Forum: Fata Morgana

Pagina: 1 van 27 (240 items)
<< 1·2·3·4·5·6·25·26·27 >>
Pagina: 1 van 158 (3147 items)
<< 1·2·3·4·5·6·156·157·158 >>

ook een hele mooie attractie in de efteling is natuurlijk onze Fata Morgana (FM) deze attractie heeft ook een rijk verleden. niet alleen qua naam, ook qua verleden en poppen. zo is het mij opgevallen dat bepaalde dingen weg zijn. dat is bijvoorbeeld bij de leeuw, in de kamer die lijkt op een mad house. eerst waren er twee lasers uit de ogen van deze grote kat. maar nu is het er maar 1 geworden. zijn jullie nog meer dingen opgevallen in de attractie?

1, het is toch echt een slang.
2, de lasers zitten er nog steeds maar deze zijn vaak defect, een probleem waar de Fata al jaren mee kampt.

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Offline Hugo
Zo nu en dan wil er wel eens een animatronic ontsnappen naar de technische dients.

Maar het ergste van alle mankementen waar Fata Morgana mee te kampen heeft is het hoofd van Djinn, dat al een paar jaar niet meer beweegt. Jammer, want dit bewegende hoofd bracht veel inbreng in de belevingsfase die je ondergaat wanneer je onder Djinn doorvaart. Dus, Efteling, doe er wat aan!

[center]~De Soete Waters~[/center]

Offline Ruben
ja helemaal mee eens hugo!
aleen jammer dat somige mensen poppen vernielen in de fata omdat ze 6pack na proberen te doen...

Citaat van: Ruben link: /forum/8/226/3186 op: 01-08-2006 21:58:06

ja helemaal mee eens hugo!
aleen jammer dat somige mensen poppen vernielen in de fata omdat ze 6pack na proberen te doen...

6 pack? en ja, ik heb het weleens gezien dat ik met zoals mijn vader zou zeggen "hang jongeren" voorin de boot uit probeerde te stappen bij de sultan en hem in de fik wouden steken. gelukkig zag de beveiliging dit en stopte meteen de attractie waarop ze mee werden genomen door de politie voor vandalisme

Laten we vernielende acties buiten het topic laten en terugkeren naar de oorspronkelijke bedoeling van het topic, veranderingen in de attractie. We dreigen anders ver offtopic te raken

If I am different the difference is I am me! <br />[url=http://www.devijfzintuigen.nl/help/een-post-met-inhoud]Heeft jouw post inhoud genoeg? Klik hier voor een handleiding

Offline Ruben
ok laafmaster is goed ik vind dat djinn wel eens een verf beurd mag krijgen en wat vinden jullie daar van?

Offline Hugo
Nee, dat vind ik niet. Wat is er mis met de kleur van Djinn?

Offline Ruben
hij mag wel wat zon gebruiken hij lijkt zo bleek, en  en die '' zakken'' of wat zijn het zijn beetje rood.,. en hij mag wel eens iets aan zn wenk brauwen doen

Offline Hugo
Citaat van: Ruben link: /forum/8/226/3197 op: 01-08-2006 22:57:52

hij mag wel wat zon gebruiken hij lijkt zo bleek, en  en die '' zakken'' of wat zijn het zijn beetje rood.,. en hij mag wel eens iets aan zn wenk brauwen doen

Dus je wilt de verlichting vebeteren?
Die 'zakken' zijn trouwens zijn wangkwabben.
Zijn wenkbrauwen kunnen inderdaad wel eens een epileersessie gebruiken, dit geldt eveneens voor zijn neushaar. Overigens hebben zijn wenkbrauwen niets met een schilderbeurt te maken, naar mijn weten hebben ze hiervoor echt haar gebruikt, en geen kwast.

Offline Ruben
ok ja ik wist dat het iets met de wangen was aleen djinn is tog een arabish figuur?  ik heb een arabische jonge in mn klas. maar die kent hem helemaal niet aleen hij zij dat hij wel djindd kende die is dus het zelfde maar eigelijk heet hij anders ( de efteling heeft dus mischien een fout gemaakt? )

Offline Hugo
Citaat de efteling heeft dus mischien een fout gemaakt? )

Of mijnheer Van de Ven heeft een totaal eigen interpretatie met de reus. Immers staat deze gigant overal anders afgebeeld: er is geen vast patroon waar een Djinn aan moet voldoen (behalve dat hij groot en vervaarlijk moet lijken).

Offline Ruben
djinn is een '' laten we het houden op geest'' die tussen de mens en de geesten wereld staat maar ik stop nu met djinn want we gaan een beetje of topic of niet ?

Offline Hugo
Als het een geest is, is het maar goed dat ie een beetje blank ziet. Ik vind het in ieder geval meer een reus dan een geest.

Offline Ruben
haha ja maar geest van alladin is ook een djinn

Offline Hugo
Citaat Maar de reus is toch geen geest? Nee, dat is inderdaad waar. Djinn kent namelijk nog een andere betekenis. Elk ding dat voor het menselijk oog verborgen is, noem je in het Arabisch: Djinn (of Djinni). Zelfs mensen die in de bergen of bossen wonen, worden Djinn genoemd, omdat ze over het algemeen niet door andere mensen gezien worden. Nu dat geldt voor de reus ook. Voor de bewoners van Fata Morgana is de reus ook niet zichtbaar, omdat deze zich in de schatkamer bevindt, waar niemand mag komen. Een echte Djinn dus!

Afkomstig van de moedersite van dit forum.
Djinn is dus in dit verband geen geest, maar iemand die door de Medina-bewoners niet wordt gezien.
Het maakt, zoals ik al eerder gemeld heb, niet uit hoe een Djinn eruit ziet, het kunnen ook gewoon mensen die in bergen en bossen wonen. De keuze voor een reus zou enerzijds gepaard gaan met de dubbele betekenis, anderzijds om de Troonzaal extra kracht bij te zetten.

Tot zover dit offtopic-gebazel.

Offline Ruben
ja helemaal mee eens! maar ze mogen wel eens een paar dieren mooier maaken! :- niet omdat ze lelijk zijn, maar vergeleken met de tijger..  ( welke? ja die het dichtste bij je komt met de man achter hem die hem niet in bedwang kan houden, ).. zij het net knuffels... :'(

Vergeet niet dat de andere tijgers er ook steeds gevaarlijker uit begonnen te zien nadat ze steeds ouder werden. Ze moeten nog wat stoffiger en versletener er uit zien.

Offline Ruben
maar bekijk het verschil tussen de oude tijger, en de nieuwere, de nieuwere is realistiser. maar natuurlijk is dat met alles dat nieuw is

0 
je moet rekening houden met het feit dat de efteling in fata morgana gebruikt maakt van nokkenschijven.
dat is niet de aller nieuwste techniek.dus heb je ook een limiet eenh nokken schijf kan bijvoorbeeld niet zoveel als luchtdruk ect.

Pagina: 1 van 158 (3147 items)
<< 1·2·3·4·5·6·156·157·158 >>