Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (14 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 52 van 52 (1027 items)
<< 1·2·3·47·48·49·50·51·52 >>

Citaat van: De Markies van Karabas link: /forum/8/23153/813746 op: 26-11-2017 01:10:53

Laat andere partijen maar hotels bouwen op hun eigen terrein. De Efteling kan z'n grond beter gebruiken voor andere dingen, zoals parkeerplaatsen en attracties.

Maar dat gebeurd nu toch ook?

Dat er nu een hotel gebouwd wordt heeft de Efteling alleen maar lusten van. Ze hoeven geen geld te steken in de bouw of exploitatie hiervan, maar mensen kunnen wel overnachten waardoor het aantrekkelijker is om de Efteling meerdaags te bezoeken. Het zal ook waarschijnlijk voordeliger zijn dan een Efteling hotel.

Als ik goed geteld heb zijn er met de Efteling accomodaties, en het nieuwe hotel straks 4000 bedden in totaal. Daar komt het NH hotel nog bij, wat op niet al te grote afstand van de Efteling ligt. Ik tel daar voor t gemak ook 500 bedden? Dus dan zouden er nog +- 500 bedden bij moeten komen, willen ze aan het streefgetal 5000 komen, wat ze vaker gecommuniceerd hebben.

Dat kan ook weer een partij op zich nemen, of desnoods de Efteling zelf binnen een aantal jaar.

Versie: 2 Aangepast: 26 november 2017 08:34 door: Eftelaar reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 26 november 2017 08:32 door: Eftelaar reden: Geen reden aangegeven
Citaat van: Eftelaar link: /forum/8/23153/813747 op: 26-11-2017 08:27:21

Citaat van: De Markies van Karabas link: /forum/8/23153/813746 op: 26-11-2017 01:10:53

Laat andere partijen maar hotels bouwen op hun eigen terrein. De Efteling kan z'n grond beter gebruiken voor andere dingen, zoals parkeerplaatsen en attracties.

Maar dat gebeurd nu toch ook?

Ik reageerde op Jeroen's opmerking.

De Markies

Concurrentie is goed! De Efteling biedt de overnachtingen zo goedkoop aan, dat ik met mijn gezin 24,50 goedkoper uit ben, als ik blijf slapen in een Boshuys, dan dat je normaal voor 4 dagen entree moet betalen voor 2 volwassenen en 2 kinderen! En dan is een Boshuys niet eens goedkoop...
Kwa attracties is een Polercoaster het origineelste en het meest ruimte besparend! En ook nog geweldig te thematiseren!
Als ik zie wat ze op dit moment in Orlando aan het bouwen zijn, dan kan er in een Polercoaster een Darkride en/of een parkeergarage komen, inclusief een droptower en meerdere achtbanen. Een Robot achtige achtbaan lijkt me ook grappig ;-) Maar dat is toekomst in het kwadraat.

Ik zie een poler coaster niet zo snel verschijnen in de efteling, vind dat meer iets voor six flags parken, zoiets hoort bijvoorbeeld in dubai thuis rondom een gebouw! Maar niet in de efteling. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis. Toch zie ik liever een waardige 2de b&m coaster uit te grond komen in de efteling.

En dan totaal iets anders!

Waarom kiest de efteling er niet voor om op de speelweide een multi fuctioneel evenementen hal te bouwen! In de style van de efteling, hier kan in de winter de ijsbaan dan gewoon geplaatst worden! En in de zomer eventueel andere activiteiten die dan van toepassing kunnen zijn? Hoe denken jullie hierover? Haalbaar of meteen de prullenbak in doen?

Sorry Jerwouters98, dat zal niet gebeuren hoor. Ze hebben al heel wat zalen en een nieuwe hal zou ik verwachten bij de eerste realisaties van uitrijk. Ze wilde de speelweide ook als openlucht locatie houden, dat is het hem.

onder het topic toekomst mag er wat verzonnen worden. misschien zou er aan gedacht kunnen worden om de speelweide een meter of 5 uit te graven. daar een 6 meter hoge hal in te plaatsen. en daar bovenop de de speelweide laten terug komen.
natuurlijk stevig genoeg om de "food trucks" in de zomer op de speelweide te plaatsen. en in de winter de schaatsbaan erin.
voor voldoende daglicht in de hal. is natuurlijk de meter boven de grond. maar er zou ook een fontein met glazen bodem midden op de speelweide geplaatst kunnen worden. dat het licht door de fontein in de hal komt.
al waren het de afgelopen keer ook geen "food trucks" maar tenten. laten we de "food trucks" maar in gedachte houden dat die daar zouden kunnen staan.
hiermee zou er voldoende ruimte ontstaan, waardoor de hal van het oude waterorgel weer voor het waterorgel gebruikt zou kunnen worden.
als eenvoudige hoekige doos zou dit bruikbaar kunnen zijn voor de tv opname's die het en der in het park gemaakt worden.
en als feest locatie, zou het als gigantische grot aangekleed kunnen worden. en kan misschien ook de originele wachtrij van de droomvlucht in ere worden hersteld. dat je weer door de grote deuren naar binnen kan. en niet door een zij deurtje in de grootste entree wordt afgeserveerd.
ik zeg een win-win-win situatie.

voor zomaar een ideeetje

Goede morgen!

Er is op dit moment geen enkele Polercoaster op de hele wereld... De Efteling is innovatief en heeft weinig ruimte om te bouwen!
Een Polercoaster kan geweldig gethematiseerd worden (bijvoorbeeld als Sprookjesboom met een B & M eromheen ) en dan wordt het wereldnieuws! Hoogstwaarschijnlijk komen er dan 7 miljoen mensen kijken uit de hele wereld! Parkeren in Strookrijk kan onder de grond (parkeergarage voor personeel en/of vips?), wat weer ruimte scheelt aan de westkant van het Sprookjesbos, zodat ze daar echte bomen kunnen planten (met het oog op de westelijke uitbreiding van het Sprookjesbos) + de ontsluitingswegen zijn aan de kant van Strookrijk heel kort, wat veel klachten scheelt van de bewoners aan de andere kant van het park

Ik kom al zoveel jaren in de Efteling en het is me tot nu toe nooit gaan vervelen! Sterker nog: ik blijf steeds langer, vaker en op andere plekken slapen, haha!!

Pagina: 52 van 52 (1027 items)
<< 1·2·3·47·48·49·50·51·52 >>