Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (14 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 51 van 51 (1014 items)
<< 1·2·3·46·47·48·49·50·51 >>

Ik vind alle achtbanen goed maar ik hoop gewoon niet dat er een hypercoaster komt want die lijken allemaal zo op elkaar; ze zijn bijna niet meer uniek behalve in hoogte en snelheid maar de baanverloop is bijna altijd hetzelfde; de hele tijd op en neer. Ook hebben we al de Goliath in Nederland dus vind ik het dan jammer als ze ervoor kiezen om een grotere achtbaan neer te zetten in plaats van een die meer uniek is en weinig te vinden is in dit deel van Europa.

Symbolica, het rijk der Fantasie...

@Roderick, Ik ben het deels wel met je eens, maar als ik moet kiezen tussen het unieke van de Baron of het kopiewerk van Goliath, dan zou ik toch kiezen voor een Hypercoaster (Beter goed gejat, dan slecht verzonnen ). Het moet in ieder geval een lange rit zijn met een goede capaciteit.

Offline JenE
Nieuw lid
Een goed gethemede Inverted á la Black Mamba en een Log Flume met gedeeltelijk indoor wat scenes en outdoor minimaal twee flinke drops zouden zeker gewaardeerd worden. Daarnaast moest ik terugdenken aan wat Prof. Pieter Cornelis ooit schreef over capaciteitsvergroting en het binnenhalen van internationaal bekend intellectual property en vroeg me af of de Efteling voor Strookrijk niet een samenwerking zou kunnen aangaan met Cirque du Soleil. CdS is de laatste jaren al flink aan het investeren in de themepark industry met een eindshow in Futuroscope en een eigen pretpark in Mexico. Een kwalitatieve parkshow in de trant van Ká in Las Vegas zou toch wel heel tof zijn in Kaatsheuvel en spreekt volgens mij wel een brede doelgroep aan.

Wat vinden jullie van attractie à la Harry Potter and the Escape from Gringotts of (bij mij wel favoriet...) Harry Potter and the forbidden Journey zoals in Universal Florida? Deels interactief... met niets te vergelijken volgens mij.

"Hahaha, haa, dan kan ik eindelijk eens flink doorlopen," riep Springkuit,

Harry Potter and the Forbidden Journey is ook ontzettend duur (rond de 112 miljoen euro). Het is natuurlijk een fantastische attractie maar voor de Efteling niet haalbaar qua prijs. Harry Potter and the Escape from Gringotts is waarschijnlijk ook ongeveer zoveel. Eigenlijk is het het best om te kijken naar attracties die niet van Disney of Universal zijn want die kosten (bijna) altijd veel meer dan de Efteling in haar budget heeft. Zeker nadat ze net Symbolica geopend. Ik vind het erg jammer dat Phantasialand nu een flying coaster gaat bouwen want die vind ik echt geschikt bij de Efteling.

Vooral dat ze net een flying launched bouwen ja. Die had ik graag toch als unieke baan in de Efteling willen zien. Maar goed, kijken wat de Efteling voor ons in petto heeft. Misschien wel iets veel beters...

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Ik zie heel graag iets zoals de harry potter attracties van de Efteling! Is eigenlijk een soort volwasenen darkride wat geweldig zou zijn! En tuurlijk kan de Efteling zoiets wel bouwen. Universal en Disney gooien op 1of andere manier hun geld in putten. Moest disney excact symbolica hebben gemaakt, dan zou hij al snel de 100miljoen aantikken. Is dan ook een wonder hoe de Efteling dit doet, of hoe disney zo gek kan zijn.

Ik heb ooit ergens gelezen dat Disney over hun eigen karakters nog licensie-geld moeten betalen om hem te kunnen gebruiken. Ik weet niet of dit waar is dus als iemand dit kan bevestigen....

Disney betaald geen licentie geld over hun eigen karakters, maar een aantal parken zijn niet in eigendom van Disney zelf, en die parken betalen wel licentie kosten.

Oh oke, verkeerd gedacht, sorry!

Versie: 1 Aangepast: 14 november 2017 18:45 door: roderick reden: Geen reden aangegeven

Is er toevallig al meer bekent over het verleggen van de horst? En het bouwrijp maken van de grond? Wanneer deze werkzaamheden beginnen enzo?

Citaat Het ontwerpbestemmingsplan zal in het eerste of tweede kwartaal van 2018 ter
kennisgeving aan de gemeenteraad aangeboden worden. De vaststelling van
het bestemmingplan vindt als alles volgens planning verloopt na de zomer van
2018 plaats.

Dit is de planning van de gemeente dus er zal waarschijnlijk niets gebeuren voor de zomer.

Gr Mister V-W

De Efteling kan volgens mij hoger bouwen in "Strookrijk" dan in het bestaande park?

Een Polercoaster zou een perfekte aanvulling zijn voor de Efteling eventueel in combinatie met een droptower en een darkride

Ja de Efteling mag hiet tot 50meter gaan bij enkele attracties(geen exact aantal besproken). Ik neem aan dat men dit ook zal gebruiken, dus voor de tegenstanders van hoge attracties zoals hypercoaster opgelet. Ik zit alleen te denken over de afslag die in de loop der jaren komt. Als je kijkt moet de Efteling hier bijna zeker door het loonsche land heen of heb ik dat mis? Weet iemand hier meer over?

Pagina: 51 van 51 (1014 items)
<< 1·2·3·46·47·48·49·50·51 >>