Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (17 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 58 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·53·54·55·56·57·58 >>

Als je de link van Meuser naar "kleinboodschap.com" volgt en daar op "Masterplan Wereld van de Efteling 2030" clickt, kun je (tussen een heleboel niet zo interessante informatie) lezen dat het park eerst in oostelijke richting uitbreidt (met wat hier bekend is onder de naam "Strookrijk") en daarna in westelijke richting. Over "zuid" wordt helemaal niet gesproken als het om uitbreiding gaat.

De Markies

Citaat van: De Markies van Karabas link: /forum/8/23153/814425 op: 15-03-2018 01:20:57

Als je de link van Meuser naar "kleinboodschap.com" volgt en daar op "Masterplan Wereld van de Efteling 2030" clickt, kun je (tussen een heleboel niet zo interessante informatie) lezen dat het park eerst in oostelijke richting uitbreidt (met wat hier bekend is onder de naam "Strookrijk") en daarna in westelijke richting. Over "zuid" wordt helemaal niet gesproken als het om uitbreiding gaat.

Laat me me iets beter verwoorden. Inderdaad klopt het dat er voor de periode tot 2030 alleen in oostelijke richting uitgebreid gaat worden. Ik had beter kunnen zeggen dat na deze periode (in de verre toekomst) uiteindelijk naar mijn gevoel de Efteling ingesloten is.

Maar ik had het niet zo duidelijk eerst gezegd, mijn excuses.

Bijna 5.2 miljoen bezoekers in 2017!! Laten we zeggen, 6 miljoen bezoekers in 2020 dan? Haha

Ja dat zou tenminste een échte uitdaging worden, i.p.v. 5 miljoen in 2020. Het is geen verassing dat dit eerder gehaald is.

Offline Meuser
1 april of echt waar?

http://www.parkplanet.nl/archief/115-nieuws/2514-sprookjesbos-efteling-ingang-route

Kan mij niet voorstellen dat dit een grap kan zijn! Dit klinkt echt veel belovend en is iets wat het sprookjesbos echt kan gebruiken!!

Het klinkt als een goed plan alleen ben ik niet echt een fan van dat het Sprookjesbos bij Fantasierijk komt. 'Mare' betekent in het Oud-Hollands 'vertelling' dus ik zal het een beetje raar vinden als opeens de 'vertellingen' (sprookjes) uit Marerijk verdwijnen. Ook past het Sprookjesbos veel meer bij Marerijk omdat het Sprookjesbos voornamelijk in de stijl van Anton Pieck en Ton van de Ven is, net zoals de rest van Marerijk. Fantasierijk daarentegen is meer in de stijl van Sander de Bruijn. Ook weet ik niet wat ik mijzelf moet voorstellen bij een ingang die past bij 'de status van het Sprookjesbos'. Ook dat stukje door de Marskramer spreekt me niet heel erg aan.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Gewoon een grap jongens, moving on...

Op zich zitten er best een paar goeie ideeën bij. Eén ingang in plaats van twee zou een verbetering zijn. En als de ingang aan de Pardoespromenade komt te liggen, wordt ie veel meer mensen zichtbaar. Daarnaast krijgt het horecapunt "Kogeloog" dan weer een functie. Als je dan vanuit De Zes Dienaren nog maar één kant op kunt (sluipweggetjes niet meegeteld) is ook dat een verbetering. Van "Marerijk"" naar "Fantasierijk"? Waarom? Aan die kant van de Pardoespromenade ligt toch het Marerijk? Wat ik dan weer niet zo handig vindt, is dat jan en alleman dwars door De Marskramer moet. Is er aan de achterkant van De Marskramer niet genoeg plek om iedereen daar langs te leiden? En dan De Marskramer aan de achterkant open maken, zodat je toch naar binnen kunt.

De Markies

Offline Meuser
https://twitter.com/Eftelwesley/status/972460351039197185?s=01

Het verklaart wel deze nieuwe ingang.

Offline lieven
Nieuwe ingang of niet, kan me echt niet voorstellen dat het Sprookjesbos 'verhuist' van Marerijk naar Fantasierijk, mede om wat Roderick reeds schreef maar ook omdat het wellicht het best gedefinieerde rijk is binnen het park en toch nog steeds het echte hart van de Efteling (zij het niet in locatie maar zeker in historie, symboliek en betekenis).

Zou gaaf zijn als ze de Bobbaan ergens de komende jaren net zoals de python helemaal platgooien en opnieuw opbouwen, zodat ie echt lekker soepel gaat. Kunnen ze meteen een oplossing bedenken zodat de Bobbaan ook geopend kan blijven in de regen (welkom in Nederland), wellicht een soort dakconstructie voor in de winter? Kunnen gelijk de pandadroom hierin meenemen zodat ze extra ruimte hebben! En dan een mooie alpine theme geven met hier en daar wat rotsen en een mooi gethematiseerd stationsgebouw zodat de Efteling er weer een pareltje bij heeft. De nieuwe attractie komt pas in 2020, maar dat betekent niet dat ze stil hoeven te blijven zitten

Versie: 1 Aangepast: 5 april 2018 12:58 door: Alikouali reden: Geen reden aangegeven
 Offline Weirdo
Mag toch hopen dat dit een sprookje is...

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/23153/814567 op: 05-04-2018 17:36:37

Hoezo? Heb je gezien hoe de bob er nu bij ligt? Is wel toe aan grondig onderhoud, en dan meteen wat extra theming toevoegen kan geen kwaad toch?

Offline Weirdo
Citaat van: Alikouali link: /forum/8/23153/814570 op: 05-04-2018 22:01:12

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/23153/814567 op: 05-04-2018 17:36:37

Hoezo? Heb je gezien hoe de bob er nu bij ligt? Is wel toe aan grondig onderhoud, en dan meteen wat extra theming toevoegen kan geen kwaad toch?

Excuseer. Ik bedoelde de ingang van het sprookjesbos.
Als ze de ingang bij Pinokkio gewoon sluiten, loopt iedereen ook heel het bos door.

[url=https://www.looopings.nl/weblog/9744/Nieuwe-lanceerachtbaan-Efteling-wordt-familieattractie-ni..." target="_blank">https://www.looopings.nl/weblog/9744/Nieuwe-lanceerachtbaan-Efteling-wordt-familieattractie-niet-ove...[/url]

Nieuwe achtbaan word familieattractie

Versie: 1 Aangepast: 6 april 2018 22:27 door: Team123 reden: Link maken
Pagina: 58 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·53·54·55·56·57·58 >>