Forum: Nieuw vakantiepark: Loonsche Land

Pagina: 1 van 81 (725 items)
<< 1·2·3·4·5·6·79·80·81 >>
Pagina: 1 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>

'Efteling plant nieuw vakantiepark Het Loonsche Land'

De uitbreiding van Bosrijk is nog maar net klaar, maar toch wordt achter de schermen van de Efteling in het grootste geheim gewerkt aan een nieuw vakantiepark, wat ten zuiden van het park zou moeten verrijzen. Dit melden enkele anonieme bronnen aan VijfZintuigen. Het 3 sterren-vakantiepark zal worden vernoemd naar het natuurgebied waar het vlakbij of tegenaan zal komen liggen: Het Loonsche Land.

Volgens de eerste berichten zou het gaan om verblijfsaccommodaties met een natuurlijke uitstraling, ontworpen om het landschap zo min mogelijk te verstoren. In de planning staan vakantievilla's, paalwoningen, ondergrondse hobbit-achtige verblijven en een hotel met metershoge ramen aan de voorzijde. Het hotel krijgt 70 kamers met in totaal 400 bedden en nog eens 600 bedden zullen worden verdeeld onder de diverse typen woningen. Daarnaast staan nog een receptiegebouw en een restaurant gepland.

Naar verluid is de daadwerkelijke ontwikkeling van vakantiepark Het Loonsche Land afgelopen week officieel gestart, de opening van het park staat voorlopig gepland op 1 april 2017. Uitbreiding van het verblijfsaanbod is noodzakelijk om de groei naar 5 miljoen bezoekers per jaar in 2020 voort te kunnen zetten.

Natuurgebied Het Loonsche Land is een natuurgebied van ongeveer 60 hectare ten Zuiden van de Efteling en ten oosten van vakantiepark Bosrijk. Het maakt deel uit van de Ecologische Hoofdstructuur, een netwerk van bestaande en nog te ontwikkelen natuurgebieden. Van 1960 tot 1986 lag achter het gebied recreatiepark Het Kraanven, een bungelowpark met zwembad. Een pad met dezelfde naam herinnert nog aan dit park.

Wordt vervolgd.

Bron: Anoniem

Wow

Als je iets doet, doe het dan goed.

Aantal keer Efteling in 2017: 1x | 2016: 63 | 2015: 67x | 2014: 59x

Aantal keer Baron 1898 in 2017: 0x | 2016: 51x | 2015: 184x

Ze hebben grootse plannen daar in Kaatsheuvel!

Mooi nieuws!

Een wonder overkomt je iedere dag. Maar hoe, dat is wat je er zelf van maakt.

Goed nieuws maar als ze ooit nog is uit willen breiden naar het zuiden maken ze dat nu al meteen onmogelijk als ze daar nu een vakantiepark gaan bouwen?

Offline Jali
klinkt voor mij alsof het Kraanven herbouwd gaat worden op epische wijze! Ik ben benieuwd.

Hoeveel sterren heeft het park Bosrijk?
Als je kijkt naar het hotel dan zou het een goedkoper hotel moeten worden.
Want het huidige hotel heeft namelijk 4 sterren.
Zou dat hetzelfde geval zijn kijkend naar bosrijk dan word het nieuwe park ook goedkoper.
Dan boren ze in ieder geval een mooie markt aan want de mensen vinden het nu ( vaak ) te duur.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Offline Jali
Ik denk dat het hotel inderdaad dan wel wat goedkoper zal zijn dan het huidige. Echter de andere woningen die genoemd worden lijken mij juist een duurder segment te worden. Immers klinken zeker de hobbit holen en paalwoningen als exclusievere huisjes.

Hopelijk gaat Hartenhof ook medio 2017 open en wordt het niet langer uitgesteld door de komst van dit nieuwe vakantiepark.

Naast Hartenhof is dit een belangrijke stap richting de ten doel gestelde 5 miljoen bezoekers op jaarbasis in 2020. Meer overnachtingen en verblijfsmogelijkheden betekent meer parkbezoekjes. En dit nieuwe vakantiepark gaat in 2017 open volgens planning dus dat draagt er zeker aan bij.

Efteling 2014: 2x

Efteling 2015: regelmatig bezocht

Efteling 2016: 2x

Offline Lucius
Zeer verheugend nieuws allemaal. De Efteling gaat een mooie toekomst tegemoet!

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

de Efteling word groot! Ik was juist bezig met 'Wat als ik directeur was?'. nu moet ik het weer aanpassen!

Onverwacht maar dat zou zeker tof zijn. Met Bosrijk hebben ze al een prachtig vakantiepark maar met een 2e park vergroten ze de keuzes. En met daar ook een restaurant erbij valt er meer af te wisselen qua horeca indien je er verblijft.

Gaat het allemaal niet wat TE snel.
Let wel: ik bejubel de continue groei.
Maar voorzichtigheid is geboden, zodat de Efteling zich blijft onderscheiden
en geen ''park zoals zoveel parken wordt''.
Tegelijk denk ik dat het dat nooit zal worden, omdat de behoeders van de Efteling
waakzaam genoeg zijn om bij elke nieuwigheid die Efteling-touch mee te geven
(denk maar aan Baron).
Tegelijk denk ik ook: het zal er binnen afzienbare tijd nooit echt meer ''rustig'' zijn,
dus wordt het stilletjes aan tijd dat de naamgeving van bedrijvigheid in de kalender
op de site wordt aangepast. :-))

After all: het is en blijft een bedrijf, en een bedrijf moet groeien, dat besef ik maar al te goed.
Het groeit goed. Het blijft een unicum en het brengt nieuwigheden (denk dus maar aan de Baron)
mondjesmaat naar buiten om absolute Efteling-fans nog gekker te maken en
er voor te zorgen dat nog-niet-Eftelingfans dat worden.

Kortom: puike marketing, maar bovenal: puik bedrijf en familiepark waar men en we
met recht en rede trots op mag/mogen zijn. Weinig "pretparken" die zoveel moeite steken in onderhoud,
natuur en vriendelijkheid als het park der parken: Efteling.

Neen, het gaat niet te snel.

S.

Steven Desmet

Offline Bslo
Dt had ik echt niet verwacht! Ben benieuwd!
Grote attractie (Hartenhof) en een vakantiepark. 2017 wordt een leuk jaar!

Versie: 1 Aangepast: 7 juli 2015 18:16 door: Bslo reden: Geen reden aangegeven
Verwonderling.nl brengt (bouw)foto's uit de wereld van de Efteling. Neem ook eens een kijkje op Eftelingsestraat.nl

Efteling 2016: 50x Efteling 2017: 39x EuropaPark: 5x Phantasialand: 2x Slagharen: 1x Gardaland: 1x Artis: 32x Toverland: 4x Disneyland Paris: 3x en nog vééél meer parken die niet interessant zijn om te vermelden

wow. ben heel benieuwd hoe ze dit vorm gaan geven. Totaal iets anders dan bosrijk natuurlijk qua uitstraling.
Efteling heeft schijnbaar de tijd van consessies snel achter haar gelaten

Offline steve
Super leuk nieuws alleen zullen er echt (indoor) attracties bij moeten komen om deze bedden te vullen.

Beetje verrassend maar dit is ook goed nieuws, want het wordt wel niet gezegd maar dit kan alleen 2 dingen beteken:
1. Er is een groot bedden tekort nu bij de Efteling meer vraag dan wat ze hebben.
2. Er komt in 2017 of 2018 een grote attractie die veel bezoekers moet trekken (mogelijk Hartenhof). Je kunt maar beter voorbereiden dan later ingrijpen niet dan.
Vrij interessant nieuws.

Als dit serieus werk is, ga ik nu heel vervelend zijn door te zeggen dat Hartenhof in 2017 vrijwel uitgesloten lijkt. De uitbreiding van Bosrijk was al redelijk prijzig (20 miljoen als ik het me goed herinner?), laat staan een totaal nieuw park. Als daar allerlei soorten nieuwe huizen en zelfs een hotel komen, ga je ontzettend hoog de kosten in. Niks mis mee natuurlijk, want het is immers nodig.

Máár, om dan ook nog Hartenhof te bouwen, welke kosten bedraagt van ruim 40 miljoen (als de originele plannen gerealiseerd worden dan) ga je al gauw spreken over 100 miljoen aan uitgave in/voor 2017. Dat zie ik de Efteling niet snel doen. 38 Miljoen voor de uitbreiding van Bosrijk en Baron 1898 was nog te doen. Maar 100 miljoen is erg veel geld.

Ik ben erg blij met een nieuw vakantiepark en zie het de Efteling zo bouwen, maar niet samen met Hartenhof. Ik gok nog steeds dat Hartenhof naar achterword verschoven (70 Jaar?) of naar 2020. Wat wel kan natuurlijk, is dat Hartenhof in een totaal andere jas wordt gestoken die minder duur is (20/max 30 miljoen?).
Kortom, het is dus nog maar afwachten. Al is het nieuws natuurlijk wel erg leuk om te horen!

De Efteling moet ook wel opletten dat ze niet enkel in verblijfsmogelijkheden investeren. Dat trekt niet veel extra bezoekers, lijkt mij.
Een grote nieuwigheid in het park is iets waar je meer mee kan uitpakken en ook de dag-gasten kan bekoren.

Is Symbolica al geopend?!

Ik hoop nog steeds op een normale eftelingcamping waar je met een tentje kan komen

Vriendschappen kun je vinden door heel Nederland .. én Kaatsheuvel

Pagina: 1 van 22 (426 items)
<< 1·2·3·4·5·6·20·21·22 >>