Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (17 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 56 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·51·52·53·54·55·56·57·58 >>

Citaat van: Eftelares link: /forum/8/23153/814188 op: 07-02-2018 17:32:05

Citaat van: Meuser link: /forum/8/23153/814108 op: 21-01-2018 21:48:16

De Horst blijft tussen het park en het Hotel liggen. Gaat deze dan plaatselijk ondergronds zodat deze dan geen barrière meer vormt tussen het park en het hotel? Het hotel komt dan in het park te staan wat mijn inziens de Efteling beleving vergroot bij een verblijf in het hotel.

Het hotel midden in het park, dat zou ik geweldig vinden en ik denk een heleboel mensen met kinderen! Goed idee

Dat is een goed idee! Over de jaren heen zal er ooit een uitrijk moeten komen. Als de Efteling hier een theater in plaats ben je van het huidige theater af binnen de parkgrenzen. Dan dient het huidige theater als perfecte locatie voor het hotel, zelfs in het theater gebouw. Valt heel wat uit te halen ook.

Citaat van: Alikouali link: /forum/8/23153/814169 op: 05-02-2018 00:19:58

Het is al een keer eerder genoemd hier, maar het zou best gaaf zijn als de Efteling een samenwerking aan gaat met Cirque de Soleil! Heeft een grote internationale naam (marketing!) en ik denk dat Cirque du Soleil wel in staat is om een mooie show neer te zetten in bijvoorbeeld Anton Pieck-stijl. Sommige shows (vooral in Las Vegas) zijn echt prachtig en hebben al een echte sprookjes/Efteling achtige tint. Zal ook goed lopen door hotelgasten, want als het park om 18:00 gesloten is, in de zomer om 20:00, dan kunnen die ‘s avonds nog naar een voorstelling!

Tenzij het handel met voorkennis was.... Kun je even de lotnummers voorspellen van de komende trekking?

Toch een nieuwe achtbaan in het Reizenrijk.

https://www.looopings.nl/weblog/9622/Nieuwe-Efteling-attractie-voor-2020-wordt-achtbaan.html

Versie: 1 Aangepast: 1 maart 2018 13:52 door: Team123 reden: Geen reden aangegeven
Best vreemd om een achtbaan relatief dicht bij het Hotel te plaatsen. Vooral als het een wat heftiger exemplaar wordt. Maar goed, eerst maar wat meer informatie over het type en het thema.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Ik wacht nog netjes af, maar jammer vind ik het ergens wel. Hoopte op iets speciaals ala tower of terror ofzo. Maar wie weet waar ze mee uitpakken, lijkt me intamin te worden en die hebben niets wat weinig voorkomend is.

Ik ben benieuwt en enigszins blij. Toch al een beetje zien aankomen (Ja ik ben bewust dat dit niet 100% bevestigt is maar als Looopings het roept neem ik het met 90% zekerheid over) ik bedoel met een uitbreiding wil je toch een beetje aandacht trekken en een Achtbaan is toch wel iets wat zelfs buiten Nederland veel bekijks heeft (en dan hoef je niet eens heel groot te gaan Baron, wat een matig baantje is, trok ook veel bekijks). Nu ben ik niet blij omdat het een achtbaan lijkt te worden nee ik ben blij met de locatie. Iets waar ik me matig bij stoor bij de Efteling is dat alle achtbanen de laatste jaren in de zelfde hoek gepropt zijn bij de Python. Ik begrijp de naam Ruigrijk maar ik hoopte dat op het noorden van de strook de achtbaan kwam, verspreid de baantjes maar over 3 rijken (Ik zie graag geen baan in Marenrijk, en kunnen ze dat niet volhouden dan aub niets anders dan een kiddy coaster). Hoe dan ook ik ben benieuwt waar de Efteling mee komt tijd zal het vertellen.

De Efteling zelf heeft helemaal niets bevestigd. Maar, de concurrentie is moordend (kijk alleen al naar de vele aankondigingen van andere parken de afgelopen week) en het is niet meer dan logisch dat men opnieuw voor een achtbaan gaat. Nu hoop ik dat dit eindelijk eens een full-on thrillride wordt. Niet weer zo'n net niet / familie achtbaan, zoals we nu al zo vaak hebben gezien.

Aan de andere kant, een kleinschalige kinderachtbaan mist ook nog in het park. Daar zou ik ook tevreden mee zijn mits deze uitvoerig gedecoreerd wordt. Daarmee bedoel ik dus inclusief landscaping en / of interactie met de omgeving. De Baron wordt over het algemeen als een toffe toevoeging gezien maar buiten het station en de schachttoren om is daar eigenlijk niets voor de attractie ontworpen. En ik zou daar al helemaal niet spreken over een geslaagde ''heftige'' achtbaan (ik weet dat deze term enorm relatief is maar we zullen het er allemaal mee eens zijn dat de Baron enorm kort en voor een Dive Coaster laag is).

wéér een achtbaan.... Ik dacht de Efteling gaat weer iets speciaals bouwen of zo, iets unieks. Een achtbaan hoort in Ruigrijk niet in Reizenrijk

Auties love Efteling

De laatste twee keer dat de Efteling een uniek ritsysteem kocht, werd de opening met een jaar uitgesteld. Een achtbaan is onovertroffen in capaciteit en populariteit (toch wachtrijen op drukke dagen). Airtime is leuker dan animatronics.

Hoop: Intamin LSM
Realistisch: Mack spinning coaster

Volgens mij staat de oudste achtbaan van het park (de Bob niet meegerekend) al 20 jaar in Reizenrijk
Ik ben het juist met RCT3BROSS eens dat een spreiding van grote trill rides juist zorgt voor een betere spreiding van mensen. De grote drukte bij de achtbanen in Ruigrijk wordt o.a. veroorzaakt door veel jeugd die ruigrijk niet uitkomen en van de ene uitgang direct aansluiten bij de volgende ingang. Deze mensen zullen nu vaker onderweg zijn.

Als het nog een achtbaan wordt, is mijn hoop toch echt:

- B&M Flying launched (met 2 launch momenten)
- Lang, minimaal 1200 meter lang.
- Niet enorm hoog, beter voor andere attractie houden en enorm hoge achtbaan past niet echt in de Efteling.
- Wel veel airtime
- Minimaal 1 inline twist of heartline rol en 1 inverted loop (standaard bij hangende achtbaan of flying) en eventueel 1 Inclined dive loop.
- Veel door bos en over een stukje water vliegen.

Verder moet ik wel zeggen dat ik liever op dit stuk grond een logflume had willen zien. Deze zou precies aan de andere zijde van het park t.o.v. Piraña liggen en een goede verdeling van waterattracties mogelijk maken.

Over de leverancier:
- Intamin kan beter de Bobbaan goed renoveren en later een goede vervanger voor PandaDroom bouwen
- Ik heb niet zoveel met Gerstlauer, bouwt nou niet bepaald unieke attracties die andere bedrijven niet bouwen
- Vekoma wil ik als leverancier van unieke rides in de Efteling zien, zoals Pandora's box
- Mack is mij om het even, lijkt mij beter voor de Efteling geschikt als bouwer van infills, maar wie weet kunnen ze mij verassen.
- B&M is in achtbanen enorm goed en zou dus de beste achtbaan voor de Efteling nog kunnen bouwen (naar mijn mening)
- RMC, tja, we hebben al een GCI, maar misschien voor later...?

Wat ik nog op Strookrijk zou willen zien vanaf Vogelrok tot de Python:
- Logflume
- Station Reizenrijk (klein)
- Infill
- Flying launched achtbaan (lang)
- 2 infills
- Eventueel Tilt coaster (gemiddelde lengte), anders zie *
- Walk through gebied
- Show met special effects
- Tweede perron voor station de Oost
- Achter station de Oost: motion darkride (Pandora's box) met eventueel (*) gedeelte indoor achtbaan achterlangs
- Droptoren zoals Tower of Terror Orlando

Nabij oude dienstencentrum vanaf Anton Pieckplein naar Achterzijde Carnaval-Festival):
- Lummels plan
- Mini-reuzenrad
- Junior coaster
- Simulator (Forbidden Caves-achtig)
- Achter Vogelrok blijft ruimte voor dienst en bewaking

Dwarrelplein/Uitrijk vanaf huidige entree met de klok rond tot theater/entree:
- Huidige entree kwartslag draaien na 2030
- Winkeltjes met achterliggende bowlingbaan (verscholen)
- Lockers, hondenkennel en klein restaurant met kleine draaimolen
- Station Fantasierijk/Anderrijk
- Entree Pardoes promenade
- Uitkijk Aquanura (zoals nu het geval)
- Theater zoals nu het geval
- Bioscoop met ingang voor gasten van Bosrijk en Loonsche land
- Fietsenstalling
- Entree

Naast Symbolica waar nu stalling is:
- Indoor gravitron/topspin met thema Pantagor en Rattar.
- Tevens Symbolicaanse poort toevoegen voor beeld van Pardoes, om gebied mooi te ontsluiten van Promenade

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Strookrijk 2020!

Een log flume is een kleine=slechte shoot the chute.

Versie: 2 Aangepast: 2 maart 2018 12:43 door: wolfbek reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 2 maart 2018 12:43 door: wolfbek reden: Geen reden aangegeven
Log flume een slechte versie van Shoot the Chute? Daar ben ik het niet mee eens. Ze zijn beter te thematiseren, wendbaarder en onvoorspelbaarder.

Overigens denk ik dat de kans op een ''grote'' achtbaan steeds kleiner wordt. Wat zijn mijn redenen? Simpel, lees nieuwsberichten zoals deze (https://www.bndestem.nl/oosterhout/efteling-opent-in-2020-een-groter-reizenrijk-met-nieuwe-attractie...) van een paar maandjes geleden maar eens terug.

- ''Het wordt geen kleintje, maar zeker geen zestig meter hoog...''. Achtbanen, ook kinderachtbanen, zijn vergeleken met bijvoorbeeld flatrides niet klein, de kans op zo'n kinderbaan is hiermee dus zeer groot. Deze zin klinkt ook wel een beetje defensief, zovan: we hebben niet echt iets spannends om aan te kondigen maar technisch gezien is het niet klein!

- ''en ook niet schreeuwerig.'' We zijn er ondertussen achter gekomen dat hiermee niet letterlijk een attractie waarin men schreeuwt wordt bedoelt (maar, zie ook mijn punt hieronder). Nee, het betreft hier een attractie die ''...niet uit de toon zal vallen in het landschap.''. We weten allemaal dat kleinere / lagere achtbanen veel makkelijker te thematiseren zijn dan grote stalen bouwwerken, neem opnieuw de Baron als voorbeeld.

- En ten slotte... De attractie komt nabij het Efteling Hotel en (schuin achter) Vogel Rok. Daar geldt, net zoals tijdens de bouw van VR, een limiet op de hoeveelheid lawaai dat er gemaakt mag worden. Een hoge achtbaan is daar dus niet op z'n plek. Ik verwacht dat we die hoge achtbaan gaan krijgen aan de Ruigrijk kant van Strookrijk, weg van Kaatsheuvel en het rustige Restaurant Panorama, De Kleuterhof en het Hotel (voor mensen die willen uitslapen ). Uitzicht op de loodsen van VR, CF en Panorama lijken me ook niet zo aantrekkelijk.

Ja, een nieuwe thrill ride met de halve capaciteit van een Fata Morgana is echt een waanzinnig stuk slechter. Zoek eens een pov op van Jurassic Park River Adventure voor een goed gethematiseerde shoot the chute.

Een hypercoaster (val van zestig meter) is inderdaad lastig op drie hectare land. Daarom hopelijk een Taron-achtige, lage, lange LSM coaster.

Als Fata's (een Tow Boat Ride, geen Shoot the Chute) capaciteit van 1800 man per uur genoeg is voor de Efteling, dan is een log flume dat ook (Chiapas in Phantasialand heeft een geschatte capaciteit van 1740 personen per uur). Die vind ik minstens zo mooi en biedt een stuk meer verrassingselementen. Een volledig overdekte à la Indiana River zou ik geweldig vinden in de Efteling.

Maar natuurlijk snap je wel dat bootjes van 16 personen dubbel zo veel mensen vervoeren als boomstammetjes van hooguit acht. En dat theoretische capaciteit met bezoekers bijna gehalveerd kan worden. Waar zei ik dat Fata Morgana een shoot the chute is? (het is geen merknaam) Dan pas ik dat even aan.

Als er twee maal zo veel bootjes vertrekken blijft de capaciteit toch gelijk?

Ik dacht dat je een vergelijking tussen Fata Morgana en mijn voorgestelde log flume maakte, excuses voor het misverstand. Vraag me nu wel af waar de naam Shoot the Chute vandaan komt.

Log flume zou wel leuk zijn alleen iets te kermis/amateuristisch achtig. Ook als het tot in de puntjes gethematiseerd is met allemaal voorshows, maar dat is het niet waard voor een boomstamritje

Auties love Efteling

Online lieven
Begrijp oprecht niet zo goed hoe je een log flume iets te kermisachtig/amateuristisch kan noemen... Sure, vele zijn dat maar zo zijn vele achtbanen en zelfs dark rides verspreid over diverse parken (en kermissen).

Maar als je kijkt naar bijvoorbeeld de reeds veelgenoemde Chiapas in Phantasialand; Splash Mountain in diverse Disney parken en Dudley Do-Right's Ripsaw Falls in Universal's Islands of Adventure dan zijn dit waanzinnig mooie log flumes met enorm veel verhaal en thematisering.

Als de Efteling een vergelijkbare aanpak zou hebben ben ik helemaal voor, zij het uiteraard met een verhaal en stijl die bij de Efteling past.
Een log flume hoeft natuurlijk ook niet met boomstammen, het vaartuig kan van alles zijn met een basale langwerpige vorm.

Een shoot the chute is natuurlijk in de basis hetzelfde, zij het met grotere boten en over het algemeen gaan ze alleen maar vooruit ipv ook achteruit wat flumes vaak doen. Dat laatste lijkt me niet heel ingewikkeld te ontwikkelen voor een shoot the chute (bestaat wellicht ook al wel?) als het al nodig is en qua thematisering en alles heb je dezelfde mogelijkheden, in weze is alleen de vaargeul iets breder.

Qua capaciteit lijkt het me overigens weinig uitmaken, in log flumes hebben de vaartuigen wel minder capaciteit maar gaan sneller weer weg en er zijn er veel meer in de baan tegelijk.

Ze kunnen wel twee bootjes tegelijk dispatchen, maar dat word alsnog wachten bij een lift/afdaling, zoals bij de Bob.

Pagina: 56 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·51·52·53·54·55·56·57·58 >>