Forum: Fata Morgana

Pagina: 1 van 27 (241 items)
<< 1·2·3·4·5·6·25·26·27 >>
Pagina: 159 van 159 (3174 items)
<< 1·2·3·154·155·156·157·158·159 >>

De rotsdeur was vandaag nog steeds defect en bij de linker bedelaar en de tweede tovenaar hing het hoofd scheef.

Insta: @Eftelingnerd

Twitter: @efteling_nerd

https://www.youtube.com/watch?v=Pv_CqTKx_Fw

Waar is het houtpatroon op plafond? Waar is de sterrenhemel en waar zijn de lantaarns? Had het dan maar gewoon gehouden zoals het was. Nu heeft het meer weg van een verbeterde Jokie's wereld...

Tenminste, zo was het bedoeld:

Versie: 1 Aangepast: 7 oktober 2018 13:05 door: IProducties reden: Toevoeging van uitgebrachte sfeerimpressie ter verduidelijking argumenten en comment.
Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Ik ben ook een beetje teleurgesteld. Had misschien iets te hoge verwachtingen nadat ik deze tekening had gezien. Ik moet wel zeggen dat sommige dingen misschien een beetje slordig zijn afgewerkt, zoals deze tweet laat zien:
https://twitter.com/cindy_ve/status/1048487675798454273

Versie: 2 Aangepast: 7 oktober 2018 19:33 door: roderick reden: Geen reden aangegeven
Versie: 1 Aangepast: 7 oktober 2018 14:19 door: roderick reden: Geen reden aangegeven
Symbolica, het rijk der Fantasie...

Te hoge verwachtingen? Mag ik vragen hoe je te hoge verwachtingen kunt hebben na het zien van een tekening?

Tuurlijk, de realiteit kan wat afwijken van een sfeerimpressie, vanwege budget, veiligheid of tijdgebrek. Meestal valt dan een detail weg of wordt wat veranderd. Maar wat hier gebeurd is... het klopt totaal niet. De in het oog-springende elementen zijn allemaal verdwenen en wat terugkomt zijn kale plekken. Daarnaast klopt een aspect niet, waar ik mij de laatste tijd bij de Efteling aan begin te ergeren: kleuren.

Verlichting kan altijd iets anders uitpakken (zoals het hout wat in werkelijkheid wat donkerder is), maar de fotobalie slaat kant nog wal. Op de tekening sluiten de kleuren hiervan mooi aan op het opstapstation. In werkelijkheid is er geen mintgroen, maar Jokie-blauw (lees: babyblauw). En ook de beige tinten zijn vervangen voor "station-de-Oost-bruin". Net als bij het exterieur van Symbolica kloppen de kleuren totaal niet met de tekening en maken ze er zelfs een onsamenhangend geheel van. Ik weet niet wie er de laatste tijd verantwoordelijk voor is, maar dat kleuren mengen gaat volgens mij enorm fout.

En dan die geluidsboxen en kabelgoten die zo duidelijk in het oog springen... het oog van de klant wil ook wel wat. Dit is gewoon slordig en lijkt net alsof ze nog niet klaar zijn.

Nee, ik ben hier persoonlijk totaal niet tevreden over. Maar goed, is natuurlijk enkel mijn mening. Ik ben wel benieuwd of ze nog die geur spuiten in de Bazaar die zo kenmerkend is voor dat winkeltje. Ik hoop het tenminste.

Villa Volta in RCT3? Check het hier: http://wqd.nl/ePww We'll meet again. Don't know where, don't know when... Oh I'll know we'll meet again some sunny day... De 6 Zwanen 2019!

Ik ben het redelijk met je eens. Eigenlijk valt het mij nu pas op hoe weinig goede souvenirwinkels de Efteling echt heeft. Alleen Efteldingen en In den Ouden Marskramer zijn redelijk. Ik hoop dat de Efteling echt een keer een goede souvenirwinkel neerzet, eentje met goede theming, mooi uitgewerkt en die ook goede souvenirs verkoopt en niet het spul wat ze bij de Loetiek of bij de Bazaar hebben liggen.

Maar goed, weer even on-topic; het lijkt alsof ze tijdens de bouw opeens dachten: dit gaat veel duurder uitpakken, we schrappen het dak en monteren daar een paar spotjes. De schappen en de muren zijn leuk gedaan, maar het gaat in beetje verloren omdat er een lelijk dak op zit.

Ook iets anders: doordat de actiefoto verplaatst is naar de haremscene klopt de actiefoto niet helemaal meer. Je ziet duidelijk dat de afmetingen van de boot niet kloppen met de 'lijst' die ze er altijd op leggen. Foto credits: @teamlooopings op Twitter

Offline AEGTTE
Citaat van: roderick link: /forum/8/226/815519 op: 07-10-2018 20:23:37

Ook iets anders: doordat de actiefoto verplaatst is naar de haremscene klopt de actiefoto niet helemaal meer. Je ziet duidelijk dat de afmetingen van de boot niet kloppen met de 'lijst' die ze er altijd op leggen.

De haremscene??

Waarom doen ze de actiefoto niet wanneer je de tovenaar tegenkomt?
De scene heeft zoiezo al flitsende lichtjes.
Zo merk je er niet zoveel van en past het bij de magie.

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Citaat van: AEGTTE link: /forum/8/226/815573 op: 12-10-2018 13:19:26

Citaat van: roderick link: /forum/8/226/815519 op: 07-10-2018 20:23:37

Ook iets anders: doordat de actiefoto verplaatst is naar de haremscene klopt de actiefoto niet helemaal meer. Je ziet duidelijk dat de afmetingen van de boot niet kloppen met de 'lijst' die ze er altijd op leggen.

De haremscene??

Ik bedoel de scene voor de troonzaal, waarbij je een harem in kan kijken met nieuwsgierige mannen ervoor. Er zit nu een beetje links in het midden een zwart rondje op de muur, dat is de camera.

Vanaf 4:51

Versie: 1 Aangepast: 12 oktober 2018 15:45 door: roderick reden: Geen reden aangegeven

De nieuwe actiefoto locatie is echt waardeloos als je het mij vraagt. Er is inderdaad gewoon een gat in de muur gemaakt, dat valt enorm op. De flitser is heel goedkoop in de planten verstopt en het licht weerkaatst tegen de muur erachter, in plaats van bijvoorbeeld een filter te gebruiken. Waarom is dit niet gewoon in de jungle gelaten? Omdat men daar bezig was met de beplanting en de apparatuur weg moest, en men vreesde niet op tijd de camera terug te kunnen plaatsen?

Nieuw lid
Ik denk (en hoop) dat dit een tijdelijke locatie is, want de Efteling moet zelf ook wel in kunnen zien dat die vreselijk is en dat in de jungle veel beter is. Ze kunnen hem vast wel een keertje terugplaatsen.

Offline lieven
Ben ik de enige die echt niet snapt waarom Fata Morgana een 'actie'foto heeft? Je zit stil in een boot die razend langzaam door de attractie vaart.

Bij een achtbaan of de Pirana snap ik het en kunnen ze ook echt wel leuk zijn, maar hier vind ik het zo nutteloos, ongeacht waar in de attractie...

Ik denk voor dezelfde reden waarom ook Droomvlucht en Symbolica een actiefoto hebben .

Nee geintje, ik denk dat het is zodat ouders met jonge kinderen deze foto kunnen kopen als een soort aandenken van bijvoorbeeld 'de eerste keer Symbolica' of 'de eerste keer in de Efteling' met hun kind. De Efteling is namelijk een familiepark en er komen dus ook veel kinderen; kinderen die misschien niet in de achtbaan kunnen of willen. Dan is dit misschien een leuke souvenir als een herinnering aan een dagje Efteling voor een gezin met jonge kinderen.

En voor grote groepen die graag een foto willen is dit ook de gelegenheid om er een te maken.

Offline lieven
Aan mij krijg je het toch echt niet verkocht... Tuurlijk wil je een herinnering met vrienden/familie/groep, maar je ziet niets anders dan het voertuig en digitaal toegevoegde elementen (+ een paar vreemden die toevallig ook in de boot zaten en/of lege plekken). Zou dan toch echt liever een foto maken op het FM plein met het pand in de achtergrond of een andere pittoreske locatie uitzoeken.

Each to their own, I guess.

Offline AEGTTE
Citaat van: Wout IJpie link: /forum/8/226/815593 op: 13-10-2018 11:01:47

Ik denk (en hoop) dat dit een tijdelijke locatie is, want de Efteling moet zelf ook wel in kunnen zien dat die vreselijk is en dat in de jungle veel beter is. Ze kunnen hem vast wel een keertje terugplaatsen.

Ja in de jungle kon je ten minste doen als of het een bliksemschicht is

An Englishmen's Guide To The Efteling

http://aegtte.weebly.com/

Pagina: 159 van 159 (3174 items)
<< 1·2·3·154·155·156·157·158·159 >>