Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (17 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 53 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·48·49·50·51·52·53·54·55·56·57·58 >>

De Efteling gaat strookrijk niet volzetten met attracties omdat ze maar 11% van hun gehele grond mogen bebouwen om zichzelf een natuurpark te noemen. Daarom verwacht ik ook niet dat strookrijk vol komt te staan maar een beetje zoals de Efteling nu is; wat attracties met veel groen. Ook kan de Efteling niet in één keer strookrijk volzetten omdat ze simpelweg het geld niet hebben na een 35 miljoen kostende investering. Dat is ook de reden dat de prijzen iets omhoog gaan; om geld op te sparen voor strookrijk en om Symbolica terug te verdienen. Verder moeten ze ook heel veel rekening houden met de infrastructuur rond Kaatsheuvel en Waalwijk waarbij ze ook aan moeten meebetalen. Ook werkt het dan niet als er allemaal bouwverkeer is om al die attracties uit de grond te stampen. Verder ben ik ook niet voor iets 'indoors' (Pandadroom trauma's). Ook is het volgens mij best wel lastig om een 'icoon in het landschap' te bedenken in een sprookjes/legendes/mythen/sagen thema omdat ze al best veel verschillende dingen hebben en het ook niet teveel moet lijken op andere dingen in andere themaparken. Ook vind ik een Eftelingse Berg niet echt een icoon in het landschap omdat het gewoon een berg is. Ik zie dan meer een Huis van de Vijf Zintuigen of een Disney kasteel voor me.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Waarom zegt iedereen dat de Efteling het geld niet heeft? Baron 1898 is gebouwd uit cashflow, ze hebben beschikbaar budget tot 144 miljoen, dus ik voorzie geen enkel financieel probleem.
Zoals Phoxy en Nachtegaal al aangeven is het marketingtechnisch wel veel intresanter om 1 attractie per keer te openen. Dit past ook beter bij de bedrijfsvisie die de Efteling al 65 jaar voert.

Offline guidot
inderdaad, een paar jaar geleden was de omzet per jaar 190 miljoen met een winst van 21 miljoen

Offline Phoxy
Ik zeg niet dat de Efteling het geld niet heeft, maar vorig jaar is 65 milj (!) geïnvesteerd, een compleet nieuw gedeelte bouwen met diversen nieuwe attracties in 1 keer is niet logisch... Alleen al de omgeving volgens de normen van de Efteling opleveren kost tientallen miljoenen! En stel dat ze de 8 hectare in 1 keer opleveren, hoe gaan ze dat oplossen met het verkeer? Daar is nog steeds geen passende oplossing voor en die komt er voorlopig ook niet...
Zoals Eftelaar zegt is het interessanter en volgens de bedrijfsvisie van de Efteling het nieuwe "strookrijk" beetje bij beetje uit te breiden. Eerder hebben ze al uitgesproken dat ze om de 2 jaar een grote attractie toe willen voegen en om de 2 jaar een sprookje of infill. Waarom zullen ze die visie ineens veranderen? Van 5 milj bezoekers in 2020 naar 7 milj bezoekers in 2030 doe je niet met grote sprongen...

Offline Phoxy
Even vraagje tussendoor, ik weet dat ze in het park maar 11% mogen bebouwen, maar geldt dat ook voor strookrijk?

Citaat van: Phoxy link: /forum/8/23153/814012 op: 08-01-2018 16:27:10

Ik zeg niet dat de Efteling het geld niet heeft, maar vorig jaar is 65 milj (!) geïnvesteerd, een compleet nieuw gedeelte bouwen met diversen nieuwe attracties in 1 keer is niet logisch... Alleen al de omgeving volgens de normen van de Efteling opleveren kost tientallen miljoenen! En stel dat ze de 8 hectare in 1 keer opleveren, hoe gaan ze dat oplossen met het verkeer? Daar is nog steeds geen passende oplossing voor en die komt er voorlopig ook niet...
Zoals Eftelaar zegt is het interessanter en volgens de bedrijfsvisie van de Efteling het nieuwe "strookrijk" beetje bij beetje uit te breiden. Eerder hebben ze al uitgesproken dat ze om de 2 jaar een grote attractie toe willen voegen en om de 2 jaar een sprookje of infill. Waarom zullen ze die visie ineens veranderen? Van 5 milj bezoekers in 2020 naar 7 milj bezoekers in 2030 doe je niet met grote sprongen...

Niemand zegt dat ze het in 1keer opleveren vol attracties. Als je daarover discussieert kan je ook meteen stoppen want dat is de discussie niet waard. Lijkt me logisch. Maar, de Efteling zal echt wat aan de capaciteit moeten doen om 7miljoen(!!!) te verwerken over een goeie 10 jaar. Dat is echt wat, zomaar 2miljoen bezoekers erbij. En geen plannen voor verkeer? Die zijn er al lang. De horst wordt volgend jaar omgelegd, de aanrijroute voor de parkeerplaats zit al op verschillende manieren in het masterplan en ze zijn intern al bezig om de infrastructuur te verbeteren in het park(denk aan de aanpassing van de laan voor het witte paard). Geloof me maar als na 2020 een andere visie wordt gehanteerd die eerder naar die van Bart de Boer gaat dan van Anton Pieck(de manier van investeren dan).

Citaat van: Phoxy link: /forum/8/23153/814013 op: 08-01-2018 16:30:18

Even vraagje tussendoor, ik weet dat ze in het park maar 11% mogen bebouwen, maar geldt dat ook voor strookrijk?

Als ze zichzelf een natuurpark willen blijven noemen wel.

Offline Phoxy
De discussie gaat erover of dat ze uitbreiden met 1 attractie in 2020 of meerdere attracties...
En daarbij zeg ik helemaal niet dat die plannen er niet zijn voor het verkeer, maar wil alleen zeggen dat deze niet binnen nu en 2 jaar gerealiseerd worden. Dat de Horst wordt omgelegd heeft daar niets mee te maken. Het gaat om de ontsluiting die moet komen en daar is nog helemaal geen beslissing over genomen!
Wat ik in mijn verhaal vertel is dat ze niet klakkeloos kunnen uitbreiden, zonder een oplossing te vinden voor de toestroom van extra gasten...

Versie: 1 Aangepast: 8 januari 2018 19:23 door: Phoxy reden: Geen reden aangegeven
Citaat van: Phoxy link: /forum/8/23153/814017 op: 08-01-2018 18:59:54

De discussie gaat erover of dat ze uitbreiden met 1 attractie in 2020 of meerdere attracties...
En daarbij zeg ik helemaal niet dat die plannen er niet zijn voor het verkeer, maar wil alleen zeggen dat deze niet binnen nu en 2 jaar gerealiseerd worden. Dat de Horst wordt omgelegd heeft daar niets mee te maken. Het gaat om de ontsluiting die moet komen en daar is nog helemaal geen beslissing over genomen!
Wat ik in mijn verhaal vertel is dat ze niet klakkeloos kunnen uitbreiden, zonder een oplossing te vinden voor de toestroom van extra gasten...

Oke zo bedoel je! Maar ook hier liggen al wel degelijk plannen voor klaar! Het is slechts kiezen voor welke oplossing ze kiezen om de verkeersstroom te regelen. Het is natuurlijk pas aan de orde voor na 2020. De provincie en gemeente heeft de Efteling in ieder geval al mee voor elk plan. Slim ook dat ze nu meewerken aan zowel toerisme en natuurbehouds projecten om zo veel mogelijk stakeholders al de goede kant op te krijgen voor de plannen.

Offline Phoxy
Ja klopt, plannen liggen er wel, maar zijn nog niet defintief, als het goed is moet daar nog onderzoek naar worden gedaan. Misschien dat daar in februari of maart meer duidelijkheid over komt. Een zuidelijke ontsluiting via de Eftelingsestraat na 2025 bijvoorbeeld... Maar volgens Natuurmonumenten weer geen optie.

Een nieuwe ontsluiting maken aan de N261 (nabij het tankstation), die uitkomt ter hoogte van de Eftelingsestraat, en die alleen voor de Efteling en het Efteling resort is, is denk ik de enige echte goede oplossing om de verkeersstromen goed te krijgen voor de lange termijn. De Europalaan kan deze hoeveelheid auto's gewoonweg niet meer normaal verwerken, zonder dat het dorp daar grote hinder van ondervindt. Dat is al een aantal jaren aan de orde en dat wordt alleen maar erger als er niet z.s.m. een beslissing hierin wordt genomen. Alleen de bus, de kiss-and-ride, personeel en leveranciers zal nog via de Europalaan kunnen gaan. De Efteling zal met Natuurmonumenten tot een schikking moeten komen waarbij er (desnoods) buiten de wereld van de Efteling natuur gecreëerd wordt.

Offline Phoxy
Onderzoek heeft uitgewezen dat er een nieuwe aansluiting dient te komen. Een nieuwe aansluiting ter hoogte van de Eftelingsestraat is niet haalbaar (te korte afstand tot het bestaande knooppunt Europalaan).
De nieuwe aansluiting dient (zoals je al zei) meer naar het zuiden, ter hoogte van het bestaande brandstofverkooppunt te liggen.
Dus 2 opties:
- Eftelingsestraat tracé
- Zuidelijke tracé
Zuidelijke tracé is de beste optie, weg loopt dan onder Loonsche Land en Bosrijk door naar parkeerplaatsen op afstand, maar deze weg heeft de meeste weerstand mbt natuur.
Beiden aansluitingen (Europalaan en nieuwe) zullen gebruikt worden door bezoekers.
Met aanpassingen wisselstroken en huidige aansluiting N261 kan de Efteling een verkeersstroom van 5,05 mil bezoekers aan.

Vijf miljoen bezoekers is ook maar voor een bepaalde periode.
Want ze willen doorgroeien naar 7 miljoen bezoekers.
Dus ze zullen toch naar een nog langere termijn oplossing moeten kijken.
Anders kun je over x jaar wederom beginnen met een oplossing te zoeken om dingen te gaan aanpassen.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Offline Phoxy
Dit staat beschreven in het masterplan 2030... Met de nieuwe aanpassingen is het probleem opgelost!

Versie: 1 Aangepast: 13 januari 2018 15:33 door: Phoxy reden: Geen reden aangegeven
Wisselstroken is een leuke korte termijn oplossing maar zeker niet voor de lange duur.

Sorry, verkeerde onderwerp. Moderator, dit bericht mag weg.

Versie: 1 Aangepast: 19 januari 2018 02:01 door: De Markies van Karabas reden: Geen reden aangegeven
De Markies

https://www.looopings.nl/weblog/9381/Directeur-Efteling-verklapt-locatie-van-nieuwe-attractie.html

- Bij Reizenrijk getrokken.
- Nabij Vogelrok op Strookrijk.
- Geen achtbaan nog, pas later het geval.
- Geen kleine attractie, maar ook niet 60 meter hoog (duh...).
- Niet schreeuwerig.

Hoogstwaarschijnlijk een droptoren of log flume. Ikzelf hoop op die plek de log flume (qua schreeuwerig ook meeste kans). Maar ben benieuwd naar jullie mening.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Efteling wil het park uitbreiden en in 2020 nieuwe attractie openen

De Efteling heeft al enige tijd plannen om uit te breiden. Deze uitbreiding staat beschreven in het ontwerp bestemmingsplan ‘Wereld van de Efteling 2030’. Hierin staat onder andere dat de Efteling uiteindelijk met 8 ha wil uitbreiden aan de oostelijke kant van het park. Dit hele plan moet deze zomer worden vastgesteld, maar de Efteling wil één onderdeel uit het plan versnellen. Zodat zij nu al aan de slag kan in een allereerste deel (ongeveer 3 ha) van het nieuwe gebied en haar gasten in 2020 kan trakteren op een nieuwe attractie.

Ontwerp bestemmingsplan
De totale uitbreiding die de Efteling voor ogen heeft wordt beschreven in het bestemmingsplan Wereld van de Efteling 2030. Om dit plan te kunnen realiseren is de laatste jaren nauw samengewerkt met de gemeente Loon op Zand, de provincie Noord-Brabant, omwonenden en andere betrokkenen. Rond de zomer volgt uit deze samenwerking het definitieve bestemmingsplan dat naast andere ontwikkelingen, de gewenste uitbreiding mogelijk maakt. De gemeenteraad moet dit bestemmingsplan vaststellen.

De Efteling heeft nu de gemeente om toestemming gevraagd een omgevingsvergunningprocedure op te starten. Deze toestemming (afwijken van de ruimtelijke regels en afgifte ‘verklaring van geen bedenkingen’) is nodig om voor een klein deel van het gebied af te mogen wijken van het huidige bestemmingsplan, vooruitlopend op het nieuwe bestemmingsplan. Hiervoor is vandaag officieel een verzoek ingediend en daarmee wordt de wens van de Efteling openbaar.

3ha nieuw terrein
Fons Jurgens (Voorzitter Raad van Bestuur Efteling): “Wat we de gemeente vragen is extra bouwtijd. Het is voor het eerst sinds lange tijd dat de Efteling haar hekken zal gaan verplaatsen. Dat is voor ons een historisch moment en een uitdaging. Dat kost meer tijd aan voorbereiding en meer tijd voor de bouw van een attractie. We willen onze gasten idealiter in 2020 een nieuwe attractie op het allereerste deel van het nieuwe terrein presenteren. De extra bouwtijd die we nu aanvragen, zullen we hard nodig hebben.”

Nieuwe attractie
Om welk type attractie het gaat en hoe de nieuwe attractie eruit komt te zien, maakt de Efteling later bekend.

Bron: Efteling

Kunnen we er vanuit gaan dat Hotel gasten dadelijk een mooiere entree krijgen?
Die kunnen ze dan namelijk makkelijk langs de speelplaats neerleggen in plaats zoals nu.
Niet dat deze nu super verkeerd is maar zo tussen terras en speeltuintje door kan toch beter.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Ik haal nergens uit de tekst dat de eerste attractie geen achtbaan kan worden.
Het enige wat ik uit de tekst haal is dat de nieuwe attractie niet "schreeuwerig" wordt. Ik vind dit een erg ruim begrip. Als ze het echt letterlijk bedoelen, dan zal een achtbaan inderdaad afvallen, maar dan valt een droptower volgens mij ook af. En ik verwacht dat een goede Log Flume ook meer geschreeuw oplevert dan een kinderachtbaan (past goed bij de overige kinderattracties in reizenrijk).

Op moment dat ze met schreeuwerig bijvoorbeeld op het uiterlijk doelen, dan is een goed gethematiseerde achtbaan volgens mij nog steeds gewoon een optie.

Ben heel benieuwd wanneer de Efteling dit bekend gaat maken.

Pagina: 53 van 58 (1156 items)
<< 1·2·3·48·49·50·51·52·53·54·55·56·57·58 >>