Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (14 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 48 van 52 (1027 items)
<< 1·2·3·43·44·45·46·47·48·49·50·51·52 >>

Bouwtechnisch is het wel mogelijk, maar het ligt natuurlijk aan de grootte van de nieuwe ride. Indien er dus veel moet worden gesloopt, zoals bijvoorbeeld ook de vloer, is het misschien zelfs noodzakelijk om het dak eraf te halen. Anders komen de grote onderdelen niet meer binnen. (Weet persoonlijk niet of er achter het doek een grote opening aanwezig is.)

Persoonlijk zou ik trouwens niet gaan voor een Soarin/Voletarium-systeem. Nee, liever een dome met bewegende ring, met daarop de bezoekers.

http://www.inparkmagazine.com/dome-ride-theater-announcement/

Zoiets, maar dan nog met bewegende stoelen en her en der effecten. En dan natuurlijk meer dan 4K.
Dan nog de buitenkant van het gebouw bergachtig maken, zodat het bij de Bob goed aansluit, en de ride is perfect.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Kunnen ze heel die PandaDroom niet gewoon met de grond gelijk maken, er wat bos op laten groeien en er over een paar jaar iets bouwen wat origineler is dan (weeral) een vliegsimulater en iets dat goed past in de omgeving van het Spookslot of de Bob?(Alsjeblieft niet weer een of ander thrillride, daar kan strookrijk voor dienen)

Of maak er een gewone 3D-bioscoop of theater van met twee zalen in een opera-achtig gebouw in een eftelingse art-nouveau stijl, een soort van Piecks Hollywood, waar je verschillende films kunt afspelen en de speelhal kan dan een groter restaurant met een souvenirwinkel worden. Het pad naar PandaDroom vanaf het Spookslotplein verleg je zodat het begint aan de Pardoespromenade en maak hier dan een soort nieuwe vreemde siertuin van en hou de olifantfontein en die andere dingen daar. Als je de voorgevel wat langer maakt met verschillende art-nouveau gebouwen kun je de Pardoes promenade zo ook wat leven geven, misschien wat zoals Main Street in DLP.

Citaat van: HenryRavenswood link: /forum/8/23153/812672 op: 15-06-2017 13:14:29

Of maak er een gewone 3D-bioscoop of theater van met twee zalen in een opera-achtig gebouw in een eftelingse art-nouveau stijl, een soort van Piecks Hollywood, waar je verschillende films kunt afspelen en de speelhal kan dan een groter restaurant met een souvenirwinkel worden. Het pad naar PandaDroom vanaf het Spookslotplein verleg je zodat het begint aan de Pardoespromenade en maak hier dan een soort nieuwe vreemde siertuin van en hou de olifantfontein en die andere dingen daar. Als je de voorgevel wat langer maakt met verschillende art-nouveau gebouwen kun je de Pardoes promenade zo ook wat leven geven, misschien wat zoals Main Street in DLP.

Dat zie ik graag terug, maar wel in Uitrijk. De Pardoes promenade is zoals nu uniek t.o.v. de drukke mainstreet van Disneyparken. Als Uitrijk straks wordt gebouwd, heb je meer een effect van: Hartenstad met een paar straten, dan een bosachtig gebied met een grote rotspartij (Pandadroom) en daarna het koninkrijk van Pardulfus.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Achtbaan 2019!

Daar heb je wel een punt , maar ik zou liever zien, zoals ik al zei, dat ze heel PandaDroom gewoon weghalen en dan inderdaad een soort bosgebied tussen 'Hartenstad' en het paleis laten met nog een enge ruïne verscholen tussen de bomen. De gevel van PandaDroom is gewoon een mislukking, de rotsen zijn zo nep en er zitten vreemde stukken baksteen tussen. Ofwel doen ze alles weg ofwel veranderen ze alles, ook de buitenkant (en hopelijk ook dat groene blokkendoos-dak)

Volgens Eftelinginsiders op Twitter is de volgende nieuwe Efteling attractie een B&M op strookrijk.

Citaat van: daanvdbroek link: /forum/8/23153/812812 op: 26-06-2017 08:34:14

Volgens Eftelinginsiders op Twitter is de volgende nieuwe Efteling attractie een B&M op strookrijk.

Ik heb er wel vertrouwen in dat de volgende attractie weer super gethematiseerd zal worden. De Efteling heeft met Symbolica en Baron 1898 wel laten zien dat ze zeker weten in de top 10 beste parken behoren.

Lieve Zintuigers, ik heb een interessante hypothese voor jullie:

In de afgelopen paar jaar is de pagode steeds vaker in onderhoud geweest of simpelweg buiten werking.
Wat nou als we de pagode een keer volledig strippen, en het een nieuw thema geven met iets ''symbolicaans'' (als dat een term is)
en op die manier fantasierijk nog wat verder uitbreiden, we nog steeds een uitkijktoren hebben, en wellicht vaker open zal zijn.

Wat vinden jullie van dat idee?

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Offline lieven
Dit is een idee wat al eerder is voorgesteld en ik heb er zelf een dubbel gevoel over...

Ja, het zou een stuk mooier zijn als de Pagode (met een nieuwe naam dan, natuurlijk) achter Symbolica opstijgt en bij het paleis lijkt te horen.

Nee. want de Pagode is zo'n mooi icoon van de Efteling en het is eeuwig zonde als die in zijn huidige vorm verdwijnt. En in het algemeen: van de paar FLying Islands die er zijn in de wereld is dit bij verre de mooiste.

(Ook qua aanlooproute en ingang past hij natuurlijk niet zo makkelijk in Fantasierijk...)

Maar dit ga je blijven houden, de efteling groeit en zo ook zijn stijl. Als ze dit rijk doortrekken komt het straks ook tegen het spookslot aan, wat opzich geen ramp is maar wel een andere stijl.

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

En als ze de Pagode nu gewoon bij het Reizenrijk houden? Dan is is de aanloop wel zeer geschikt en moeten ze niets vervangen of weghalen, kost minder. Ik vind ook wel dat de pagode echt een Efteling-icoon is en het zou jammer zijn als weg zou moeten of gestript zou worden en vervangen. En van het Spookslot moeten ze afblijven! (zie profielfoto )

In de Efteling staan er heel veel gebouwen in verschillende stijlen, thema's en functies door elkaar. Dat is de kracht van het park, vind ik. Alles is een eigen verhaal, los maar toch onderdeel van één park. De Alpen, het Midden-Oosten en de Inca's liggen op steenworp afstand van elkaar, en dat is prima. De Droomvlucht, Villa Volta en Raveleijn passen ook niet bij elkaar, en toch kan ik die drie attracties niet op een andere plek in het park voorstellen. Daarom vind ik het ook niet vreemd dat de Pagode en Symbolica zo dicht bij elkaar liggen in zulke andere stijlen. Het is in de Efteling niet anders, en ik zou het ook niet anders willen zien.

Citaat van: daanvdbroek link: /forum/8/23153/812812 op: 26-06-2017 08:34:14

Er is al een aantal keer gesproken over een b&m flying coaster! Maar ik heb eigk nog niemand gehoord over een stand-up coaster, deze zijn ook zeer uniek. Ook een unieke ervaring lijkt mij! Heeft de Efteling ook weer een primeu in nederland.

Persoonlijk zou ik nog wachten met een nieuwe achtbaan, aangezien bijna alle concurrenten opeens achtbanen in diverse soorten en maten neerpleuren. Von het persoonlijk ook jammer dat nu opeens Phantasialand een flying (launched?) plaatst en Toverland ene wingcoaster. Weg unieke banen in west Europa. Dan zou een stand-up coaster nog interessant kunnen zijn of misschien zelfs een super unieke tilt-coaster van Vekoma (hoewel ik niet zeker weet of dit in de Efteling past). Had liever zelf een flying launched gezien. Nu maar beter om eerst een droptoren à la Tower of Terror neer te plaatsen. Dat mist de Efteling nog en is uniek in de Benelux en Duitsland.

Citaat van: IProducties link: /forum/8/23153/812862 op: 28-06-2017 00:18:48

Persoonlijk zou ik nog wachten met een nieuwe achtbaan, aangezien bijna alle concurrenten opeens achtbanen in diverse soorten en maten neerpleuren. Von het persoonlijk ook jammer dat nu opeens Phantasialand een flying (launched?) plaatst en Toverland ene wingcoaster. Weg unieke banen in west Europa. Dan zou een stand-up coaster nog interessant kunnen zijn of misschien zelfs een super unieke tilt-coaster van Vekoma (hoewel ik niet zeker weet of dit in de Efteling past). Had liever zelf een flying launched gezien. Nu maar beter om eerst een droptoren à la Tower of Terror neer te plaatsen. Dat mist de Efteling nog en is uniek in de Benelux en Duitsland.

Ik zelf ben ook een voorstanden van een drop tower! Als darkride achtig iets! Een achtbaan is misschien wel wat vroeg! Maar zou zeker niet verkeerd zijn, daar in tegen denk ik dan, een familie achtbaan is ook niet verkeerd, eentje die gewoon goed gethematiseerd is! Het is tenslotte nogsteeds een park voor jong en oud, en ik zou geen walibi achtige staal contructie van 100 kilometer per uur willen zien in de efteling, kun je beter daar heen gaan als je voor de thrill gaat! Inversteer of 3 a 4 jaar maar weer in een echte pleaser voor de thrill zoekers! Misschien dat er dan inderdaad iets is wat uniek is. Dan wil ik die b&m flying launch coaster met 5 inversies wel zien! 100 kilometer per uur! Mits goed gethematiseerd, maar daar heb ik wel vertrouwen in!

Versie: 1 Aangepast: 28 juni 2017 01:48 door: Jerwouters98 reden: Geen reden aangegeven
ik zou het niet vervelend vinden als er een kleine en wat langzamere achtbaan zou komen. voor de dappere kleuters. zeg de 1,0 tot 1,3 m kinderen. De kinderen die wel in een achtbaan willen en nog niet groot genoeg zijn. ik heb een dochter van 5 die net 1,10 is en staat te juichen dat ze deze zomer in de joris en de draak mag, de middelste plaatsen zijn daar geschikt voor haar. er is vast iets te verzinnen met een zwanensprookje, op een kleedje van de fakir. een aanvulling in het land van de laven. wat inmiddels op de dagen dat ik er ben een oase van rust is. anders gezegd, een spookstad, uitgestorven, je kan er een kanon afschieten zonder iemand te raken. iets wat daar weer wat leven in de brouwerij brengt is niet erg.

Citaat van: petervr link: /forum/8/23153/812867 op: 28-06-2017 09:32:46

een aanvulling in het land van de laven. wat inmiddels op de dagen dat ik er ben een oase van rust is. anders gezegd, een spookstad, uitgestorven, je kan er een kanon afschieten zonder iemand te raken. iets wat daar weer wat leven in de brouwerij brengt is niet erg.

Ik ben het hier volledig mee eens, alleen waar zou je het dan plaatsen?
Je hebt maar 2 écht werkzame oplossingen:

1. Je haalt de monorail weg en maakt hier een achtbaantje van. (scheelt infrastructureel wat gedoe)
2. Je haalt kindervreugd weg en maak gebruik van dat stuk grond plus een deel van het lavenlaar.

voor de rest is alles qua bebouwing of attracties onmogelijk te bebouwen zonder dingen te gaan slopen.
Oh, en als we dan toch bezig zijn: open het lurk en limoenhuys dan ook maar weer ^^

''Met de meeste hoogachting, uw trouwe lakei....''

Citaat van: petervr link: /forum/8/23153/812867 op: 28-06-2017 09:32:46

ik zou het niet vervelend vinden als er een kleine en wat langzamere achtbaan zou komen. voor de dappere kleuters. zeg de 1,0 tot 1,3 m kinderen. De kinderen die wel in een achtbaan willen en nog niet groot genoeg zijn. ik heb een dochter van 5 die net 1,10 is en staat te juichen dat ze deze zomer in de joris en de draak mag, de middelste plaatsen zijn daar geschikt voor haar. er is vast iets te verzinnen met een zwanensprookje, op een kleedje van de fakir. een aanvulling in het land van de laven. wat inmiddels op de dagen dat ik er ben een oase van rust is. anders gezegd, een spookstad, uitgestorven, je kan er een kanon afschieten zonder iemand te raken. iets wat daar weer wat leven in de brouwerij brengt is niet erg.

Ik weet niet op welke dagen jij er komt, maar in het lavenlaer is er altijd bezigheid. Op veel dagen staan kinderen te wachten voor glijbanen. En de dagen dat de rust er is, is die rust ook in het sprookjesbos en dat gaan we ook niet veranderen! Het lavenlaer was bedoeld als een extern sprookjesbos, ik vind dat hier niks aan veranderd mag worden, als ze de freefall torentjes plaatsen moeten ze dit van mij bij het draaimolentje naast het anton peickplein doen! We moeten het volk van laaf niet onderschatten! Prachtig stukje Efteling waar ik liever loop dan door ruigrijk met het immense geweld van mensen en waar nog veel mensen op afkomen.

Offline lieven
Als er één ding is wat ik hoop voor de toekomst van de Efteling is dat ze mensen gaan inschakelen die niet alleen correct Engels spreken maar die gelijk aan het Nederlands de sfeer in de tekst kunnen brengen, anders dan een letterlijke vertaling. Ook graag: lesje Engelse uitspraak voor de stemacteurs (hoewel ik dat minder storend vind dan incorrect en sfeerloos eEgels).

Hoor net de storingsmelding van Symbolica, en het is echt weer vrij hopeloos. Snap niet dat dit na zoveel jaar en met het oog gericht op de buitenlandse gast zo slecht blijft, iedere keer weer...

wij gaan meestal in juli of augustus. en meestal dan meteen een paar dagen in bosrijk. daardoor heb ik natuurlijk geen goed beeld hoe het de rest van het jaar is.
maar als er op dergelijke dagen bij de baron een wachtrij staat van 1,5 uur of meer. en de wachtrij voor het hamburgertentje in ruigrijk. dat bijna bij de ingang van de python staat(stond) en de rij eindigt voorbij de apenfontein, en de meeste atracties daar inclusief de oude tuffer zijn de rijen vergelijkbaar. denk ik dat je over een drukke dag mag spreken. en op die dagen is het dan erg rustig in het land van laaf. er staat dan wel een rij bij de monorail. en er lopen een handje vol kinderen bij de stenen die in het water liggen. maar voor de rest. de "oase van rust". En ik zeg ook niet, jaag de bobcat er maar doorheen. en inderdaad doe het horeca puntje weer open. maar gezien de dagen die ik daar meemaak snap ik ook wel dat het horecapunt dicht is. en daar een uitbreiding hoeft ook niet meteen een "tower of terror achtig drop" in de grot waar de laven uit tevoorschijn zijn gekomen te worden. een kinder achtbaan. van het formaat van die in walibi of tivoli zou een goede aanvulling kunnen zijn. aan de zijde van het anton piek plein of aan de zijde van villa volta is nog ruimte voor een opstapstation. maar het zal een compacte moeten zijn. en als de kinderen in dat baantje zitten en de ouders op het terrasje van het horecapuntje, is het een win win situatie. voor de grotere kinderen zijn er achtbanen genoeg.
en daarbij het topic heet "toekomst" het meeste wat hier besproken wordt zal waarschijnlijk toch niet gerealiseerd worden.

Een mini achtbaan bij het anton pieckplein zie ik opzich wel zitten, er is opzich nog wel wat ruimte over om er een te plaatsen, aan de kant van het oude zwembad. Het hoeft niet groot te zijn, en zoals al vermeld, de ouders op het terras. De kinderen in de achtbaan (plus zweefmolens etc in de buurt).

The Monsterball Tour Mei 2010 <3! - Born This Way Ball September 2012 <3! - artRAVE: The ARTPOP Ball September 2014 <3! - Cheek to Cheek Tour Juli 2015 <3 - The Joanne World Tour 2017 <3!

Pagina: 48 van 52 (1027 items)
<< 1·2·3·43·44·45·46·47·48·49·50·51·52 >>