Forum: Negen pleinen festijn

Pagina: 1 van 6 (46 items)
<< 1·2·3·4·5·6 >>
Pagina: 34 van 34 (672 items)
<< 1·2·3·29·30·31·32·33·34 >>

Ook na sluitingstijd blijft het vaak nog erg gezellig.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Versie: 1 Aangepast: 31 juli 2016 22:56 door: eftelingfan reden: Geen reden aangegeven

Offline Weirdo
Gisteren was het enorm druk in het park.
Het viel me op dat er gisterenavond maar met 1 trein gereden werd.
Ik weet niet of het in de middag ook al was, maar dit was een beetje vreemd.
Op minder drukke dagen wordt er namelijk met 2 treinen gereden.

Gister reed er inderdaad maar 1 trein over de gehele dag. Vandaag rijden er 2.

Drakenjagers onverzaagd....

...Trekt ten strijden tegen het beest!

Offline Leroy
Ik ben gisteren voor het eerst op het Negen Pleinen Festijn geweest. Wat een super sfeer hing er zeg! Het was enorm druk, maar ik ben al meerdere keren dit jaar geweest terwijl het extreem rustig was, dus wat drukte voor de verandering was gezellig.

Offline Robin
Ik snap dat ook niet, waarom er maar 1 stoomtrein rijdt tijdens het Negen Pleinen Festijn. Er zijn genoeg mensen die 's avonds nog met de trein willen. Als de trein dan net is vertrokken is het zo lang wachten dat je beter te voet kunt gaan.
Tot kwart over 7 rijden er twee treinen, daarna nog maar 1 tot kwart over 11. Dat is elke week nog zo geweest.

Vorige week viel me op dat het optreden van de Harmonie van Drie bij de uitgang een beetje verstoord werd door de muziek in het huis van de vijf zintuigen. Gisteren stond de muziek gelukkig uit.

Nog wat video's van afgelopen zaterdagavond:

Het was erg druk, ook wel gezellig, maar op sommige pleinen was het weer té druk waardoor je eigenlijk niet veel meer van het entertainment kon zien.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

De Bonte Stoet van 2018 Toon spoiler

Insta: @Eftelingnerd

Twitter: @efteling_nerd

Offline Robin
Ik geloof dat er dit jaar opvallend meer is verdwenen op het festijn dan dat er aan nieuws is bijgekomen. De live muziek op de Foodlaan wat afgelopen jaren een tiende plein vormde is niet meer, en het programma op het Piraña Plein is meer dan gehalveerd. Ook met het programma op het Ton van de Ven Plein is er bezuinigd op de inhoud. Het programma is qua volume ook gekrompen op een aantal pleinen (vooral Piraña Plein) en de fanfare in de Bonte Stoet is niet meer.
De nieuwe pleinen vond ik niet verkeerd. Het Anton Pieck Plein is een beetje magertjes maar wel waardig als vervanging van Efteling Kids Radio op het Witte Paard Plein vorig jaar. Hartenhof Plein als vervanging van het Stations Plein is ook redelijk, kijkend naar het feit dat Zang & Gelukkig bij het Vliegende Hollander Plein is toegevoegd, zij het in een veel goedkopere vorm.
De nieuwe acts (van het Fata Morgana Plein, Zang & Gelukkig en die van O.J. Punctuel) vond ik ook wel geslaagd (vooral de laatste twee).
Ik vraag me wel af of de bodem nu is bereikt wat betreft de bezuinigingen op dit evenement, of dat het budget volgend jaar opnieuw lager is.

In ieder geval zag ik een filmpje op YouTube van de Harmonie van Drie die me deed denken aan een filmpje van een aantal jaar gelden met de titel ''Harmonie van 3 verdwaald in het sprookjesbos'' waarin ze via het sprookjesbos naar het Dwarrelplein wilden lopen maar niet wisten dat er geen doorgang was vanwege de bouw van Pinoccio. Toon spoiler
Dit keer lopen ze per ongeluk een afslag voorbij waardoor ze bij Vrouw Holle uitkomen, wat ook erg geestig is om te zien.

Ziet er inderdaad grappig uit. Op het oude filmpje hebben ze er trouwens wel stevig de pas in zeg.

Je zou denken dat ze na al die tijd de weg wel weten...

Ik vind het negenpleinenfestijn nog steeds leuk om naar toe te gaan met mijn zoontje, maar ik denk toch met weemoed aan de afgelopen jaren terug. Ik weet nog dat ik betoverd was door de droomvlucht dans. De verrassende acts her en der, iedere jaar weer iets nieuws wat me verbaasde. Ik ervoer een overvloed aan aanbod. Dat is de laatste jaren allemaal wat magerder geworden. Bezuinigingen neem ik aan. Helaas is de droomvluchtdans met een grote groep bijvoorbeeld geschrapt voor een magere Ravelijn vecht-act met 3 personen afgewisseld met 4 raveleijn muzikanten. Ik ervaar dat met het verdelen over 2 avonden meteen het aanbod en de kwaliteit van het entertainment achteruit is gegaan. Van een betoverende avond naar een beetje een uitgebreide braderie. Ik kom nog steeds wel, maar het magische is er wel een beetje af gegaan helaas, en dat heeft niet met gewenning te maken helaas.

use the force

Pagina: 34 van 34 (672 items)
<< 1·2·3·29·30·31·32·33·34 >>