Forum: Grootschalige verbouwing Het Witte Paard

Pagina: 1 van 43 (380 items)
<< 1·2·3·4·5·6·41·42·43 >>
Pagina: 11 van 16 (302 items)
<< 1·2·3·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16 >>

Hm, ik kan me eigenlijk niet vinden in de kritiek op 'het Witte Paard' logo. Ik vond die muurschildering wat goedkoop ogen voor een restaurantnaam. Ben wel te spreken over deze nieuwe uitvoering.

Ik hoop dat de buitenkant de komende periode nog aangepakt gaat worden. Daarvoor behoeft het restaurant natuurlijk helemaal niet gesloten te zijn, dat kan prima in gefaseerde delen terwijl het nieuwe restaurant open is. Zo is de aanslag een beetje een armoedig aanzicht en zo mag van mij die foeilelijke blauwe kleur buiten ook wel verdwijnen.

Citaat van: Coen link: /forum/8/24008/761776 op: 28-02-2014 20:22:06

Jammer dat dit dan weer half wordt aangepakt. Van buiten is het nog steeds de zelfde oude kermis hut als altijd. Dat Aqua blauw is verschrikkelijk en schreeuwt om een directe verflaag! Zowel de kermis koepels als de deuren. Daarnaast is ook op een hoop plaatsen de buitenkant van het gebouw gewoon niet aangepakt. Wat erg.. half werk wordt hier geleverd. Wat zouden Houten kozijnen toch prachtig bij dit pand passen. Een nieuwe stuclaag en voila, Het Witte Paard is als nieuw. Maar nee.

Helemaal mee eens.
Houten deuren en ramen met roeden erin, mooi groen (zoals de dakrand) met beige of witte accenten.
Die vreselijke kleur op de koepels dezelfde kleur maken als het groen van de dakrand.

Als je deze 2 dingen had meegepakt was het echt geslaagd geweest, geef toe dat de deuren en ramen vervangen natuurlijk wel behoorlijk had gekost, maar wat een verschil had het geweest.
Die randen op de koepels had daar en tegen niet zoveel hoeven kosten (10.000 voor alle koepels misschien), had je dat lelijke blauw weg gehad.

Dan had je echt ook van buiten een waardig pand die aangrensd aan zo'n fraai Pieck plein.
Binnen is het top maar buiten had meer budget mogen hebben.
Doe het goed en inderdaad geen half werk, zonde.

Versie: 1 Aangepast: 28 februari 2014 22:14 door: AlexanderH reden: Geen reden aangegeven
Zo had ik het logo boven de deur willen zien:

Citaat van: Tjomme link: /forum/8/24008/759766 op: 04-02-2014 20:03:13

Blauwtint en sierlijke krullen.

Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Nu bij het witte paard

Is erg mooi geworden, maar 2 miljoen zie ik er niet aan af?? Vind het geen drastische verandering eigenlijk..

Prijzen vind ik erg duur..

€7,75 voor een mini bakje salade.. Of €4,75 voor 10 stukjes fruit in een bakje..

Ook de muziek vind ik irritant en vind het erg donker binnen..dompig.. Ook zie ik geen borden terug die werden ingezameld voor het interieur?

Vond het eerder gezelliger zitten als nu eerlijk gezegd..

En ik zat áltijd ik het witte paard.. Vanaf nu dus nauwelijks meer..

Versie: 1 Aangepast: 1 maart 2014 11:32 door: DaantjeGrey reden: Geen reden aangegeven
www.instagram.com/eftelingfotografiedanielle

www.facebook.com/preciouspicturesbydanielle

Citaat van: DaantjeGrey link: /forum/8/24008/761814 op: 01-03-2014 11:22:50

Nu bij het witte paard

Is erg mooi geworden, maar 2 miljoen zie ik er niet aan af?? Vind het geen drastische verandering eigenlijk..

Prijzen vind ik erg duur..

€7,75 voor een mini bakje salade.. Of €4,75 voor 10 stukjes fruit in een bakje..

Ook de muziek vind ik irritant en vind het erg donker binnen..dompig.. Ook zie ik geen borden terug die werden ingezameld voor het interieur?

Vond het eerder gezelliger zitten als nu eerlijk gezegd..

En ik zat áltijd ik het witte paard.. Vanaf nu dus nauwelijks meer..

Oorspronkelijk was de sfeer in het Witte Paard ook wel wat 'donker'. Na de verbouwing van 2001 is het hele restaurant alleen wat 'opener' geworden. Zelf vond ik het oude 'jugendstil'-interieur niet zo storend, en vond het ook wel iets hebben. Maar naar mijn verwachting is dit een verbetering. Maar goed, ik heb het natuurlijk zelf ook nog niet gezien. Ik ga de volgende keer zeker even een kijkje nemen.

Versie: 2 Aangepast: 1 maart 2014 12:03 door: Matizos01 reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 1 maart 2014 12:03 door: Matizos01 reden: Geen reden aangegeven
De Efteling, in 't Hart van Brabant

Ilona van Eftelist op twitter:

Ramon Heeren op twitter:

Versie: 2 Aangepast: 1 maart 2014 12:08 door: WaterorgelFreak reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 1 maart 2014 12:06 door: WaterorgelFreak reden: Geen reden aangegeven
Laat elke ster feller schijnen, in deze duisternis...

Offline Tjomme
https://twitter.com/ramonheeren/status/439714273162694656

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Tjomme
http://wonderrides.com/blog/2014/03/het-witte-paard-reopened-at-efteling-after-renovation/

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Sybren
Ziet er prachtig uit, wat ik uit de foto's kan opmaken is het nu een stuk sfeervoller!
Enige minpuntje vind ik turquoise deuren en de randen van de terrasoverkapping, dit steekt nu af bij de rest.

Op naar de volgende verbouwing

Versie: 1 Aangepast: 1 maart 2014 12:49 door: Sybren reden: Geen reden aangegeven
Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

De deuren en overkappingen gaat men vast nog wel schilderen , daar hoeft het restaurant niet gesloten voor te zijn.

Versie: 1 Aangepast: 1 maart 2014 13:43 door: Terracotta reden: Geen reden aangegeven
Prachtig, het is echt een stuk verbeterd! Vooral dat raam in het midden (in het dak) brengt een mooie sfeer met zich mee

Op de foto's ziet het er goed uit, heel sfeervol en knus, hier zou ik wel weer gaan zit te. De versie hiervoor vond ik maar een tochtend hok, zelfs een Ikea restaurant had nog meer sfeer. Het is er nu dus flink op vooruit gegaan.

Vernieuwd Witte Paard geopend

Vandaag ging na een grote onderhoudsbeurt, die een kleine maand duurde, het vernieuwde Witte Paard voor het eerst open. Dit zelfbedieningsrestaurant is nu in 'de sfeer van weleer' te vinden, zoals de Efteling het zelf communiceert. Het nieuwe thema laat je in een theehuis van begin 1900 terechtkomen, waarbij de zes verschillende ruimtes ieder een unieke, nostalgische beleving hebben.

De afgelopen tijd konden we op de Facebook pagina van de Efteling met enige regelmaat foto updates vinden van de renovatie, op Vijf Zintuigen werd u ook goed op de hoogte gehouden van de laatste updates binnen en buiten het Witte Paard.

Vanmorgen werden de eerste bezoekers verwelkomt via een rode loper. En al snel verschenen de eerste foto's op Twitter, waarop onder andere te zien was dat in het plafond van het restaurant een nieuw glas in lood raam te vinden is. Daarnaast zijn er veel nieuwe kroonluchters en andere objecten te vinden die verwijzen naar het nieuwe 'oude' thema. Ook zijn er aan de buitenkant nieuwe 3D letters te vinden onder het oude logo.

De Captains Table, waar je nu tegen een kale muur aankijkt,  is vanaf vandaag alleen nog maar geopend tijdens 'speciale 'gelegenheden'. Het Happiness Station en de toiletten zijn niet veranderd tijdens de renovatie.
Een deel van het assortiment is hetzelfde gebleven, maar er zijn ook nieuwe etenswaren te vinden. Zo zijn er nu sandwiches en baguettes te koop.

Het nieuwe restaurant is zeker een aanrader geworden met de oude stijl van Pieck. die er steeds meer terug te vinden is. Er draait nu ook nieuwe thema muziek in het Witte Paard.

Bron: Efteling, verschillende forumleden in het park. Foto's: Eftelwesley

Update 01-03-2014

Ik ben na the party eens binnengewandeld en heb werkelijk waar mij ogen uitgekeken! Wauw wat prachtig mensen!
Kon het natuurlijk niet laten om foto's te maken en uiteindelijk van de kleinste details foto's gemaakt haha.

Geniet ervan!

Versie: 1 Aangepast: 1 maart 2014 17:52 door: Eftelwesley reden: Foto van voorkant toegevoegd
Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

Prachtig hoor! Eerlijk gezegd ben ik in de Efteling nooit eens binnen gaan zitten om wat te eten, altijd buiten een patatje ofzo.
Nu ik dit zie ga ik zeker eens in het Witte Paard eten.

Wie dit leest zit op vijfzintuigen.nl

Ik ben er vandaag wezen eten toen ik in de Efteling was. Van buiten is het alsof je een grote lobby van een duur hotel binnen gaat. Een enorme vooruitgang als je het vergelijkt met hoe het er voorheen uit zag.

TVDVFS.nl

Het is prachtig geworden. Eftelwesley bedankt voor de vele mooie foto''s.

Offline tijn.
Eftelwesley, 'hoedje' af! Wat een update en wat een prachtige foto's! En niet te vergeten, wat is het prachtig geworden. De mix tussen authentiek en modern is ge-wel-dig! Wat is hier in korte tijd voor elkaar gebokst zeg. Alle details kloppen, alleen die 'hoofdtafel' in het midden al! Het buffet is geniaal geïntegreerd! En alle detail zijn meester. Hopelijk doen ze nog iets aan de plastic buitenstoeltjes en een beetje aan het exterieur, want met zo'n binnenkant mag het buiten ook wel wat meer!

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar de verschillende zij-ruimtes; er is er nog eentje hagelwit?

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Citaat van: tijn. link: /forum/8/24008/761855 op: 01-03-2014 21:22:20

Eftelwesley, 'hoedje' af! Wat een update en wat een prachtige foto's! En niet te vergeten, wat is het prachtig geworden. De mix tussen authentiek en modern is ge-wel-dig! Wat is hier in korte tijd voor elkaar gebokst zeg. Alle details kloppen, alleen die 'hoofdtafel' in het midden al! Het buffet is geniaal geïntegreerd! En alle detail zijn meester. Hopelijk doen ze nog iets aan de plastic buitenstoeltjes en een beetje aan het exterieur, want met zo'n binnenkant mag het buiten ook wel wat meer!

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar de verschillende zij-ruimtes; er is er nog eentje hagelwit?

Dit is de kamer bij de Happiness station.

Attractieparken 2014: 77x Efteling, 2x Phantasialand, 6x Disneyland Park, 6x Walt Disney Studios Park, 1x Mirabilandia, 1x Moviepark Germany en 1x Toverland.

Eftelingtellers 2014:

77x Efteling, 114x de Vliegende Hollander 188x Vogel Rok

Offline tijn.
Citaat van: vekomafreak link: /forum/8/24008/761856 op: 01-03-2014 21:36:23

Citaat van: tijn. link: /forum/8/24008/761855 op: 01-03-2014 21:22:20

Dit is de kamer bij de Happiness station.

Ow. Het 'ijsstalonnetje'. Maar welke ruimtes zijn er dan nog meer?

Twitter | Twitter.com/@Martvgerwen

Pagina: 11 van 16 (302 items)
<< 1·2·3·6·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16 >>