Forum: Grootschalige verbouwing Het Witte Paard

Pagina: 1 van 43 (380 items)
<< 1·2·3·4·5·6·41·42·43 >>
Pagina: 12 van 16 (302 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16 >>

Offline Carlo
Wow, wat ziet dat er prachtig uit, dank voor de vele foto's!

Maar wat ik me afvraag: als ik naar de hoeveelheid tafels en stoelen kijk op de foto's én naar de plek die de mooie siertafel inneemt, heb ik sterk het vermoeden dat het aantal zitplaatsen drastisch naar beneden is gegaan. Klopt dat, of is dat maar schijn?

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Ik heb overigens opgemerkt dat de deur naar de toiletten tegenwoordig dicht is. Of het zo blijft weet ik niet, maar wat mij betreft mag, zolang ze daar niks aan restyling hebben kunnen doen, die deur dicht laten, want als je er door gaat, dan zit je weer ineens in de stijl van het witte paard zoals ie voorheen was. Ik vraag me af of die Anton Pieck tekeningen die er eerst aan die muur daar in de buurt van die deur naar de toiletten nog terug komen. Of zouden die een andere bestemming krijgen?

TVDVFS.nl

Citaat van: Carlo link: /forum/8/24008/761858 op: 01-03-2014 22:13:12

Wow, wat ziet dat er prachtig uit, dank voor de vele foto's!

Maar wat ik me afvraag: als ik naar de hoeveelheid tafels en stoelen kijk op de foto's én naar de plek die de mooie siertafel inneemt, heb ik sterk het vermoeden dat het aantal zitplaatsen drastisch naar beneden is gegaan. Klopt dat, of is dat maar schijn?

Een vriendelijke man van de Efteling had ons een heel verhaal verteld over vanalles en nogwat en zei dat het aantal plaatsen nog hetzelfde was en ik meen gehoord te hebben dat het zelfs op vooruit was gegaan, maar dat weet ik niet meer zeker na al die info.

Kijk ook eens op Youtube.com/EftelwesleyHD, meer dan 17.000 Abonnees!

k vind het echt veel beter eruit zien, Ik vond laaste jaren dat het witte paard ordainere freetschuur was. Er was ook geen sfeer te vinden.

Ik heb er gisteren ook een kijkje genomen en het is werkelijk prachtig geworden. Échte Efteling kwaliteit.
Wat een details zijn er te vinden in het restaurant. Genoeg zaken dus om naar te kijken tijdens het eten.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Een vriend van mij vind het lelijk geworden.
Hij zei dat het kaal was, niet eftelings, te weinig van die groto kruiken met fruit in
en de muziek zou ook niet bij het interieur passen.

Persoonlijk had ik ook wel graag een behangetje tegen de muur gezien.

To all who come to this happy place ... WELCOME !!!

Citaat van: Voawele link: /forum/8/24008/761887 op: 02-03-2014 13:33:02

Persoonlijk had ik ook wel graag een behangetje tegen de muur gezien.

Ik denk dat het dan weer te druk was geworden in de uitstraling binnen.

Maar alles wat de Efteling bouwt is Eftelings...
Maar daarbij... het past wel degelijk in de stijl van de Efteling. Dat straalt het ook echt uit.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Super echt een verbetering, goed bezig efteling. Ik ging er normaal altijd naar het toilet maar ik ga er nu is een broodje halen in de middag denk ik!

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Ik vind het prachtig geworden!

Versie: 1 Aangepast: 2 maart 2014 14:50 door: Master Bob reden: Geen reden aangegeven
Nu sinds kort een nieuw eigen afgenomen interview van Ton van de Ven te zien op tvdvfs.nl

Offline GJV
Is er nog iets veranderd aan het menu met de warme gerechten? Of bieden ze nog steeds hetzelfde aan?

Offline Carlo
Citaat van: GJV link: /forum/8/24008/761905 op: 02-03-2014 19:43:46

Is er nog iets veranderd aan het menu met de warme gerechten? Of bieden ze nog steeds hetzelfde aan?

De menu's zijn ongeveer hetzelfde gebleven, alleen is er geen nasi meer.
Wat er wel is bijgekomen is de Vega Burger die verdomd goed van kwaliteit blijkt te zijn, en er is een menu bij gekomen pasteitje met kippenragout (met friet en groenten). Dat is heel populair bij de Belgische gasten.

Vandaag heb ik de verbouwde tent ook met eigen ogen mogen aanschouwen, ik moet zeggen dat het prachtig is geworden. Waarbij ik nog meer onder de indruk ben van het buffetgedeelte dan van het zitgedeelte.

Nog wat leuke weetjes over het vernieuwde Witte Paard:
- De tegelvloer in het buffetgedeelte is op donderdagavond vanuit Italië binnengekomen, rechtstreeks uit de fabriek, en de volgende dag (vrijdag) gelegd;
- De lamp-ornamenten aan de zijkanten van de zuilen zijn de echte originele, zoals die vroeger ook in Het Witte Paard hingen vóór de vorige verbouwing.
- De grote kroonluchters zijn replica's van de originele Pieck-kroonluchters die in het Hotel en Bosrijk hangen.
- De ornamenten boven aan de zuilen zijn nagemaakt van de originele ornamenten van vroeger. Deze wilden ze wel hergebruiken, maar die bleken te breed te zijn voor de nieuwe zuilen. Dus hebben ze iets kleinere moeten maken.
- De lampenpitten in de kroonluchters zijn niet wat je denkt. Er zitten gewone ledlampjes in de fittingen, waar een los glazen kapje overheen is gezet.
- Wij hadden op onze site onlangs gemeld dat er een serviesthema zou komen, iets wat nu nog nauwelijks terug te vinden is in het nieuwe interieur. Dat kómt nog wel, er staat nu al een kast met oud servies in de zijbeuk aan de Kioskzijde. Binnenkort zal daar nog een grotere invulling aan gegeven worden.

Versie: 3 Aangepast: 2 maart 2014 20:18 door: Carlo reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 2 maart 2014 20:07 door: Carlo reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 2 maart 2014 20:03 door: Carlo reden: Geen reden aangegeven
Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Dat laatste punt laatst bevestigd mijn vermoedens. Ze zijn er nog lang niet klaar, maar het restaurant moest open zijn voor de vakantieweek.

Update 02-03-2014

Nog wat (detail-)foto's van de andere delen van Het Witte Paard.

Dat was de zijde van het Happiness Station
Nu de Anton Pickplein-zijde:

Nieuwe bordjes:

Deur nog zelfde stijl als eerst

Leuk he die Langnek

En speciaal voor mij maakte de manager een uitzondering en mocht ik naar boven voor een paar mooie foto's te maken!

Mooi uitzicht zo!

Eftelwesley, bedankt voor je uitgebreide fotoreeks! De laatste vind ik echt de kers op de taart.

Citaat van: Eftelwesley link: /forum/8/24008/761934 op: 03-03-2014 00:28:18

Goede foto. En wat een prachtig interieur! Echt, ik ben om, maar 1 ding, wat ik echt mis in de zij-ruimtes, zijn plafondplinten (hoek plafond - muur). Dat had de ruimtes net dat laatste beetje allure gegeven, waar het nu net wat te kaal/ simplistisch blijft. Gemiste kans wat mij betreft. Tot mijn verbazing zie ik in Happines Station wel plafondplinten.

Verder helemaal mooi!

Versie: 2 Aangepast: 3 maart 2014 03:14 door: Kleine boodschap reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 3 maart 2014 03:04 door: Kleine boodschap reden: Geen reden aangegeven
Ik heb het beste voor met Efteling, dus ben ik kritisch. Met name op het zintuig zien. Perfectie zit 'm in dat wat je níet ziet.

Schitterende reportage! Ik ben zeer benieuwd hoe het in het echt er uit ziet

Staat trouwens die afruimband nou zo dicht op die tafels of zit daar nog een gangetje tussen?

Verzint eer gij met reageren begint

OMG! Ik heb thuis precies die olifant thuis in de vensterbank staan! Alleen een andere beschildering, in het rood. Ik ben nu zo trots, dat mijn moeder hem ooit heeft gekocht!

"Iemand die zich gedwongen aanpast bij de geest van de tijd, die vermoord zijn persoonlijkheid"

- Anton Pieck

Enigste kant tekening :
Hadden ze dat Rode vlak boven niet nog in een bijpassende groen kunnen verven?

Dan nog iets.
Wie zegt dat ze de deuren en lijsten van de daken nog gaan verven?
Zo te zien gebruiken ze binnen ook veel verschillende kleuren groen.
Dus dat het zo blijft lijkt me ( helaas ) zeer waarschijnlijk!

Versie: 1 Aangepast: 5 maart 2014 00:13 door: JeroeNL reden: Geen reden aangegeven
Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Citaat van: Ronn1234 link: /forum/8/24008/762068 op: 04-03-2014 18:25:07

Schitterende reportage! Ik ben zeer benieuwd hoe het in het echt er uit ziet

Staat trouwens die afruimband nou zo dicht op die tafels of zit daar nog een gangetje tussen?

Er staat inderdaad in dat hoekje een tafel naast die afruimband, maar wel met een iets hoger schotje ertussen.

Looopings meldt het volgende:
Er komt een achtergrondverhaal bij Efteling-restaurant Het Witte Paard. Over een paard dat in het bos een eigen restaurant begint. Dus.

Is Symbolica al geopend?!

Offline Sybren
Mocht dat waar zijn, dan slaat dat helemaal nergens op!

Als je al een verhaal hangt aan een restaurant (wat je naar mijn mening sowieso beter kunt laten), maak er dan iets fatsoenlijks van, er zijn toch veel betere verhalen te bedenken over witte paarden...

Bekijk mijn mooiste natuurfoto's op mijn website of like mijn Facebookpagina!

Pagina: 12 van 16 (302 items)
<< 1·2·3·7·8·9·10·11·12·13·14·15·16 >>