Forum: Nieuw vakantiepark: Loonsche Land

Pagina: 1 van 81 (725 items)
<< 1·2·3·4·5·6·79·80·81 >>
Pagina: 17 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22 >>

'Efteling plant nieuw vakantiepark Het Loonsche Land'

De uitbreiding van Bosrijk is nog maar net klaar, maar toch wordt achter de schermen van de Efteling in het grootste geheim gewerkt aan een nieuw vakantiepark, wat ten zuiden van het park zou moeten verrijzen. Dit melden enkele anonieme bronnen aan VijfZintuigen. Het 3 sterren-vakantiepark zal worden vernoemd naar het natuurgebied waar het vlakbij of tegenaan zal komen liggen: Het Loonsche Land.

Volgens de eerste berichten zou het gaan om verblijfsaccommodaties met een natuurlijke uitstraling, ontworpen om het landschap zo min mogelijk te verstoren. In de planning staan vakantievilla's, paalwoningen, ondergrondse hobbit-achtige verblijven en een hotel met metershoge ramen aan de voorzijde. Het hotel krijgt 70 kamers met in totaal 400 bedden en nog eens 600 bedden zullen worden verdeeld onder de diverse typen woningen. Daarnaast staan nog een receptiegebouw en een restaurant gepland.

Naar verluid is de daadwerkelijke ontwikkeling van vakantiepark Het Loonsche Land afgelopen week officieel gestart, de opening van het park staat voorlopig gepland op 1 april 2017. Uitbreiding van het verblijfsaanbod is noodzakelijk om de groei naar 5 miljoen bezoekers per jaar in 2020 voort te kunnen zetten.

Natuurgebied Het Loonsche Land is een natuurgebied van ongeveer 60 hectare ten Zuiden van de Efteling en ten oosten van vakantiepark Bosrijk. Het maakt deel uit van de Ecologische Hoofdstructuur, een netwerk van bestaande en nog te ontwikkelen natuurgebieden. Van 1960 tot 1986 lag achter het gebied recreatiepark Het Kraanven, een bungelowpark met zwembad. Een pad met dezelfde naam herinnert nog aan dit park.

Wordt vervolgd.

Bron: Anoniem

Offline TUNAS
Citaat van: Eftelaar link: /forum/8/24900/811927 op: 12-04-2017 19:43:35

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/24900/811901 op: 11-04-2017 20:06:06

Citaat van: Eftelaar link: /forum/8/24900/811892 op: 11-04-2017 08:47:20

Ik verwacht dat een hoop bezoekers dan wel gaan klagen over de verre loopafstand.
De Efteling zal vrij snel wel een plan bedenken om de loop afstand te verkorten, zij het door middel vab een extra treintje of door een extra ingang.
Dat laatst lijkt me het makkelijkst en goedkoopst.
Net zoals bij het hotel kan dan een kaartcontrole verschijnen naast de Fata Morgana.

Er word nu juist een duidelijk verschil gemaakt in verblijfslocaties.

Efteling hotel is de duurste en daarmee de kortste loopafstand, bosrijk iets goedkoper en iets verder wandelen en het loonsche land nog wat goedkoper dus verder lopen.

Ik snap je gedachten, en het kan best zo zijn dat de Efteling ook zo geredeneerd heeft in de totstandkoming van het Loonsche Land. Maar ik verwacht dat de praktijk anders gaat uitwijzen en dat er veel klachten gaan komen over die loopafstand van de algemene Truus.
En dan zal de Efteling kennende wel met een oplossing komen, en misschien is dat inderdaad dat het gecombineerd gaat worden met de aanpassingen aan het wegennet rondom de Efteling, daar zal de tijd het uit wijzen uiteraard. Maar ik geloof er heilig in dat er binnen nu en een paar jaar iets gaat veranderen om die loopafstand van het Loonsche Land naar de hoofdingang te verkorten, op welke manier dan ook

Weet je hoe gevaarlijk het is om daar rond te lopen, zeker met kleine kinderen zal dit een probleem zijn. Kijk maar naar de chaos bij Bosrijk of de Taxibusjes die over de Kinkenpolder racen. Wij zitten regelmatig op de bank tegenover bosrijk, er is daar een Zebra maar.... Mensen in een auto, worden hele vreemde wezens.

Citaat van: TUNAS link: /forum/8/24900/811986 op: 15-04-2017 21:44:55

Weet je hoe gevaarlijk het is om daar rond te lopen, zeker met kleine kinderen zal dit een probleem zijn. Kijk maar naar de chaos bij Bosrijk of de Taxibusjes die over de Kinkenpolder racen. Wij zitten regelmatig op de bank tegenover bosrijk, er is daar een Zebra maar.... Mensen in een auto, worden hele vreemde wezens.

Daarom wordt er ook speciaal een nieuw voetpad aangelegd. En dat mensen zich niet aan verkeersregels houden kan geen reden zijn. Dan kun je nergens over straat

82x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Citaat van: eftelingfan link: /forum/8/24900/811866 op: 09-04-2017 02:37:03

Die moeten een half uurtje lopen als ze achterin het park zitten. Via hetzelfde pad als bosrijk en dan via daar de hoofdingang in.

Sorry dat ik iets Quote van 10 dagen geleden.
Efteling zelf geeft aan dat het vanuit Loonse Land 20 minuten lopen is.
Bosrijk geven ze aan als 10 minuten lopen.
Er zullen altijd mensen zijn die klagen al zouden de parken gelijk aan de Efteling liggen.

Maar kijkend naar prijsverschillen zou je dat eigenlijk niet moeten doen.
Even ter voorbeeld :
Loonse Land kost namelijk 839 euro inc 4 dagen Entree voor 6 personen.
Voor Bosrijk betaal je ( Dorpshuys ) 1114 euro voor 4 dagen entree in dezelfde periode.
Je hebt maar liefst 275 euro verschil voor 10 minuten extra lopen.

Misschien is er zelfs een kans dat Loonse Land uiteindelijk beter gaat lopen dan Bosrijk.
Mensen denken toch aan geld en met 275 euro kun je verdeeld over die 4 dagen toch weer wat leuke dingen doen in het park.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Bosrijk heeft op dit moment een erg hoge bezettingsgraad net als het hotel. Ik verwacht niet dat dit anders wordt na de opening van Loonsche Land. Waarschijnlijk, verwacht ik tenminste, zal ook bij Loonsche Land de bezettingsgraad erg hoog zijn. Denk aan de bezoekers die verder af wonen; die zijn gewoon bereid om dat ervoor te betalen. Ik zou zelf dit bedrag bij de Efteling ook niet zo snel betalen, aangezien ik er 20 minuten vanaf woon. Maar bij Europa Park, Disney doe ik dit wel.

Offline lieven
Via Looopings foto's van de inrichting van de huisjes en hotelkamers.

Citaat van: -D@nny- link: /forum/8/24900/812022 op: 19-04-2017 17:32:44

Bosrijk heeft op dit moment een erg hoge bezettingsgraad net als het hotel. Ik verwacht niet dat dit anders wordt na de opening van Loonsche Land. Waarschijnlijk, verwacht ik tenminste, zal ook bij Loonsche Land de bezettingsgraad erg hoog zijn. Denk aan de bezoekers die verder af wonen; die zijn gewoon bereid om dat ervoor te betalen. Ik zou zelf dit bedrag bij de Efteling ook niet zo snel betalen, aangezien ik er 20 minuten vanaf woon. Maar bij Europa Park, Disney doe ik dit wel.

Dat zullen we moeten afwachten.
De bezoekers hadden tot dit jaar namelijk niet de keuze uit twee parken en konden dus niet kiezen dan blijft er maar een mogelijkheid over.
Dat is dus vanaf mei 2017 anders en kunnen mensen wel prijs vergelijken.
Daarnaast zullen er bezoekers zijn die kiezen voor Loonse Land omdat ze Bosrijk al eens ( of vaker ) gedaan hebben.
Het zal natuurlijk allemaal goed blijven lopen en de verschillen niet super groot maar veel bezoekers kijken toch naar budget uiteraard.

Offline lieven
Niemand een reactie op de inrichting?

Het Loonsche Land is natuurlijk de budget-vriendelijke optie nu, maar als je kijkt naar de prijzen vind ik dat eigenlijk wel meevallen... Wat ik snel gezien heb scheelt het zo'n 15 tot 20% tov Bosrijk, tussen de €100 en €200 (gebaseerd op een weekend in het naseizoen voor 6 mensen). Dit geldt overigens niet voor de themakamers, deze kwamen duurder uit dan een Dorpshuys.

Daarvan uitgaande vind ik de inrichting te minimaal voor de toch nog steeds behoorlijke prijs, zeker als je het vergelijkt met Bosrijk. Het lijkt me dat de meeste mensen toch kijken naar 'wat krijg ik voor mijn geld' en dan wellicht toch zeggen dat die extra 100-200 euro het waard is om voor Bosrijk te gaan.

Wat ik het meeste mis is een goede zithoek waar je 's avonds met je gezelschap kan neerploffen en de dag herbeleven met goede gesprekken en een fles wijn oid, maar de inrichting voelt ook wat kil aan (en ik hou van minimalistisch en rustig design, maar het moet wel warmte hebben).

Andere meningen?

Mja, de buitenkant vind ik geslaagd (hoewel er natuurlijk nog meer groen bij moet, maar dat moet nog groeien natuurlijk), maar de binnenkant...
Laat ik het zo zeggen, ik ben absoluut geen fan van grijs en zwart en ook geen fan van de modetrends van Ikea. Dat zegt genoeg, denk ik zo, over mijn mening.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Offline lieven
Citaat van: IProducties link: /forum/8/24900/812043 op: 21-04-2017 19:04:10

ik ben absoluut geen fan van grijs

Dan wil je bij mij niet langs komen... heb radicaal ieder spoor van kleur uit mijn huis verwijderd, is letterlijk 100% grijs hier.

Ben het met je eens dat het park erg geslaagd is, en met het groeien van het groen de komende jaren erg mooi zal worden. Je moet alleen geen deur open doen. Nog benieuwd hoe het restaurant eruit gaat zien.

Het loonsche land is zeker niet duur te noemen hoor. 2 nachten in September met 2 volwassenen en 2 kinderen t/m 12 jaar kost €492 in een hotelkamer. Dat is inclusief drie dagen toegang tot het park en ontbijt, daar naast hoef je ook niet voor parkeren te betalen.

Voor entree: 4 x 3 x €37 = €444
Voor parkeren nog 3 tientjes er bij is een prijs van 474 euro.

Dat betekent dat je netto eigenlijk maar €18 voor de overnachting en het ontbijt betaalt. Koopje!

Hooghmoed komt voor den val!

Een nieuwe update van het Loonsche Land zoals het er vandaag bij lag:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Op 31 mei 2017 opent Vakantiepark Efteling Loonsche Land de poorten voor haar gasten. Abonnementhouders krijgen de kans om op zondag 28 mei tijdens een open dag het vakantiepark al vóór de opening te bekijken. Let op: aanmelden is verplicht en kan vanaf maandag 24 april, 10.00 uur.

https://www.efteling.com/nl/specials/loonsche-land?utm_source=EftelingMail&utm_medium=email&utm_camp...

Versie: 1 Aangepast: 22 april 2017 08:42 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven

Citaat van: lieven link: /forum/8/24900/812042 op: 21-04-2017 18:27:17

Het Loonsche Land is natuurlijk de budget-vriendelijke optie nu, maar als je kijkt naar de prijzen vind ik dat eigenlijk wel meevallen... Wat ik snel gezien heb scheelt het zo'n 15 tot 20% tov Bosrijk, tussen de €100 en €200 (gebaseerd op een weekend in het naseizoen voor 6 mensen). Dit geldt overigens niet voor de themakamers, deze kwamen duurder uit dan een Dorpshuys.

Zoals te zien aan een eerder reactie van mij was er bij mij al een verschil van 275 euro.
En natuurlijk zijn er mensen die graag die 100 of 200 euro meer betalen voor Bosrijk.
Maar er zullen er ook genoeg zijn die denken : we hebben 4 dagen entree dan is 200 euro toch 50 euro om te besteden per dag in het park.

En dat er mensen zijn die klagen over de Efteling parken zijn duur dan weten die niet wat duur is.
Of tenminste het klopt goedkoop is het niet maarja je kunt ook niet verwachten dat je voor 400 euro , 3 nachten en 4 dagen entree krijgt.
Want bij een gewoon bungalow park ben je ook al tussen de 300 en 600 euro kwijt voor alleen een midweek een huisje.

Zoals een voorganger ook al uitgerekend heeft zo doe ik dat ook altijd.
Stel we gaan met 6 personen dan tel ik ook altijd 6 x aantal dagen x de entree prijs.
Als je dan letterlijk kijkt wat er overblijft voor de prijs van een huisje of het hotel dan is dat echt niet duur.

En dan inderdaad aanhaken over de inrichting.
Over smaak valt te twisten maar ik vind het niet verkeerd.
Er zijn zat mensen die in een stacaravan een weekje of langer weggaan dan is dit luxe als je de stacaravans bekijkt.
Daarbij zie ik het meestal alleen als een slaapplek aangezien je toch voornamelijk de meeste tijd doorbrengt in het park of ergens in de buurt.

Offline wendy
Ik schrok een beetje van de foto van het interieur van de huisjes, zag er op te tekeningen een stuk sfeervoller uit. Hopelijk valt het in het echt dadelijk dan weer een beetje mee

Offline lieven
Het zal natuurlijk ook te maken hebben met het moment waarop je boekt en hoe groot je gezelschap is. Ik checkte een lang weekend met 2 volwassenen en 4 kinderen en kwam er dus een kleiner verschil uit, niet meer dan €200 en in sommige gevallen minder en dan vind ik persoonlijk het verschil te minimaal voor het mindere comfort. Uiteraard is dat mijn mening en snap ik dat het voor anderen anders kan zijn.

Desalniettemin denk ik dat ze met hetzelfde budget toch echt wel iets warmers en comfortabeler hadden kunnen neerzetten.

Bedankt voor de mooie foto's weer, Eric!

Het begint steeds meer ergens op te lijken met o.a. die eftelingse details, nu moet de begroeiing nog even goed doorkomen!

Hooghmoed komt voor den val!

Slaap je straks in het Loonsche land dan is dit de route die je moet gaan lopen vanaf de parkeerplaats naar de ingang van de Efteling.

Offline lieven
Dat Stookhuys bord is echt erg mooi! Vind het ook erg geslaagd dat de route naar het park grotendeels door het bos gaat (neem aan dat er nog een echt pad wordt aangelegd), maar als ik het zo zie is het net iets meer dan 10 minuten lopen in plaats van de 20 waar de Efteling zelf over spreekt?

Misschien rekenen ze vanaf het centrale middelpunt van het park en komt er daardoor nog zo'n 10 minuten aan wandeltijd bovenop.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Pagina: 17 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22 >>