Forum: Graafwerkzaamheden tussen Pirana en Gondoletta

Pagina: 1 van 7 (56 items)
<< 1·2·3·4·5·6·7 >>
Pagina: 1 van 11 (206 items)
<< 1·2·3·4·5·6·9·10·11 >>

Offline Carlo
Een nieuw topic waarin weer heerlijk gespeculeerd kan worden. 

Sinds afgelopen maandag wordt er flink gewerkt in de bosjes aan de rand van de Pirana, net naast het Ruigrijkbruggetje. Eerst werd nog gedacht aan snoeiwerkzaamheden maar daar heb je geen rood/witte palen voor nodig. Sterker nog, afgelopen maandag werd er ook personeel gespot met bouwtekeningen.

Deze foto van Wonderplein verscheen vanmiddag op twitter:

Zelf heb ik het idee dat er een pad wordt gecreëerd richting het water, zouden we hier een bruggetje kunnen verwachten naar het dichtstbijzijnde eiland?

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Tjomme
Wat ik hoop is dat ze de gondoletta vijver met de Pirana vijver verbinden. En dan daarover een nieuw bruggetje maken. En dat je misschien er zelfs kunt roeien/kanoën 

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Dus nog meer projecten om te volgen. Ik ben benieuwd wat ze hier weer gaan doen.

Berichtje getypt en je onderbouwde mening geuit? Check het eerst op spelling en haal de fouten er uit

Mijn foto's gebruiken? niet zonder schriftelijke toestemming via http://www.shamrock-media.nl

Kan iemand op de Efteling kaart aangeven waar dit is?

Citaat van: Tjomme link: /forum/8/23624/752368 op: 28-11-2013 18:43:56

Wat ik hoop is dat ze de gondoletta vijver met de Pirana vijver verbinden. En dan daarover een nieuw bruggetje maken. En dat je misschien er zelfs kunt roeien/kanoën 

Mochten ze dit gaan doen hoop ik wel dat ze het roeigedeelte netjes afschermen, en niet met een rubberbanden spoor in het water niet verder laten gaan.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Citaat van: kevinjpg link: /forum/8/23624/752371 op: 28-11-2013 19:09:31

Kan iemand op de Efteling kaart aangeven waar dit is?

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Mooie ruimte voor een attractie. Maar verwacht ik vooralsnog niet. Zal denk ik ook wel voor een looppad zijn.

Sprookjes Bestaan in de Wereld vol Wonderen.

Mini Efteling Theater?

Werd toch over gesproken paar jaar terug??

Even gezocht in het forum.... maar Carlo; ooit (Carlo op 29 november 2008, 17:01) wist je te melden:

Op de kaart is duidelijk te zien dat het theater tegen de Gondoletta-vijver aan komt te liggen.
En als je nog beter kijkt zie je dat het grijze pad (vanaf Game Gallery naar de Pirana) verlegd wordt.
Het loopt nog door onder de getekende bomen, en daar is zelfs te zien dat er een waterloop komt van de kanovijver naar de Gondolettavijver.
Met een bruggetje erover.

Daar stond ook een mooi plaatje bij van de situatie aan de hand van de landschapskaart (groenplan) die ooit op het forum stond. Als je die nog ergens hebt zou dat denk ik veel duidelijk maken...

"The important thing is not the camera but the eye." - Alfred Eisenstaedt 1898-1995

In het Piraña-onderhoudstopic van Themepark.nl zijn twee kaartjes opgedoken:

Groot plaatje van Eftelist

Deze twee plaatjes komen uit een post van Gertjan G.

Juist, die bedoel ik ja. Bedankt Jeroen. Volgens mij is de grote aanpak begonnen; geen Kinder Winter Wonderland naast de Python.... Ruimte voor wat opslag van materialen. Geruchten over aanpak Game Gallery, aanpassing rondom Piranha, werkzaamheden bij Gondoletta hoek, berichtje over aanvraag plaatsing borden,... ze willen iets aankondigen?

"The important thing is not the camera but the eye." - Alfred Eisenstaedt 1898-1995

Offline Tjomme
Er staan hier weer mannen actief te wijzen met bouwtekeningen in hun hand.

"De fantasie reist onbegrensd en niet aan tijd gebonden" Henny Knoet (1942 - 2013)

Offline Coen
Waarom zou men hier looppad aanleggen pal naast een looppad dat een aantal jaar geleden nieuw is aangelegd?

Le Meccanica Delle Emozioni

Wie zegt dat het hier om een looppad gaat?

Offline Carlo
Als ik zo de grootte bekijk van de afgraving gaat het inderdaad niet om een looppad, hier is meer aan de hand.

Efteling-counter 2014: 14 x (2011: 56x / 2012: 33x / 2013: 25x) Een bericht getypt en je onderbouwde mening geuit? Check dan je spelling en haal eerst de fouten er uit!

Offline Coen
Citaat van: Carlo link: /forum/8/23624/752457 op: 29-11-2013 12:50:30

Als ik zo de grootte bekijk van de afgraving gaat het inderdaad niet om een looppad, hier is meer aan de hand.

Vreemd.. Want jij bent één van de personen die het over een pad had op de vorige pagina. En zo zijn er nog wat berichten terug te lezen. Je had het over een pad en een mogelijk bruggetje. Nou noemde jij het woord pad, maar dat is feitelijk het zelfde als een looppad. En daarom vroeg ik me ook af waarom er mensen waren die dit dachten, gezien de werkzaamheden gebeurt er heel iets anders.

Le Meccanica Delle Emozioni

Citaat van: Coen link: /forum/8/23624/752459 op: 29-11-2013 12:56:07

Vreemd.. Want jij bent één van de personen die het over een pad had op de vorige pagina. En zo zijn er nog wat berichten terug te lezen. Je had het over een pad en een mogelijk bruggetje. Nou noemde jij het woord pad, maar dat is feitelijk het zelfde als een looppad.

Dit was omdat er ooit eens plannen waren om een pad over de eilanden te maken van de gondoletta vijver.

7x Efteling bezocht in 2018.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Carlo
Citaat van: Coen link: /forum/8/23624/752459 op: 29-11-2013 12:56:07

Vreemd.. Want jij bent één van de personen die het over een pad had op de vorige pagina. En zo zijn er nog wat berichten terug te lezen.

Dat klopt, maar aan de hand van de foto's van afgelopen week kon je zien dat er een soort pad werd gecreëerd tussen de bomen door, dit hebben we ook met eigen ogen gezien afgelopen maandag. Maar op de laatste foto is nu te zien dat er een veel groter gebied is vrijgemaakt, iets wat afgelopen week nog niet gebeurd was.

Aangezien mij dit verbaast kom ik terug op mijn opmerking dat er alleen een simpel paadje zou komen, ik weet natuurlijk ook niet wat ze van plan zijn, net zo min als de rest hier op het forum. Dus niet boos zijn op mij, he. 

Ik denk dat het plan dat aangegeven is in het landschapsplan (opgesteld ten tijden van Joris en de Draak) gepost door jeroen_twee wel eens uitgevoerd kan gaan worden. In ieder geval met betrekking tot de verbinding tussen de twee vijvers, zoals te zien op dat plaatje. Het zou natuurlijk geweldig zijn als ze nu ook de kans nemen dat theater ernaast te bouwen... In vorige oudere plannen (zie plaatje hieronder) was dit theater er niet ingetekend maar meer een rotspartij aan de kant van de Gondoletta en dus lijkt het theater een relatief nieuw plan te zijn welke past bij de nieuwe mentaliteit van oudere plannen onder het stof vandaan halen (m.a.w. vernieuwingen Sprookjesbos, Droomvlucht, Piraña etc.).

Het zou niet gek zijn als je voortaan een stukje kunt afsnijden met een brug over het water, in plaats van helemaal door te moeten lopen, om het water heen.

Count the days or set them ablaze...

Pagina: 1 van 11 (206 items)
<< 1·2·3·4·5·6·9·10·11 >>