Forum: Video: verborgen camera’s in Fata Morgana

Pagina: 1 van 2 (34 items)
<< 1·2 >>

Video: verborgen camera’s in Fata Morgana

De Efteling verwondert ruim 4 miljoen bezoekers per jaar. Alleen in de Efteling worden bezoekers zo meegenomen in andere werelden dat ze beginnen te twijfelen aan zichzelf: is dat wat ik zie nu echt of niet? Maar hoe zit dat met de stoere en ongelovige vaders van de gezinnen die het attractiepark bezoeken? Raken die nog verwonderd door de sprookjeswereld en feeërieke attracties? Tijd om erachter te komen! Dit najaar is in het diepste geheim gewerkt aan een bijzondere Efteling-grap, compleet met verborgen camera’s, moeders als buikdanseressen en een tijger.

In een video is te zien hoe Fata Morgana tot leven komt. Nietsvermoedende vaders stappen samen met hun kinderen aan boord en beleven de meest bijzondere en verrassende boottocht in de attractie ooit! Maar niet alleen vaders twijfelen in dit filmpje aan de werkelijkheid…

De video is te bekijken:

Met dit YouTube-filmpje beoogt de Efteling te laten zien dat het sprookjespark bezoekers al bijna 63 jaar verwondert, zelfs stoere vaders. Maar ook de kijker wordt verwonderd en zal zich afvragen wat echt is en wat niet. De social film is een creatie van de Efteling en Fama Volat, Caviar was verantwoordelijk voor de productie.

Offline david
Een woord: GEWELDIG

Echt leuk gedaan! Er mogen meer van dit soort filmpjes komen in de toekomst

Moderator
Wat mij erg opvalt is de extra geplaatste verlichting, als het een vader was geweest die vaker in de Fata was geweest dan was dit zeer zeker opgevallen

Desalniettemin vind ik het wel een hele leuke actie!

Un berigt getiepd en je onderbauwde mening cheuit? Tsjek dan eersdt du spelling en haal alle vauten er uid! < - Irritant heh? het leest gewoon vervelend - verbeter je fouten A.U.B!

Ik wil geen cynicus zijn...maar hoe en wanneer hebben ze dit gedaan?
Ze konden dit niet doen terwijl er ook normale gasten in de Fata Morgana konden.
Het moest exclusief voor die gezinnen zijn.

Misschien tijdens de de verbouwing, werd die mensen een soort testrit / exclusieve preview beloofd?
Dat is het enige dat ik kan bedenken.

Leuk filmpje, maar ik eerlijk gezegd zou ik er niet van opkijken als dit in scene is gezet...

Versie: 1 Aangepast: 24 november 2014 13:27 door: justkillingtime reden: Geen reden aangegeven
Count the days or set them ablaze...

Offline Daanvk
klopt inderdaad. Ik vraag me ook af hoe ze de animatronics allemaal hebben kunnen weghalen aangezien de vastzitten aan kabels.

Citaat van: justkillingtime link: /forum/8/24674/782241 op: 24-11-2014 13:27:13

Ik wil geen cynicus zijn...maar hoe en wanneer hebben ze dit gedaan?
Ze konden dit niet doen terwijl er ook normale gasten in de Fata Morgana konden.
Het moest exclusief voor die gezinnen zijn.

Misschien tijdens de de verbouwing, werd die mensen een soort testrit / exclusieve preview beloofd?
Dat is het enige dat ik kan bedenken.

Leuk filmpje, maar ik eerlijk gezegd zou ik er niet van opkijken als dit in scene is gezet...

Doordeweeks is het volgens mij erg rustig in het park... dan kunnen dit soort dingen misschien nog wel gedaan worden rond openingstijd denk ik. Maar ik heb ook geen idee wanneer dit opgenomen is.

Citaat van: Daanvk link: /forum/8/24674/782243 op: 24-11-2014 13:42:21

klopt inderdaad. Ik vraag me ook af hoe ze de animatronics allemaal hebben kunnen weghalen aangezien de vastzitten aan kabels.

Net zoals ze dat anders ook doen wanneer een pop in onderhoud gaat en de attractie gewoon open blijft.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Als het tijdens het groot onderhoud was (looopings zegt van wel), zal het ook niet zo'n punt zijn geweest om die poppen weg te halen.

Maar dan nog...waarom gaan pa en de kids wel in die attractie als moeder gebeld wordt?
Hoe krijgen ze in die paar minuten moeder volledig omgekleed op de juiste plaats?

Citaat van: justkillingtime link: /forum/8/24674/782245 op: 24-11-2014 13:51:20

Als het tijdens het groot onderhoud was (looopings zegt van wel), zal het ook niet zo'n punt zijn geweest om die poppen weg te halen.

Maar dan nog...waarom gaan pa en de kids wel in die attractie als moeder gebeld wordt?
Hoe krijgen ze in die paar minuten moeder volledig omgekleed op de juiste plaats?

Hier staat alle uitleg:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/220423502/Levende+tijger+jaagt+vaders+in+Fata+Morgana+in+de+Efteli...

Die echte tijger stond dus niet echt in FM, kunnen we uit die tekst opmaken.

Is toch wel logisch...

Offline Speedy
Echt heel mooi gemaakt.

Offline Lucius
Het is inderdaad erg leuk in elkaar gezet. Dat met het water en de vaas was vast en zeker geïnspireerd op het niet uitgaande watergordijn van DVH begin dit jaar!

"Het unieke van de Efteling is dat ze zowel de mensen van vandaag, gister als morgen telkens weer verwondert."

[i]Efteling teller 2014: 33x 2015: 15x 2016: 4x

Efteling... Blijft je verwonderen! (Ook mij nog altijd...)

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Geweldige actie. De gezinnen die hadden gewonnen wisten niet wat ze te wachten stonden. Dus wanneer ze in de onderhoudsperiode dit hadden gepland, en met als prijs een exclusief ritje in de vernieuwde Fata Morgana. Ze verzinnen vast wel iets dat die moeder even weg moet/niet mee gaat. Want aan de reacties te zien zijn het wel spontane en verbaasde reacties en niet gespeelde reacties.

Offline Godot
Omroep brabant:
Citaat En of de tijger echt is? Dat laat de Efteling graag aan de kijker over.

Daarmee laten ze wel een beetje doorschemeren dat de tijger-scene waarschijnlijk nep is. Maar je ziet de vaders wel behoorlijk geschrokken reageren op de plaats waar normaal de tijger-pop staat. Een te overdreven reactie voor een pop maar wel de perfecte reactie voor bij een echte tijger, die er dus waarschijnlijk niet was. Ik trek hieruit de conclusie dat de vaders acteurs zijn...

Versie: 1 Aangepast: 24 november 2014 16:37 door: Godot reden: Geen reden aangegeven
Stop maar met wachten, ik ben er.

Het zou kunnen dat het tijgergeluid extra hard is gezet om de schrikreactie te veroorzaken.
Maar veel lijkt in scene gezet te zijn inderdaad.

Jullie hebben het over die tijger.
Maar komt deze niet meer naar voren dan normaal!!
Tenminste een shot lijkt deze tot aan of net over de rand van de boot te komen.
Dat is normaal toch niet of is dat veranderd?

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Citaat van: JeroeNL link: /forum/8/24674/782264 op: 24-11-2014 17:53:30

Je weet dat de tijger in het filmpje een ander is dan degene die normaal in de attractie te zien is hopelijk...?

Citaat van: DVHMark link: /forum/8/24674/782277 op: 24-11-2014 19:33:52

Je weet dat de tijger in het filmpje een ander is dan degene die normaal in de attractie te zien is hopelijk...?

In het filmpje lijkt het een echte tijger die naar voren komt, maar de tijger is zogezegd niet in de attractie geweest…

Is Symbolica al geopend?!

Citaat van: timefteling link: /forum/8/24674/782278 op: 24-11-2014 19:37:51

Citaat van: DVHMark link: /forum/8/24674/782277 op: 24-11-2014 19:33:52

In het filmpje lijkt het een echte tijger die naar voren komt, maar de tijger is zogezegd niet in de attractie geweest…

Uhm... lees mijn bericht even goed. Ik zeg nergens dat die tijger werkelijk daar is...

Pagina: 1 van 2 (34 items)
<< 1·2 >>