wel leuk en de bostrein rijd hier al bijna 8 jaar voorbij.

Versie: 2 Aangepast: 26 mei 2017 20:44 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 26 mei 2017 20:44 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
82x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Verwijderd past beter in een ander topic

Versie: 3 Aangepast: 26 mei 2017 20:47 door: eftelingfan reden: past beter in een ander topic
Versie: 2 Aangepast: 26 mei 2017 20:45 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 26 mei 2017 20:45 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven

Het Keienspoor in het Natuurgebied het Loonsche Land:

Offline Weirdo
Ik ben vandaag bij de open dag geweest. Het ziet er geweldig uit.
De algemene ruimte van het hotel is ruimtelijk, en fris.
De huisjes zien er redelijk simpel uit, zoals bekend, maar dit hoeft geen minpunt te zijn.

Wat ik wel een minpunt vond, is de temperatuur. Het was in elk huisje veel te warm, en er is geen airco aanwezig.
Dit is een groot minpunt. Mogelijk kwam dit omdat de deuren open stonden.
Misschien is de temperatuur over 10 jaar beter, als bomen wat groter zijn gegroeid, en dan voor schaduw kunnen zorgen.

Ah, dus Klaas Vaak komt het ook opzoeken in het Loonsche Land. Krijgen we daar dan ook een animatieprogramma?

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Offline Bslo
Ook nog een klein overzichtje vanaf mijn kant, voor meer foto's neem een kijkje op mijn website: http://verwonderling.nl/loonscheland/

Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 39x EuropaPark: 5x Phantasialand: 2x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 32x Toverland: 4x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

Was erg leuk om binnen te mogen kijken op een aantal plekken, leuke huisjes vind ik.
Speciaal voor jullie alles uitgebreid gefilmd voor een duidelijk overzichtje:

Schaapskooi:

Receptie:

Restaurant en Bar Proeftuyn:

En afgelopen week nog het Keienspoor gevolgd:

Offline wendy
Bedankt voor het maken en delen van al deze mooi foto's en filmpjes!
Wat ziet het restaurant er mooi uit, fris en toch gezellig.
Huisjes inderdaad wel aan de krappe kant, maar dat wisten we. Hopelijk iets minder warm dan gisteren als wij er zijn.
En ik geloof dat we nu ons voorkeurshuisje nu wel voorbij hebben zien komen op de foto's en filmpjes

Ik zag in onze boeking dat er wat dingen zijn aangepast.Nu krijg je bij het boeken van een hut ook een (bad)handdoekenpakket per persoon.
En de Senseo exclusief koffiepads is vervangen door een Nespresso exclusief cups

Wat ziet het er super gezellig uit !

Hoop niet.. Droom niet.. Geen verwachting, geen verdriet..

Pagina: 20 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·15·16·17·18·19·20·21·22 >>