Forum: Pinokkio wordt toegevoegd aan Sprookjesbos

Pagina: 1 van 81 (724 items)
<< 1·2·3·4·5·6·79·80·81 >>
Pagina: 36 van 36 (708 items)
<< 1·2·3·31·32·33·34·35·36 >>

Offline BjornB
Na een aantal maanden is 'de hengel' bij Pinokkio weer terug. Opgeknapt en op andere wijze bevestigd, nu maar hopen dat deze leuke interactieve toevoeging een langer leven beschoren is. En ook nog een leuk ander nieuwigheidje... Er is een bijzonder bankje toegevoegd naast La Bottega di Geoppetto, vast in de werkplaats gemaakt en geplaatst in het sprookjesbos.

Offline Carlo
Citaat van: BjornB link: /forum/8/24860/813045 op: 16-07-2017 21:43:12

Na een aantal maanden is 'de hengel' bij Pinokkio weer terug. Opgeknapt en op andere wijze bevestigd, nu maar hopen dat deze leuke interactieve toevoeging een langer leven beschoren is.

Die hengel zelf wel... maar de bollampjes op de monstervis niet! De nieuwe hengel is iets te flexibel, het bovenste bollampje op de vis is helemaal stuk. Waarschijnlijk heeft de hengel daar tegenaan gezwiept.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline rvz

www.youtube.com/kermiskermis8 - Kermis, Efteling, (Internationale) Touristische trekpleisters, Halloween én meer! - www.youtube.com/kermiskermis8

Offline fry
Pinokkio is nu natuurlijk alweer een tijd een vaste bewoner in het sprookjesbos. En vver het algemeen lees ik alleen positieve reacties over pinokkio. Ik durf het bijna dan ook niet te zeggen: ben ik nou de enige die vind dat de kern van het sprookje verhaal niet wordt gevisualiseerd? Voor mij is pinokkio de jongen van hout die een echte jongen kan worden als hij eerlijk is. Ofwel: van liegen krijg je een lange neus krijgen. Vind het jammer dat de enscenering niet rond dat centrale thema is gemaakt! Juist dat ene elementje maakt het verhaal tot iets magisch
Verder ziet het er visueel goed uit hoor, begrijp me niet verkeerd.

Versie: 1 Aangepast: 1 september 2017 20:08 door: fry reden: Geen reden aangegeven
Je hebt ergens wel gelijk hoor, maar ik denk dat de uitbeelding zoals die nu is, leuker is. Je gaat op zoektoch naar Pinokkio en komt langs zijn ouderlijk huis en zijn grootste vijanden.
Wanneer je enkel het magische uit zou beelden, een houten jongen die een echte jongen wordt, zou het tafereel vele malen kleiner er minder spannend zijn denk ik.

Citaat je gaat op zoektocht naar Pinokkoi

Om dit gevoel echt te creëren, hadden ze de 3 plaatsen verder uit elkaar moeten leggen of met bochten moeten werken.
Nu ligt het te dicht naast elkaar, waardoor je eigenlijk nooit opzoek bent. Aangezien je volgens mij Pinokkio/de vis al kan zien op moment dat je bij het huisje aankomt. Verder zou ik er ook voor gekozen hebben om het verhaal te laten horen zoals bij diverse andere sprookjes wel het geval is.

Offline fry
@robkuh84 Wel mee eens ja. Het voelt nu als 3 willekeurige scenes uit het verhaal, helemaal omdat het verhaal niet wordt verteld vraag ik me af of mensen de context van die scenes begrijpen. Waarbij de vis overigens visueel wel erg goed/leuk is. De enscenering in het huisje is tot in detail mooi uitgevoerd, maar ik voelde toch zoiets van: de keuze voor een tafereeltje in een huisje is wel een beetje zoals we dat ook kennen bij zeven geitjes en vele andere sprookjes in het sprookjesbos., niet heel vernieuwend in aanpak. Maar goed, een gegeven (inmiddels oud) paard..... ;-), op naar nieuwe sprookjes!

Ik vind juist dat ze een combi-pakket hebben neergezet: ouderwets kijktafreel in huisje, losstaande bewegende animatronics met spraak (vos en kat), projectie (in huisje) en interactief element (vis). Dat er geen verhaal wordt opgedreund vind ik juist goed. Heb de laatste tijd alleen maar commentaar gehoord over hoe slecht alle sprookje werden ingesproken. Nu staat er eindelijk weer een sprookje waar men iedere seconde naar kan komen kijken. De essentie van Pinokkio was trouwens vooral gericht op "goed en kwaad", niet om de lange neus, wat dan weer wel kenmerkend is van Pinokkio, toegegeven. Maar ja, dan was dit weer volgens de fans te overhyped, zoals de klokken op de zuilen van Assepoester en de bootgevels bij de Vliegende Hollander (elementen die ik juist weer wel kan waarderen).

Versie: 1 Aangepast: 5 september 2017 18:42 door: IProducties reden: Kleine aanpassing.
Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Pagina: 36 van 36 (708 items)
<< 1·2·3·31·32·33·34·35·36 >>