Forum: Nieuw vakantiepark: Loonsche Land

Pagina: 1 van 81 (725 items)
<< 1·2·3·4·5·6·79·80·81 >>
Pagina: 14 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22 >>

'Efteling plant nieuw vakantiepark Het Loonsche Land'

De uitbreiding van Bosrijk is nog maar net klaar, maar toch wordt achter de schermen van de Efteling in het grootste geheim gewerkt aan een nieuw vakantiepark, wat ten zuiden van het park zou moeten verrijzen. Dit melden enkele anonieme bronnen aan VijfZintuigen. Het 3 sterren-vakantiepark zal worden vernoemd naar het natuurgebied waar het vlakbij of tegenaan zal komen liggen: Het Loonsche Land.

Volgens de eerste berichten zou het gaan om verblijfsaccommodaties met een natuurlijke uitstraling, ontworpen om het landschap zo min mogelijk te verstoren. In de planning staan vakantievilla's, paalwoningen, ondergrondse hobbit-achtige verblijven en een hotel met metershoge ramen aan de voorzijde. Het hotel krijgt 70 kamers met in totaal 400 bedden en nog eens 600 bedden zullen worden verdeeld onder de diverse typen woningen. Daarnaast staan nog een receptiegebouw en een restaurant gepland.

Naar verluid is de daadwerkelijke ontwikkeling van vakantiepark Het Loonsche Land afgelopen week officieel gestart, de opening van het park staat voorlopig gepland op 1 april 2017. Uitbreiding van het verblijfsaanbod is noodzakelijk om de groei naar 5 miljoen bezoekers per jaar in 2020 voort te kunnen zetten.

Natuurgebied Het Loonsche Land is een natuurgebied van ongeveer 60 hectare ten Zuiden van de Efteling en ten oosten van vakantiepark Bosrijk. Het maakt deel uit van de Ecologische Hoofdstructuur, een netwerk van bestaande en nog te ontwikkelen natuurgebieden. Van 1960 tot 1986 lag achter het gebied recreatiepark Het Kraanven, een bungelowpark met zwembad. Een pad met dezelfde naam herinnert nog aan dit park.

Wordt vervolgd.

Bron: Anoniem

Ik ben van alle huisjes wel fan, maar het hotel is toch echt het hoogtepunt! Wat een gebouw wordt dat!

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Dat gaat hard zeg!

82x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Dit wordt het Loonsche Land

Vanmiddag gaf de Efteling op de bouwplaats van het Loonsche Land meer tekst en uitleg over de nieuwe verblijfsrecreatie die men aan het bouwen is. Het Loonsche Land is een natuurgebied grenzend aan de Efteling, waarvan het park een klein gedeelte bebouwd. Vanuit deze verblijfsaccommodatie kun je zo het natuurgebied in. De slogan is dan ook "Dichter bij de natuur kun je niet komen" 

Thema
Het Loonsche Land is een combinatie van hotel en hutten. Het thema is: onder, op en boven de grond. De hutten onder de grond worden voorzien van vegetatiedaken. De zogenaamde 'boven de grond'-woningen zijn zogenaamde 'zichten' en zijn Hotel Specials, een soort themakamers. De zichten worden zonder keuken uitgevoerd en de gasten zijn aangewezen op de faciliteiten van het hotel zoals ontbijt. Er zijn drie typen zichten: duinzicht, boomzicht en waterzicht. Alle drie type huizen staan op palen.

Voor de bouw van de boomzicht-woningen moest de Efteling gebruik maken van een speciale technologie uit Duitsland, de zogenaamde Krinner palen. Deze palen zien eruit als een grote platte schroef die in de grond wordt gedraaid. De reden om deze technologie toe te passen is dat onder de boomkruin normaliter niet gegraven mag worden. 

Kleine beurs
Het recreatiepark is bedoeld voor mensen met een kleinere beurs. Waar Bosrijk en het Eftelinghotel het hogere segment aanspreken is het Loonsche Land bedoeld voor mensen in het lagere segment, zodat de Efteling een bredere doelgroep kan bedienen wat betreft verblijfsrecreatie. Het Eftelinghotel heeft 4 sterren en het Loonsche Land hotel wordt 3 sterren. Het hotel van het Loonsche Land krijgt twee typen kamers: 4/5 persoons kamers en 6 persoons kamers. Daarnaast zullen de ontvangsthal, restaurant met open keuken en bar één grote ruimte zijn.  

Het hotel is goed voor zo'n 400 bedden en de diverse hutten voor 600 bedden. Er zijn in het Loonsche Land hutten en hotelkamers voor 4, 5 en 6 personen, daarnaast zijn er ook hutten voor 12 personen.  

De hooimijt
Ook komen er diverse kinderspeelplaatsen, waarbij avontuurlijk spelen voorop staat. Zo komt er een hooischuur 'de Hooimijt' waarbij kinderen door het hooi kunnen kruipen en kleinere dieren kunnen aaien zoals kippen en geiten. Daarnaast worden er diverse vennen gecreëerd, waar een aantal parcoursen wordt aangelegd met stapstenen en wiebelbruggen.

Systeembouw
Voor de bouw van de hutten wordt gebruikt gemaakt van systeembouw. Efteling heeft samen met de systeembouwers samen gezeten om toch variaties in de huizen te kunnen aanbrengen. Eerst wordt de fundering gelegd, waarna de badkamer als module wordt aangebracht om vervolgens de wanden te plaatsen. De uitstraling zal ook die van een hut krijgen, dus dat betekent ook dat er gebruik gemaakt gaat worden van gordijnen in plaats van deuren.

Klaas Vaak
Het Loonsche land krijgt geen verhaal mee. Klaas Vaak staat voor slapen in de Efteling, en heeft zijn zandkasteel in Bosrijk. In totaal kost het Loonsche Land zo'n 30 miljoen euro en beslaat zo'n 8 hectare. Wie graag naar het Loonsche Land wil, kan nu al boeken; de eerste weekenden zijn al uitverkocht.

Bron: Efteling

Ik zie net dat Loonsche Land nu ook op Google Maps te zien is:

https://www.google.nl/maps/@51.6449641,5.0470127,669m/data=!3m1!1e3?hl=nl

Versie: 1 Aangepast: 3 januari 2017 21:57 door: Lichtgeraakt reden: Geen reden aangegeven
De huidige situatie in het Loonsche Land en de eerste boomhutten zijn geplaatst:

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 9000 Abonnees!

Nieuw vakantiepark Loonsche Land opent op verjaardag Efteling

Aan de rand van natuurgebied het Loonsche Land bouwt de Efteling momenteel haar nieuwe vakantiepark met bijzondere accommodaties boven, op en onder de grond. De bouw van het ruim acht hectare grote vakantiepark verloopt vlot, waardoor Vakantiepark Efteling Loonsche Land al op de verjaardag van de Efteling – woensdag 31 mei 2017 – haar deuren opent.

Vanaf eind mei overnachten gasten in één van de 1.000 bedden van Vakantiepark Efteling Loonsche Land en wandelen vanuit hun vakantiewoning, hotel- of themakamer ’s ochtends zo de Efteling in. Fons Jurgens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling, licht de keuze voor een nieuw vakantiepark toe: “Met de bouw van Vakantiepark Efteling Loonsche Land investeren we in de vergroting van het verblijfsaanbod van de Efteling. Het nieuwe vakantiepark maakt, samen met de attractie Symbolica, deel uit van het 65-jarig jubileum van de Efteling. We zijn blij om de eerste gasten te mogen ontvangen op de dag dat we officieel jarig zijn.”

Het vakantiepark krijgt al goed vorm en op korte termijn wordt het hoogste punt in de bouw gevierd. Alle 65 vakantiewoningen, 20 thema- en 75 hotelkamers worden vervolgens ingericht met natuurlijke materialen, passend bij de omgeving van het natuurgebied. Als de winter voorbij is wordt doorgegaan met de landschapsinrichting en het aanleggen van de natuurlijke speelelementen. Overige faciliteiten en meer informatie over de verschillende accommodaties zijn te vinden op efteling.com/loonsche-land.

Vandaag werd het gewei geplaatst:

Offline Divart
Ik blijf het toch een raar ding vinden. Wie zet er nu een gewei op zijn dak? Ik vind het verder een heel aardig gebouw voor wat ik er van gezien heb. Maar dat gewei vind ik een storend en niet leuk detail. Eigenlijk hetzelfde als die bootjesgevel van de Vliegende Hollander. Dat gebouw en dus ook de attractie is daardoor nauwelijks nog serieus te nemen.

Citaat van: Divart link: /forum/8/24900/811305 op: 08-02-2017 11:51:40

Ik blijf het toch een raar ding vinden. Wie zet er nu een gewei op zijn dak? Ik vind het verder een heel aardig gebouw voor wat ik er van gezien heb. Maar dat gewei vind ik een storend en niet leuk detail. Eigenlijk hetzelfde als die bootjesgevel van de Vliegende Hollander. Dat gebouw en dus ook de attractie is daardoor nauwelijks nog serieus te nemen.

Tja, in de wereld vol wonderen moet je ook niet alles even serieus nemen.
Het is een leuk detail op het dak, maakt het net weer anders en fantasierijker (dus Efteling) voor een "natuur" bungalowpark.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Ik vind de bootgevels bij de Vliegende Hollander juist geniaal bedacht. Geeft tevens een goede sfeer aan de attractie. Het gewei vind ik zelf ook wel wat vreemd overkomen, maar is toch wel weer uniek, ten opzichte van een simpele vlag of torenspits.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Ik vind het gewei ook wel geinig, overweeg juist om eens in het Loonsche Land te boeken omdat het zo apart is.
Nou zit ik naar de 6-persoons hotelkamers te kijken en dan denk ik: als je met zes man in zo'n kamer bent, en smorgens sta je tegelijk op, dan is 1 toilet en 1 douche best behoorlijk afzien. Dus ik ben benieuwd of er op de gang ook toiletten zullen zijn, voor algemeen gebruik, of dat je bij hoge nood naar het restaurant moet glippen in de hoop dat je daar terecht kan? Of wordt het dan een boom in het bos?

Ik snap de ophef over het gewei niet zo.
Als je gaat kijken naar een landhuis of zo'n boswachtershuis dan hangen daar ook vaak geweien op.
Nu oogt het ook wel iets naar zo'n oostenrijks ( skigebied ) achtig hotel.
Dus ik vind het zeker wel wat hebben.
Maar uiteraard heeft niet iedereen dezelfde smaak en dat is vaak maar goed ook.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Versie: 1 Aangepast: 12 februari 2017 10:59 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven

Dank voor deze zeer uitgebreide fotoreportage!

en niemand die zich verbaasd over het gewei dat plots weer weg is?

Is wel vaker maar even passen en meten.

Efteling bereikt hoogste punt bij Het Loonsche Land

De Efteling heeft afgelopen middag het hoogste punt bereikt bij Het Loonsche Land. Er werd een gigantisch gewei van 700 kilo geplaatst bovenop het hotel van het nieuwe vakantiepark. Het bereiken van het hoogste punt werd uiteraard gevierd met Eftelingmedewerkers en betrokken leveranciers.

Het hotel telt maar liefst 75 kamers en een restaurant welke zijn verdeeld over 5 verdiepingen. Samen met het gewei is het het hoogste gebouw van het park met een hoogte van 26 meter. Verder telt het park nog 86 andere accommodaties zoals Schaapskooien, hutten, water- duin- en boomzichtkamers welke naast het water, onder de grond of zich in bomen bevinden. Bezoekers hebben de mogelijkheid om vanaf 31 mei 2017 voor het eerst kennis te maken met nieuwe vakantiepark. 

Een nieuwe uitgebreide update van vandaag met veel nieuwe dingen en mooie details:

Bedankt weer voor de update!

Pagina: 14 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·9·10·11·12·13·14·15·16·17·18·19·20·21·22 >>