Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (17 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 57 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·52·53·54·55·56·57·58 >>

Toch werkt het in de praktijk niet zo. In een Chiapas kunnen de bootjes relatief dicht achter elkaar varen maar ik heb persoonlijk nooit meegemaakt dat ik moest wachten om meer afstand te creëren.

Citaat van: lieven link: /forum/8/23153/814341 op: 03-03-2018 00:23:56

Een shoot the chute is natuurlijk in de basis hetzelfde, zij het met grotere boten en over het algemeen gaan ze alleen maar vooruit ipv ook achteruit wat flumes vaak doen. Dat laatste lijkt me niet heel ingewikkeld te ontwikkelen voor een shoot the chute (bestaat wellicht ook al wel?)

Maar natuurlijk bestaat dat. Zie Bermuda Triangle in Movie Park Germany waar je op een lopende band achteruit "vaart".

Offline SphinX
Looopings says Intamin AG for 2020: https://www.looopings.nl/weblog/9572/Dit-wordt-de-fabrikant-van-de-nieuwe-achtbaan-in-de-Efteling.ht...

Webmaster of Rue Efteling and NewsRiders

Zullen we in 2022 dan een B&M hyper doen?

Offline Weirdo
Citaat van: wolfbek link: /forum/8/23153/814345 op: 04-03-2018 18:16:05

Zullen we in 2022 dan een B&M hyper doen?

Nope.

Gewaagde keuze van de Efteling. Zeker als ze voor een multi-launche willen gaan. Ik denk dat de vergelijking met Taron dan snel zal worden gemaakt. En om die baan te overtreffen zal de Efteling alles uit de kast moeten halen. Geweldige baan met schitterende aankleding.

Ik ben bang dat ze dan eerder voor een baan gaan zoals Juvelen of firechaser express. Ook vanwege de geruchten van een circus thema wat ik toch meer een kinderthema vind. Ik zou dat wel erg jammer vinden als ze weer een baan neerzetten die niet echt een thrill is maar ook weer net te heftig voor de kleinste bezoekers, de twee achtbanen die ze in mijn ogen nog missen. Waarschijnlijk zetten ze ook niet snel twee launchcoasters neer dus een baan als taron zal dan helaas ook niet meer komen.

Nog even over een logflume, de hangende tuinen van babylon lijkt mij een heel mooi thema daarvoor. Die zouden gebouwd zijn door koning Nebuchadnezzar II voor zijn vrouw die heimwee had. Dit thema past het beste bij anderrijk denk ik dus wellicht iets als ze gaan uitbreiden achter het theater/fata morgana.

Gr Mister V-W

Offline lieven
Vind de hangende tuinen wel een heel gaaf en mooi thema, vraag me alleen wel af hoe mooi je dat kan houden in de winter...

@MisterVW: aha, dat is precies de stijl die ik ook in gedachten had voor een logflume! Mysterieus, magisch, soms spannend maar bovenal prachtig om te zien. Alleen nog meer watervallen.

Maar waarom zou deze niet passen bij Reizenrijk? Door juist precies tegenover Anderrijk met de Piraña te zitten, heb je een goede spreiding van waterattracties over het park in de zomer. Daarbij ligt Babylon volgens mij in het huidige Irak en welke attractie ligt daar heel dichtbij? Vogelrok! (En Fata Morgana ja, maar Piraña is Midden/zuid Amerika.)

Persoonlijk heb ik op dit moment ook niet veel met een Circus thema. Als je voor een soort rariteitenkabinet gaat, kan je dit beter bij het Anton Pieckplein doen en een echt soort circus kan daar ook beter, anders naast Carnaval Festival. Maar goed, ik zou zeggen: Efteling, verras me maar!

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

https://www.looopings.nl/weblog/9652/Nieuwe-achtbaan-Efteling-krijgt-een-lancering.html

looopings meld dat er een lauch coaster gaat komen!! Let the hype begin!

Dus toch! Ik wist het, goed nieuws! Ik verwacht toch een launch die redelijk laag bij de grond blijft zoals Taron bijvoorbeeld.

Efteling, oh, Efteling

Super nieuws! Het enige waar ik bang voor ben is dat het een Boomerang wordt, ik heb persoonlijk n hekel aan dit type
Ik hoop op een Taron-achtige baan, maar aangezien het niet te schreeuwerig wordt betwijfel ik dit. Maar ik heb vertrouwen in de Efteling en laat me graag verrassen

Hoogmoed komt voor den val...

Een launche coaster die niet schreeuwerig wordt... Ik heb het gevoel dat het weer zo'n net niet achtbaan als de Baron, Vogel Rok en Vliegende Hollander wordt. Niet dat dit geen leuke attracties zijn, maar had gehoopt dat de Efteling met een achtbaan zou komen waarbij zelfs de grootste achtbaanliefhebbers nog kriebels in de buik krijgen als ze alleen al in de rij staan .

Nog even over dat schreeuwerig; heel veel mensen begrijpen dit verkeerd. Fons bedoeld dat het 'niet schreeuwerig' wordt dus dat het gebouw opgaat in de natuur en er niet zo uitsteekt met felle kleuren enzo (daarom ook tussen aanhalingstekens). Heel veel mensen denken dat er letterlijk niet schreeuwerig wordt bedoeld maar waarom zouden ze anders een achtbaan kiezen. Ik denk daardoor ook dat ze niet een circus-thema kiezen omdat ik me geen thema kan voorstellen dat nog 'schreeuweriger' is dan dat.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Offline Meuser
In het ontwerp bestemmingsplan Wereld van de Efteling 2030 op ruimtelijkeplannen.nl is nu te zien dat de verlegde Horst langs de n261 en de Europalaan om het Efteling hotel heen gaan lopen. Het lijkt erop dat het hotel hiermee in het park komt te staan. Leuk.

Ja leuk! Beetje hetzelfde effect als in Phantasialand, waar Black Mamba half om hotel Matamba ligt...

Offline Meuser
Onderstaand een plaatje dat de toekomstige uitbreidingen van de Efteling weergeeft zoals vastgelegd in het ontwerp bestemmingsplan.Dingen die mij opvallen zijn:
- de Horst gaat om het hotel heen
- het park loopt door tot aan het hotel. Het woonhuis naast het hotel komt te vervallen
- meer ruimte voor verblijfsrecreatie
- uitbreiding van de golfbanen?

Meer informatie op: https://kleineboodschap.com/afleveringen/2018/3/11/bestemmingsplan-wereld-van-de-efteling-2030-deel-...

Wat valt jullie op?

Offline Robin
Er was eerst toch sprake van dat het park dubbel zo groot zou kunnen worden?
Als ik zo kijk is dat nog niet bijna. Of kijk ik verkeerd?

Nog steeds vind ik de locatie van 't Loonsche Land erg onhandig. Het probleem wat ik nu zie groeien is dat door de verblijfsrecreatie aan het zuiden van het park de ruimte voor uitbreiding erg beperkt wordt. In het oosten kan na de volgende uitbreiding niet zomaar meer grond verkregen worden door de N261 en in het noorden is de Europalaan en het dorp. Alleen in het westen is nog potentie om uit te breiden en omdat Bosrijk schuin van het park ligt kan er boven en rechts ten opzichte van Bosrijk goed uitbreiden.

Ik zie net als Robin inderdaad nog nier dat het park twee keer zo groot zou kunnen worden, tenzij ik helemaal niet goed kijk.

Citaat van: Robin link: /forum/8/23153/814420 op: 14-03-2018 19:41:02

Er was eerst toch sprake van dat het park dubbel zo groot zou kunnen worden?
Als ik zo kijk is dat nog niet bijna. Of kijk ik verkeerd?

Dit kan als de huidge parkeerplaats ook bij het park getrokken word, met het Duitsbosje,maar ik weet niet of dat kan en vooral mag. Dat is bijna een verdubbeling.

Versie: 1 Aangepast: 14 maart 2018 23:22 door: Arathonk reden: Geen reden aangegeven
Efteling, oh, Efteling

Het Duitsbosje ligt "achter" het theater. Aangezien je met vrachtwagens bij het theater moet kunnen komen om rekwisieten voor voorstellingen van en naar het Theater the verloren, is het geen optie om het Duitsbosje bij de Efteling te trekken.

De Markies

Pagina: 57 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·52·53·54·55·56·57·58 >>