Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (14 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 49 van 52 (1027 items)
<< 1·2·3·44·45·46·47·48·49·50·51·52 >>

Even op alle bovenstaande reacties mijn impressie:

Misschien beter om bij het lavenlaer de mini twin droptorens uit te voeren. Dit is leuk voor kinderen en ouders kunnen makkelijk meekijken. Ook de hoogterestrictie aan die kant van het park wordt hiermee omzeild: een mini droptoren hoeft niet heel hoog te zijn en kan dus deels in de grond worden gebouwd. Daarbij krijg je hier geen effect van vrij vallen, maar meer op en neer bonzen. Een kiddie coaster past in het Lavenlaer niet echt door gebrek aan ruimte. Hier is echt wel wat ruimte voor nodig (niet enorm veel, maar wel wat) en zou geluidsoverlast kunnen veroorzaken aan de zijde van Kaatsheuvel, ook al is het een kleine achtbaan. Tevens ben ik het eens met het feit dat het Lavenlaer soms erg stil is en hier wel weer een goede attractie kan worden gezet. Zorg voor merchandise en een televisieserie zoals bijvoorbeeld met Lummels en het komt helemaal goed. Lurk en limoenhuys weer openen zorgt voor een goede sfeer en natuurlijk meer verkoop. Hierdoor wordt het niet té druk, maar komt er weer wel volk naar het Lavenlaer.

Bij het Anton Pieckplein zorgt juist de sfeer van de nostalgie dat het er sfeervol is. Een mini achtbaan plaatsen zou wel kunnen, maar zou ik eerder wat naar achteren plaatsen, nabij het oude kantoor. Door hier een doorgang onder de huidige muur te creëren, zorgt dit voor een omlijst gebied waar juist een kiddie coaster goed zou passen. Geluidsoverlast wordt dan teniet gedaan.

Op de plek van het vroegere kleine zwembadje zou ik eerder van een Piecks mini0reuzenrad kiezen. Al eerder gaven hier een paar leden aan dat dit niet past bij de Efteling omdat het niet goed te decoreren is. Maar kijkend naar het staal van Baron 1898 in Piecks blauw, denk ik dat een mini reuzenrad (dus gene grote joekel) goed zou passen. De hoogterestricties zullen dan niet worden overschreden en dit zou een romantische plek kunnen worden in de avond, waar het Pieck-plein gezellig is en de kiddie-coaster een wat spannendere plek kan zijn voor de allerkleinste bezoeker.

Een grote droptoren zoals Tower of Terror kan ook best deels ondergronds, maar zou dan beter op Strookrijk passen: hoogterestricties zijn hier soepeler, een tower richt zich naar één kant, dus hoeft niet uit te kijken op de snelweg (waardoor je uit de Efteling sfeer wordt getrokken) en kan een soort reclame worden voor de Efteling aan de snelwegkant, wat weer niet teveel afleidt voor bestuurders (deze kant van de toren is statisch: geen beweging te zien, dus weinig afleiding).

Plaats op Strookrijk dan nog later een achtbaan die Efteling waardig is, uniek genoeg is en eindelijk de reaguurders van die andere "sites" de mond snoert die zelfs beweren dat Baron1898 een kiddie-coaster is. Dan nog misschien een nieuw thema hier, wat infills her en der en nog een boomstamattractie zoals Chiapas, nabij Vogelrok (weer een nieuwe attractie in Reizenrijk).

Dan ben ik alleen nog benieuwd wat de aanwinst voor 2019 wordt. Waarschijnlijk nog op de huidige grond, dus nabij de Python, nabij Symbolica (Heksenpad) of achter de Halve Maen of nabij het Anton Pieckplein. Gezien Symbolica toch wel een succes te noemen is en de Efteling een groot masterplan heeft, denk ik dat we of een soort Lummels kunnen verwachten, of een nieuwe attractie voor Fantasierijk, zoals een cakewalk, ingebouwde gravitron of zoiets, of een Topspin (met geode thematisatie). Dit zou het Rijk der Fantasie een boost geven qua attractieaanbod en zou de kleine kinderwagenstalling nabij Symbolica verklaren: makkelijk weer weg te halen.

Als er dan in het westen nog een darkride van Vekoma komt (Pandora's Box) met uitgaansgelegenheden zoals hier al eerder genoemd: bioscoop, bowlingbaan, winkeltjes etc. door de hoge bebouwingsgraad in dit gedeelte, is het park wel nabij 2030.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Even een paar vraagjes: denken jullie dat de Efteling nu al ontwerpen en plannen heeft voor een attractie die ze dan in 2018 gaan bouwen en in 2019 of zelfs 2020 gaan openen? En wat voor soort thema (bijv. Koning Arthur ofzo) willen jullie nog in de Efteling zien? En bestaat er een park die én een achtbaan heeft van Great Coaster International (Joris en de Draak) én Rocky Mountain Construction (Wildfire in Zweden)?

Symbolica, het rijk der Fantasie...

Ik denk dat er altijd wel een stuk of vijf plannen/ideeën klaar liggen. Volgens de rcdb hebben Dollywood en Six Flags Magic Mountain allebei een gci en een rmc.

Gr Mister V-W

Offline Robin
Allicht staat het al vast wat de volgende attractie wordt. Er zit jaren werk in zo'n attractie dus het kan niet anders dan dat het project al vergevorderd is. Als het in 2019 opent begint de bouw over een jaar al en dan moet alles georganiseerd en gepland zijn, bestellingen gedaan, alle contracten met uitvoerders en leveranciers rond zijn, etc.

Citaat van: roderick link: /forum/8/23153/813210 op: 13-08-2017 10:47:49

Even een paar vraagjes: denken jullie dat de Efteling nu al ontwerpen en plannen heeft voor een attractie die ze dan in 2018 gaan bouwen en in 2019 of zelfs 2020 gaan openen? En wat voor soort thema (bijv. Koning Arthur ofzo) willen jullie nog in de Efteling zien? En bestaat er een park die én een achtbaan heeft van Great Coaster International (Joris en de Draak) én Rocky Mountain Construction (Wildfire in Zweden)?

Na het hoogseizoen word waarschijnlijk de vergunning al wel ingediend, voor de attractie van 2019. Er zijn nu 3 opties en ze hopen dat de eerste meteen goed gekeurd word.

92x Efteling bezocht in 2017.

http://www.youtube.com/eftel1ngfan

Offline Robin
Als die vergunning dan wordt ingediend, is er dan automatisch ook meer bekend over de attractie, of zijn die dingen niet openbaar?

Offline lieven
@Roderick, als je even een paar pagina's terugleest vind je vele ideeën die door diverse Zintuigers zijn aangedragen. Natuurlijk zijn er reeds (redelijk) concrete plannen voor de volgende attractie(s), maar dat betekent niet dat ze ook daadwerkelijk komen. Hartenhof was ook al rond als jubileumattractie in 2012. Die jubileumattractie werd Aquanura en Hartenhof is uiteraard doorgeëvolueerd naar Symbolica.

@Robin Vergunningsaanvragen zijn openbaar, juist ook voor belanghebbenden zodat zij indien gewenst bezwaar kunnen maken, je kan volgens mij ook gewoon naar het gemeentehuis van Loon op Zand en het daar inzien. De Efteling (en vrijwel alle publieksattracties) probeert altijd net duidelijk genoeg te zijn voor een volledige aanvraag maar ook zo vaag mogelijk te blijven zodat niet direct bekend is wat er gaat gebeuren. De ene keer is dat meer succesvol dan de andere, dus we zullen zien...

Ik ben dan heel benieuwd wat deze 3 opties zijn!

dromen met ogen open, droom je wel of droom je niet? maar is het ook waar wat je ziet?

https://www.looopings.nl/weblog/8470/Einde-voor-Bob-in-de-Efteling-in-zicht-We-bekijken-alle-scenari...

Beste Zintuigers,

Bovenstaande link vond ik eerder vanavond op looopings, nu is er waarschijnlijk een deel van jullie die een hekel heeft aan looopings, maar voor iemand die graag voor de kleinste dingen up-to-date is werkt het als een tierelier.
Voor de mensen die geen zin hebben om de link te openen het betreft het vraagstuk:
Blijft de bob nog bestaan, of krijgen we toch een andere attractie binnen ''korte'' tijd

Ik vond het zelf interessant om hierover even na te denken, want in alle eerlijkheid en kijkend naar het Totaalplaatje zou ik het niet erg vinden.
Tuurlijk de bob is leuk, de bob geeft sfeer aan het steenbokplein en de bob is uniek.
Maar, de bob is ook een beetje outdated, vaak in onderhoud, en heeft een capaciteit die niet benoemswaardig is.

Met de huidige stroom aan goed gethematiseerde attracties: Symbolica, Baron 1898, Assepoester (jawel, ik vind het mooi), en JedD denk ik dat er zeker wel een goede vervanging kan komen voor de bob.
Dus nu stel ik jullie het vraagstuk:

Kan de bob weg? of toch maar 3/4 van de baan vervangen?

Veel plezier,
-Simon-

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Wat mij betreft kan de bob zeker weg, als vervanger zie ik graag een spinningcoaster in volledig Oostenrijks thema

Hoogmoed komt voor den val...

Om heel kort te zijn: Bob is zeker aan vervanging toe, naar mijn mening Python-effect toepassen (slopen, maar zelfde baan terug, want blijft leuke baan en is zeer uniek in de wereld), maar wel omgeving aanpassen (zoals Pandadroom zijkant veranderen in berg en misschien baan door een stukje tunnel laten gaan, zoals bij de derde afdaling). Misschien wel gaan kijken naar meer comfort in karretjes (wel losse karretjes behouden!) en eventueel verlenging van de baan, t.a.v. capaciteit en derde instapplek terugbrengen, waarvoor er meer ruimte moet komen tussen station en lift. But that's what I think.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Offline Weirdo
Nou heb ik niet zoveel met de Bob, maar ik zou voorstellen; slopen en nieuwe Bob bouwen in Ruigrijk.
Zo heeft het Sprookjesbos geen last meer van de ratelende lifthill, en kan de ruimte die vrij komt, makkelijk gebruik worden voor een nieuwe attractie.

Citaat van: Weirdo link: /forum/8/23153/813334 op: 06-09-2017 05:44:07

Nou heb ik niet zoveel met de Bob, maar ik zou voorstellen; slopen en nieuwe Bob bouwen in Ruigrijk.

Interessant, maar dan zou het vele malen praktischer zijn om gewoon baanonderdelen en de lifthill te vervangen (dan zal het waarschijnlijk een stuk stiller zijn) dan eerst de hele baan slopen, om vervolgens de hele boel weer op te bouwen op een andere plek.
(hetgene wat Iproducties ook voorstelt)

Persoonlijk lijkt mij het volgende een goed idee:
Sloop de Bob, en zet hier een leuke nieuwe Familie-achtbaan neer, waar ook wat jongere kids inkunnen.
Want op moment zijn alle achtbanen vrij extreem voor jongens en meisjes rond de 6 jaar.

Bouw bijvoorbeeld een leuke baan zoals die vleermuizenbaan in Plopsaland de Panne (klus wil vliegen, heet het volgens mij).
Waarbij je lekker door de bomen kan zweven, maar die niet extreem hard gaat.

Ik hoop dat de uniciteit van de bestaande bobbaan gewaarborgd blijft. Dus een nieuwe bobbaan maar dat hier en daar een verbetering wordt aangebracht.

De huidige baan in naar mijn idee uniek in:
- Losse karretjes ipv treinen
- “Vrije kom” met bewegingsruimte ipv een rails of andersoortige baanmodule met sterk gelimiteerde bewegingsvrijheid.
- Verloop van de baan door bos gebied.

Verbeterpunten zijn:
- Capaciteit
- Comfort
- Duur van een ritje
- Thematisatie

Gelet op capaciteit vrees ik dat losse karretjes niet meer te doen zijn. Wellicht is er een optie voor korte treintjes. Hopelijk een langer en meer gestroomlijnd rit verloop met minder aantal remsecties. De baan d.m.v. van subtiele thematisering nog meer integreren in het bosachtige gebied. Ideeen daarbij zijn: Natuurlijke heuvels / bergen waar de baan op steunt, tunnels, overdekte gedeeltes van balderen of boomwortels.

Enige puntje van vreees is dat er bomen moeten worden gekapt om ruimte te maken bij een verbouwing. Zal wel even duren voordat er weer hoge bomen staan. Daarnaast vrees ik dat men het stukje bos bij het heksenpad gaat opgeven voor een infill atracctie.

Berust in de werkelijkheid, Vlucht in je droom.

Citaat van: bokkenrijdert link: /forum/8/23153/813336 op: 06-09-2017 09:56:30

Ik hoop dat de uniciteit van de bestaande bobbaan gewaarborgd blijft. Dus een nieuwe bobbaan maar dat hier en daar een verbetering wordt aangebracht.

De huidige baan in naar mijn idee uniek in:
- Losse karretjes ipv treinen
- “Vrije kom” met bewegingsruimte ipv een rails of andersoortige baanmodule met sterk gelimiteerde bewegingsvrijheid.
- Verloop van de baan door bos gebied.

Verbeterpunten zijn:
- Capaciteit
- Comfort
- Duur van een ritje
- Thematisatie

Gelet op capaciteit vrees ik dat losse karretjes niet meer te doen zijn. Wellicht is er een optie voor korte treintjes. Hopelijk een langer en meer gestroomlijnd rit verloop met minder aantal remsecties. De baan d.m.v. van subtiele thematisering nog meer integreren in het bosachtige gebied. Ideeen daarbij zijn: Natuurlijke heuvels / bergen waar de baan op steunt, tunnels, overdekte gedeeltes van balderen of boomwortels.

Enige puntje van vrees is dat er bomen moeten worden gekapt om ruimte te maken bij een verbouwing. Zal wel even duren voordat er weer hoge bomen staan. Daarnaast vrees ik dat men het stukje bos bij het heksenpad gaat opgeven voor een infill atracctie.

Ik heb even twee kleine dingetjes dikgedrukt die in directe verbinding staan met elkaar:
De losse karretjes, je zegt zelf ook dat dit de capaciteit verlaagd.
Maar, om de capaciteit te verhogen, zal je dus 2 - 3 karretjes aan elkaar moeten maken.
Dat brengt een groot probleem met zich mee: De Goot!
Want, met 2 - 3 karretjes aan elkaar, zal je toch de baan moeten ''intomen'' om ervoor te zorgen dat deze karretjes niet veel gaan glijden over de baan. (meer massa = meer stuw en trekkracht = gevaarlijker)

Het verloop van de baan door het bosgebied, ben ik het volledig mee eens: Dit is zeer mooi en zie ik graag ook behouden.
Maar ik geloof echt dat de Bob, ondanks zijn unieke baansoort, niet meer in het huidige efteling-plaatje past op gebied van capaciteit, thematisering en overall experience.

Het zou ongelooflijk jammer zijn als de Bob zou verdwijnen. De lage capaciteit en het comfort zijn juist uniek en zorgen voor de identiteit van deze baan. Ik begrijp de opmerking over comfort ook niet goed. Vandaag heb ik nog in JedD gezeten, daar wordt je alle kanten op geslingerd .... en daar klaagt niemand over comfort.

Verder is de Bob toegankelijk voor het gehele gezin.

Thematisering is ook goed in orde. Er omheen staan houten huisjes, een tiroler bolle gijs en er klinkt (ietwat oubollige) tiroler muziek. Je kan toch onmogelijk het gevoel van het sprookjesbos hebben in de bobsleebaan ??

Als er toch baandelen besteld moeten worden, bestel er dan een paar extra en verleng de baan op de plaats waar nu Panda droom staat. Dat is een beetje een door techniek ingehaalde attractie geworden. Nog een extra lusje Bobben erbij als je het mij vraagt.

Citaat van: Binkeltje link: /forum/8/23153/813354 op: 09-09-2017 20:47:49

Het zou ongelooflijk jammer zijn als de Bob zou verdwijnen. De lage capaciteit en het comfort zijn juist uniek en zorgen voor de identiteit van deze baan. Ik begrijp de opmerking over comfort ook niet goed. Vandaag heb ik nog in JedD gezeten, daar wordt je alle kanten op geslingerd .... en daar klaagt niemand over comfort.

Verder is de Bob toegankelijk voor het gehele gezin.

Thematisering is ook goed in orde. Er omheen staan houten huisjes, een tiroler bolle gijs en er klinkt (ietwat oubollige) tiroler muziek. Je kan toch onmogelijk het gevoel van het sprookjesbos hebben in de bobsleebaan ??

Als er toch baandelen besteld moeten worden, bestel er dan een paar extra en verleng de baan op de plaats waar nu Panda droom staat. Dat is een beetje een door techniek ingehaalde attractie geworden. Nog een extra lusje Bobben erbij als je het mij vraagt.

Aangezien ik teveel vrije tijd heb ga ik ook hier op maar reageren.
Voor dat iemand kent: die man haat de bob, ik haat de bob zeker niet, maar ik ben van mening dat er een mooiere baan voor in de plaats kan komen.

afin, om even te reageren op Binkeltje (prachtige username, chapeau), begin ik met hetgeen wat ik het meest leuk vind om op te reageren: het heen-en-weer slingeren van JedD in vergelijking met de Bob.
Er zit hier namelijk een groot verschil: als ik in JedD heen-en-weer wordt geslingerd hebben mijn benen beweegruimte en worden mijn ribben door lekker zachte kussentjes gered.
Als ik in de bob heen-en-weer wordt geslingerd, breek ik mijn knieschijven en eindig ik met 3 gekneusde ribben. (bij wijze van spreken: maar hoe uniek dit ''comfort'' ook is, het is geen comfort: het is een uniek soort pijnlijden wat je doorstaat vanwege de plezier van de baan.

Toegankelijk voor het hele gezin: volledig mee eens, vervanging moet dit ook gaan krijgen.
Ik vraag niet om een ''sprookjesbos'' gevoel of een thematisatie als zijnde symbolica, maar het station: mooi, de omgeving: prachtig,.. maar de baan zelf is alles behalve leuk gethematiseerd en schiet hiermee simpelweg te kort met het huidige beeld van de efteling en haar attracties.

Voor de rest ben ik het volledig met je laatste zin eens: Pandadroom is achterhaald, een 4D film is leuk om te houden: maar zonder WNF en met IMAX o.i.d.

Wederom hoor ik graag wat jullie denken, een discussie is pas leuk met reacties toch?
-Simon

Nou dan zal ik maar verder gaan op superheldo, want inderdaad discussie moeten met reacties.
Maar ja de bos is leuk maar dit kan gewoon niet toch. In dit land waar regen in 50%van het jaar zowat alledaags is of waarbij je van die mistige vochtige ochtenden hebt, is een attractie die niet gebruikt kan worden bij nat weer een beetje vreemd. De bob is geweldig,doe hem zelf weinig misschien 5keer per jaar. Dat komt omdat hij toch nog te populair is, en als abonnementhouder gaan we niet wachten voor een attractie waarbij je knischijven en ruggenwervels eraf geschraapt worden zoals vermeld. Er moet in dit gebied een soort familieachtbaan(lees:niet hetzelfde als kinderachtbaan) komen die de intensiteit van de bob heeft of misschien iets hoger maar toch door dit prachtige bos want dat is het enige wat de bob voor mij prachtig maakt, echt een nederlander vind de bob niet speciaal omdat hij een van de weinige bobbanen is. Maar goed nederlanders denken al gauw doordat we ermee opgroeien dat de eftelingkwaliteit overal te vinden is. Ik zou gewoon pandaloods willen slopen en een goeie familie achtbaan of nieuwe bob willen zien. Als je dan nog een soort 3D attractie wilt dan zie ik het liever in een andere vorm dan een theater, het soort vrijevaltoren wat vekoma heeft ontwikkeld lijkt me wel wat(of was het geen vekoma.) maar goed wat zijn de verdere meningen.

Ik denk er niet aan om de bobbaan te veranderen of af te breken.
Maar aangezien hier wel een discussie over was of is wilde ik wel even reageren.
Aangezien ik een filmpje tegen kwam van een andere soort bobbaan.
Deze is van hout en rijd op het moment met 3 treintjes a 6 personen wat een totaal is van 18 personen.
Geen idee wat de capaciteit is per uur want dat kan ik nergens vinden alhoewel me die wel lager lijkt.
Misschien dat dat zelfs moeilijk omhoog te halen is omdat je dan niet echt meer een bob effect krijgt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Turns_(Knoebels)

Uiteraard zijn er nog meer mogelijkheden.
Kijkend naar capaciteit kom je toch al op Schweizer Bobbahn bij Europa Park uit met 1220 personen per uur.
Zelf geen echte ervaring mee dus geen idee hoe deze het bob gevoel echt weergeeft.

Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

Die Schweizer Bobbahn in EP is ruk. Totaal geen bijzondere ervaring. Ik vind de karretjes niet fijn zitten en ze hadden ze net zo goed op een rails kunnen zetten, want alleen voor het zicht zit de 'bobbaan' er, de karretjes volgen gewoon een vast spoor.
Buiten dat is de layout in EP ook niet al te best, ik moet nog een keer de bob in Blackpool Pleasure beach doen om echt een goed oordeel over de Mack bob te kunnen vellen natuurlijk, die layout is stukken beter, maar ook daar verwacht ik niet de bob ervaring die de versie van de Efteling wel geeft.

Ik vind juist de Bob in de Efteling uniek doordat het echt lijkt alsof je in een bob zit, omdat het losse karretjes zijn, omdat ze los door de baan gaan en heen en waar gaan in de regen, ik vind dat Bob dan op z'n leukst, jammer dat je er nu (voorlopig) niet inkunt in de regen. Ik ben het er mee eens dat de remmen niet echt subtiel zijn, vooral het stuk ervoor wat de bobs opvangt, maar het is wel een unieke ervaring.

Ik zou het heel erg zonde vinden als de bob afgebroken wordt en er een normale achtbaan voor in de plaats zou komen.

Pagina: 49 van 52 (1027 items)
<< 1·2·3·44·45·46·47·48·49·50·51·52 >>