Forum: Toekomst :

Pagina: 1 van 2 (14 items)
<< 1·2 >>
Pagina: 44 van 48 (944 items)
<< 1·2·3·39·40·41·42·43·44·45·46·47·48 >>

Citaat van: lieven link: /forum/8/23153/812019 op: 19-04-2017 15:54:41

maar denk dat ik de natuur met daarin thematische elementen beter bij de Efteling zou vinden passen.

Helemaal mee eens.
Wel met een goed gethematiseerde lifthill en mooi stationsgebouw uiteraard.

Versie: 3 Aangepast: 19 april 2017 22:37 door: Staal & Verhaal reden: Geen reden aangegeven
Versie: 2 Aangepast: 19 april 2017 22:37 door: Staal & Verhaal reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 19 april 2017 16:21 door: Staal & Verhaal reden: Geen reden aangegeven
Hooghmoed komt voor den val!

Ik ben ook voor een nieuwe indoor water attractie oa. Pirates in Disney of Indiana River in Bobbyaanland,
Een drop tower zoals de Tower of Terror, mits deze aan de buitenkant en binnenkant goed gethemed is,
En een heftige en lange B&M met een hoge capaciteit en met zoals hierboven gezegd, wellicht een mooi natuur thema.

Efteling, oh, Efteling

Mij lijkt het misschien ook wel gaaf als er een launch spinning coaster komt (hopelijk is dit type wel mogelijk, er zijn wel test mee gedaan op de Blue Fire). Dit omdat dat een unieke ervaring is, datgene wat de Efteling vaak wil bereiken, het is erg bijzonder en het zou een goede thrillride in Europa kunnen worden als ze het goed aanpakken. Hopelijk leest de Efteling mee!

Versie: 1 Aangepast: 25 april 2017 20:20 door: roderick reden: Geen reden aangegeven
Symbolica, het rijk der Fantasie...

Natuurlijk zal de Efteling niet zomaar een attractie plaatsen, ik denk dat achter iedere ride een gigantish marketingonderzoek zit. Als ze bijvoorbeeld een nieuwe doelgroep willen binnenhalen onderzoeken ze bij die doelgroep wat ze zouden willen zien.

Ik denk niet dat de Efteling hier mee leest, al denk ik wel dat ze na de opening van een attractie of het plaatsen van bijvoorbeeld een groot thematisatieonderdeel even kort doorlezen wat de reacties zijn van kritische liefhebbers, dat is een gratis manier van feedback ontvangen zonder dat je iemand er last mee valt.

Offline lieven
Zou het ook niet zo zijn dat de Efteling allang plannen klaar heeft liggen? Misschien nog niet heel gedetailleerd maar het lijkt me stug dat ze na de opening van Symbolica met de laarzen aan tussen de bomen van Strookrijk gaan staan en elkaar aankijken en vragen 'wat nu'?

Dat de Efteling hier mee leest is 1. En daar is niets mis mee. Of ze daadwerkelijk hier ideëen op doen, dat betwijfel ik.
Maar buiten dat, heeft de Efteling diverse plannen "op de plank" liggen, en dat samen met een gedetailleerde investerings-strategie maakt dat de plannen voor de komende jaren. Sterker nog, het zou mij niet verbazen als er al diverse orders geplaatst zijn bij diverse bedrijven, zoals bijvoorbeeld B&M, gezien de lange wachttijd soms.
Het feit dat wij iets niet weten wil niet zeggen dat de Efteling geen plannen heeft

Versie: 1 Aangepast: 27 april 2017 10:36 door: Eftelaar reden: Geen reden aangegeven
De Efteling heeft ongetwijfeld plannen op de plank liggen, al dan niet vrij vaag.

Over Symbolica zaten ze al meer dan 5 jaar geleden te denken. Voor de Baron stond er ook al een decennium lang een idee voor een achtbaan met fabrieks thema paraat. Dit zal voor de komende projecten niet anders zijn lijkt mij.

Eergisteren heb ik even gekeken bij het gebied dat in de toekomst tot het Efteling park gaat horen. Daarnaast ook wat betere foto's van het voormalige Rabobank kantoor dat nu nog steeds leeg staat.

Heb jij al een kijkje genomen op:http://www.sleutelier.nl?

Strookrijk is dus ca. 8 hectare, ik weet niet hoe het met jullie zit maar dat zegt mij nog niet zo veel. Daarom hier wat berekeningen:

- grofweg 11 keer Klugheim
- Zo'n 15 Pythons
- ongeveer 26 keer Symbolica (zonder wachtrij)
- Heel onnauwkeurig, circa 10000 Gondoletta bootjes

Jij kan voor de Magische Klok op YouTube gaan schrijven, Staal & Verhaal.

De totale oppervlakte van de Efteling is 72 hectare. Dus Strookrijk is evengroot als 1/9de van het huidige park. Aangezien beplanting e.d. erg belangrijk is voor de Efteling, zal ook dit ook hier weer volop terugkomen. Hierdoor is de ruimte voor attracties toch wel beperkt denk ik.

Ja, de bebouwingsgraad blijft volgens het master plan nog steeds 11%, dus dan zijn mijn berekeningen qua ruimte voor attracties niet helemaal correct, maar wel om een idee te krijgen van hoe groot strookrijk is.

Nog even een leuk klein dingetje: Ferrari Land is maar 7.5 hectare

Die 8 hectare, is dat met of zonder de Horst?

De Markies

Citaat van: Staal & Verhaal link: /forum/8/23153/812133 op: 29-04-2017 21:20:57

Ja, de bebouwingsgraad blijft volgens het master plan nog steeds 11%, dus dan zijn mijn berekeningen qua ruimte voor attracties niet helemaal correct, maar wel om een idee te krijgen van hoe groot strookrijk is.

11% bebouwingsgraad dan blijft er van die 8 hectare nog niet eens 1 hectare over voor te bebouwen kijkend alleen naar strookrijk dan.

Versie: 1 Aangepast: 30 april 2017 09:13 door: JeroeNL reden: kleine toevoeging
Al oogt deez' villa lief en mild, daarbinnen word het toch iets wild.

U lijkt soms overkop te gaan.. voelt u dan angst? Blijf dan hier staan!

En ouders, is uw kind nog klein, bedenk, het kan wat griezelig zijn...

US Thrill Rides heeft in samenwerking met Intamin de Polercoaster ontwikkeld... Dat is nieuwe generatie vermaak met achtbaan, vrijevaltoren, darkride, restaurant en hotel ineen! Lijkt mij een prima Eyecatcher voor de Efteling in "Strookrijk"
De Polercoaster die nu in Orlando gebouwd wordt is meer dan 100 meter hoog, maar dat mag jammer genoeg niet, vanwege het gebrek aan 100 meter hoge bomen. De Efteling mag jammer genoeg niet boven de bestaande boomgrens bouwen, dus zo groot als daar wordt ie sowieso niet, maar de Polercoaster kan wel "vermomd" worden als boom?!

Offline lieven
Citaat van: SDaniel link: /forum/8/23153/812182 op: 05-05-2017 00:51:45

De Efteling mag jammer genoeg niet boven de bestaande boomgrens bouwen,

Ik kan me vergissen maar is het niet zo dat de Efteling één attractie in Strookrijk mag bouwen die wel boven die grens uitgaat? Of dat er opnieuw naar wordt gekeken omdat dit verder van de woonkern afstaat? Meen zoiets hier gelezen te hebben...

Nu is 100 meter dan wel weer erg extreem natuurlijk...

Ben zelf overigens niet laaiend enthousiast over de polercoaster.

Ik citeer uit het recent goedgekeurde masterplan:

"Om haar onderscheidende karakter te behouden blijft het huidige bebouwingspercentage, vastgelegd in het
bestemmingsplan ‘Wereld van de Efteling 2013’, voor de oostelijke uitbreiding gehandhaafd. Wel is het mogelijk om hierin één of meer beeldbepalende, hogere bouwwerken te plaatsen. "

100 meter is dan natuurlijk wel heel extreem, daarnaast ben ik niet bepaald fan van het polercoaster concept.

Offline lieven
Toverland heeft zojuist bevestigd een wingcoaster in hun nieuwe thema-gebied neer te zetten, kan me bijna niet voorstellen dat de Efteling dat dan ook gaat doen een paar jaar later... Als er een nieuwe coaster komt (wat we wel hopen natuurlijk) zal het denk ik toch wat anders zijn.

Een wing coaster zou ook enorm veel ruimte in beslag nemen t.o.v. andere achtbanen. Tevens is het uitstekende effect al deels in Baron1898 gestopt, met uitstekende stoelen (hoewel dit natuurlijk niet hetzelfde is als een wing coaster). Persoonlijk hoop ik op een flying-mega-launched met veel airtime en minimaal een inline twist. Heel misschien zelfs een staande achtbaan of een achteruitgaand stuk baan erin, maar dit zit natuurlijk al in de pas geopende Gold Rush. We zullen wel zien.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... Symbolica: 2017!

Offline Marwin
Moderator
Mwah een leuke wing-coaster zal niet misstaan. Omdat Toverland er straks een heeft wil niet zeggen dat de Efteling het niet zou kunnen doen. Ze kunnen daar ongetwijfeld een mooie saus overheen gooien. Launchcoaster ala Blue fire zou ook geen miskoop zijn.

- Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring.

- The copyright bargain: a balance between protection for the artist and rights for the consumer.

Pagina: 44 van 48 (944 items)
<< 1·2·3·39·40·41·42·43·44·45·46·47·48 >>